Graspop Metal Meeting 2026

Heb het idee dan een meerderheid van de festivals voor 2026 niet hun snelst verkopende jaar gaan hebben.
er zijn dan ook geen echt grote kleppers op de festivals (graspop of werchter), als je ziet dat we vorig jaar zaten met bands als Iron Maiden, Slipknot, Linkin Park in volle hype, NIN, Korn, etc

En dit jaar staan de echt grote namen liever op hun eigen shows, (Radiohead, SOAD, Metallica, etc)

Heb het idee dan een meerderheid van de festivals voor 2026 niet hun snelst verkopende jaar gaan hebben.
alcatraz is op dit moment toch de vreemde vogel die wel hard aan het gaan is in de verkoop, en misschien net daarom dat het bij graspop minder gaat? (het is natuurlijk nog altijd gokken hoe goed de graspop verkoop gaat)

rock am ring was trouwens ook heel snel uitverkocht

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en saurus
Inferno en devils lake verkochten vorig jaar ook vrij laat uit volgens mij
Is gewoon een gevolg van bizarre prijsstijging
Met de marges die ze daarop behalen zullen ze er wel vrede mee hebben dat het in enkele maanden uitverkoopt ipv in enkele uren/dagen

zijn de Stones hier al geopperd? misschien als headliner voor de toekomst 😅

..ik weet het, ik weet het, geen zotte dingen verwachten..

zijn de Stones hier al geopperd? misschien als headliner voor de toekomst 😅

..ik weet het, ik weet het, geen zotte dingen verwachten..
Die doen sowieso enkel nog maar solo shows, geen festivals meer. En liggen ook wel ver boven het gmm budget lijkt me :D

Die doen sowieso enkel nog maar solo shows, geen festivals meer. En liggen ook wel ver boven het gmm budget lijkt me :D
waarschijnlijk, maar zag em passeren in het pp topic dus dacht misschien hebben ze korting gekregen als ze samen boeken 😅

laat die zich maar eerst eens bewijzen op een kleiner festival zoals alcatraz
je kunt niet iedere band zomaar bombarderen tot headliner
Ja, of laat ze beginnen als MetalDome afsluiter ofzo. Zo zijn Sleep Token en Lorna Shore ook begonnen (niet eens als afsluiter).

Laatst bewerkt:
verder dan ghost, gojira of GNR komen we precies niet de laatste paar pagina's. 66.66% kans op een goeie show donderdag dus.
Tenzij GnR bereid is hun show in te korten naar 1,5 uur, dat kan nog wel te pruimen zijn toch? Volgens mij biedt het schema geen ruimte voor 3 uur, waarmee dit minder haalbaar lijkt. Ik zou ook op Ghost of Gojira gokken

Ja, of laat ze beginnen als MetalDome afsluiter ofzo. Zo zijn Sleep Token en Lorna Shora ook begonnen (niet eens als afsluiter).
Maar die plek is al in gebruik door President. Zal dus een plekje lager moeten maar dat zal geen problemen opleveren denk ik.

Op Hurricane en Southside staan die AI-lummels trouwens wel gewoon netjes in niemandsland op de poster al kan dat nog steeds inhouden dat ze een stage afsluiten.

• Thinking
Waarderingen: MikeHell
Tenzij GnR bereid is hun show in te korten naar 1,5 uur, dat kan nog wel te pruimen zijn toch? Volgens mij biedt het schema geen ruimte voor 3 uur, waarmee dit minder haalbaar lijkt. Ik zou ook op Ghost of Gojira gokken
ofwel valt die +1 weg op de stage, mogelijk als GNR niet de eerste optie was

• Leuk
Waarderingen: Lars.
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en wess
:unsure: hoe zou het nu lopen met de ticketverkoop ? kwam nog een oud berichtje tegen van 27 nov. 2023 dagticket donderdag uitverkocht (tool dag)
Dat was natuurlijk ook wel heel uitzonderlijk, tot enkele jaren geleden verkocht gmm bijna nooit uit. En als het al uitverkoopt is het meestal echt laatste week of weken voor het festival start.

Users who are viewing this thread