Graspop Metal Meeting 2025

Helaas een heel jammere clash met Opeth voor mij.

Geen idee of het een optie is, maar Opeth in een concertzaal zien en gaan genieten van de Behemoth show dan. Zou zeggen dat dat misschien wel unieker is en wie weet duurt het wel weer een flink aantal jaren voordat ze weer headliner zijn op Graspop, zie ook Emperor die dat nu nog steeds niet weer zijn geweest.

Dan moet er live toch één of ander aspect anders zijn, want 8 nummers van zijn top 10 op Spotify zijn gewoon hiphop nummers.
Dead Poet Society is ook zo'n band die ik moeilijk kan plaatsen op de affiche.
Over Grandson kan ik niet meepraten, maar Dead Poet Society speelt live wel echt een stuk harder. Heb ze nu 2x gezien en gaven beide keren echt een goede show weg.

Heeft alsnog weinig met metal te maken, maar komt wel dichter in de buurt dan een Grandson als ik het zo hoor…

Een paar jaar terug stond Emperor ook op de mainstage in de avond, volgens mij als afsluiter van de 2e mainstage. Een genre zou een band niet als afsluiter moeten tegenhouden.
Gho als ge een vol plein wilt, (uiteraard) zit ge met een nichegenre toch moeilijker en das dan ook zonde.

Doen ze nu eigenlijk al, ik zie nergens Behemoth als headliner aangekondigd worden, maar gewoon als grootste naam van de drop
Goed gezien, ze praten eigenlijk enkel over het afsluiten van de North stage. Zelfs Behemoth zegt er niets over op hun sociale media...
Misschien is dat ook de reden dat ze nu de poster met dagindeling sneller verspreiden, daarin vervalt het concept 'headliner' toch wel een beetje vind imo.

Ik vind het prachtig dat na Emperor in 2017 weer eens een headlinespot wordt gegeven aan iets dat wat 'anders dan verwacht' is.
Een band uit een meer nichegenre die op alcatraz al bewees dat ze de show en de nummers hebben om een fantastische set te brengen.
Na heel wat jaren zichzelf gewoon op de mainstage te laten boeken in vol zonlicht (in 2019 had ik echt ontzettend veel medelijden met hen, de schmink druipte van hun gezicht door het zweten in de volle namiddagzon) krijgen ze nu eindelijk die late spot! Ik hoop dat ze daar dat veld overwinnen!

Helaas een heel jammere clash met Opeth voor mij.
ik vind NIN nogthans ook een anders dan verwacht headlineslot voor Graspop

doen ze goed dit jaar

Denk dat het best duidelijk is dat er iets mis is gelopen met de headliners voor dit jaar en dat Behemoth zeker niet plan A (of B) was. Maar al met al ben ik er, net als wat @nikita al zei, gewoon blij mee dat ze er dan voor hebben gekozen om een band met een lange staat van dienst en een uitstekende live reputatie te pushen. Ik vind het dermate tof dat ze daar staan dat ik zelfs niet uitsluit om mijn geliefde Opeth er (deels) voor te skippen.

kgaan een crisis krijgen als BFMV en Starset clashen rest van de dag kan me niet bommen die krijgk wel gevuld maar daar zou ik echt triestig om zijn o_O

• Verdrietig
Waarderingen: PreFXDesigns
Vorige week nog tegen iemand gezegd: "Spiritbox omhoog als sub headliner en Poppy daar nog ergens voor en ik ben gelukkig met mijn zaterdagticket". Als ik dan nu ook nog eens Brutus erbij krijg ben ik helemaal in de wolken. Met nog eens Whitechapel, AmenRa, Lorna Shore, Dragonforce en Starset die er al opstonden is het nu vooral hopen op zo weinig mogelijk clashes.

Spiritbox is intensief aan het touren afgelopen jaren en wint razendsnel aan populariteit. Hun pas verschenen tweede album wordt ook enorm goed onthaald. Voor mij mag dat reden genoeg zijn om door te schuiven, maar ik zie wel wat in de theorie dat dit samen met Brutus op herhaling waarschijnlijk duidt op een foutgelopen booking.

Zit met een beetje vreemd gevoel nu. Ik had me er helemaal op ingesteld dat de laatste headliner me onverschillig zou laten, omdat ik meestal toch niet zoveel met headliners heb. Daarin ook gesterkt door alle suggesties die hier zijn genoemd, zoals Shinedown en Rise Against. Ik zat me daarentegen te verheugen op nog enkele kleine namen om wat gaten op te vullen in mijn loopschema...

Waar ik nu ben beland is meer clashes met mainstage namen, door de toevoegingen van Brutus en Behemoth. En slechts één aardige kleine naam erbij (Unprocessed). 🥲
Herkenbaar

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Stond Brutus niet exclusief op de Lokerse Feesten? ;-) Live Nation heeft het wel gepresteerd om de term "exclusief" helemaal uit te hollen op 3 maanden tijd! :')
Brutus moet vooral eens "nee" leren zeggen.

Exclusieve AB show die de start inluidt van een jaartje rust > Extra show door grote vraag > Repeat voor show 3 en 4 > "we konden dit aanbod om door Europa te touren met Architects niet weigeren" > "Lokerse vroeg het zo vriendelijk dus doen we toch één festivalshow" > Repeat voor Graspop

Denk ook wel dat (zoals @jimmywe zegt) ze het hele 8 headliner concept los moeten laten, dan zou er nu niks aan de hand zijn. Gewoon Slipknot los aankondigen en dan de rest van die dag verspreid door het jaar aankondigen, dan is er eigenlijk toch al meteen niks meer aan de hand? Het is nu gewoon puur omdat iedereen een headliner verwacht, dat er kritiek is, lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en jimmywe
Geen idee of het een optie is, maar Opeth in een concertzaal zien en gaan genieten van de Behemoth show dan. Zou zeggen dat dat misschien wel unieker is en wie weet duurt het wel weer een flink aantal jaren voordat ze weer headliner zijn op Graspop, zie ook Emperor die dat nu nog steeds niet weer zijn geweest.
Ik heb Opeth gezien tijdens hun huidge zaalshow én ik heb Behemoth gezien als headliner op Alcatraz, dus dat jammere is allemaal zeer gematigd.
't is lang niet zo jammer als een mogelijke clash Deafheaven - Psychonaut of Julie Christmas - Dream Theater - Orbit Culture, of wie weet wat voor akelige clashes ze nog plannen te maken.

zeer blij met zaterdag
ging voor korn en NIN, en er staat gewoon nog en airbourne, amenra, the hu, dragonforce, brutus, lorna shore, soulfly en dan moet ik me nog inwerken voor de rest.

dat gaat clashen
jezus
maar wel weer blij met Brutus
1x in 22, 3x in 23, 1x in 24 en er weer bij in 25!
heerlijke band

• Leuk
Waarderingen: ElNiño
MILJAARDE, Yellowcard op donderdag! Ik dacht dat op Lagwagon na dan die dag compleet was. Ik heb het al te druk met de power metal, Dream Theater en Iron Maiden die dag, dat ze de goede punk eens op vrijdag zetten! (Punk was mijn eerste liefde, nu ben ik vooral into metalcore en power metal)

Dan moet er live toch één of ander aspect anders zijn, want 8 nummers van zijn top 10 op Spotify zijn gewoon hiphop nummers.
Dead Poet Society is ook zo'n band die ik moeilijk kan plaatsen op de affiche.
Het is iets meer rock-oriented live, trekt de hele tijd moshpits in gang...of probeert het toch. Maar het is idd geen metal. DeathByRomy vorig jaar kon je ook maar moeilijk Metal noemen natuurlijk.

Users who are viewing this thread