[HU] Sziget 2017

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Ik was er vorig jaar, en die spelen gemiddeld 2 uur en is inderdaad laatste act op het hoofdpodium as far as I can remember
 

Lisaaaa24

Playlistbediener
22 mei 2017
7
0
Hi!

Vraagje, ik ga dit jaar voor de tweede keer naar sziget en ik ging twee jaar terug met de bus. Na een lange rit waarbij de airco helaas kapot was kwamen we nog voor de sziget-trein aan waardoor we de tent nog op een oké plekje konden neerzetten. Dit jaar ga ik gezellig weer, maar mijn reisgenootjes die voor het eerst gaan houden niet zo van busreizen.

Heeft iemand ervaring met de sziget-trein? Kun je daarin een beetje slapen of is het met zijn alle proppen in een coupé? En is het dan te doen naar het terrein of valt dat tegen met zware tent etc.?
Met het vliegtuig zou ook nog kunnen, maar dan moet je weer een taxi of dergelijke nemen om bij het terrein te komen. Al is dat met de trein natuurlijk ook.

Alvast bedankt!
 

Lisaaaa24

Playlistbediener
22 mei 2017
7
0
Ow, en hoeveel meer acts denken jullie dat er nog komen?
Vind de line-ups namelijk een beetje tegenvallen voor de 25ste verjaardag :lol:
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Hey Lisa,

Ik kan je helaas niet veel vertellen over de sziget trein, het wordt voor mij de eerste keer namelijk.
Paar jaar geleden wel gereisd door Europa met de trein (interrail ticket). Was toen ook rond de periode van sziget.
Als je tijd heb, is het ook zeker leuk om te combineren met een treintrip van een week, en die interrail tickets zijn ook redelijk betaalbaar.
In het geval van zo'n 'normale' trein, hadden wij vaak een eigen slaapcabine.

En wat de line up betreft... Het is inderdaad een beetje magertjes.
https://clashfinder.com/s/s2017/
In dit blokkenschema kan je zien wat er nog moeten worden ingevuld in het tijdschema :)
 

Lisaaaa24

Playlistbediener
22 mei 2017
7
0
Hi Gerrie,

Thanks voor de info!

Ja wij waren in eerste instantie ook van plan te gaan interrailen maar dat gaat helaas niet meer door. Misschien dat we er nog een paar dagen Budapest aan plakken. O een eigen cabine klinkt wel ideaal, ik gooi het zeker in de groep.

Ah, handige site! Toppp
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
2 Jaar geleden Air BNB geboekt voor naar Sziget :) 2 dagen voor sziget aangekomen, 5 dagen festival , en 2 dagen erna bijkomen.
Waren met 10 man en betaalden 150 PP voor de locatie met alles erop en eraan. Daarnaast volgens mij 30 euro voor 10 dagen lang reizen door Budapest met tram/metro bus en boot.
Mocht ik ooit weer naar Sziget gaan, doe ik het weer op deze manier. Waren denk ik in totaal een 20 min onderweg van het appartement naar het terrein, dus echt helemaal geweldig.
Auto konden we ook parkeren bij het appartement, dus was ook weer makkelijk. Dat is mijn tip :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
2 Jaar geleden Air BNB geboekt voor naar Sziget 2 dagen voor sziget aangekomen, 5 dagen festival , en 2 dagen erna bijkomen.

Voor wat voor festival dan ook......airbnb ftw. Dit jaar eentje incl ontbijt met een heerlijk zacht bed, douche erbij.
 

Steven Gehner

Playlistbediener
17 sep 2016
7
0
Als je een hotel/airbnb boekt is het het chillst als je in de buurt van de HEV (trein die ieder halfuur van/naar festival rijdt) dan een citypass en het is fantastisch!
 

Lisaaaa24

Playlistbediener
22 mei 2017
7
0
Airbnb leek mij voor tijdens interrailen ook ideaal, maar heb twee jaar terug sziget overleefd dankzij onze 6 persoonstent waar je je gelukkig staand in kan aankleden. Dit jaar ook weer met de tent. Het geeft toch wel een echt festival-gevoel als je na afloop helemaal gesloopt bent door het kamperen hahah! :p :lol:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Airbnb leek mij voor tijdens interrailen ook ideaal, maar heb twee jaar terug sziget overleefd dankzij onze 6 persoonstent waar je je gelukkig staand in kan aankleden. Dit jaar ook weer met de tent. Het geeft toch wel een echt festival-gevoel als je na afloop helemaal gesloopt bent door het kamperen hahah!

Toen ik jouw leeftijd was was dat geen probleem maar nu op 44 is een echt bed en wat rust wel fijn om een meerdaags festival te overleven.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik neem naar Rock Werchter elk jaar een cola fles gevuld met vodka mee voor op de camping, geen probleem, zolang het maar geen glas is. Nu lees ik dat je naar Sziget maximaal 1 PET fles per persoon mee mag nemen en al helemaal geen alcohol. Iets strenger dus dan RW. Maar is dit echt een ding? Een fles gevuld met vodka lijkt net water dus ze moeten de fles echt openmaken voordat ze erachter komen.

Iemand ervaring hiermee?
 

Lisaaaa24

Playlistbediener
22 mei 2017
7
0
Hi, ik ben twee jaar terug geweest en toen had ik een flesje Sprite mee gevuld met water. Hier werd toen niet naar gekeken.

Wel werden de tassen goed 'gevoeld' en bekeken en had ik het idee dat andere groepen beter werden gecontroleerd dan ik met mijn groep. Ik was zelf met drie andere meiden en de groepen die werden gecontroleerd waren vooral de 'stoerder; uitziende jongens. Ik denk dat wij er gewoon erg onschuldig uitzagen haha.
Of zij werden gecontroleerd op het drinken dat ze bij hadden weet ik helaas niet.

Je zou het dus kunnen proberen
:)
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Ik neem naar Rock Werchter elk jaar een cola fles gevuld met vodka mee voor op de camping, geen probleem, zolang het maar geen glas is. Nu lees ik dat je naar Sziget maximaal 1 PET fles per persoon mee mag nemen en al helemaal geen alcohol. Iets strenger dus dan RW. Maar is dit echt een ding? Een fles gevuld met vodka lijkt net water dus ze moeten de fles echt openmaken voordat ze erachter komen.

Iemand ervaring hiermee?

Kun je vergeten en wat Lisaaaa24 zegt ook. Ik was er vorig jaar en ga dit jaar weer. Vorig jaar werden van dichte waterflessen die bij de nabijgelegen supermarkt gekocht werden en nog in de plastic zaten geopend en werd er aan geroken. Als het ruikt naar alcohol moet je het achterlaten. Prijzen op Sziget zijn schappelijk voor ons west europeanen, er ligt zels een pop-up Aldi waar je voor een paar euro alles kan halen wat je nodig hebt. Vorig jaar heb ik mensen met 6 1,5 liter waterflessen per persoon per dag naar binnen zien komen. Eten is ook geen probleem, zolang het maar niet in glas of blik zit.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Wel een leuk verhaal met de waterflessen..
Maten van me (met wie ik nu mee ga) zijn vorig jaar geweest.
Zij hebben toen (waarschijnlijk ook bij die Aldi) 6 1,5 liter flessen water gehaald, dus een geseald 6pack zegmaar.
Ze hebben deze opengebroken en één fles gevuld met wodka.
Deze hebbben ze daarna in het midden van de sixpack teruggestopt.

UIteraard zag de beveiliging dat de sixpack was opengebroken.
Ze controleerde toen één fles op de hoek waar die was opengebroken.
Deze zat nog half vol met water. De fles met wodka in het midden is niet gecheckt, haha :p
Dus het kan wel, gewoon goed je best doen, haha
Blijft natuurlijk sowieso een beetje geluk hebben
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Bedankt voor de info :) Als het zoveel moeite kost haal ik alles wel gewoon op festivalterrein. Had nog niet eerder meegemaakt op een festival dat flessen open werden gemaakt en er aan werd geroken.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Hoe is de endshow eigenlijk? Had me er tot nu toe niet echt in verdiept maar afgelopen zaterdag Defqon endshow gezien en dat was toch wel episch. Combi EDM en vuurwerk/lichtshow is wel een goede. Die van 2015 staat wel op youtube maar komt meer over als die op de meeste rock festivals, gewoon vuurwerk terwijl de act speelt. Nu zijn ze er nog maar een paar jaar mee bezig dus hoop eigenlijk dat ze zichzelf elk jaar weer wat verbeteren.
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Na, endshow gaat hand in hand met lichteffecten en vuurwerk.
Ik was er vorig jaar (ga dit jaar weer), zie

https://youtu.be/E4rD_RJ4fXE
https://youtu.be/2ENennbQTtg
https://youtu.be/cuK-2kAFni8

Allemaal vuurwerk en vuur.

Mag je echt wel wat van verwachten

Nog 6 weken of zo tot Sziget? Eerst even opwarmen op Rock Werchter :wink:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Nice! Vind die van Hardwell er beter uitzien dan 2015. Hoop dit jaar op nog wat meer richting dit, voor zover dat kan met een rock stage.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HkSmJQMudS4[/video]

Begin er wel echt zin in te krijgen! Eerst ff op Rock Werchter opwarmen inderdaad.

Ben ook wel benieuwt wanneer de laatste artiesten bekend worden gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken