Jera on Air was heerlijk feestje. Wat een heerlijk compact festival. In 10 minuten ben je van je tent naar het hoofdpodium, en onderweg heb je dan ook nog een biertje gehaald.
Donderdag was helaas wel compleet verregend. We hebben anderhalf uur in de regen moeten wachten op ons combiticket armbandje. Dat was gewoon jammer. Wel heel erg vermaakt nog donderdag met Lor a Shore, sick of it all en Billy Talent. Voor de rest was het vooral nat drasssig en koud. De puf was er na het lange wachten en Billy Talent in de mosh pit wel uit, dus helaas Parkway drive geskipt voor droge kleren en biertje op de camping.
Vrijdag begon natuurlijk al stuk beter en droger. Heel netjes van Jera dat ze dus een aantal uur 1 munt op aan het uitdelen waren om het goed te maken. Ze hadden gelijk snachts ook stro gestrooid, waardoor er nauwelijks meer echte drassige stukken waren. De organisatie doet voor mijn gevoel echt zijn best. Het feit dat je met 5 minuten van van Eagle(hoofdpodium) en Vulture(2de podium, of eigenlijk elk ander podium kan lopen en dan ook een biertje hebt gehaald is zalig. Begonnen bij Kublai KHan The, Touché Amoré, en the Interruperts. Hollywood undead was een hoogtepunt, behalve dat alleen de bass wel erg zacht stond. Papa roach was ook erg leuk leuke set, het eerbetoon aan Keith Flint kwam harder aan dan ik had verwacht. (Tickets voor the prodigy in de ziggodome donderdag al gehaald.) Afsluiten bij Fleddy in de kleine Hawk tent was een groot feestje.
Zaterdag was ook prima, lekker paar uurtjes speciaal bier gedronken en toen naar John Coffey. Blijft toch altijd leuk. Omdat ik een oude zak ben heb ik daarna middag dutje gedaan. (Helaas door Heideroosjes heen geslapen). Toen door naar wat eigenlijk de grootste muzikale teleurstelling van het weekend was: Enter Shikari. Toffe set, maar ik ben vooral fan het oude werk, en dat werd nauwelijks gespeeld. Blij dat ik nog geen tickets voor de AFAS heb. Door paar Carpenter Brut, hij speelde een andere set dan op RaR, zeker toffer en vooral meer energie van het publiek dan bij RaR. Mesuggah was echt goede set, wat me wel opviel was dat het al heel rustig was. Of iedereen was ergens anders of al naar huis. Maar zelfs bij Flogging Molly was het redelijk rustig, zij waren zoals altijd ook weer top.
Dit was echt een betere ervaring dan RaR. de kleinschaligheid, maar de line up die er niet voor onder doet maakt het echt een top festival. Als Jera niet overlapt met Graspop volgend jaar dan is het vrij zeker dat ik weer ga. Ik kan Jera on Air echt aan iedereen aanraden die iets heeft met metal&punk.