Hardrock & Metal Chat

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Waarom krijgen wij dit soort vette pakketjes nooit? Ne Obliviscaris gaat thuisland Australië touren en ze nemen The Ocean én Rivers of Nihil mee.
357360875_812805263550247_5277191895665673276_n.jpg
Neeee hou op. Wat een ongelofelijk vette tour. Na zo avond kan je mij echt opvegen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Nieuwe ontdekking! Zie ook dat een zangeres van Thy Catafalque er in zit, dus dat is helemaal top (en ze komen ook naar de Helling). Fijne doom, invloeden van jazz. Dit is helemaal in mijn straatje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Nieuwe ontdekking! Zie ook dat een zangeres van Thy Catafalque er in zit, dus dat is helemaal top (en ze komen ook naar de Helling). Fijne doom, invloeden van jazz. Dit is helemaal in mijn straatje.
He ik was eerder met de ontdekking! Komen op de zondag van Dutch Doom Days en zo ontdekt. Treden daar voor het eerst in volledige bezetting op en muzikaal zeer grote verrassing voor mij
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Kom ook gewoon Dave!
Kan 't ook opzoeken, maar dan hebben we geen gesprek. Wanneer is dat en wat staat er? Ben normaal altijd op de hoogte, maar nu niet.
Haha, inderdaad, Jos was eerder! En hij tipte mij. ;)

Geweldige muziek! Kan echt niet wachten om ze live te zien in de Baroeg.
Schandalige keuze dan om dat niet hier openbaar te delen :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Kan 't ook opzoeken, maar dan hebben we geen gesprek. Wanneer is dat en wat staat er? Ben normaal altijd op de hoogte, maar nu niet.

Schandalige keuze dan om dat niet hier openbaar te delen :)
Zondag 6 november. En zoals altijd in Baroeg is het zondagmiddag, start al om 13 uur. Isole en Ophis zijn de grotere namen van de dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Ik houd niet zo van bijdehand gedrag! Haha. Godsamme. Dan moet ik misschien voortaan maar wel alles luisteren wat hier allemaal neer wordt gezet.
Excuus, het was inderdaad wat flauw. Ik herinnerde me gewoon dat het precies dit topic was waar Jos mij voor het eerst tipte over die band, dus ik kon het niet laten.

Dutch Doom Days is op 4 en 5 november in de Baroeg. Traditioneel staan er nationaal en internationaal erkende bands, tezamen met nieuwe talenten uit de wereld van de doom metal op het podium. En los van de muziek is het vooral ook de sfeer waar dit kleinschalige festival om bekend staat.

Op zaterdag 4 november zijn tot nu toe aangekondigd: Sad Whisperings, Dodenkrocht en MarchaFunebre. Hier komen nog zeker een aantal acts bij.
De zondag 5 november is al ietsje voller met, naast het al besproken The Answer Lies in the Black Void ook nog Isole, Ophis, Cardinals Folly en Martajas.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Zondag 6 november. En zoals altijd in Baroeg is het zondagmiddag, start al om 13 uur. Isole en Ophis zijn de grotere namen van de dag.
Da's 5 november dan? Staat genoteerd. November belooft sowieso weer druk te worden, dus kan niks beloven. Staan ook interessante namen elders die dag. Maar kan altijd natuurlijk wat interessantere bands 's middags meepakken, want aan de prijs zal het niet liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Excuus, het was inderdaad wat flauw. Ik herinnerde me gewoon dat het precies dit topic was waar Jos mij voor het eerst tipte over die band, dus ik kon het niet laten.

Dutch Doom Days is op 4 en 5 november in de Baroeg. Traditioneel staan er nationaal en internationaal erkende bands, tezamen met nieuwe talenten uit de wereld van de doom metal op het podium. En los van de muziek is het vooral ook de sfeer waar dit kleinschalige festival om bekend staat.

Op zaterdag 4 november zijn tot nu toe aangekondigd: Sad Whisperings, Dodenkrocht en MarchaFunebre. Hier komen nog zeker een aantal acts bij.
De zondag 5 november is al ietsje voller met, naast het al besproken The Answer Lies in the Black Void ook nog Isole, Ophis, Cardinals Folly en Martajas.
Was gelukkig niet serieus ;)

Moet er trouwens wel gelijk bij zeggen dat ik echt helemaal niks ken. Heel verrassend zal dat niet zijn. Baroeg is voor mij ook een lange tijd geleden, maar vond het wel altijd een leuk zaaltje. Laatste tijd wat minder naar mijn smaak.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Was gelukkig niet serieus ;)

Moet er trouwens wel gelijk bij zeggen dat ik echt helemaal niks ken. Heel verrassend zal dat niet zijn. Baroeg is voor mij ook een lange tijd geleden, maar vond het wel altijd een leuk zaaltje. Laatste tijd wat minder naar mijn smaak.
Dat vermoeden had ik al, maar het was wel degelijk flauw, hahaha.

Ik kende zelf enkel Isole van naam en voor de rest niets, maar ik woon er vlakbij, ben dol op de Baroeg en liefhebber van Doom dus voor mij is het een no-brainer.

Ik ben wel heel benieuwd waarom het naar jouw smaak de laatste tijd minder is daar..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Dat vermoeden had ik al, maar het was wel degelijk flauw, hahaha.

Ik kende zelf enkel Isole van naam en voor de rest niets, maar ik woon er vlakbij, ben dol op de Baroeg en liefhebber van Doom dus voor mij is het een no-brainer.

Ik ben wel heel benieuwd waarom het naar jouw smaak de laatste tijd minder is daar..
Vooral veel black- en deathmetal en aardig wat hardcore en punk. Heb dan toch liever meer doom, stoner, prog en wat experimentele bands met raakvlakken op deze genres. Vergeet trouwens vast nog wel wat, maar d'r lijkt nooit gigantisch veel in deze genres geprogrammeerd te worden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Vooral veel black- en deathmetal en aardig wat hardcore en punk. Heb dan toch liever meer doom, stoner, prog en wat experimentele bands met raakvlakken op deze genres. Vergeet trouwens vast nog wel wat, maar d'r lijkt nooit gigantisch veel in deze genres geprogrammeerd te worden.
Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde dat je de zaal zelf minder leuk vond naar jouw smaak. Maar dan ben ik het wel met je eens, ja. Ik ben fan van dezelfde genres als jij en er staat dit jaar inderdaad wat minder op dat gebied.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.535
Vooral veel black- en deathmetal en aardig wat hardcore en punk. Heb dan toch liever meer doom, stoner, prog en wat experimentele bands met raakvlakken op deze genres. Vergeet trouwens vast nog wel wat, maar d'r lijkt nooit gigantisch veel in deze genres geprogrammeerd te worden.
Als ik deze genres als ingrediënten op een zwart metalen kookplaat tot een soep mag bereiden kom ik uit op mijn favoriete album van 2023 tot nu toe: Dødheimsgard - Black Medium Current.

De opener, die begint wat meer black metal maar als je tot het einde bent gekomen kom je al tot de conclusie dat het veel meer is dan dat (en wil je als het goed is het hele album luisteren):

Dit nummer heeft een videoclip erbij dus waarom niet:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.438
6.833
Als ik deze genres als ingrediënten op een zwart metalen kookplaat tot een soep mag bereiden kom ik uit op mijn favoriete album van 2023 tot nu toe: Dødheimsgard - Black Medium Current.

De opener, die begint wat meer black metal maar als je tot het einde bent gekomen kom je al tot de conclusie dat het veel meer is dan dat (en wil je als het goed is het hele album luisteren):

Dit nummer heeft een videoclip erbij dus waarom niet:
Holy moly, dit is wel een hele fijne! Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
@Loek123 motionless in white brengt nu toch limited edition vinyls uit met nog 4 bonus nummers.een van we weinige vinyls die ik toch wel miste dit jaar, vond het al vreemd dat bands nieuwe albums uit brengen zonder vinyl. Wel best prijzig door verzendingskosten. Heb mijne toch besteld maar komt toch op een 46 dollar alles samen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
vind het jammer dat ik niet naar ieperfest kon gaan dit jaar. heel wat mooie beelden al zien passeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken