Hardrock & Metal Chat

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.612
4.589
Ja ik denk daar ook serieus over na. Nog het staartje van hun set meegekregen ( na Lorna geloof ik) en klonk vet en zag er cool uit. Dacht dat Fever een mooie bonus was maar de verhalen over de nieuwe liveshow doen me twijfelen. Moet ik de oude herinneringen niet gewoon gaan koesteren?
Ook wel overdreven hoor. Was minder goed, maar heb nog steeds alles staan meeschreeuwen en genoten
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
749
Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn.
Hier:

07-07-2023 - Rammstein
20-08-2023 - Infected Rain
07-10-2023 - Wind Rose
14-10-2023 - Pain + Ensiferum
01-11-2023 - Lord of the Lost
03-11-2023 - 05-11-2023 - The Rock Circus
25-11-2023 - Saltatio Morts + Alestorm
26-11-2023 - Fit For a King + Emmure + Thrown + The Gloom in the Corner
14-01-2024 - Gloryhammer + Beast in Black
04-02-2024 - Bad Omens

Mezelf kennende komt daar nog wel meer bij lol
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.436
6.818
Ah oke. Dat klinkt al wat geruststellender
Het is en blijft een acquired taste, Jos. Ben zelf niet wezen kijken, maar vrienden die vorige keer al enthousiast waren, waren dat nu weer. Het is nog steeds veel energie, met een hoop gekrijs van de zanger. Enkel krijg je er nu een twerkende bassiste met een afro bij. Dus als je het vorige keer goed vond, zit je voor nu ook weer safe.
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en Ghostattack

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.334
Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:

Juli
Bizkit park :ROFLMAO:, Parkpop Mechelen
Porcupine Tree + Riverside, dagje Bospop

Augustus
Rammstein, Brussel
Blur, Lokerse feesten
Alcatraz, weekend of enkel zondag
vrijdag en zaterdag van Maanrock

September
Ayreon, 013
Darken The Moon XV w/ POTHAMUS, HEMELBESTORMER, HIPPOTRAKTOR, OFFICIUM TRISTE, MARCHE FUNÈBRE + more, Mechelen

Oktober
ULTIMA RATIO TOUR 2023' : OMNIUM GATHERUM / HARAKIRI FOR THE SKY / PARADISE LOST / PRIMORDIAL, Trix Antwerpen
Desertfest, Trix Antwerpen

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.655
Juli
Bizkit park :ROFLMAO:, Parkpop Mechelen
Porcupine Tree + Riverside, dagje Bospop

Augustus
Rammstein, Brussel
Blur, Lokerse feesten
Alcatraz, weekend of enkel zondag
vrijdag en zaterdag van Maanrock

September
Ayreon, 013
Darken The Moon XV w/ POTHAMUS, HEMELBESTORMER, HIPPOTRAKTOR, OFFICIUM TRISTE, MARCHE FUNÈBRE + more, Mechelen

Oktober
ULTIMA RATIO TOUR 2023' : OMNIUM GATHERUM / HARAKIRI FOR THE SKY / PARADISE LOST / PRIMORDIAL, Trix Antwerpen
Desertfest, Trix Antwerpen

He tof, ik wist niet dat jij er bij Bospop ook bij was! Wordt een mooi dagje.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel en nikita

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.469
Haken komt de 21ste met een nieuwe single genaamd The Last Lullaby. Lijkt me een nummer te zijn dat Fauna net niet heeft gehaald, gezien het artwork!
Even opgezocht en hij is verschenen als bonus op de Japanse uitgave en nu dus ook als single uitgebracht. Totaal iets anders dan Fauna zelf, eigenlijk alleen maar elektronisch, maar op de één of andere manier past 't er wel goed bij.


Edit: Oh, en even wat anders. Las laatst een interview dat Steven Wilson had gezegd dat Porcupine Tree en zijn soloproject lange tijd niet naast elkaar konden bestaan, omdat het op elkaar leek qua muziek. Hij zei dat dat nu wel kon, maar zo klinkt het alsof Porcupine Tree nog niet op retour gaat na de huidige tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.551
Edit: Oh, en even wat anders. Las laatst een interview dat Steven Wilson had gezegd dat Porcupine Tree en zijn soloproject lange tijd niet naast elkaar konden bestaan, omdat het op elkaar leek qua muziek. Hij zei dat dat nu wel kon, maar zo klinkt het alsof Porcupine Tree nog niet op retour gaat na de huidige tour.
Dit verandert ook vaak. Kww zoals we in Twente zeggen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.655
Iemand hier beter bekend met of ervaringen live met Arena? Spelen in oktober in De Boerderij. Met Damian Wilson natuurlijk een geweldige frontman dus ben wel geïnteresseerd.

Twijfel nu over kaartjes voor Arena, Mostly Autumn en Gazpacho in De Boederij. Dit om mijn goede voornemen waar te maken om mij te verdiepen in bands daar voordat ze geweest zijn en ik erachter kom hoe ontzettend goed de muziek is (hallo Antimatter)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.469
Iemand hier beter bekend met of ervaringen live met Arena? Spelen in oktober in De Boerderij. Met Damian Wilson natuurlijk een geweldige frontman dus ben wel geïnteresseerd.

Twijfel nu over kaartjes voor Arena, Mostly Autumn en Gazpacho in De Boederij. Dit om mijn goede voornemen waar te maken om mij te verdiepen in bands daar voordat ze geweest zijn en ik erachter kom hoe ontzettend goed de muziek is (hallo Antimatter)
Lekker bezig! Kan je alleen niet helpen, maar meer prog-/artrock is altijd goed! Jij had Gazpacho nog nooit gezien hè?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.469
Nee klopt! Jamel tipte me ook al over die band. Jij ook?
Gazpacho is misschien wel het beste wat Noorwegen op dat gebied te bieden heeft. Vorig jaar met Pure Reason Revolution in Mezz gezien (uit m'n hoofd @MetalLimbo ook) en dat was echt ijzersterk. Fireworker kwam ook goed uit de verf. Ben ook een fan natuurlijk, maar ben ook wel objectief ;)

Zeker nu fans mogen bepalen wat voor nummers ze tijdens hun set gaan spelen, belooft het in ieder geval bijzonder te worden. Zelfs als je ze niet heel goed kent, zou ik daarom alsnog een ticket kopen.

Zou ze eigenlijk ook nog afgelopen najaar zien in Noorwegen, maar die show werd helaas verplaatst naar dit jaar (en om daar nou op en neer voor te gaan...).

@Jamel Ook gezien dus of gewoon een goede ervaring op plaat?
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.469
Nee, gaat mijn eerste keer worden. Ik vind ze inderdaad heel goed op plaat. En heb over liveconcerten goede verhalen gehoord van een collega die groot fan is van Marillion.
Ik mag jouw collega wel! Marillion is DE band!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken