Graspop Metal Meeting 2026

Machine Head stond toen na Gojira. Weet het nog heel goed, want MH heb ik toen moeten missen omdat mijn linkerknie niet langer aan ondersteuning wilde doen. Gojira al met moeite kunnen zien destijds😁
Machine head was zeker na Gojira want MH heb ik toen gemist door meshuggah (en een overdaad aan bier 😅)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
I believe it was planned to be Disturbed for Thursday. But now they need a replacement, I think they haven't find yet. They must have some alternatives but examining their options. I wouldn't be surprised with something like Amon Amarth and I wouldn't exclude the ones with no reason to have not been announced yet, since they could be alternatives in a list of possible replacements.

I denk toch nog aan cypress hill....12 juni in de UK en op 20 juni verwacht in Portugal...gat daartussen nog

I denk toch nog aan cypress hill....12 juni in de UK en op 20 juni verwacht in Portugal...gat daartussen nog
Is natuurlijk een band die ze wat op elk festival kunnen zetten, zie die evengoed op werchter, dour, lokeren, ... verschijnen. Is zeker geen sub op graspop, moesten ze er al staan.

• Leuk
Waarderingen: wess
Hoe snel het uitverkocht raakt, maakt dan geen reet uit. En als het dan toch eens terug een minder jaar qua verkoop is, kunnen ze daar hopelijk mee aan de slag voor toekomstige edities.
Waarom zou dat niet uitmaken?

Het lijkt mij toch beter voor je budgetten dat het toch iets makkelijker werkt als je in januari of februari al weet dat je een vol huis gaat hebben. Dan kan je ook betere prognoses doen over hoeveel geld je catering en drank gaat opbrengen, itt een festival dat pas op het laatste nippertje uitverkoopt (of helemaal niet). Idem om bestellingen te plaatsen.

Ook bij onderhandelingen werkt het iets makkelijker vermoed ik, zeker als je een grote naam wil vastkrijgen. Als er in maart een logo band afzegt en je moet gaan onderhandelen met een vervanger, zullen die iets sneller toehappen als ze weten dat ze voor een volle wei zullen spelen.

I believe it was planned to be Disturbed for Thursday. But now they need a replacement, I think they haven't find yet. They must have some alternatives but examining their options. I wouldn't be surprised with something like Amon Amarth and I wouldn't exclude the ones with no reason to have not been announced yet, since they could be alternatives in a list of possible replacements.
Amon Amarth mag voor mij zeker komen!

• Leuk
Waarderingen: Imag, Wardibal en Dwarf
Waarom zou dat niet uitmaken?

Het lijkt mij toch beter voor je budgetten dat het toch iets makkelijker werkt als je in januari of februari al weet dat je een vol huis gaat hebben. Dan kan je ook betere prognoses doen over hoeveel geld je catering en drank gaat opbrengen, itt een festival dat pas op het laatste nippertje uitverkoopt (of helemaal niet). Idem om bestellingen te plaatsen.

Ook bij onderhandelingen werkt het iets makkelijker vermoed ik, zeker als je een grote naam wil vastkrijgen. Als er in maart een logo band afzegt en je moet gaan onderhandelen met een vervanger, zullen die iets sneller toehappen als ze weten dat ze voor een volle wei zullen spelen.

Ja, maar mijn punt is dat GMM nu al van een volle wei kan uitgaan. Ondanks de uitverkochte edities de voorbije jaren, komt het bordje 'sold out' altijd pas helemaal op het einde naar boven. Daarnaast hebben ze sowieso een stevige financiële buffer, waardoor er niet eerst geld moet binnenkomen om nog iets gedaan te krijgen.

Redenen waarom er vanuit een organisatie/band gekozen zou worden om nog niet aan te kondigen:
  • De financiën/afspraken met de band zijn nog niet rond
  • Ze willen een hype creëren (mensen hebben het nu alleen nog over die laatste headliner)
  • Er moeten eerst andere shows/festivals verkopen met exclusiviteit ofzo? Zagen we wel hoe veel festivals ''land/seizoen'' exclusive deden dit jaar?
  • Nancy Open Air loopt misschien nog niet lekker, dus dat moet eerst even uitverkopen. Nancy ligt net zo ver van Parijs/Frankfurt als Dessel...
  • De organisatie heeft cijfers/belang bij een rustige verkoop in het begin en niet snelle uitverkoop? (Zou niet weten waarom, maar het kan)
  • Er is daadwerkelijk nog geen band, maar dat lijkt me heeel sterk
  • Logistiek iets niet in orde
Ik denk eigenlijk dat het aan Nancy Open Air ligt. Als Gojira ineens op de donderdag op GMM blijkt te staan, dan gaan veel Franse en Duitse Gojira fans misschien eerder voor GMM kiezen. Dat is voor GMM niet erg, maar voor Nancy Open Air wel. Weet iemand of dat ook van Live Nation is? Ik doe even de wilde gok van wel.

Volgens mijn search en chat GPT

Conclusie: Er lijkt geen officiële of juridisch-verantwoordelijke link te zijn tussen Live Nation en Nancy Open Air op dit moment.

de verkoop za er toe doen. maar al dan niet een volle wei ligt toch echt wel aan de band en niet aan hoe de verkoop staat voor het festival.

als ons Maria die logo band mag vervangen kan die in haar eigen denken "alleen bij een uitverkocht festival, want ik wil een volle wei' maar er zou weinig van te zien zijn voor het podium waar ze speelt..

met een halfverkocht festival gaan sommige bands nog steeds een volle wei trekken. of andersom uiteraard

Volgens mijn search en chat GPT

Conclusie: Er lijkt geen officiële of juridisch-verantwoordelijke link te zijn tussen Live Nation en Nancy Open Air op dit moment.
Gentlemens agreement misschien? Al lijkt het me echt wel niet nodig met de wensen van eender wat uit Frankrijk rekening te houden maar als NOA Gojira overtuigd hebben om Graspop te verplichten om te wachten kan het misschien?

deze week mogelijk nog een rush voor RW? of gaan die het er echt op wagen de ticketverkoop te starten met zaken als Moby en Mumford & Sons?

die gaan nog een pakketje krijgen voor de verkoop start

RW:
Zou goed zijn om weer wat beter te weten wat we hier nog mogen schrappen. (ik gok of vrees Sleep theory en Daughtry voor mezelf)
Lenny Kravitz naar Lokerse op men verjaardag, die gaat daar op do of vr al niet meer bijkomen.
mogelijk dat pakket morgenmiddag dan zeker.. dan is de jeugd thuis van school

RW en GMM: Shinedown heeft hun profielfoto veranderd en werkt aan een nieuw album, denk toch dat die wel tot bij ons of werchter zouden kunnen geraken.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pommer
Maar waarom??? Een hiphopgroep als headliner op GMM?? Je gaat te ver, dat zou gewoon onzin zijn. (Ik heb niets tegen Cypress Hill, maar ze zijn gewoon geen Graspop-groep... tenminste niet als headliner.)

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Fryslân
RW en GMM: Shinedown heeft hun profielfoto veranderd en werkt aan een nieuw album, denk toch dat die wel tot bij ons of werchter zouden kunnen geraken.
Hoop nog steeds dat Shinedown de ontbrekende sub is
Stonden ook bij een festival op een uitgelekte poster geloof ik, dus de vraag is of dat die hun tourplannen gecanceld hebben of dat ze gewoon nog niet bekendgemaakt mochten worden

Hoop nog steeds dat Shinedown de ontbrekende sub is
Stonden ook bij een festival op een uitgelekte poster geloof ik, dus de vraag is of dat die hun tourplannen gecanceld hebben of dat ze gewoon nog niet bekendgemaakt mochten worden
Ik hoop met je mee, zou de vrijdag echt af maken.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Fryslân en Loek123
dan zie ik ze sneller the Prodigy boeken, zeker omdat we weten dat dit vorig jaar al op de leak stond (en dan nog lijken ze me te klein voor south HL)
Voor mij heeft Prodigy hetzelfde probleem als Cypress Hill... houd ze weg van Graspop! Ik wil niet klagen, maar ik hoop dat Graspop een "Metal Meeting" blijft en geen "Graspop Alternative Meeting" wordt. Het is al gênant genoeg om te zien wat er van "Rock" Werchter is geworden!

Users who are viewing this thread