Hardrock & Metal Chat

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Om het GMM topic voor 2024 niet al voor de eerste bekendmaking de 666 pagina's te laten halen maar eens het goede voorbeeld geven en hier wat zaken in te gaan bespreken.

Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:
Wardruna op 1 juli
Bospop op 8 juli
Heilung, Zeal and Ardor en Myrkur op 30 juli
Ayreon op 16 september
Alcest op 30 september

Nog aan het twijfelen (zal hooguit een swap worden verwacht ik) ook in verband met het weer (heb hardhandig op Graspop gemerkt dat ik deze temperaturen moeilijk trek) over Jera, Dynamo Metalfest en Soulcrusher. Daarnaast alles wat in Tilburg of Eindhoven speelt en waar ik op de dag zin in heb.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Om het GMM topic voor 2024 niet al voor de eerste bekendmaking de 666 pagina's te laten halen maar eens het goede voorbeeld geven en hier wat zaken in te gaan bespreken.

Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:
Wardruna op 1 juli
Bospop op 8 juli
Heilung, Zeal and Ardor en Myrkur op 30 juli
Ayreon op 16 september
Alcest op 30 september

Nog aan het twijfelen (zal hooguit een swap worden verwacht ik) ook in verband met het weer (heb hardhandig op Graspop gemerkt dat ik deze temperaturen moeilijk trek) over Jera, Dynamo Metalfest en Soulcrusher. Daarnaast alles wat in Tilburg of Eindhoven speelt en waar ik op de dag zin in heb.
Ik heb in ieder geval al tickets voor:

Puscifer op 1 juli (013)
King Gizzard op 15 augustus (E-Werk)
Bell Witch op 22 augustus (Doornroosje)
Sunn O)))) op 4 september (Paradiso)
Swans op 19 november (Amare)

Daar gaan zeker nog wat zaken bij komen, zoals concerten van Riverside en Batushka, Darken the Moon festival, wellicht Soulcrusher… even kijken waar ik mijn geld het beste in kan investeren 😁🤘🏼

Edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd wat betreft Batuska en Riverside. Op Graspop gaf @jasper79 ook aan interesse te hebben in Batushka, dus hier nog even de link: https://www.willemeen.nl/programma/батюшка-pl-more/
 
Laatst bewerkt:

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Ik heb in ieder geval al tickets voor:

Puscifer op 1 juli (013)
King Gizzard op 15 augustus (E-Werk)
Bell Witch op 22 augustus (Doornroosje)
Sunn O)))) op 4 september (Paradiso)
Swans op 19 november (Amare)

Daar gaan zeker nog wat zaken bij komen, zoals concerten van Riverside en Batushka, Darken the Moon festival, wellicht Soulcrusher… even kijken waar ik mijn geld het beste in kan investeren 😁🤘🏼

Edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd wat betreft Batuska en Riverside
Is Prophecy festival (7-9 sept) in Duitsland niet ook iets voor jou? Line-up tot dusver is waanzinnig, en dan nog die locatie. Wel een stukje reizen.

Soulcrusher zeker gaan, is echt top.

Mooi lijstje om naar uit te kijken in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Is Prophecy festival (7-9 sept) in Duitsland niet ook iets voor jou? Line-up tot dusver is waanzinnig, en dan nog die locatie. Wel een stukje reizen.

Soulcrusher zeker gaan, is echt top.

Mooi lijstje om naar uit te kijken in ieder geval!
Damn, dat ziet er zeker fantastisch uit ja. Bedankt voor de tip! Ben alleen bang dat het qua budget en planning niet haalbaar gaat zijn voor me, maar ga het wel even onderzoeken, want het ziet er machtig mooi uit.

Dit forum is echt slecht voor mijn portemonnee wel. Had anders nooit van dat hele festival gehoord 😆
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Edit: gelijk de daad bij het woord gevoegd wat betreft Batuska en Riverside. Op Graspop gaf @jasper79 ook aan interesse te hebben in Batushka, dus hier nog even de link: https://www.willemeen.nl/programma/батюшка-pl-more/
Maakt 't nog uit dat ie verplaatst is naar Apeldoorn i.p.v. Arnhem? Toch een uur tussen die twee zalen.
Trouwens, hallo, waar is die show van Decapitated (met Caligula's Horse) in jouw agenda?

Om het GMM topic voor 2024 niet al voor de eerste bekendmaking de 666 pagina's te laten halen maar eens het goede voorbeeld geven en hier wat zaken in te gaan bespreken.

Wat gaat iedereen nu de komende maanden doen tot de eerste Graspop aankondiging voor 2024 een feit zal zijn. Voor mij zal dat sowieso zijn:
Wardruna op 1 juli
Bospop op 8 juli
Heilung, Zeal and Ardor en Myrkur op 30 juli
Ayreon op 16 september
Alcest op 30 september

Nog aan het twijfelen (zal hooguit een swap worden verwacht ik) ook in verband met het weer (heb hardhandig op Graspop gemerkt dat ik deze temperaturen moeilijk trek) over Jera, Dynamo Metalfest en Soulcrusher. Daarnaast alles wat in Tilburg of Eindhoven speelt en waar ik op de dag zin in heb.
Goede planning! Die combinatie van Heilung, Zeal & Ardor en Myrkur is echt zalig. Oog lang over nagedacht, maar heb die eerste twee eigenlijk wel vaak genoeg gezien nu (5 om 4 keer).

Qua wat ik heb staan, zal ik, hoe toepasselijk, alleen de hardere optredens neerzetten:
Edit: ik vergeet Midsummer Prog Festival in Valkenburg a/d Geul komend weekend. God, wat een heerlijke line-up is dat!
1 juli: Puscifer en Night Club, 013
15 november: Animals as Leaders en ALLT, De Boerderij

Da's dus niet super veel, maar nog genoeg andere dingen naast de metal. Zit wat dat betreft nog Baroeg Open Air, Soulcrusher, Euroblast, Gazpacho, Liturgy en toch Till Lindemann te overwegen, maar 't hakt er qua budget toch altijd wel weer in. En ik wil er eigenlijk nog niet aan vastzitten, omdat er waarschijnlijk nog zat optredens in het najaar bekendgemaakt moeten worden.
 
Laatst bewerkt:

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Bij mij geen indrukwekkend lijstje, ik doe vooral festivals, omdat het qua prijsverhouding beter meevalt met wat je kan zien
29/06-02/07: Rock Werchter
08/08/23: Blur lokerse feesten
eind augustus ook minstens 1 dag naar gratis maanrock
29-30/09 darken the moon festival ga ik mss doen, zie ik dan wel of ik kan
17/10/23: Birds In Row Trix
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en JK79

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
39
82
Wij hebben nog op het lijstje staan om heen te gaan dit jaar:

Rammstein
Vandenberg
Sonata Arctica
The Rock Circus
The Dead Daisies
Smash Into Pieces
Till Lindeman
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
ah leuk lijstje om te maken,

Iron Maiden
metaldag op lokerse feesten
dagje Alcatraz

twijfelen voor een dagje Rock Circus maar iemand vertelde mij op het forum dat 11 november een interessante dag kan worden dus we wachten nog even af.
Till Lindeman
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Maakt 't nog uit dat ie verplaatst is naar Apeldoorn i.p.v. Arnhem? Toch een uur tussen die twee zalen.
Vanuit Ede maakt dat weinig verschil gelukkig :)
Trouwens, hallo, waar is die show van Decapitated (met Caligula's Horse) in jouw agenda?
Ah ja, staat nog een tabblad van open ergens als reminder, nog geen ticket gehaald. Moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben dat het geen (co-)headline set van Caligula's Horse is, die zou ik zo twee uur willen zien spelen. Maar denk toch dat ik dat niet ga willen missen, hoe kort ook. Dat ticket moet dus alleen nog even gekocht worden. Gouden inluister tip voor Decapitated, om mij het laatste zetje te geven, iemand? Ik ken die hele band niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik heb nog Rammstein op't programma (4 Augustus)
Daarna waarschijnlijk niks meer tot GMM 24.
Of ik moet toch nog zin krijgen in een dagje Pukkelpop.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Vanuit Ede maakt dat weinig verschil gelukkig :)

Ah ja, staat nog een tabblad van open ergens als reminder, nog geen ticket gehaald. Moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben dat het geen (co-)headline set van Caligula's Horse is, die zou ik zo twee uur willen zien spelen. Maar denk toch dat ik dat niet ga willen missen, hoe kort ook. Dat ticket moet dus alleen nog even gekocht worden. Gouden inluister tip voor Decapitated, om mij het laatste zetje te geven, iemand? Ik ken die hele band niet...
De eerste 4 albums zijn stuk voor stuk bruut en gespekt met sterke riffs en drumwerk. Het eerste album hebben zij zelfs gemaakt toen zij pas 15-18 jaar oud waren. De laatste albums vind ik te 'modern' qua sound, de riffs zijn er wel (doch minder) en de productie is beter (en gladder..), maar het verveelt mij snel en alle extraatjes die de eerste platen hebben zijn weg. Te veel line-up changes rondom die periode en dat is de kwaliteit niet ten goede gekomen, ik mis vooral de oude zanger en drummer (†). Het is alles behalve slecht, en genoeg sterke nummers in de setlist zo te zien. Het laatste album heeft wel een aantal tracks die ik nog wel enigszins op repeat heb gehad: Iconoclast met Robb Flynn en Cancer Culture (de solo maakt het nummer voor mij). Day 69 is oud werk en dan hoor je meteen wat ik hiervoor omschrijf (deze zanger heeft 1 plaat gezongen). Nine Steps spelen ze ook graag van het eerste album, niet het beste nummer van het album, maar laat alsnog zien dat de kwaliteit daar hoger lag en hoe bizar getalenteerd die jongens waren. Bij Decapitated moet je gewoon de pit in, dan beleef je de muziek veel intenser. Ik vind het een merkwaardige combinatie dit programma.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Dr. Hannibal

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Na de goeie show op Graspop toch maar een kaartje gekocht voor enter Shikari in de ab. Zie nu dat ik nog eens fever 333 er gratis en voor niks bij krijg
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Valt me nu trouwens pas op dat Graspop en Hellfest niet in hetzelfde weekend zitten. Da's echt heel positief!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Airbourne volgende week woensdag (verplaatste show van vorig jaar)

Verder alleen begin januari de RJD Memorial in Apeldoorn, maar hoop toch dat we dan al de eerste aankondiging GMM hebben gehad…

Heb wel nog wat potentiële kandidaten met Delain, dArtagnan, Sonata Arctica en Beast in Black + Gloryhammer; maar kan ook zijn dat we gewoon sparen tot aan Graspop verkoop
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Rammstein in Groningen
Dynamo Metalfest
Rock circus
Dio tribute in Apeldoorn

En nog een aantal concerten waarover ik twijfel. Gaan er sowieso nog wel meer bijkomen :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
@Querulante Partij na zojuist een goede twee uur onafgebroken Decapitated geluisterd te hebben kan ik gerust concluderen dat het inderdaad fucking vet is. Dus @wenteldave je kunt gerust zijn, deze gaat direct mijn concert agenda in. Snap wel nog steeds de link tussen de twee bands niet helemaal, behalve in de hardste riffs van Caligula’s Horse verder toch weinig overlap. Nu die derde band nog eens beluisteren, als dat weer een hele andere kant op gaat wordt het echt een schizofrene avond. Al heb je dat op een festivaldag natuurlijk ook. Zo ben ik recent nog van Eivør naar Pantera gewandeld 😆
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Na de goeie show op Graspop toch maar een kaartje gekocht voor enter Shikari in de ab. Zie nu dat ik nog eens fever 333 er gratis en voor niks bij krijg
Ja ik denk daar ook serieus over na. Nog het staartje van hun set meegekregen ( na Lorna geloof ik) en klonk vet en zag er cool uit. Dacht dat Fever een mooie bonus was maar de verhalen over de nieuwe liveshow doen me twijfelen. Moet ik de oude herinneringen niet gewoon gaan koesteren?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken