Het Reistopic

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Misschien een beetje vreemde timing zo helemaal op het einde van de zomer, maar hierbij een topic om alles te bespreken i.v.m. reizen en toerisme!
Ik vind het zelf altijd wel leuk om verslagjes te lezen van mensen die in het buitenland een concert doen en dan ook vanalles te vertellen hebben over de stad of wat ze nog allemaal gedaan hebben buiten het muzikale luik. Daarnaast is reizen natuurlijk ook gewoon leuk dus dit is jullie kans om elkaar tips te geven en leuke verhalen uit te wisselen.
  • Concert gedaan in een buitenlandse stad? Benieuwd naar je favoriete attracties en de beste verborgen pareltjes!
  • Ook in de Benelux valt er natuurlijk heel wat te beleven. Misschien heb jij wel een favoriete plek om te gaan eten voor een optreden?
  • Een wereldreis gepland? Of toch weer met de camper naar Zuid-Frankrijk? Vertel er ons over, zelfs al heeft het niets met muziek te maken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Leuk idee!

Ik steek meteen van wal: ik ga in de maand oktober naar Zuid Korea. Een reisje waarbij een K-pop show in het land zelf niet kan ontbreken. Zowel in het begin als het einde van onze reis zitten we in Seoul, dus (muziek)tips altijd welkom. Ik weet dat @Thisso me wel wat verder kan helpen hierover.

Ik zie dat Seventeen optreedt in het Goyang Stadium, 2 dagen nadat we landen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Vet! Ik ben afgelopen maart in Guatemala geweest en begin mij al weer een beetje te oriënteren of eerste helft van volgend jaar een mooie reis kan maken. Dus ik lees lekker mee voor inspiratie :)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Thisso

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Moet het muziek georiënteerd zijn?

Qua wat minder voor de hand liggende bestemmingen vond ik Taiwan ontzettend leuk! In Azië een hoop landen mogen bezoeken. Volgend jaar waarschijnlijk Zuid Afrika :).
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Thisso

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
752
573
Net terug van twee weken vakantie in Kroatië met mijn vriendin. Om en om dagje strand, dagje touren met de auto gedaan.

Enkele takes:
  • Kroaten zijn nogal ingetogen, ook wanneer werkzaam in de horeca. Het was een ander soort "gastvrijheid" dan ik gewend was vanuit andere reizen die ik heb gemaakt.
  • Kroaten kan je op een spijkerbed leggen in 40 graden volle zon zonder dat ze een kick geven.
  • Autorijden ging beter dan gedacht, niet zo hectisch zoals in bijvoorbeeld Griekenland. Wel bizar dat "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" ook geldt op kruispunten met stoplichten. Soms sta je midden op een kruispunt te wachten tot je mag rijden, terwijl het inmiddels al rood is geworden.
  • Qua natuur een prachtig land en daar ook zeer van genoten. Verder buiten oude stadjes bezoeken relatief weinig te doen. Nin wel een van de mooiste stadjes die ik ooit bezocht heb.
  • Letterlijk maar één keer andere Nederlanders tegengekomen de gehele vakantie, dus de rest van de tijd zalig kunnen roddelen over de andere toeristen.
Klinkt alsof ik een matige vakantie heb gehad, maar ben vandaag weer zalig uitgerust begonnen aan mijn eerste werkdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en mattman

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
717
591
Leuk topic! Ik dacht hier heel toevallig van de week aan tijdens het boeken van een reis.

Zelf vorig jaar naar Indonesië geweest, een lokaal coverbandje gezien, maar weinig op live muziek gericht.
Regelmatig in Portugal te vinden en ook concerten bezocht. De locatie Campo Pequeno is echt een van de gavere concertlocaties waar ik ben geweest, dus als je in de buurt bent zeker doen. Zelf Alt-J hier gezien. Ook in LAV (Lisboa oa vivo) heb ik Frank Carter zien vlammen voor pak 'm beet 200 man.

Binnenkort gaan we de Azoren bekijken en volgend jaar wordt Costa Rica overwogen. Tips zijn welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Leuk idee!

Ik steek meteen van wal: ik ga in de maand oktober naar Zuid Korea. Een reisje waarbij een K-pop show in het land zelf niet kan ontbreken. Zowel in het begin als het einde van onze reis zitten we in Seoul, dus (muziek)tips altijd welkom. Ik weet dat @Thisso me wel wat verder kan helpen hierover.

Ik zie dat Seventeen optreedt in het Goyang Stadium, 2 dagen nadat we landen..
Komt inderdaad wel goed qua muzikaal advies ;) Seventeen in een stadium is meteen hoog mikken voor je eerste k-pop concert. Stuur gerust wat meer details door van jullie plannen en dan kijk ik wel eens rond!

Ook benieuwd naar de rest van je ervaringen want ik heb zelf vorige week ook vluchten geboekt voor Zuid-Korea en Japan volgend jaar! Eerste keer dat ik zo'n verre reis maak dus nu al enorm veel zin in. Ik maak er dan ook meteen een lange combitrip van:
  • 2 mei Twenty One Pilots in Parijs.
  • Een maand lang in SK/JPN waarbij ik start met een week in Seoul en eindig met een week Tokyo. Daartussen wil ik improviseren en zien waar het toeval mij brengt aan de hand van treinpassen en de ferry Busan-Fukuoka. Had eerst nog gedacht om voor een paar dagen een grote stad in China/Taiwan erbij te nemen maar dat werd een beetje te veel van het goeie om te plannen.
  • 4-9 juni Barcelona voor Primavera Sound.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Binnenkort gaan we de Azoren bekijken en volgend jaar wordt Costa Rica overwogen. Tips zijn welkom!
Costa Rica goede verhalen over gehoord! Veel mensen die ik in Guatemala tegenkwam deden een rondje Zuid/Latijns Amerika. De meeste mensen daar waren heel erg te spreken over Colombia.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Nelios

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
228
168
Ik kom qua exotische bestemmingen voor muziek niet verder dan Duitsland of België. Wel eens een poging gedaan om in Lyon naar een concert te gaan, maar het online ticketsysteem kon de vraag naar de kaartjes niet aan en toen ik de wachtrij voorbij was, was het al uitverkocht.

Moet het muziek georiënteerd zijn?

Qua wat minder voor de hand liggende bestemmingen vond ik Taiwan ontzettend leuk! In Azië een hoop landen mogen bezoeken. Volgend jaar waarschijnlijk Zuid Afrika :).
Taiwan staat bij voor dit jaar nog op de agenda. Mocht je nog tips of advies hebben, dan zijn die altijd welkom.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.177
13.374
Qua wat minder voor de hand liggende bestemmingen vond ik Taiwan ontzettend leuk! In Azië een hoop landen mogen bezoeken.
Nog steeds jaloers ;)

Ik ben wel eens in Friesland geweest!

Betrek het even op plekken waar ik voor de muziek ben geweest: mijn eerste concert ooit was in Dublin (voor Elbow). Vond ik zelf een fantastische om mee te starten. Leuke stad ook, zeker voor de avond! Nantes vond ik weer geen zak aan toen ik er was voor Hellfest. Parijs is ruk. Telt België hier als buitenland? Vond Gent echt een top stad! Hamburg is op zich wel leuk, maar ook niet heel denderend. Over Gelsenkirchen gaan we het maar niet hebben. Stockholm is op zich wel leuk! Net iets te groot naar m'n mening, maar best mooi. Oslo vind ik echt een fantastische stad (al denken die Noren daar toch anders over) en Tromsø is ook niet onaardig. Bij alles wat met Noorwegen te maken heeft, zie ik trouwens wel een tagje verschijnen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.739
8.655
Leuk idee!

Ik steek meteen van wal: ik ga in de maand oktober naar Zuid Korea. Een reisje waarbij een K-pop show in het land zelf niet kan ontbreken. Zowel in het begin als het einde van onze reis zitten we in Seoul, dus (muziek)tips altijd welkom. Ik weet dat @Thisso me wel wat verder kan helpen hierover.

Ik zie dat Seventeen optreedt in het Goyang Stadium, 2 dagen nadat we landen..
Even los van muziek, ben in 2016 naar Zuid Korea geweest en heb daar echt een geweldige vakantie gehad. Toch wel een van mijn meest memorabele vakanties, waar ik nog regelmatig aan terug denk. veel plezier daar :)
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Thisso

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.657
7.362

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Ik kom qua exotische bestemmingen voor muziek niet verder dan Duitsland of België. Wel eens een poging gedaan om in Lyon naar een concert te gaan, maar het online ticketsysteem kon de vraag naar de kaartjes niet aan en toen ik de wachtrij voorbij was, was het al uitverkocht.


Taiwan staat bij voor dit jaar nog op de agenda. Mocht je nog tips of advies hebben, dan zijn die altijd welkom.
Ik kom hierop terug!
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.883
4.020
Vet! Ik ben afgelopen maart in Guatemala geweest en begin mij al weer een beetje te oriënteren of eerste helft van volgend jaar een mooie reis kan maken. Dus ik lees lekker mee voor inspiratie :)
Ik was daar exact een jaar eerder dan jij. Sowieso een populaire bestemming (en bij uitbreiding mogelijk heel centraal Amerika) bij Nederlanders alleszins, er is volgens mij geen dag voorbij gegaan zonder dat we daar Nederlandse vrienden hadden. Fantastisch land wel, erg divers.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Ik was daar exact een jaar eerder dan jij. Sowieso een populaire bestemming (en bij uitbreiding mogelijk heel centraal Amerika) bij Nederlanders alleszins, er is volgens mij geen dag voorbij gegaan zonder dat we daar Nederlandse vrienden hadden. Fantastisch land wel, erg divers.
Heel divers inderdaad. Die beklimming van de Acatenango en Fuego blijven zo vet om gedaan te hebben.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

Kennys.j

Playlistbediener
17 apr 2024
25
64
Cool topic! Mijn 2 passies bij elkaar, reizen en muziek.

- qua reizen is het heel uiteenlopend, ben 4 maand in Canada en Alaska gaan rondreizen
- westkust van Amerika (Green Day gezien in LA toen)
- Vietnam als laatste verre reis zonder kindje
- Tanzania als huwelijksreis
- bergtochten van meer dan een week in Europa

Qua muzikale reizen blijf ik eigenlijk enkel in België en Nederland (af en toe Frankrijk en Duitsland (maar wij hebben als Belgenland eigenlijk zoveel geluk met alle bands die naar hier komen) af en toe eens de grens over steken.

Nu ik een dochtertje heb (bijna 8 maand) is het wel allemaal iets minder om concerten bij te wonen en veel te reizen. Momenteel 10 dagen in Madeira, heb tickets voor Oasis in Edinburgh dus er gaan keuzes gemaakt moeten worden eens de grote festivals met namen komen, anders is het ruzie in het huishouden 😉 altijd wat water bij de wijn doen en het komt wel goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n en Thisso

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Komt inderdaad wel goed qua muzikaal advies ;) Seventeen in een stadium is meteen hoog mikken voor je eerste k-pop concert. Stuur gerust wat meer details door van jullie plannen en dan kijk ik wel eens rond!

Ook benieuwd naar de rest van je ervaringen want ik heb zelf vorige week ook vluchten geboekt voor Zuid-Korea en Japan volgend jaar! Eerste keer dat ik zo'n verre reis maak dus nu al enorm veel zin in. Ik maak er dan ook meteen een lange combitrip van:
  • 2 mei Twenty One Pilots in Parijs.
  • Een maand lang in SK/JPN waarbij ik start met een week in Seoul en eindig met een week Tokyo. Daartussen wil ik improviseren en zien waar het toeval mij brengt aan de hand van treinpassen en de ferry Busan-Fukuoka. Had eerst nog gedacht om voor een paar dagen een grote stad in China/Taiwan erbij te nemen maar dat werd een beetje te veel van het goeie om te plannen.
  • 4-9 juni Barcelona voor Primavera Sound.
Ja, Japan stond dus ook op de lijst maar blijkt echt een pak duurder te zijn dan gedacht. We zijn sowieso van plan om een paar natuurparken te doen in het oosten, daarna door naar Busan en misschien nog Jeju Island, al schijnt die trip wat overroepen te zijn. Zin in! Nog een maand!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kennys.j en Thisso

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Komt inderdaad wel goed qua muzikaal advies ;) Seventeen in een stadium is meteen hoog mikken voor je eerste k-pop concert. Stuur gerust wat meer details door van jullie plannen en dan kijk ik wel eens rond!

Ook benieuwd naar de rest van je ervaringen want ik heb zelf vorige week ook vluchten geboekt voor Zuid-Korea en Japan volgend jaar! Eerste keer dat ik zo'n verre reis maak dus nu al enorm veel zin in. Ik maak er dan ook meteen een lange combitrip van:
  • 2 mei Twenty One Pilots in Parijs.
  • Een maand lang in SK/JPN waarbij ik start met een week in Seoul en eindig met een week Tokyo. Daartussen wil ik improviseren en zien waar het toeval mij brengt aan de hand van treinpassen en de ferry Busan-Fukuoka. Had eerst nog gedacht om voor een paar dagen een grote stad in China/Taiwan erbij te nemen maar dat werd een beetje te veel van het goeie om te plannen.
  • 4-9 juni Barcelona voor Primavera Sound.
De JR pass in Japan is vorig jaar een enorm pak duurder geworden (en die was al niet heel goedkoop). Wij hadden nog net "geluk" toen wij er waren. Als je niet enorm veel gaat reizen, is het de moeite waard even uit te zoeken of losse treinkaartjes niet toch goedkoper zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
De JR pass in Japan is vorig jaar een enorm pak duurder geworden (en die was al niet heel goedkoop). Wij hadden nog net "geluk" toen wij er waren. Als je niet enorm veel gaat reizen, is het de moeite waard even uit te zoeken of losse treinkaartjes niet toch goedkoper zijn.
Ja dit had ik ondertussen ook gelezen, wel zonde! Ik ga sowieso even alles goed moeten uitrekenen, maar aangezien ik toch minstens een week intensief wil reizen, denk ik dat ik toch voor zo'n pas ga gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken