The Killers in de Ziggo Dome!
Ik was erg blij verrast met de uitvoering van de nieuwe nummers. Met Run for Cover openden ze heel sterk, ook The Man, waar ik thuis niet per se fan van ben, klonk enorm goed. En dan Rut, misschien wel het beste nummer van het nieuwe album, werd ook prachtig gebracht. Het was wel een beetje onverwacht dat het bij deze drie nummers bleef van het nieuwe album (ik had het titelnummer ook nog wel willen horen!), maar goed.
De setlist bevatte erg veel nummertjes waar ik op gehoopt had. Vooral Smile Like You Mean It is zó sterk live, terwijl vaste waarden als The Way It Was, Jenny Was a Friend of Mine, Read My Mind, Runaways en met name All These Things That I've Done erg goed klonken. Zelf was ik positief verrast met Miss Atomic Bomb en Losing Touch: twee toffe nummers die ze vrij zelden spelen. Ik had Losing Touch nooit meer verwacht in de encore, nice!
Qua negatieve puntjes: het geluid was best kut. De drum overstemde de gitarist en bassist, zeer storend. Daarnaast klonk het soms sowieso een beetje als The Killers Coverband, omdat de eigen gitarist en bassist ontbraken. Je merkt dat toch aan de speelstijl. De bassist is volgens mij dezelfde als Brandon op zijn solo-tour had meegenomen, en die speelde de cruciale stukjes van bijv. Jenny en All These Things gewoon top, maar de gitarist leek het soms moeilijker te kunnen volgen.
Qua Mr Brightside: die stond wel op de setlist, samen met The Calling voor de encore. Ik heb het idee dat ze, toen ze toch wel lang weg bleven voor de encore, genoodzaakt werden door de zaal om er een eind aan te maken ivm de tijd, zoiets? Ondanks dat grapje op het begin, had ik niet het idee dat ze het nummer echt wilden overslaan. Mij boeit het niet zo veel, ik vind Mr Brightside wel een oké nummer maar niet heel goed, en nu hebben ze ten minste Losing Touch wel gespeeld ^^