Haken komt de 21ste met een nieuwe single genaamd The Last Lullaby. Lijkt me een nummer te zijn dat Fauna net niet heeft gehaald, gezien het artwork!
Doe dan maar gelijk die najaarstour erbij!Haken komt de 21ste met een nieuwe single genaamd The Last Lullaby. Lijkt me een nummer te zijn dat Fauna net niet heeft gehaald, gezien het artwork!
Ik heb in ieder geval al tickets voor:Om het GMM topic voor 2024 niet al voor de eerste bekendmaking de 666 pagina's te laten halen maar eens het goede voorbeeld geven en hier wat zaken in te gaan bespreken.
Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:
Wardruna op 1 juli
Bospop op 8 juli
Heilung, Zeal and Ardor en Myrkur op 30 juli
Ayreon op 16 september
Alcest op 30 september
Nog aan het twijfelen (zal hooguit een swap worden verwacht ik) ook in verband met het weer (heb hardhandig op Graspop gemerkt dat ik deze temperaturen moeilijk trek) over Jera, Dynamo Metalfest en Soulcrusher. Daarnaast alles wat in Tilburg of Eindhoven speelt en waar ik op de dag zin in heb.
Is Prophecy festival (7-9 sept) in Duitsland niet ook iets voor jou? Line-up tot dusver is waanzinnig, en dan nog die locatie. Wel een stukje reizen.Ik heb in ieder geval al tickets voor:
Puscifer op 1 juli (013)
King Gizzard op 15 augustus (E-Werk)
Bell Witch op 22 augustus (Doornroosje)
Sunn O)))) op 4 september (Paradiso)
Swans op 19 november (Amare)
Daar gaan zeker nog wat zaken bij komen, zoals concerten van Riverside en Batushka, Darken the Moon festival, wellicht Soulcrusher… even kijken waar ik mijn geld het beste in kan investeren
Edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd wat betreft Batuska en Riverside
Damn, dat ziet er zeker fantastisch uit ja. Bedankt voor de tip! Ben alleen bang dat het qua budget en planning niet haalbaar gaat zijn voor me, maar ga het wel even onderzoeken, want het ziet er machtig mooi uit.Is Prophecy festival (7-9 sept) in Duitsland niet ook iets voor jou? Line-up tot dusver is waanzinnig, en dan nog die locatie. Wel een stukje reizen.
Soulcrusher zeker gaan, is echt top.
Mooi lijstje om naar uit te kijken in ieder geval!
Maakt 't nog uit dat ie verplaatst is naar Apeldoorn i.p.v. Arnhem? Toch een uur tussen die twee zalen.Edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd wat betreft Batuska en Riverside. Op Graspop gaf @jasper79 ook aan interesse te hebben in Batushka, dus hier nog even de link: https://www.willemeen.nl/programma/батюшка-pl-more/
Goede planning! Die combinatie van Heilung, Zeal & Ardor en Myrkur is echt zalig. Oog lang over nagedacht, maar heb die eerste twee eigenlijk wel vaak genoeg gezien nu (5 om 4 keer).Om het GMM topic voor 2024 niet al voor de eerste bekendmaking de 666 pagina's te laten halen maar eens het goede voorbeeld geven en hier wat zaken in te gaan bespreken.
Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:
Wardruna op 1 juli
Bospop op 8 juli
Heilung, Zeal and Ardor en Myrkur op 30 juli
Ayreon op 16 september
Alcest op 30 september
Nog aan het twijfelen (zal hooguit een swap worden verwacht ik) ook in verband met het weer (heb hardhandig op Graspop gemerkt dat ik deze temperaturen moeilijk trek) over Jera, Dynamo Metalfest en Soulcrusher. Daarnaast alles wat in Tilburg of Eindhoven speelt en waar ik op de dag zin in heb.
Vanuit Ede maakt dat weinig verschil gelukkigMaakt 't nog uit dat ie verplaatst is naar Apeldoorn i.p.v. Arnhem? Toch een uur tussen die twee zalen.
Ah ja, staat nog een tabblad van open ergens als reminder, nog geen ticket gehaald. Moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben dat het geen (co-)headline set van Caligula's Horse is, die zou ik zo twee uur willen zien spelen. Maar denk toch dat ik dat niet ga willen missen, hoe kort ook. Dat ticket moet dus alleen nog even gekocht worden. Gouden inluister tip voor Decapitated, om mij het laatste zetje te geven, iemand? Ik ken die hele band niet...Trouwens, hallo, waar is die show van Decapitated (met Caligula's Horse) in jouw agenda?
De eerste 4 albums zijn stuk voor stuk bruut en gespekt met sterke riffs en drumwerk. Het eerste album hebben zij zelfs gemaakt toen zij pas 15-18 jaar oud waren. De laatste albums vind ik te 'modern' qua sound, de riffs zijn er wel (doch minder) en de productie is beter (en gladder..), maar het verveelt mij snel en alle extraatjes die de eerste platen hebben zijn weg. Te veel line-up changes rondom die periode en dat is de kwaliteit niet ten goede gekomen, ik mis vooral de oude zanger en drummer (†). Het is alles behalve slecht, en genoeg sterke nummers in de setlist zo te zien. Het laatste album heeft wel een aantal tracks die ik nog wel enigszins op repeat heb gehad: Iconoclast met Robb Flynn en Cancer Culture (de solo maakt het nummer voor mij). Day 69 is oud werk en dan hoor je meteen wat ik hiervoor omschrijf (deze zanger heeft 1 plaat gezongen). Nine Steps spelen ze ook graag van het eerste album, niet het beste nummer van het album, maar laat alsnog zien dat de kwaliteit daar hoger lag en hoe bizar getalenteerd die jongens waren. Bij Decapitated moet je gewoon de pit in, dan beleef je de muziek veel intenser. Ik vind het een merkwaardige combinatie dit programma.Vanuit Ede maakt dat weinig verschil gelukkig
Ah ja, staat nog een tabblad van open ergens als reminder, nog geen ticket gehaald. Moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben dat het geen (co-)headline set van Caligula's Horse is, die zou ik zo twee uur willen zien spelen. Maar denk toch dat ik dat niet ga willen missen, hoe kort ook. Dat ticket moet dus alleen nog even gekocht worden. Gouden inluister tip voor Decapitated, om mij het laatste zetje te geven, iemand? Ik ken die hele band niet...
Ik ook ja. Maar dank voor de tips, zit vanavond een tijdje in de trein, dan ga ik eens luisteren!Ik vind het een merkwaardige combinatie dit programma.
Ja ik denk daar ook serieus over na. Nog het staartje van hun set meegekregen ( na Lorna geloof ik) en klonk vet en zag er cool uit. Dacht dat Fever een mooie bonus was maar de verhalen over de nieuwe liveshow doen me twijfelen. Moet ik de oude herinneringen niet gewoon gaan koesteren?Na de goeie show op Graspop toch maar een kaartje gekocht voor enter Shikari in de ab. Zie nu dat ik nog eens fever 333 er gratis en voor niks bij krijg