Graspop Metal Meeting 2026

Alter Bridge komt met eigen festival in Wales op 27 juni. Blackbird Festival
Tot nu toe met Alter Bridge, Skindred, Florence Black en Cardinal Black

I made a list of possible bands/artists to be on the next year ☺️

. Parkway Drive
. Helloween
. Volbeat
. Marylin Manson
. Turnstile
. Alter Bridge
. Daughtry
. Sevendust
. President
. Avatar
. Good Charlotte
. Tool
. Fever 333
. Gojira
. Ice Nice kills
. Lacuna Coil
. The rasmus
. Three days grace
. Pantera
. Alice Cooper
. Dropkick Murphys
. Dark Tranquility
. Bleed from Within
. Ghost
. Sleep Token
. All Them witches
. Pendulum
. Enter Shikari
. Of mice & men
. Architects
. Deftones
. System of a Down
. Slayer
. Europe
. Rise against
. Chevelle
. Igorrr
. Scorpions
. Afi
. Mammoth
. Sabaton
. Trivium
. Danko Jones

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Imag en kevinr
Er zijn bands die ik graag op GMM zou zien, maar waar hier niemand over praat (op een paar uitzonderingen na).

Hardcore Superstar, Crashdïet, Crazy Lixx, H.E.A.T,...

Deze bands zouden perfect zijn voor de Jupiler Stage, bijvoorbeeld op zaterdag (de laatste jaren lijkt het erop dat het Hard Rock Day is op dit podium 😉)

• Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon
Wishlist:
Snot (nieuwe zanger, klinkt exact als Lynn Strait en gaan werken aan nieuw album)
Zeal and Ardor (waren er vorig jaar niet)
Senser (nieuw album)
Clawfinger (nieuw album)
Famyne
Gojira
Tool (onwaarschijnlijk maar daarom is t een wishlist)
Hippotraktor
Channel zero ( stoppen er mee en belgische metal iconen mogen er dan best staan)
Pothamus
Doodseskader

Er zijn bands die ik graag op GMM zou zien, maar waar hier niemand over praat (op een paar uitzonderingen na).

Hardcore Superstar, Crashdïet, Crazy Lixx, H.E.A.T,...

Deze bands zouden perfect zijn voor de Jupiler Stage, bijvoorbeeld op zaterdag (de laatste jaren lijkt het erop dat het Hard Rock Day is op dit podium 😉)

Zoveel hardrock en glammetal liefhebbers zijn er hier ook niet 🤪

Zijn allemaal wederom bands die in Augustus touren. Dus merendeel kun je juist afstrepen voor Graspop.
Pas als we line-ups van andere festivals rond Juni gaan zien wordt het interessant. Dit zijn meest afvallers juist.
Ja, wel jammer van namen als arch enemy, lamb of god etc.
Vengaboys had ik ook wel willen zien op Graspop. … wait, what? 🤔🫨

Ik hoop dat Godsmack ergens half juni al op de festivals verschijnt, maar ben bang dat dat hem niet gaat worden met deze aankondiging...

Ja, wel jammer van namen als arch enemy, lamb of god etc.
Vengaboys had ik ook wel willen zien op Graspop. … wait, what? 🤔🫨
Lamb of God als Amerikaanse band kan je wel afschrijven inderdaad maar Arch Enemy zou in principe de hele zomer Europa kunnen rondtoeren.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Man kann Lamb of God als amerikanische Band abschreiben, aber Arch Enemy könnten im Prinzip den ganzen Sommer lang durch Europa touren.
Ich würde LOG auch nicht für GMM in Betracht ziehen, da es so aussieht, als würden sie im August mehrere Festivals hintereinander veranstalten.

But Arch Enemy has a chance🤘

Interessant om te zien dat veel bands op augustus festivals volgend jaar dit jaar op de juni festivals stonden. Andersom geredeneerd, zouden de bands op de augustus festivals van dit jaar dan naar de juni festivals van volgend jaar gaan? Dit zijn onder andere:

- Gojira
- Within Temptation
- Machine Head
- Saxon
- Blind Guardian
- Fit For A King
- I Prevail
- Trivium
- Mastodon
- Ministry
- Papa Roach
- Dimmu Borgir
- Electric Callboy
- Sepultura
- Fear Factory

Met name de bands uit USA / Australië zullen niet 2 maanden in Europa blijven hangen. Denk dat we een aantal van bovenstaande namen, met name de USA bands, best op Graspop en andere juni festivals kunnen verwachten.

Interessant om te zien dat veel bands op augustus festivals volgend jaar dit jaar op de juni festivals stonden. Andersom geredeneerd, zouden de bands op de augustus festivals van dit jaar dan naar de juni festivals van volgend jaar gaan? Dit zijn onder andere:

- Gojira
- Within Temptation
- Machine Head
- Saxon
- Blind Guardian
- Fit For A King
- I Prevail
- Trivium
- Mastodon
- Ministry
- Papa Roach
- Dimmu Borgir
- Electric Callboy
- Sepultura
- Fear Factory

Met name de bands uit USA / Australië zullen niet 2 maanden in Europa blijven hangen. Denk dat we een aantal van bovenstaande namen, met name de USA bands, best op Graspop en andere juni festivals kunnen verwachten.
Zou ik zeker voor tekenen! Zou een top editie zijn qua namen. Denk dan MH, WT, EC en Gojira als HL van de mains, Dimmu burger en sepultura HL van Marque en als sub voor main: Papa Roach en I prevail met miss Fear Factory erbij.
Dan op Jupilair: FFAK, blind guardian (kan ook main) Saxon (kan ook HL jup of sub op main).
Andere namen verspreid over de podia.
Zoiets zou ik gokken?

Is al vaker gezegd door anderen maar Machine Head mag nog wel een paar jaar wegblijven van mij, 4 jaar achter elkaar graspop/alcatraz is wat te veel van het goede.

Na twee jaar achter elkaar Graspop mag er inderdaad wel iets langer tussen, maar dat ze dan ook nog op Alcatraz staan, hoeft geen reden te zijn om ook niet op Graspop te kunnen staan. Daar kan de organisatie ook niks aan doen natuurlijk

Users who are viewing this thread