Graspop Metal Meeting 2027

Er zijn op dit moment toch al 12 opties waarvoor we tour data hebben (zonder bands op herhaling te boeken?)

Blink 182 (RAR) (Werchter?)
Turnstile (RAR) (Werchter?)
Falling in Reverse (RAR)
Evanescence (RAR)
The Prodigy (RAR)
Parkway Drive (RAR)
Faith No More (RAR)
Helloween (Tons of Rock)
Judas Priest (Tuska/ Tons of Rock)
Mötley Crüe (Tons of Rock)
Scorpions (zelf aangekondigd)
Marlyn Manson (Slipknot Support)
FFDP(enkel wacken voorlopig)

Tel daar nog een Lorna Shore, Amon Amarth, Dropkick Murphys bij als mogelijke promotie en dan heb je een veel grotere headliner poole dan vorige jaren

Maar als we als basisgegeven stellen dat die bands allemaal headliner-waardig zijn en thuis horen op Graspop, dan nog vind ik dat eigenlijk wel allemaal headliners van het kaliber North, niet van South (eventueel uitgezonderd Scorpions). Van deze 12 kan ik alleen maar combinaties verzinnen die moeizaam hun dag uitverkopen, dit gaat richting nog tickets beschikbaar voor alle dagen in juni. Geen verwijt aan Graspop indien er geen andere opties zijn.

Falling in reverse mag wel een klootzak als zanger hebben, maar is kwa stem toch wel een van de betere die hoog op het lijstje komt te staan hoor. 10x liever falling in reverse als afsluiter, dan guns n roses of scorpions

Maar als we als basisgegeven stellen dat die bands allemaal headliner-waardig zijn en thuis horen op Graspop, dan nog vind ik dat eigenlijk wel allemaal headliners van het kaliber North, niet van South (eventueel uitgezonderd Scorpions). Van deze 12 kan ik alleen maar combinaties verzinnen die moeizaam hun dag uitverkopen. Geen verwijt aan Graspop indien er geen andere opties zijn.
Graspop kan toch prima combinaties maken als vorig jaar de donderdag?

Within Temptation, Limp Bizkit, The offspring.

Blink, zal ook wel top verkopen. En FNM mogen we volgens mij ook niet onderschatten na zo een lange afwezigheid

• Leuk
Waarderingen: Honk
Maar als we als basisgegeven stellen dat die bands allemaal headliner-waardig zijn en thuis horen op Graspop, dan nog vind ik dat eigenlijk wel allemaal headliners van het kaliber North, niet van South (eventueel uitgezonderd Scorpions). Van deze 12 kan ik alleen maar combinaties verzinnen die moeizaam hun dag uitverkopen. Geen verwijt aan Graspop indien er geen andere opties zijn.
Blink 182 verkoopt denk ik meer tickets als pakweg Slipknot tegenwoordig. Vraag me niet hoe maar die gasten zijn ongelooflijk populair opeens. ik zie niet op de north stage staan.

FFDP en Judas priest waren overigens ook beiden al south head laatste keer dat ze er stonden
Of wordt het toch weer BMTH?👀
daar zal ook niemand het argument maken of het wel of niet een headliner is

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Falling in reverse mag wel een klootzak als zanger hebben, maar is kwa stem toch wel een van de betere die hoog op het lijstje komt te staan hoor. 10x liever falling in reverse als afsluiter, dan guns n roses of scorpions
Eens! Hoef ik 10x niet om te kijken naar de headliner terwijl ik naar de Marquee, Metal Dome, of Jupiler stage ga! Zou ik echt heel ideaal vinden dat ik de headliner kan skippen

Die donderdag heeft wel wat meer body nodig als ze dat willen verkopen, denk ik.

Mijn gok:

Donderdag: Blink 182 - Dropkick Murphys - Billy Talent(?)
Vrijdag: Judas Priest - Evanescence
Zaterdag: Parkway Drive - Falling In Reverse
Zondag: Faith No More - Mötley Crüe

Gezien Billy overal toch als headliner gedropt wordt, denk ik niet dat we 'm op GMM nog op de Jupiler Stage mogen verwachten.

Manson ipv Fir
dan ben ik tevreden als er een lekkere undercard bij zit

Hii, vrij nieuw hier!
Maar ik zie velen Blink-182 vermelden, passen die wel op Graspop?
Zie die dan eerder op Werchter staan nee?
Al zou'k heel blij zijn als ze op gmm staan 😁

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread