Ik ben naar … geweest en het was …

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
148
96
Loose Ends: passende locatie en een paar leuke bands (DEADLETTER en Tramhaus top) eten echt heel slecht geregeld.
Wilco: Blijft een briljante (live) band en Jeff Tweedy was erg grappig
Yeah Yeah Yeahs: heerlijk feestje, maar jammer dat ze Wolf niet gespeeld hebben. Mogen op BKS terug komen!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.131
377
Hele fijne avond gehad!

Het begon heel goed met voorprogramma Courtney Marie Andrews die de al gevulde Ronda heel stil wist te krijgen met een set die niet zou misstaan op Le Guess Who.

Vervolgens Wilco voor een zeer aandachtig publiek, wat een contrast met DTRH vorig jaar. Mooi opgebouwde, bijna twee uur durende set, met gelukkig ook het bekender werk. Mooi slot waarbij Andrews terug het podium op kwam.

Had op de zijkant van het balkon zicht op de roadies en de ~25 gitaren die hadden gestald. Indrukwekkend om te zien.

Denk dat ik gister meer gitaren heb gezien dan een heel weekend op Lowlands :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: DanielNedelko

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
263
170
Is er iemand gisteren naar Preoccupations geweest in Vera? Of gaat er iemand hen vanavond zien in Skatecafe Amsterdam? Ik ga ze morgen zien in Trix en ben erg benieuwd naar de setlist. In februari speelden ze elke avond integraal hun nieuwe album en hoewel dat toen leuk was, hoop ik dat ze deze keer wat meer uit hun eerdere albums kiezen :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Squid in TivoliVredenburg was heel goed. Geen moment saai geweest of ingezakt en lekker publiek. Blijf me verbazen hoe goed die hele Britse vlaag aan Britse (post-punk) bands is
Ik heb het op RW zo'n 20 minuten volgehouden maar vond het niet zoveel.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.131
377
Squid echt heel sterk vanavond. Samenspel van muzikanten top en tussen nummers leek het regelmatig op improvisatie of jam. Misschien had wat minder tempowisselingen het nog sterker gemaakt. Stiekem fijn dat het (lang) niet uitverkocht was: publiek in de zaal ging regelmatig van links naar rechts en achter naar voren.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, Fluxion en Joris

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
252
225
Squid echt heel sterk vanavond. Samenspel van muzikanten top en tussen nummers leek het regelmatig op improvisatie of jam. Misschien had wat minder tempowisselingen het nog sterker gemaakt. Stiekem fijn dat het (lang) niet uitverkocht was: publiek in de zaal ging regelmatig van links naar rechts en achter naar voren.
Sluit ik mij helemaal bij aan. Inmiddels de derde keer dat ik ze live zie en die mannen stijgen echt boven zichzelf uit als ze live spelen. Ze zijn ook sterk op plaat hoor, maar het komt voor mij live altijd nog beter over. Juist die improvisatie/jam stukjes voegen voor mij zoveel toe.

Een voorbeeld is Boy Racers. Op album gewoon een oké nummer, verre van mijn favoriet, live in Paradiso werd ik er compleet door weggeblazen. Kon voor mij niet lang genoeg duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Joris

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.107
Hele fijne avond gehad!

Het begon heel goed met voorprogramma Courtney Marie Andrews die de al gevulde Ronda heel stil wist te krijgen met een set die niet zou misstaan op Le Guess Who.

Vervolgens Wilco voor een zeer aandachtig publiek, wat een contrast met DTRH vorig jaar. Mooi opgebouwde, bijna twee uur durende set, met gelukkig ook het bekender werk. Mooi slot waarbij Andrews terug het podium op kwam.

Had op de zijkant van het balkon zicht op de roadies en de ~25 gitaren die hadden gestald. Indrukwekkend om te zien.

Denk dat ik gister meer gitaren heb gezien dan een heel weekend op Lowlands :ROFLMAO:
Mag altijd meer gitaren op LL, maar ben je dan wel echt op LL geweest?
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Is er iemand gisteren naar Preoccupations geweest in Vera? Of gaat er iemand hen vanavond zien in Skatecafe Amsterdam? Ik ga ze morgen zien in Trix en ben erg benieuwd naar de setlist. In februari speelden ze elke avond integraal hun nieuwe album en hoewel dat toen leuk was, hoop ik dat ze deze keer wat meer uit hun eerdere albums kiezen :)
Ik was daar, maar te laat om te reageren; ik vond het erg vet - hoe was het in Trix?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.434
1.107
9-9 Froukje in Caprera, Bloemendaal

Zo, deze stond al even op de agenda voor het hele gezin. Omdat wij in Haarlem wonen en Caprera dichtbij is, waren er best wel wat bekenden aanwezig. Zowel voor mij als voor onze dochters. Dat maakte het in combinatie met de locatie en het lekkere weer tot een ideale cocktail voor een heerlijk avondje met Froukje. Voor een ieder die wel van een concert op zijn tijd houdt, Caprera is een must do als het aankomt op locaties. https://caprera.nu De capaciteit is 1100, maar door de setting is het erg intiem. Ja, ze programmeren erg veel meuk, maar af en toe zitten er pareltjes tussen.

Terug naar Froukje, om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit was wel de beste keer dat ik haar gezien heb. De eerste keer was LL 2022, daarna bevrijdingspop 2023 in Haarlem en dit jaar weer op LL. Best veel Froukje in korte tijd dus. De avondshow was al uitverkocht, dus werd er ook nog een middag show voor geprogrammeerd. Ook uitverkocht. Gelukkig hadden wij kaartjes voor de avondshow. Overigens was dit de laatste show met deze productie etc. Ze gaat nieuwe muziek maken en komt terug met een nieuwe show.

Over het optreden zelf, je kan zitten in Caprera, maar dat hield gelukkig al snel op bij het eerste nummer. Afgezien van wat problemen met de microfoon in het begin, verliep het optreden erg lekker. Een grote plus voor gitarist Yvette. De interactie van Froukje met het publiek was lekker makkelijk en oprecht. Wat dat betreft is ze enorm gegroeid in een jaar tijd. En het publiek vond het allemaal fantastisch. Er werd volop meegedanst en meegezongen, waarbij heel veel bezoekers de teksten woord voor woord kennen. Erg gaaf. Als ik één minpuntje mag noemen is dat het ontbreken van S10 bij de twee hits die ze samen hebben, al is dat logisch dat het niet iedere keer zo’n feest kan zijn. Natuurlijk knallen haar hits extra en geniet ik daar ook van, maar dit keer vielen mij ook 17, …..Een teken, Naar het licht en Onbezonnen nog meer op. Een mooie afsluiting van een jaar Froukje. Benieuwd wat ze gaat doen en of ze terugkomt naar Caprera. Ik hoop het.

Wat betreft de rest van het gezin, de jongste ging al snel in het begin van de set helemaal illegaal naar voren met twee vriendinnetjes om daar uit haar dak te gaan gedurende het hele optreden. De oudste bleef op de tribune om daar mee te zingen en dansen met haar vriendinnen en wij genoten daardoor nog meer. Je passie voor (live) muziek delen met je kinderen is voor mij één van de mooiste dingen wat er is.

Oh ja, Caprera, Patronaat en management Tamino, klein verzoekje of Tamino in 2024 nog een keer terug kan komen. Ik heb dat gemist in 2019 😉
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
2 dagen Draaimolen achter de rug. Enorm veel toffe dingen gezien, dus prima vermaakt ondanks de hitte. Skrillex en Blawan waren stiekem toch best tof. James Holden, Donato Dozzy b2b Batu (secret show), Giant Swan, Marlin Herlop, Anetha b2b Mama Snake, Evigt Mörk, Tongue In The Mind waren vooral heel tof.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en MarkD

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
669
525
2 dagen Draaimolen achter de rug. Enorm veel toffe dingen gezien, dus prima vermaakt ondanks de hitte. Skrillex en Blawan waren stiekem toch best tof. James Holden, Donato Dozzy b2b Batu (secret show), Giant Swan, Marlin Herlop, Anetha b2b Mama Snake, Evigt Mörk, Tongue In The Mind waren vooral heel tof.
Nice, Blawan is altijd feest natuurlijk. Batu ervij is dan ook erg lekker. Ga er volgend jaar zeker proberen bij te zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
2 dagen Draaimolen achter de rug. Enorm veel toffe dingen gezien, dus prima vermaakt ondanks de hitte. Skrillex en Blawan waren stiekem toch best tof. James Holden, Donato Dozzy b2b Batu (secret show), Giant Swan, Marlin Herlop, Anetha b2b Mama Snake, Evigt Mörk, Tongue In The Mind waren vooral heel tof.
Sherelle gezien?
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
263
170
Ik was daar, maar te laat om te reageren; ik vond het erg vet - hoe was het in Trix?
Heel goed! De ticketverkoop sloeg wat tegen denk ik, waardoor ze in een kleinere zaal stonden (maar dat maakte het eigenlijk nog leuker). Het was de 9de keer dat ik ze zag en de vorige 2 keer vond ik de stem van de zanger erg vermoeid en soms wat geforceerd klinken, maar dat leek nu toch een stuk gebeterd. Goeie setlist ook, met aandacht voor alle albums. Zelf leken ze er ook plezier in te hebben, ondanks de enorme hitte.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.458
6.884
De allerlaatste editie van Tuckerville. En ik ben vooral geweest omdat ik ze dan allemaal heb bezocht (en oke omdat mijn maat gratis kaartjes had).

We hebben het dan ook vooral gezellig gehad met vrienden. Lekker veel speciaal biertjes, nozem shotjes (+zonnebril en shirt gewonnen, hoera). linedance workshop gevolgd (lukte best aardig) en af en toe wat muziek checken als we niet in de schaduw zaten wegens de hitte. Veel ook niet gezien wat ik anders in mijn eentje wel had gecheckt. Maar wat ik wel heb gezien:
Bökkers - Het was warm en op de mainstage waardoor het meefeestgehalte achterwege bleef. Hierdoor gewoon een lekkere rock n roll set. Dikke prima
Elephant - Deden wat ze het hele jaar al deden. Fijne relaxte muziek maken. Soms mis je net dat een beetje pit wat echt echt goed maakt, nu kabbelt het lekker.
Tim Knol - Had er zin in, begon wat af te koelen, gewoon prima.
Ida Mae - De enige keer dat ik voor mezelf koos en de rest daarna opzocht bij Blof. Werd helaas nooit meer dan wel prima.
Blof - Concert ingelopen bij Mannenharten. Dan weet je al dat het nooit meer goed komt
(Cari Cari helaas geskipt)
Ilse Delange - Prima popshow. Leuk als ze de oude hitjes speelt, nieuwe liedjes zijn wel heel erg mwoah. Lichtinstallatie deed pijn aan je ogen.
Rowwen Hezè - Feest, feest, feest. Ontzettend leuk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken