Damn, dat is echt waardeloos! Slecht geluid kan je concertbeleving echt helemaal verzieken. En bij RaR helemaal zuur, omdat je nog je best moet doen om in het voorste vak te komen en daarvoor mogelijke andere optredens op te geven ook. Op de stream was het geluid bij Flogging Molly en Jinjer dus goed en ook bij andere optredens was het oké. Al klonk Fever333 ook erg matig op de stream, wat er ook wel mee te maken heeft dat ik geen fan ben van die band.
Heb je het verder wel naar je zin gehad? Op de stream zag het er in elk geval naar uit dat de sfeer top was.
Meeste optredens waren verder wel prima. Finch was grappig, vooral ook omdat de zangers van Electric Callboy Spaceman kwamen zingen. K.I.Z. was een leuke verassing. Nova Twins en Carpenter Brut op het kleine podium waren erg tof. Tenacious D blijft altijd te grappig en leuk. Arch Enemy blijft altijd indrukwekkend.
Maar RaR is zelf is best wel meh verder. Sfeerloos terrein, het is allemaal sponsoring verder niets. Zelfs tijdens de concerten is er een banner met sponsering op de schermen van de mainstage, vind ik wat erg overdreven.1 plek op het hele terrein met zitbanken en schaduw is op een festival met 90k mensen wel weinig.
Het beveiligingspersoneel was erg ontvriendelijk, je mocht nog niet eens even stilstaan na de entree controle om te kijken waar je vrienden bleven. Dus dat was ook elke keer niet echt een gezellige start op het festival terrein. Of nog zoiets als niet mogen zitten op bepaalde plekken in het voorvak was bijzonder irritant.
Toiletten waren ook hit or miss, zoals voorvak was een domme doorloop je moest naar binnen en naar buiten door 1 poort, en daar stond ook nog een bar wat echt druk maakte. Op de 3de dag waren veel toiletten verstopt helaas.(ook de pisbakken).
Ohja nog zo'n ding, de eerste dag, was er nergens bij de podia pauze muziek, als de band klaar was en de reclame was geweest was het stil. (dit was volgens mij de 2de dag al verholpen)
Om wel positief af te sluiten, er waren op veel plekken barren in de golfbrekers, dat is wel een geweldig idee. Ik sta vaak lekker wat meer links of rechts achteraan in een vak, en dan de bar zo dicht bij hebben is heerlijk.
Al met al zou ik RaR niet snel nog eens overwegen, dan zijn er helaas te veel kwalitatief betere en toffere alternatieven.