9-9 Froukje in Caprera, Bloemendaal
Zo, deze stond al even op de agenda voor het hele gezin. Omdat wij in Haarlem wonen en Caprera dichtbij is, waren er best wel wat bekenden aanwezig. Zowel voor mij als voor onze dochters. Dat maakte het in combinatie met de locatie en het lekkere weer tot een ideale cocktail voor een heerlijk avondje met Froukje. Voor een ieder die wel van een concert op zijn tijd houdt, Caprera is een must do als het aankomt op locaties.
https://caprera.nu De capaciteit is 1100, maar door de setting is het erg intiem. Ja, ze programmeren erg veel meuk, maar af en toe zitten er pareltjes tussen.
Terug naar Froukje, om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit was wel de beste keer dat ik haar gezien heb. De eerste keer was LL 2022, daarna bevrijdingspop 2023 in Haarlem en dit jaar weer op LL. Best veel Froukje in korte tijd dus. De avondshow was al uitverkocht, dus werd er ook nog een middag show voor geprogrammeerd. Ook uitverkocht. Gelukkig hadden wij kaartjes voor de avondshow. Overigens was dit de laatste show met deze productie etc. Ze gaat nieuwe muziek maken en komt terug met een nieuwe show.
Over het optreden zelf, je kan zitten in Caprera, maar dat hield gelukkig al snel op bij het eerste nummer. Afgezien van wat problemen met de microfoon in het begin, verliep het optreden erg lekker. Een grote plus voor gitarist Yvette. De interactie van Froukje met het publiek was lekker makkelijk en oprecht. Wat dat betreft is ze enorm gegroeid in een jaar tijd. En het publiek vond het allemaal fantastisch. Er werd volop meegedanst en meegezongen, waarbij heel veel bezoekers de teksten woord voor woord kennen. Erg gaaf. Als ik één minpuntje mag noemen is dat het ontbreken van S10 bij de twee hits die ze samen hebben, al is dat logisch dat het niet iedere keer zo’n feest kan zijn. Natuurlijk knallen haar hits extra en geniet ik daar ook van, maar dit keer vielen mij ook 17, …..Een teken, Naar het licht en Onbezonnen nog meer op. Een mooie afsluiting van een jaar Froukje. Benieuwd wat ze gaat doen en of ze terugkomt naar Caprera. Ik hoop het.
Wat betreft de rest van het gezin, de jongste ging al snel in het begin van de set helemaal illegaal naar voren met twee vriendinnetjes om daar uit haar dak te gaan gedurende het hele optreden. De oudste bleef op de tribune om daar mee te zingen en dansen met haar vriendinnen en wij genoten daardoor nog meer. Je passie voor (live) muziek delen met je kinderen is voor mij één van de mooiste dingen wat er is.
Oh ja, Caprera, Patronaat en management Tamino, klein verzoekje of Tamino in 2024 nog een keer terug kan komen. Ik heb dat gemist in 2019