Graspop Metal Meeting 2026

Zou het wel zonde vinden als Channel Zero geen plekje krijgt in hun afscheidsjaar.
Ja ze staan ook op Alcatraz, so what.

Maar bon. Ze zijn volgens mij in het verleden nog maar 2x in Dessel gepasseerd, dus ik zal maar niet teveel hopen.

Het zou niet voor GMM 2026 zijn, maar ik las net een artikel op Metalzone waarin Johnny Kelly de mogelijkheid van een Type O Negative-reünie (een tributetournee voor Peter Steele!) noemt.!
Is wel een redelijk onvervangbare frontman

Het zou niet voor GMM 2026 zijn, maar ik las net een artikel op Metalzone waarin Johnny Kelly de mogelijkheid van een Type O Negative-reünie (een tributetournee voor Peter Steele!) noemt.!

Wat mis ik type o negative, dus hopelijk de verrassing van donderdag als try out

Ik zou niet voor een kloon gaan en iemand met een heel diepe stem gaan zoeken.

Gewoon de Linkin Park-route, een zanger (of zangeres) met een solide stem die de juiste mindset heeft en de rest volgt wel.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik zou niet voor een kloon gaan en iemand met een heel diepe stem gaan zoeken.

Gewoon de Linkin Park-route, een zanger (of zangeres) met een solide stem die de juiste mindset heeft en de rest volgt wel.
Dat hangt van de intenties af.
Bij een serieuze doorstart als Linkin Park is dat inderdaad de beste keuze.
Als het zoals gezegd niet meer dan een tributetournee is, waarbij ook de nostalgiefactor een grote rol speelt, kun je wellicht toch beter voor een kloon gaan.

• Winning
Gisteren Helloween gezien, en wat een goede strakke show! De mannen waren in vorm.

Jammer dat ze hoogstwaarschijnlijk niet op Graspop staan, anders waren ze al wel aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: won666
In wat voor wereld past Alan Parsons Project op een metal festival?
Ik vind dat ze meer raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld een Pendulum, Bloody Beetroots of The Prodigy. En deze worden toch ook steeds geboekt.

Devin Townsend, Ayreon, Nine Inch Nails, A Perfect Circle, Faith No More etc. hebben er ook al gestaan in het (recente) verleden. Porcupine Tree weet ik even niet zeker maar zou in mijn ogen zeer zeker ook niet hebben misstaan. Alan Parsons Project past heel erg in dit straatje.

Maar toegegeven, zo vaak boekt Graspop helaas geen prog. Vind ik wel echt heel erg jammer als je ziet hoe onevenredig ruimte er is voor telkens dezelfde bands in de metalcore en hardrock scene.

Nu moeten we het doen met Queensrÿche al vind ik deze groep op de plaat meer als Iron Maiden klinken dan als prog.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Ik vind dat ze meer raakvlakken hebben dan bijvoorbeeld een Pendulum, Bloody Beetroots of The Prodigy. En deze worden toch ook steeds geboekt.

Vraag is natuurlijk wanneer de link ophoudt. Je hebt bands wiens muziek niet helemaal "Graspop" is, maar die daar wel raakvlakken mee hebben en dus genoeg binding hebben. Maar een band die raakvlakken heeft met raakvlakken met de core business, is dat nog dicht genoeg?

Ik vind ook wel dat Billy Joel raakvlakken heeft met Foreigner, Heart en zo, dus zullen we dan maar?

Devin Townsend, Ayreon, Nine Inch Nails, A Perfect Circle, Faith No More etc. hebben er ook al gestaan in het (recente) verleden. Porcupine Tree weet ik even niet zeker maar zou in mijn ogen zeer zeker ook niet hebben misstaan. Alan Parsons Project past heel erg in dit straatje.

Maar toegegeven, zo vaak boekt Graspop helaas geen prog. Vind ik wel echt heel erg jammer als je ziet hoe onevenredig ruimte er is voor telkens dezelfde bands in de metalcore en hardrock scene.

Nu moeten we het doen met Queensrÿche al vind ik deze groep op de plaat meer als Iron Maiden klinken dan als prog.
Alan Parsons Project relevant voor GMM en Queensrÿche die klinken als Iron Maiden... 🤔🤔🤔

Ik ben dol op dit forum!!! 🤣🤣🤣

Even serieus, APP op GMM??? Nee, echt niet! Anders, waarom niet Yes, Marillion of Peter Gabriel?

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Alan Parsons Project relevant voor GMM en Queensrÿche die klinken als Iron Maiden... 🤔🤔🤔

Ik ben dol op dit forum!!! 🤣🤣🤣

Even serieus, APP op GMM??? Nee, echt niet! Anders, waarom niet Yes, Marillion of Peter Gabriel?
Ik zou deze bands ook toejuichen inderdaad. Maar vooral omdat ik ze nergens anders zie staan. Rock Werchter boekt zulke acts al tijden niet meer, en ook Bospop ondergaat een identiteitscrisis. Er mist gewoon iets voor de prog die ik het allerbest kan smaken. Op dit moment vind ik dat Graspop nog de meeste aansluiting biedt qua genres. Vooral ook doordat de wat scherpere randjes richting Alcatraz lijken te trekken.

• Leuk
Anders, waarom niet Yes, Marillion of Peter Gabriel?
Tv Show Comedy GIF by HULU

Ik zou deze bands ook toejuichen inderdaad. Maar vooral omdat ik ze nergens anders zie staan. Rock Werchter boekt zulke acts al tijden niet meer, en ook Bospop ondergaat een identiteitscrisis. Er mist gewoon iets voor de prog die ik het allerbest kan smaken. Op dit moment vind ik dat Graspop nog de meeste aansluiting biedt qua genres. Vooral ook doordat de wat scherpere randjes richting Alcatraz lijken te trekken.
Ik ben het met je eens dat er absoluut een tekort is aan festivals waar al die fantastische bands kunnen spelen... Ik zou ze ook graag eens zien! Maar ze op GMM zetten zou ze geen recht doen, denk ik. 🤷🏻‍♂️

Persoonlijk zou ik veel liever APP zien dan bijvoorbeeld Pendulum... Maar ik denk dat het voor een groot deel van het publiek andersom zou zijn... Het is triest, maar blijkbaar is het zo...😢

Zou ZZ top niet zijn tour kunnen vervroegen voor GMM? Ze waren ooit headliner op Hellfest. Maar om ze nu boven LB en WT te plaatsen..wellicht de sub tussen Volbeat en Alter Bridge?
Niet mijn persoenlijke voorkeur hoor..maar het zou een optie kunnen zijn.

Users who are viewing this thread