Hardrock & Metal Chat

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Onderschat ze, denk ik niet. Ben ook fan, laat dat duidelijk zijn, alleen denk ik dat ze de laatste tijd te vaak in Nederland hebben opgetreden. Twee keer 013 uitverkopen is ook niet niks (of was die tweede niet uitverkocht?).

Aan de andere kant, laatste tijd is natuurlijk alleen 2022, sindsdat het weer kan, maar zelfs dan heb ik het idee dat die vaak voorbijkomen, al kan dat ook komen omdat ik ze in het buitenland nog gezien heb. Qua bezoek uit België moet je het, denk ik, ook niet hebben met één show in het Koninklijk Circus (3500 man).

En, inhakend op wat Jos zegt, die programmering zou ook zomaar de reden kunnen zijn dat het niet van de grond komt. Je hebt echt een lijn nodig en zelfs dan is het de vraag of je daarmee ieder jaar weer zoveel bezoekers overtuigd.
Tweede 013 show was zeker ook uitverkocht idd, anders had ik er nog wel een ticket voor gehaald haha
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.810
Maar dan toch niet de Duitsers en Belgen vergeten voor wie het weer lekker dichtbij is
Dat zal voor een groot deel het doelpubliek zijn. In Nordrhein-Westfalen (op een uur rijden van Maastricht) wonen ongeveer net zoveel mensen als in heel Nederland. Bovendien is metal daar een stuk populairder. Omgeving Luik-Hasselt ligt daarnaast ook hartstikke dichtbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
De organisatie van Samhain zit hier achter en die weten vast en zeker een kwalitatief sterke line-up neer te zetten.
Dat zeker maar of je met een voor liefhebbers sterke line-up 5-6k tickets verschuift is voor mij de vraag. Ze hebben gewoon 1 naam nodig die voldoende tickets schuift en dan kun je voor de rest wat minder mainstream programmeren lijkt mij.

Onderschat ze, denk ik niet. Ben ook fan, laat dat duidelijk zijn, alleen denk ik dat ze de laatste tijd te vaak in Nederland hebben opgetreden. Twee keer 013 uitverkopen is ook niet niks (of was die tweede niet uitverkocht?).

Aan de andere kant, laatste tijd is natuurlijk alleen 2022, sindsdat het weer kan, maar zelfs dan heb ik het idee dat die vaak voorbijkomen, al kan dat ook komen omdat ik ze in het buitenland nog gezien heb. Qua bezoek uit België moet je het, denk ik, ook niet hebben met één show in het Koninklijk Circus (3500 man).

En, inhakend op wat Jos zegt, die programmering zou ook zomaar de reden kunnen zijn dat het niet van de grond komt. Je hebt echt een lijn nodig en zelfs dan is het de vraag of je daarmee ieder jaar weer zoveel bezoekers overtuigd.
2e keer 013 was ook stijf uitverkocht. Maar op het moment van dit festival is het bijna 1,5 jaar geleden dat ze in Nederland hebben gestaan (ik tel Lowlands niet mee want voor een groot deel toch een ander publiek). Zal eerder van belang zijn of ze dan exclusief staan of ook nog op Graspop en/of eventueel Pinkpop en nergens in Nordrhein-Westfalen. Maar ik

En gewoon alleen de zondag?
Epica, Lorna Shore, Rivers of Nihil en Finntroll lijken me dan toch wel voldoende voor een dagticket?
Dat dagticket is al binnen. Moet toch een keer Lorna Shore live zien en dan Epica en Electric Callboy erbij is geen straf. Plus vrij dichtbij natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Powerwolf is idd een Afas naam, Electric Callboy misschien ook maar moeten dat eerst nog bewijzen
Ze hebben dit al bewezen door met gemak 2x de 013 uit te verkopen, dan ben je gewoon een afas band. is dezelfde capaciteit. hetzelfde geld voor Gojira bijvoorbeeld.
Arch Enemy verkocht de 013 ook niet eens uit. Was wel lekker druk maar balkon was dicht.
Toch was die mainstage den bosch wel goed bezocht, niet vol maar ook zeker niet leeg. denk toch dat je bands die daar spelen gewoon kunt zien als Afas band gezien het dezelfde capaciteit is. Arch Enemy lijkt mij in ieder geval een prima headliner voor zo'n festival als de daginvulling in orde is.
Dat zal voor een groot deel het doelpubliek zijn. In Nordrhein-Westfalen (op een uur rijden van Maastricht) wonen ongeveer net zoveel mensen als in heel Nederland. Bovendien is metal daar een stuk populairder. Omgeving Luik-Hasselt ligt daarnaast ook hartstikke dichtbij.
Toch heb ik het idee dat festivals over het algemeen weinig bekendheid krijgen bij de buurlanden en dat hierdoor de verkoop vaak ook tegen valt.
dat Rock Circus bijvoorbeeld met op beide dagen een Duitse headliner, zou toch denken dat dat een stuk beter zou verkopen als ze wat reclame maken in de grensgebieden.

Overigens iets anders, wellicht dat alleen de zaterdag een afaslive act zal krijgen op dit festivalletje in Maastricht? Aangezien de tickets voor de zaterdag toch een tientje duurder zijn dan die voor de vrijdag. vrijdag kan dan ook prima een 013 band zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.810
Probleem is vooral OV voor buitenlandse bezoekers. Al heeft Maastricht zowel richting Luik als Aken een aansluiting met de trein. Doomstar en de organisatie hebben iig een prima netwerk in Duitsland en België, dus over de promotie maak ik me geen zorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Overigens iets anders, wellicht dat alleen de zaterdag een afaslive act zal krijgen op dit festivalletje in Maastricht? Aangezien de tickets voor de zaterdag toch een tientje duurder zijn dan die voor de vrijdag. vrijdag kan dan ook prima een 013 band zijn.
Eens maar ik hoop dan wel op een afaslive en 013 act die niet in de 12 maanden ervoor reeds in die locaties en/of elders heeft gestaan. Neem als voorbeeld Electric Callboy met 2 keer 013, Pinkpop en Rockcircus in 1 jaar. Meshuggah is een mooie 013 naam voor de vrijdag. Voor de Afasnaam voor de zaterdag ben ik er nog niet uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Eens maar ik hoop dan wel op een afaslive en 013 act die niet in de 12 maanden ervoor reeds in die locaties en/of elders heeft gestaan. Neem als voorbeeld Electric Callboy met 2 keer 013, Pinkpop en Rockcircus in 1 jaar. Meshuggah is een mooie 013 naam voor de vrijdag. Voor de Afasnaam voor de zaterdag ben ik er nog niet uit.
tja een 013 band als Lamb of God, Heaven Shall burn, Trivum, BFMV, Mastodon als kleinere vrijdagheadliner zou ik ook prima vinden.
qua afaslive bands kan ik zelf ook niet zo veel bedenken eigenlijk.

Zijn volgens mij niet zo bizar veel metal bands die in afaslive spelen? ook kijkend naar RTM stage van Ahoy en Mainstage in Den Bosch kom je toch wel op veel bands waarvan ik verwacht dat ze te duur zijn voor dit festival. Ghost, FFDP, Korn, Parkway Drive etc.

Alestorm (Mainstage Den Bosch) zou wellicht kunnen maar dat is typisch zo'n band die je voor mijn gevoel ieder jaar wel meerdere keren in Nederland kunt zien.

Architects lijkt me qua grootte ook wel geschikt, maar met de bands die dit bureau onder zijn hoede heeft verwacht ik geen metalcore headliners eerlijk gezegd. daarnaast staan dat soort bands ook eerder op Jera natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit neer zou moeten zetten, maar het komt van Pelagic Records af, dus hier klinkt als een goede plek. Het Finse NYOS heeft vandaag hun nieuwe single uitgebracht en man, hij is weer lekker. Vond het vorige album lekker, maar deze belooft ook een pareltje te worden (en heeft heel toffe vinylvarianten)!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit neer zou moeten zetten, maar het komt van Pelagic Records af, dus hier klinkt als een goede plek. Het Finse NYOS heeft vandaag hun nieuwe single uitgebracht en man, hij is weer lekker. Vond het vorige album lekker, maar deze belooft ook een pareltje te worden (en heeft heel toffe vinylvarianten)!
Heel vet ja! Ga wel goed op dat minimalistische middenstuk, met die heerlijke drum grooves. Drummer steelt sowieso wel de show.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Heel vet ja! Ga wel goed op dat minimalistische middenstuk, met die heerlijke drum grooves. Drummer steelt sowieso wel de show.
Goed om te horen! Dat stelen doet ie niet alleen op album, maar ook live! Vorig jaar gezien en was ook zeker niet onaardig. NYOS verveelt eigenlijk niet zo gauw.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit neer zou moeten zetten, maar het komt van Pelagic Records af, dus hier klinkt als een goede plek. Het Finse NYOS heeft vandaag hun nieuwe single uitgebracht en man, hij is weer lekker. Vond het vorige album lekker, maar deze belooft ook een pareltje te worden (en heeft heel toffe vinylvarianten)!
Pelagic! ❤️
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Je mag blijkbaar op wacken met je auto naast de tent parkeren, en generatoren meenemen, en er is geen BBQ ban(als ik zo snel kan zien). Ze hebben dus stoom en ze zullen wel gewoon ook hun BBQ aan hebben voor de warmte. Mijn ervaring met duitse festival (en festivalgangers) doet mij vermoeden dat meeste groepen het redelijk voor elkaar hebben met dat soort dingen. Zij zullen er nog steeds een flink feestje van maken op de camping en dan misschien maar minder vaak naar de festivalterrein gaan. Je kan ook niet heel veel anders, dan het beste er van maken.

In Wacken mag alles en dat is een beetje het probleem.
Je mag je auto of camionette, mobilhome, tractor eender wat mee de camping opnemen.
Waardoor je ook alle spullen wat je maar wilt kan meenemen.
Generatoren, koelkasten, muziekinstallaties, partytenten, bbq's, noem maar op.
Je kan het zo gek niet bedenken of je komt het wel tegen op de camping.
Dit maakt ook dat de camping zo gigantisch is tot meer dan 45 minuten wandelen richting festivalterrein.
En geloof maar dat de organisatie er alles aangedaan heeft om het festival volledig te laten doorgaan.
Maar met dit weer konden ze niet meer doen als wat ze nu gedaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Is hier nog niks over gezegd omdat jullie dezelfde mening als mij hebben (lees: mwa...)? Vandaag uitgekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
Klopt wat je zegt. Ik vind hun ambitieniveau qua headliners hoog gezien het format van het festival. Is format Dynamo en Into the Grave en dan heb je het over bands als Megadeth en In Flames om te headliner. Geen Machine Head of Gojira. Hoe dan ook klinkt dit wel erg interessant en ga dit met veel interesse volgen. Met name de planning is fijn zo eind mei en niet in de stervensdrukke tweede helft van juni. Prijs is ook heel redelijk, al moet je wel wat overnachtingen erbij boeken.
Megadeth op 10 minuten loopafstand van bij mij thuis. Klinkt vrij bizar eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Megadeth op 10 minuten loopafstand van bij mij thuis. Klinkt vrij bizar eigenlijk.
Over Megadeth gesproken; wat een geweldige set op Wacken. Uur en 20 minuten. Dan komen we op GMM er maar bekaaid mee af. Super strak gespeeld en met Marty Friedman!!!! Man! Ik heb genoten. Volgend jaar maar weer terug op Graspop en dan met meer tijd!!!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: saurus en Chiel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken