Hardrock & Metal Chat

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Over Megadeth gesproken; wat een geweldige set op Wacken. Uur en 20 minuten. Dan komen we op GMM er maar bekaaid mee af. Super strak gespeeld en met Marty Friedman!!!! Man! Ik heb genoten. Volgend jaar maar weer terug op Graspop en dan met meer tijd!!!
Idd was echt genieten, Dave amuseerde zich zelf ook.
Erna Deicide ook superstrak.

Dat is wel de sterkte van Wacken miss minder bands op de mainstages maar de bands krijgen wel langere speeltijden dan ergens anders. En net zoals op beide mains heb je de headbangers ballroom en w.e.t stage die om buurt spelen en ook maar een kwartiertje tussen ieder optreden in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Rond 22u15-22u45 komt wacken met de eerste namen van volgend jaar.
Ik verwacht.
Emperor
Blind guardian
Savatage
...
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856

nieuw festival dus in Maastricht, was hier al voorbij gekomen maar dit artikel geeft veel info

- ze mikken op 5000-6000 bezoekers
- headliners van afas niveau

andere interessante comment: "Het nieuwe metalevenement wil naast bijvoorbeeld death metal ook stoner- thrash- en blackmetal programmeren"
één of twee hardcore bands

ticketprijzen zijn 99 voor een weekend, 49 voor de vrijdag en 59 voor de zaterdag

ook willen ze graag een brede catering op het festival

locatie is bij de gashouder in Maastricht
Ik ben nog eens gaan kijken wat we hier nu kunnen verwachten. Er wordt gesuggereerd dat we veel bands uit het roster van Doomstar bookings kunnen verwachten, nou, dat stemt positief, kijk maar eens wat die allemaal in de aanbieding hebben: https://doomstarbookings.com/home

Veel van hun bands vallen trouwens onder het label Season of Mist, of waren daar in het verleden actief. Als we hun aanbod erbij pakken, wordt het alleen maar mooier: https://www.season-of-mist.com/bands/?label=all&status=active&orderby=name&order=ASC

Ik durf op basis hiervan al bijna blind een ticket te kopen eigenlijk. Maar het is natuurlijk altijd wel even afwachten of mijn favorieten uit de lijst ook daadwerkelijk geboekt worden. Het moet echter gek lopen, wil er niks leuks voor mij tussen gaan zitten.

Het valt me overigens wel op dat er bijna geen enkele naam tussen zit die ik in AFAS zie spelen. Abbath, Heilung, Mayhem en Watain zijn een beetje de grootste acts die ik er zo snel tussen zie staan. Niks om je neus voor op te halen, maar ik ben toch benieuwd of ze dan nog een grotere naam van elders hebben aangetrokken? Of dat het inderdaad een beetje grootspraak is, en we eerder aan 013 bands moeten denken. We gaan het zien zodra ze de eerste namen naar buiten gaan brengen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Ik ben nog eens gaan kijken wat we hier nu kunnen verwachten. Er wordt gesuggereerd dat we veel bands uit het roster van Doomstar bookings kunnen verwachten, nou, dat stemt positief, kijk maar eens wat die allemaal in de aanbieding hebben: https://doomstarbookings.com/home

Veel van hun bands vallen trouwens onder het label Season of Mist, of waren daar in het verleden actief. Als we hun aanbod erbij pakken, wordt het alleen maar mooier: https://www.season-of-mist.com/bands/?label=all&status=active&orderby=name&order=ASC

Ik durf op basis hiervan al bijna blind een ticket te kopen eigenlijk. Maar het is natuurlijk altijd wel even afwachten of mijn favorieten uit de lijst ook daadwerkelijk geboekt worden. Het moet echter gek lopen, wil er niks leuks voor mij tussen gaan zitten.

Het valt me overigens wel op dat er bijna geen enkele naam tussen zit die ik in AFAS zie spelen. Abbath, Heilung, Mayhem en Watain zijn een beetje de grootste acts die ik er zo snel tussen zie staan. Niks om je neus voor op te halen, maar ik ben toch benieuwd of ze dan nog een grotere naam van elders hebben aangetrokken? Of dat het inderdaad een beetje grootspraak is, en we eerder aan 013 bands moeten denken. We gaan het zien zodra ze de eerste namen naar buiten gaan brengen!
Ik ben erg benieuwd wat dit festival gaat brengen, aan het aanbod van Doomstar te zien ben ik toch wel bang dat het niet mijn festival zal worden, want ken er vrijwel niets van. Wat uiteraard niets over de bands zegt maar de meeste zullen niet direct mijn genre zijn. dacht wel ergens op het forum gelezen te hebben dat ze samen zouden werken met andere boekingskantoren? kan het zo snel even niet terug vinden.

De enige band uit de lijst die ik dit zou zien headlinen is eigenlijk Heilung (en zelfs die zou een erg kleine headliner zijn)
ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Ik ben nog eens gaan kijken wat we hier nu kunnen verwachten. Er wordt gesuggereerd dat we veel bands uit het roster van Doomstar bookings kunnen verwachten, nou, dat stemt positief, kijk maar eens wat die allemaal in de aanbieding hebben: https://doomstarbookings.com/home

Veel van hun bands vallen trouwens onder het label Season of Mist, of waren daar in het verleden actief. Als we hun aanbod erbij pakken, wordt het alleen maar mooier: https://www.season-of-mist.com/bands/?label=all&status=active&orderby=name&order=ASC

Ik durf op basis hiervan al bijna blind een ticket te kopen eigenlijk. Maar het is natuurlijk altijd wel even afwachten of mijn favorieten uit de lijst ook daadwerkelijk geboekt worden. Het moet echter gek lopen, wil er niks leuks voor mij tussen gaan zitten.

Het valt me overigens wel op dat er bijna geen enkele naam tussen zit die ik in AFAS zie spelen. Abbath, Heilung, Mayhem en Watain zijn een beetje de grootste acts die ik er zo snel tussen zie staan. Niks om je neus voor op te halen, maar ik ben toch benieuwd of ze dan nog een grotere naam van elders hebben aangetrokken? Of dat het inderdaad een beetje grootspraak is, en we eerder aan 013 bands moeten denken. We gaan het zien zodra ze de eerste namen naar buiten gaan brengen!
Zijn een partij goede bands hoor! Daar kan ik wel een mooi festival mee in elkaar zitten. Beloofd wat dit
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.100
578
Om compleet te zijn, Wacken 2024 tot nu toe:

Scorpions
In Extremo
Amon Amarth
Blind Guardian
Mayhem – Exclusive 40th Anniversary German Festival show
Pain
Beast In Black
Watain - exclusive "lawless darkness" Show,
Bury Tomorrow – Record Release Show
Blues Pills
Knorkator
Sonata Arctica
Motionless In White
Unleash The Archers
Sick Of It All - exclusive 30th anniversary of "Scratch The Surface" show
The Warning
Red Fang
The Black Daliah Murder
Ankor
Primordial
Flotsam & Jetsam – Special Oldschool Set
Xandria
Soil - Special "Scars"-Show
Emil Bulls
Vio-Lence - 2024 Germany exclusive festival appearance
Wolf
Exumer
Vreid - 30 Years of Sognametal / exclusive show for W:O:A
Brutus
Ignea
Futur Palace
John Coffey
Asagraum
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Alcatraz 2024 topic kan ook wel aangemaakt worden denk ik met bovenstaande info
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Om compleet te zijn, Wacken 2024 tot nu toe:

Scorpions
In Extremo
Amon Amarth
Blind Guardian
Mayhem – Exclusive 40th Anniversary German Festival show
Pain
Beast In Black
Watain - exclusive "lawless darkness" Show,
Bury Tomorrow – Record Release Show
Blues Pills
Knorkator
Sonata Arctica
Motionless In White
Unleash The Archers
Sick Of It All - exclusive 30th anniversary of "Scratch The Surface" show
The Warning
Red Fang
The Black Daliah Murder
Ankor
Primordial
Flotsam & Jetsam – Special Oldschool Set
Xandria
Soil - Special "Scars"-Show
Emil Bulls
Vio-Lence - 2024 Germany exclusive festival appearance
Wolf
Exumer
Vreid - 30 Years of Sognametal / exclusive show for W:O:A
Brutus
Ignea
Futur Palace
John Coffey
Asagraum
Paar prima boekingen, maar toch weer een mager gevoel. In Extremo is leuk Mayhem, Watain en Vréid zijn allemaal mooi om te hebben en dan ook nog Primordial en Brutus. Verrassend dat John Coffey en Motionless in White er staan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ik ben erg benieuwd wat dit festival gaat brengen, aan het aanbod van Doomstar te zien ben ik toch wel bang dat het niet mijn festival zal worden, want ken er vrijwel niets van. Wat uiteraard niets over de bands zegt maar de meeste zullen niet direct mijn genre zijn. dacht wel ergens op het forum gelezen te hebben dat ze samen zouden werken met andere boekingskantoren? kan het zo snel even niet terug vinden.

De enige band uit de lijst die ik dit zou zien headlinen is eigenlijk Heilung (en zelfs die zou een erg kleine headliner zijn)
ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Ik snap dat Heilung niet ieders ding is maar als je in 2021 headliner op Alcatraz geweest bent en daarna 2 keer een uitverkochte 013 hebt gedaan ben je voor een festival dat mikt op 5-6k bezoekers een grote headliner.
Met 5-6k aan bezoekers en ticketprijzen van rond de 100 euro moet je nu ook weer geen al te grote namen gaan verwachten want er moeten meer dan 20 bands geboekt en betaald worden naast alle andere kosten. Geen idee of ze een grote zak aan subsidie/ sponsoring hebben of een grotere naam waar ze een goede deal mee hebben kunnen maken maar anders is een naam inde orde van Heilung het maximaal haalbare.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Is er camping bij dat nieuwe festival, want klinkt in ieder geval al zeer belovend
Edit:nvm heb het artikel net gelezen en ze zijn nog aant zoeken
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Ik ben erg benieuwd wat dit festival gaat brengen, aan het aanbod van Doomstar te zien ben ik toch wel bang dat het niet mijn festival zal worden, want ken er vrijwel niets van. Wat uiteraard niets over de bands zegt maar de meeste zullen niet direct mijn genre zijn. dacht wel ergens op het forum gelezen te hebben dat ze samen zouden werken met andere boekingskantoren? kan het zo snel even niet terug vinden.

De enige band uit de lijst die ik dit zou zien headlinen is eigenlijk Heilung (en zelfs die zou een erg kleine headliner zijn)
ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
Samen met Tirr music agency loek
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.810
Is er camping bij dat nieuwe festival, want klinkt in ieder geval al zeer belovend
Dat zijn ze iig aan het onderzoeken. Verwacht dat dit lastig wordt, aangezien het tegen het centrum van Maastricht plaatsvindt tussen een monumentaal park, industriegebied en het drukke centrum zelf.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
Is er camping bij dat nieuwe festival, want klinkt in ieder geval al zeer belovend
Edit:nvm heb het artikel net gelezen en ze zijn nog aant zoeken
Dat zijn ze iig aan het onderzoeken. Verwacht dat dit lastig wordt, aangezien het tegen het centrum van Maastricht plaatsvindt tussen een monumentaal park, industriegebied en het drukke centrum zelf.
wel een hele hoop hotels op loopafstand, al is dat natuurlijk wel een dure grap
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
654
834
Toen ik in de week de eerste melding zag passeren op fb voor het south of heaven fest in Maastricht zag ik in mijn vriendenlijst alvast 1 iemand staan op aanwezig.
Jeroen camerlynck de zanger van fleddy melculy en zanger-gitarist van coffin feeder.
Dus veel kans dat we 1 van beide wel kunnen verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Paddy

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Ik snap dat Heilung niet ieders ding is maar als je in 2021 headliner op Alcatraz geweest bent en daarna 2 keer een uitverkochte 013 hebt gedaan ben je voor een festival dat mikt op 5-6k bezoekers een grote headliner.
Met 5-6k aan bezoekers en ticketprijzen van rond de 100 euro moet je nu ook weer geen al te grote namen gaan verwachten want er moeten meer dan 20 bands geboekt en betaald worden naast alle andere kosten. Geen idee of ze een grote zak aan subsidie/ sponsoring hebben of een grotere naam waar ze een goede deal mee hebben kunnen maken maar anders is een naam inde orde van Heilung het maximaal haalbare.
Kleine kanttekening dat het 2021 was, en dus nog steeds een uitzonderlijk jaar
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken