Hardrock & Metal Chat

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Ooit op Wacken, 2002, vergelijkbaar weer meegemaakt. Dat terrein is dan ook echt niet te doen. Daardoor toen ook maar een paar bands per dag kunnen zien. Erg klote voor de bezoekers dit.
Als je nu ook de foto's op de socials van Wacken ziet. Pfffff, wat een bende. Ik zou me wel 5 keer bedenken of ik nog heen zou gaan. En zie me al mijn bagage wat ik meesleept naar Graspop toch ook niet meenemen in de trein. Spijtig voor al die mensen die kaarten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Als je nu ook de foto's op de socials van Wacken ziet. Pfffff, wat een bende. Ik zou me wel 5 keer bedenken of ik nog heen zou gaan. En zie me al mijn bagage wat ik meesleept naar Graspop toch ook niet meenemen in de trein. Spijtig voor al die mensen die kaarten hebben.
Ja die foto's zijn horror. Vanacht heeft men ook overal en nergens slaapplekken gevonden. Erg sneu voor alle betrokkenen dat het zo loopt
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
126
122
Blij dat wij de kaarten voor Wacken hebben verkocht en naar Graspop zijn gegaan als ik dit zo lees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.862
4.822
Als je nu ook de foto's op de socials van Wacken ziet. Pfffff, wat een bende. Ik zou me wel 5 keer bedenken of ik nog heen zou gaan. En zie me al mijn bagage wat ik meesleept naar Graspop toch ook niet meenemen in de trein. Spijtig voor al die mensen die kaarten hebben.
Het is ook nog eens een flink stuk rijden. Echt klote als je dan onder de modder 6 uur naar huis moet rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Het wordt er niet beter op bij Wacken. Er worden geen bezoekers meer toegelaten die er al niet zijn. En van dag tot dag wordt bekeken hoe het programma er uit ziet. Wat een tranendal voor mensen die daar kaarten voor hebben.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ik snap niet dat mensen nog altijd zo hoog opgeven over Wacken, na al die jaren en vele maeln zware regenval, nog steeds de zaken niet op orde daar.
Nog altijd geen noodscenario`s klaar liggen, nu wordt er voor het eerst gesproken over een vorm van compensatie voor de bezoekers
Ik was er in 2015, voor het toen eenmalige optreden van Savatage.
Niet ervan kunnen zien, omdat het terrein onbegaanbaar was voor de rolstoel, 3 weekend kaarten zo weg kunnen gooien, oh nee, ik heb 4 bands samen met mijn zoon kunnen bekijken, waren alleen uitgeput van het lopen door de modder
Ze zullen wel weer nieuwe Mudfighters shirts verkopen dit jaar :(
Nee, voor mij is Wacen sinds die tijd klaar.
Aan de mensen in het dorp zelf ligt het niet, wat een heerlijke sfeer heerste er daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Koekdoos

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Ik snap niet dat mensen nog altijd zo hoog opgeven over Wacken, na al die jaren en vele maeln zware regenval, nog steeds de zaken niet op orde daar.
Nog altijd geen noodscenario`s klaar liggen, nu wordt er voor het eerst gesproken over een vorm van compensatie voor de bezoekers
Ik was er in 2015, voor het toen eenmalige optreden van Savatage.
Niet ervan kunnen zien, omdat het terrein onbegaanbaar was voor de rolstoel, 3 weekend kaarten zo weg kunnen gooien, oh nee, ik heb 4 bands samen met mijn zoon kunnen bekijken, waren alleen uitgeput van het lopen door de modder
Ze zullen wel weer nieuwe Mudfighters shirts verkopen dit jaar :(
Nee, voor mij is Wacen sinds die tijd klaar.
Aan de mensen in het dorp zelf ligt het niet, wat een heerlijke sfeer heerste er daar.
Ik heb ook het idee dat het voor veel vaste bezoekers meer om de sfeer dan de inhoud/organisatie gaat. Want ook als ik de line ups van afgelopen jaren naast andere grote Europese metal festivals leg, vind ik die van Wacken niet bijzonder sterk uit de bus komen, naar mijn smaak. De hype er omheen is meer een cult dingetje dan dat het objectief een fantastisch festival is, heb ik de indruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Ik heb ook het idee dat het voor veel vaste bezoekers meer om de sfeer dan de inhoud/organisatie gaat. Want ook als ik de line ups van afgelopen jaren naast andere grote Europese metal festivals leg, vind ik die van Wacken niet bijzonder sterk uit de bus komen, naar mijn smaak. De hype er omheen is meer een cult dingetje dan dat het objectief een fantastisch festival is, heb ik de indruk.
Ja dat gevoel heb ik ook. Aan de ene kant voelt het als een bucketlist dingetje om er eens heen te gaan maar de line-ups zijn niet heel spetterend voor zo gigantisch festival. Zal dus meer om de sfeer gaan en nieuwe dingen ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Dr. Hannibal

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ik heb ook het idee dat het voor veel vaste bezoekers meer om de sfeer dan de inhoud/organisatie gaat. Want ook als ik de line ups van afgelopen jaren naast andere grote Europese metal festivals leg, vind ik die van Wacken niet bijzonder sterk uit de bus komen, naar mijn smaak. De hype er omheen is meer een cult dingetje dan dat het objectief een fantastisch festival is, heb ik de indruk.
Daar lijkt het veel op, he tis inderdaad de hele hype eromheen
Qua bands krijg je sowieso veel Duitse meuk om je oren, en heel veel piraten gedoe (kan het niet anders uitleggen)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en jaydee76

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.203
13.422
Het wordt er niet beter op bij Wacken. Er worden geen bezoekers meer toegelaten die er al niet zijn. En van dag tot dag wordt bekeken hoe het programma er uit ziet. Wat een tranendal voor mensen die daar kaarten voor hebben.
Dit wordt echt op de meest slechte manier afgehandeld. Het is toch logisch dat je of iedereen toelaat of helemaal niemand?

Heel benieuwd hoe ze dit achteraf gaan doen qua vergoedingen. Mensen uit het buitenland zijn, zonder annuleringsverzekering, ook gewoon hun geld voor een vliegticket kwijt. Dat moet toch echt helemaal ruk zijn.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Dit wordt echt op de meest slechte manier afgehandeld. Het is toch logisch dat je of iedereen toelaat of helemaal niemand?

Heel benieuwd hoe ze dit achteraf gaan doen qua vergoedingen. Mensen uit het buitenland zijn, zonder annuleringsverzekering, ook gewoon hun geld voor een vliegticket kwijt. Dat moet toch echt helemaal ruk zijn.
En toch is het zondagnacht al weer uitverkocht (zum kotzen)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.782
12.464
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik denk dat ik eerst een partij hard zou gaan huilen omdat je er al maanden naar uit kijkt en het op het laatste moment letterlijk in het water valt. Maar daarna besluiten om helemaal niet af te reizen. Met die modder is er toch geen lol meer uit te halen? Je bent nat, koud, je tent is een modderbende en je kunt nergens op het festival even zitten om uit te rusten. Lijkt me onmogelijk om nog lekker in de festivalstemming te komen op die manier,.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en nikita

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik denk dat ik eerst een partij hard zou gaan huilen omdat je er al maanden naar uit kijkt en het op het laatste moment letterlijk in het water valt. Maar daarna besluiten om helemaal niet af te reizen. Met die modder is er toch geen lol meer uit te halen? Je bent nat, koud, je tent is een modderbende en je kunt nergens op het festival even zitten om uit te rusten. Lijkt me onmogelijk om nog lekker in de festivalstemming te komen op die manier,.
Exact hetzelfde als je hier beschrijft. Maar ik las dat dit nou al een keer of 9 is gebeurd. Tenminste de overlast door de regen. Dan zou je denken dat ze wel wat beter voorbereid zouden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
En toch is het zondagnacht al weer uitverkocht (zum kotzen)
Maar dat is vanaf 2007 toch al. Kun je wel zum kotzen vinden. Maar ze verkopen al jaren uit zonder bands bekend te maken. En buiten dat de organisatie hier beter op had moeten inspelen hebben zij het weer ook niet in de hand.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en duck

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
365
351
Exact hetzelfde als je hier beschrijft. Maar ik las dat dit nou al een keer of 9 is gebeurd. Tenminste de overlast door de regen. Dan zou je denken dat ze wel wat beter voorbereid zouden zijn.
Vraag is hoe je je daar kan op voorbereiden. Ik ken de situatie daar niet, maar ik veronderstel dat een plaatselijke landbouwer zijn land verhuurt aan het festival. Dus zal de grond de volgende 10 maanden een andere bestemming hebben. Je kan niet verlangen van de boer dat hij zijn land gaat draineren. Een andere locatie is misschien ook geen optie.

Trouwens, welk festival kan zoveel water ellende verwerken? Zou het zoveel beter zijn op Graspop in deze omstandigheden? Ik herinner me een editie van Alcatraz waar we bij aankomst ook de gevolgen zagen van de zware machines die nodig waren om het festival op te zetten. Gelukkig bleef het nadien wel droog. Maar mocht het verder hebben geregend, dan zou het ook daar één grote brok modder ellende geweest zijn.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik denk dat ik eerst een partij hard zou gaan huilen omdat je er al maanden naar uit kijkt en het op het laatste moment letterlijk in het water valt. Maar daarna besluiten om helemaal niet af te reizen. Met die modder is er toch geen lol meer uit te halen? Je bent nat, koud, je tent is een modderbende en je kunt nergens op het festival even zitten om uit te rusten. Lijkt me onmogelijk om nog lekker in de festivalstemming te komen op die manier,.
Ik denk heel even gefrustreerd maar dan eigenlijk blij dat ik er niet hoef te zijn in die zooi en naar alle waarschijnlijkheid het geld terug krijg of een ticket voor volgend jaar ontvang. Voordeel is natuurlijk wel dat wij geen extra kosten hoeven te maken (behalve een auto rit) om er te komen en zolang we nog niet vertrokken zijn dan hebben we die kosten ook niet gemaakt.

Ik denk dat ik langduriger gefrustreerd ben als ik er in deze omstandigheden daadwerkelijk van woensdag t/m zondag zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Verwijderd lid 43165

Campingartiest
23 nov 2022
64
67
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Ik denk dat ik eerst een partij hard zou gaan huilen omdat je er al maanden naar uit kijkt en het op het laatste moment letterlijk in het water valt. Maar daarna besluiten om helemaal niet af te reizen. Met die modder is er toch geen lol meer uit te halen? Je bent nat, koud, je tent is een modderbende en je kunt nergens op het festival even zitten om uit te rusten. Lijkt me onmogelijk om nog lekker in de festivalstemming te komen op die manier,.

Je mag blijkbaar op wacken met je auto naast de tent parkeren, en generatoren meenemen, en er is geen BBQ ban(als ik zo snel kan zien). Ze hebben dus stoom en ze zullen wel gewoon ook hun BBQ aan hebben voor de warmte. Mijn ervaring met duitse festival (en festivalgangers) doet mij vermoeden dat meeste groepen het redelijk voor elkaar hebben met dat soort dingen. Zij zullen er nog steeds een flink feestje van maken op de camping en dan misschien maar minder vaak naar de festivalterrein gaan. Je kan ook niet heel veel anders, dan het beste er van maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.683
3.514
Vraag is hoe je je daar kan op voorbereiden. Ik ken de situatie daar niet, maar ik veronderstel dat een plaatselijke landbouwer zijn land verhuurt aan het festival. Dus zal de grond de volgende 10 maanden een andere bestemming hebben. Je kan niet verlangen van de boer dat hij zijn land gaat draineren. Een andere locatie is misschien ook geen optie.

Trouwens, welk festival kan zoveel water ellende verwerken? Zou het zoveel beter zijn op Graspop in deze omstandigheden? Ik herinner me een editie van Alcatraz waar we bij aankomst ook de gevolgen zagen van de zware machines die nodig waren om het festival op te zetten. Gelukkig bleef het nadien wel droog. Maar mocht het verder hebben geregend, dan zou het ook daar één grote brok modder ellende geweest zijn.
Ik doel ook niet op voorbereidingen op het terrein hoor. Dat ben ik helemaal met je eens. Tegen dit weer is geen kruid gewassen. Maar als je zag in wat voor drekzooi de crew al bezig was om het op te bouwen dan moet je je als organisatie achter de oren gaan krabben. Dit had veel eerder en beter naar de festivalgangers gecommuniceerd moeten worden. Het is niet dat het pas 2 dagen regende daar.
Dit soort taferelen kun je toch van mijlen ver aan zien komen.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en JK79

Gebruikers die dit onderwerp bekijken