Hardrock & Metal Chat

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Vraag is hoe je je daar kan op voorbereiden. Ik ken de situatie daar niet, maar ik veronderstel dat een plaatselijke landbouwer zijn land verhuurt aan het festival. Dus zal de grond de volgende 10 maanden een andere bestemming hebben. Je kan niet verlangen van de boer dat hij zijn land gaat draineren. Een andere locatie is misschien ook geen optie.

Trouwens, welk festival kan zoveel water ellende verwerken? Zou het zoveel beter zijn op Graspop in deze omstandigheden? Ik herinner me een editie van Alcatraz waar we bij aankomst ook de gevolgen zagen van de zware machines die nodig waren om het festival op te zetten. Gelukkig bleef het nadien wel droog. Maar mocht het verder hebben geregend, dan zou het ook daar één grote brok modder ellende geweest zijn.
Fout, terrein is van Wacken zelf imiddels, ondergronds liggen de leidingen voor het sanitair en volgens mij ook voor de bier aanvoer.
Je zou dus echt wel mogen verwachten dat ze wat aan de drainage zouden doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Fout, terrein is van Wacken zelf imiddels, ondergronds liggen de leidingen voor het sanitair en volgens mij ook voor de bier aanvoer.
Je zou dus echt wel mogen verwachten dat ze wat aan de drainage zouden doen
Drainage is op zich ook geen wondermiddel. Hangt ook van de bodemgesteldheid af of deze werkt. 😜Sorry, de installateur in mij wordt wakker. Maar als het terrein inderdaad van Wacken zelf is dan zou je verwachten dat ze aanpassingen hadden kunnen maken. Zeker gezien het feit dat het al vaker zo nat was daar.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.273
Het vervolg: er worden geen motorvoertuigen meer toegelaten op welk terrein dan ook totdat het festival is afgelopen. Hier is echt gigantisch goed over nagedacht... Annuleer dan de hele boel.
Ik denk dat ze wachten tot de officiële instanties de boel aflasten.

Verzekeringen, terugbetaling tickets,... Het financiële aspect van deze saga hangt af van het feit wie al dan niet aan de noordrem trekt. Het is voor Wacken interessanter als ze moeten stoppen wegens overmacht ipv zelf de editie te annuleren.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

MetalHarmonica

Playlistbediener
20 feb 2023
9
13
Pfff, krijg er zelf Rock Am Ring 2016-flashbacks van. Zie video's voorbij komen van trekkers die zelfs amper vooruit komen en zitten de driften door de modder. Moet je niet aan denken met je bolderkarretje een tentje op te zetten.

Als ik de hier eerder geposte liveblog van NDR lees worden niet-verzilverde tickets gerefund. Later komt meer informatie over hoe en wat. Denk dat je achteraf gezien mazel hebt als je er 'te laat' was. Kan me moeilijk voorstellen dat, als het überhaupt doorgaat, je een volwaardig festival gaat krijgen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Op de livestream op youtube zijn ze begonnen.
Weinig publiek, niet zo verwonderlijk.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.890
5.295
die timetable trekt toch op niks?
ik zie bijvoorbeeld op de headbanger stage settijden opeen volgend van 20 minuten, 1 uur, 4 keer 20 minuten en daarna een uur en daarne een uur en half.
op de WET stage (toepasselijke naam) speelt iedereen 20 minuten behalve de headliner een uur en een kwartier.

uur en half changeover tussen de laatste en voorlaatste band op deze stages
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Die 20 minuten settijden zijn voor bands die hund landelijke Metal Battle hebben gewonnen.
Geen gevestigde namen dus. Degene met de langere tijden zijn wat bekendere bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.890
5.295
Die 20 minuten settijden zijn voor bands die hund landelijke Metal Battle hebben gewonnen.
Geen gevestigde namen dus. Degene met de langere tijden zijn wat bekendere bands.
is natuurlijk wel een heel goedkope affiche zo
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
die timetable trekt toch op niks?
ik zie bijvoorbeeld op de headbanger stage settijden opeen volgend van 20 minuten, 1 uur, 4 keer 20 minuten en daarna een uur en daarne een uur en half.
op de WET stage (toepasselijke naam) speelt iedereen 20 minuten behalve de headliner een uur en een kwartier.

uur en half changeover tussen de laatste en voorlaatste band op deze stages
Vind het zelf ook maar niks. Dat ze het hier doen voor een paar lokale bands vind ik nog wel oke. Vaak hebben die ook niet veel meer interessant materiaal. Maar met name bij Download UK vind ik de tijdschema's echt een gruwel. Tot in de middag echt hele korte sets van ook grotere namen. Een Avatar voor 25 minuten. Kom je dan dat hele stuk voor reizen als band. En als fan blijf je op je honger zitten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.509
8.773
Zekers, maar dit gaat toch al jaren zo? Om daar dan een beetje de schuld op 'af te schuiven' van het affiche, slaat dan ook nergens op.

Afhankelijk van hoe de timetable er normaal uitziet. Ga ervan uit dat de huidige timetable een aangepaste versie is?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508
Het was in ieder geval wel weer een lekker setje van Skindred op de stream. Hoop voor de bezoekers dat Pluvius zich voor de rest van de dagen een beetje inhoudt
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670

nieuw festival dus in Maastricht, was hier al voorbij gekomen maar dit artikel geeft veel info

- ze mikken op 5000-6000 bezoekers
- headliners van afas niveau

andere interessante comment: "Het nieuwe metalevenement wil naast bijvoorbeeld death metal ook stoner- thrash- en blackmetal programmeren"
één of twee hardcore bands

ticketprijzen zijn 99 voor een weekend, 49 voor de vrijdag en 59 voor de zaterdag

ook willen ze graag een brede catering op het festival

locatie is bij de gashouder in Maastricht
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.682
3.508

nieuw festival dus in Maastricht, was hier al voorbij gekomen maar dit artikel geeft veel info

- ze mikken op 5000-6000 bezoekers
- headliners van afas niveau

andere interessante comment: "Het nieuwe metalevenement wil naast bijvoorbeeld death metal ook stoner- thrash- en blackmetal programmeren"
één of twee hardcore bands

ticketprijzen zijn 99 voor een weekend, 49 voor de vrijdag en 59 voor de zaterdag

ook willen ze graag een brede catering op het festival

locatie is bij de gashouder in Maastricht
Eerste namen in September bekend gemaakt las ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858

nieuw festival dus in Maastricht, was hier al voorbij gekomen maar dit artikel geeft veel info

- ze mikken op 5000-6000 bezoekers
- headliners van afas niveau

andere interessante comment: "Het nieuwe metalevenement wil naast bijvoorbeeld death metal ook stoner- thrash- en blackmetal programmeren"
één of twee hardcore bands

ticketprijzen zijn 99 voor een weekend, 49 voor de vrijdag en 59 voor de zaterdag

ook willen ze graag een brede catering op het festival

locatie is bij de gashouder in Maastricht
Klinkt interessant, gaan we in de gaten houden
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Loek123

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.818

nieuw festival dus in Maastricht, was hier al voorbij gekomen maar dit artikel geeft veel info

- ze mikken op 5000-6000 bezoekers
- headliners van afas niveau

andere interessante comment: "Het nieuwe metalevenement wil naast bijvoorbeeld death metal ook stoner- thrash- en blackmetal programmeren"
één of twee hardcore bands

ticketprijzen zijn 99 voor een weekend, 49 voor de vrijdag en 59 voor de zaterdag

ook willen ze graag een brede catering op het festival

locatie is bij de gashouder in Maastricht
Zoals ik het van de organisatie begrepen heb, wordt dit een Into The Grave van het Zuiden. Doomstar zal hoofdzakelijk verantwoordelijk zijn voor de programmering en die hebben een prachtig aanbod.
Locatie is fantastisch, vind ik. Bruis terrein van 2019. Ik hoop op Emperor.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.746
8.670
Zoals ik het van de organisatie begrepen heb, wordt dit een Into The Grave van het Zuiden. Doomstar zal hoofdzakelijk verantwoordelijk zijn voor de programmering en die hebben een prachtig aanbod.
Locatie is fantastisch, vind ik. Bruis terrein van 2019. Ik hoop op Emperor.
Wellicht iets grotere headliners dan into the grave, die hebben over het algemeen geen afaslive acts toch?

Ben benieuwd, ik ga het zeker in de gaten houden. Heb nog nooit een metal festival op fietsafstand gehad.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.818
Wellicht iets grotere headliners dan into the grave, die hebben over het algemeen geen afaslive acts toch?

Ben benieuwd, ik ga het zeker in de gaten houden. Heb nog nooit een metal festival op fietsafstand gehad.
Beide festivals hebben een capaciteit van 6000 bezoekers per dag. Headliners zullen tussen 013 en Afas zitten qua kosten/bekendheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maerts en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken