Graspop Metal Meeting 2026

Dus:
Carpenter Brut 3 → 9 😮
Periphery 3 → 4
Rain City Drive 3 → 4
Return To Dust 3 → 4

Top, aangepast!
Ik mis van jou als het goed is alleen nog de Donderdag Jupiler Stage:
Pennywise
John Coffey
Thrown
BLACKGOLD
The Dillinger Escape Plan
Grade 2
Slay Squad
Ik snap het, anders komen de metalimbo een Google statistieken niet rond. Nu de wereld compleet op data draait is dit een duidelijk een drama.

Bij deze:
Pennywise: 8 (met clashes zal deze wel kansloos zijn)
John Coffey: 4 (doet niet zo veel)
Thrown: 3 (doet nog minder)
BLACKGOLD: 2 ( doet het minst)
The Dillinger Escape Plan: 6 ( met een andere zanger niet hoger)
Grade 2: 7 ( klinkt als een licht tussendoortje)
Slay Squad: 2 ( zie blackgold)

Ik volg dit forum nu al een hele tijd zonder veel bij te dragen maar wat een bende heerlijke metalnerds zijn jullie ! bv .op basis van 1 wazige verre foto van een paar tentpalen de hele festivalmap hertekenen, I love it 🤣. Bedankt ook voor alle luistertips, ik ontdek toch telkens weer iets nieuws ! Tot volgende week ergens in een pit of aan een toog. 🤘🍻

gelukkig is de setlist van BMTH niet één op één hetzelfde als vorige keer dat ze langs kwamen. We kunnen in ieder geval drie andere nummers verwachten gok ik:

Follow you
The House of Wolves
Happy Song

en speelden ze nog Youtopia bij een zaalshow dus wellicht ook nog een kansje

mensen die meer oude nummers verwachten zullen wel op hun honger blijven zitten helaas

Vind het overigens maar raar dat ze op Sweden Rock maar 15 nummers speelden, ik kan nergens vinden hoe veel speeltijd ze daar hadden? Die hebben hun timetable alweer offline gehaald. Op Graspop vorige keer speelden ze 17 nummers.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ik volg dit forum nu al een hele tijd zonder veel bij te dragen maar wat een bende heerlijke metalnerds zijn jullie ! bv .op basis van 1 wazige verre foto van een paar tentpalen de hele festivalmap hertekenen, I love it 🤣. Bedankt ook voor alle luistertips, ik ontdek toch telkens weer iets nieuws ! Tot volgende week ergens in een pit of aan een toog. 🤘🍻
Ik ben zelf ook nog maar sinds dit jaar echt actief aan het volgen en posten, maar ik heb het gevoel dat ik nog nooit zo goed voorbereid naar Graspop ben vertrokken wat betreft bands! Blij dat ik hier volledig kan geeken over alles rond Graspop, want mijn WhatsApp-groepje begon er stilaan wel genoeg van te krijgen. 🤓

NOG 6 KEER SLAPEN!!

gelukkig is de setlist van BMTH niet één op één hetzelfde als vorige keer dat ze langs kwamen. We kunnen in ieder geval drie andere nummers verwachten gok ik:

Follow you
The House of Wolves
Happy Song

mensen die meer oude nummers verwachten zullen wel op hun honger blijven zitten helaas

Vind het overigens maar raar dat ze op Sweden Rock maar 15 nummers speelden, ik kan nergens vinden hoe veel speeltijd ze daar hadden? Die hebben hun timetable alweer offline gehaald. Op Graspop vorige keer speelden ze 17 nummers.
1781163368431.png
Volgens setlist.fm was het 21:45-23:15, dus anderhalf uur.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Since we are getting very close this is my personal list for this edition:

Thursday

Sly Squad
Snot (full)
Blackgold
Funeral Portrait
Thrown
Sleep Theory
Tom Morello
A Day To Remember
Megadeth
Cult Of Luna (full)
President
Limp Bizkit (full)
The Offspring

Friday

Vower
Thornhill
Drowning Pool
Mammoth
Cavalera
Trivium
Breaking Benjamin
Alter Bridge
Knocked Loose
Volbeat

Saturday

Faetooth
Rivers Of Nihil
Sepultura
Loathe
Three Days Grace
Ice Nine Kills
Corrosion Of Conformity (full)
Uncle Acid And The Deadbeats
Architects
Bad Omens
Bring Me The Horizon

Sunday

Gaerea
Decapitated
Wargasm
Foreigner
Periphery
The Gathering
Electric Callboy
The Plot In You (full)
Sabaton (part)

Pretty nice lineup, very few painful clashes with the biggest ones being Dillinger Escape Plan and Malevolence, but all in all it looks quite good.

Ja hoor, ik wilde het bericht van @Loek123 quoten en zeggen dat ik me echt moest inhouden om niet op de spoiler te klikken. Even niet aan gedacht dat je dan juist de hele spoiler krijgt te zien 😂 Nouja klikte het nog een soort van op tijd weg terwijl ik een halve hartverzakking kreeg.

Anyway, ik ga er niet vanuit dat hij heel erg afwijkt van de Amerikaanse tour. Zolang Shadow Moses, House of Wolves en Happy Song maar niet bij de gesneuvelden zitten. En in een ideale wereld zijn Hospital for Souls of Empire (Let Them Sing) toegevoegd, maar dat is meer ijdele hoop.

Follow you
The House of Wolves
Happy Song

Heb gisteren beelden gezien van Krakau, sleurde hij er ff een stukje Pray for Plagues door tijdens de breakdown van Teardrops...
Niet normaal die kerel

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Ik snap het, anders komen de metalimbo een Google statistieken niet rond. Nu de wereld compleet op data draait is dit een duidelijk een drama.

Bij deze:
Pennywise: 8 (met clashes zal deze wel kansloos zijn)
John Coffey: 4 (doet niet zo veel)
Thrown: 3 (doet nog minder)
BLACKGOLD: 2 ( doet het minst)
The Dillinger Escape Plan: 6 ( met een andere zanger niet hoger)
Grade 2: 7 ( klinkt als een licht tussendoortje)
Slay Squad: 2 ( zie blackgold)
Alles ok? ;)

Hugging Get In GIF

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en El_Leipo
I saw footage from Krakow yesterday; he just blasted a bit of Pray for Plagues through it during the breakdown of Teardrops...
That guy is crazy
I would've loved to hear songs like Ludens, Parasite's eve or 1x1 but... seems like they don't change their setlist at all from show to show. But as long as the perfomance is perfectly managed, I'll go with it

• Leuk
Dag beste kijkers,

Voor mij mag het duwen stillekes stoppen en kzal maar hier afkloppen ipv te wachten tot 22:00.
Nog steeds veel onzekerheid voor zaterdag, vooral zondag, ook maandag.
max: woe - ma: 24, 27, 28, 29, 27, 25
min: 15, 16, 17, 18, 17
neerslag: Of moet ik zeggen kans op wolken vanaf zaterdagavond, zondag...
wind: Welke wind?
Vergelijk het met vorig jaar. Heel mss de laatste dag 1 klein verfrissend buitje...

Morgen zijn we er weer met meer weer.
Hope they get it wrong but several websites indicate thunderstorm on Thursday evening and/or Friday evening... I prefer your forecast :LOL:

• Leuk
Hope they get it wrong but several websites indicate thunderstorm on Thursday evening and/or Friday evening... I prefer your forecast :LOL:
soms kan een onweersbui juist een mooie toevoeging zijn! wel van een flinke afstand en niet in de uurt van het terijn, maar zeker bliksem kan het decor van een podium veel meer uitbreiden!
En af en toe een kort buitje is ook wel lekker om mee af te koelen. Zolang het niet te veel en te lang is vind ik het best prima!

• Leuk
@MetalLimbo

Bij deze mijn ontbrekende cijfers, volgens mij ben ik zo compleet :)

Combichrist: 8
Uada: 2

Zaterdag, South:
BMTH: 8
Ice Nine Kills: 4
Architects: 7
Fleddy Melculy: 3
Malevolence: 2
Hollywood Undead: 8

Zaterdag, North:
Three Days Grace: 3
Sepultura: 4
P.O.D.: 8
Bad Omens: 9
The Pretty Wild: 8
Babymetal: 1

Zaterdag, Marquee
Lacuna Coil: 4
Ellende: 2
Moonspell: 3
Sinsaenum: 2
Corrosion Of Conformity: 2
Embryonic Autopsy: 2
Terrorizer: 2
Six Feet Under: 4

Zaterdag, Jupiler Stage
Feuerschwanz: 3
Queensrÿche: 4
Sonata Arctica: 5
Primal Fear: 2
Orde Ogan: 2
Vicious Rumors: 2

Zaterdag, Metal Dome
Rivers of Nihil: 6
Faetooth: 4
Tesseract: 3
Uncle Acid & The Deadbeats: 9
Catch You Breath: 4
Loathe: 3
Mouth Culture: 5

Zondag, South
Sabaton: 1
Electric Callboy: 9
Black Label Society: 6
Life of Agony: 5
Battle Beast: 2
Extreme: 4

Zondag, North
Alice Cooper: 6
Europe: 9
Foreigner: 5
Evergrey: 3
Def Leppard: 5

Zondag, Marque
Kanonenfieber: 2
Mastodon: 6
The Gathering: 6
Gaerea: 8
Venom: 4
Vltimas: 2
Decapitated: 3
Killus: 3

Zondag, Jupiler Stage
Bury Tomorrow 6
The Plot in You: 7
Kuazar: 2
Lagwagon: 4
Set if Off: 3
King 810: 6
Wargasm: 6

Zondag, Metal Dome
Sólstafir: 1
Periphery: 2
Carpenter Brut: 7
Future Palace: 4
Zetra: 2
Rain City Drive: 3
Return to Dust: 3

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Jimmeh07
soms kan een onweersbui juist een mooie toevoeging zijn! wel van een flinke afstand en niet in de uurt van het terijn, maar zeker bliksem kan het decor van een podium veel meer uitbreiden!
En af en toe een kort buitje is ook wel lekker om mee af te koelen. Zolang het niet te veel en te lang is vind ik het best prima!
Na de pukkelpop storm van 2011 heb ik toch liever dat dit soort van weersomstandigheden echt heel ver weg blijven van een festival terrein. Gewone regen is geen probleem maar daar moet het wel bij blijven, onweer is te onvoorspelbaar.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en chimaera

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread