Graspop Metal Meeting 2025

@jimmywe Ik weet niet wie je bent en welke job je uitoefent, maar als je de kans hebt, kan je polsen wat Grandson op de affiche doet?
Rock en metal ruimer opvatten, subgenres prominenter aan bod laten komen en kleinere bands grote spots geven is allemaal prima voor mij, maar Grandson staat toch echt ver weg van de essentie van Graspop vind ik.
Vorig jaar op Pukkelpop gezien. Was niet echt wow maar zo extreem misplaatst vind ik hem nu ook weer niet, dan staan er dit jaar alleen toch vreemdere dingen op de affiche. Dead Poet Society bv.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Vorig jaar op Pukkelpop gezien. Was niet echt wow maar zo extreem misplaatst vind ik hem nu ook weer niet, dan staan er dit jaar alleen toch vreemdere dingen op de affiche. Dead Poet Society bv.
Dan moet er live toch één of ander aspect anders zijn, want 8 nummers van zijn top 10 op Spotify zijn gewoon hiphop nummers.
Dead Poet Society is ook zo'n band die ik moeilijk kan plaatsen op de affiche.

• Leuk
Waarderingen: Querulante Partij
Oh wauw, nog nooit mee gemaakt dat ik beide headliners op een dag echt niet wil zien (sinds de introductie van 2 headliners per dag). Ik vind death metal eigenlijk ook ergens een te "niche" genre als headliner. Maar goed, in het slechtste geval moet ik donderdag nog naar huis om vrijdagvoormiddag te werken. Kan ik na Falling in Reverse gewoon het verlies van slaap die nacht inhalen.

Beetje teleurgesteld. Had ook wel nog op een aantal andere namen gehoopt die op andere affiches staan. Maar al bij al heb ik meer dan genoeg leuks om het weekend door te komen.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Goh ja, op zich toch geen onlogische evolutie als iets afspringt denk ik dan. Ze zullen in de toekomst daarmee wel voorzichtiger zijn.
Ja dat wel inderdaad denk ik , wat voorzichtiger kan geen kwaad. En inderdaad, Spiritbox staat daar denk ik zeker verdiend!

*Blackened death... Dat lijkt wellicht muggenziften om iets kleins, maar het is voor de liefhebbers een gigantisch verschil.

Ah, ik weet niet meer waar ik het genre zag staan, dacht het gewoon één op één overgenomen te hebben. Maar zie dat het op de Nederlandse wikipedia ook op jouw manier staat, dus daar heb ik het niet gezien dan...

Maar ook dan, benieuwd hoe zoiets gaat werken. Ik weet totaal de verschillen niet, maar denk dat ik ook bij blackened death nog steeds het niet op de mainstage als headliner zou verwachten. Klinkt misschien zelfs nog meer als niche, al weet ik dat Behemoth wel een relatief bekende band is dan alsnog.

Holy shit wat ben ik blij met Behemoth als headliner. Maar tegelijkertijd ook bang voor de clash met Opeth. Gelukkig heb ik wel nog tickets voor DMF waar ze ook staan waardoor ik met iets minder twijfel kan kiezen voor deze unieke headline productie in het donker van behemoth. Dat wordt genieten. Nu eerst in april een voorproefje van behemoth in de 013!! Aangenaam verrast.

Ik vind het prachtig dat na Emperor in 2017 weer eens een headlinespot wordt gegeven aan iets dat wat 'anders dan verwacht' is.
Een band uit een meer nichegenre die op alcatraz al bewees dat ze de show en de nummers hebben om een fantastische set te brengen.
Na heel wat jaren zichzelf gewoon op de mainstage te laten boeken in vol zonlicht (in 2019 had ik echt ontzettend veel medelijden met hen, de schmink druipte van hun gezicht door het zweten in de volle namiddagzon) krijgen ze nu eindelijk die late spot! Ik hoop dat ze daar dat veld overwinnen!

Helaas een heel jammere clash met Opeth voor mij.

Ah, ik weet niet meer waar ik het genre zag staan, dacht het gewoon één op één overgenomen te hebben. Maar zie dat het op de Nederlandse wikipedia ook op jouw manier staat, dus daar heb ik het niet gezien dan...

Maar ook dan, benieuwd hoe zoiets gaat werken. Ik weet totaal de verschillen niet, maar denk dat ik ook bij blackened death nog steeds het niet op de mainstage als headliner zou verwachten. Klinkt misschien zelfs nog meer als niche, al weet ik dat Behemoth wel een relatief bekende band is dan alsnog.
Een paar jaar terug stond Emperor ook op de mainstage in de avond, volgens mij als afsluiter van de 2e mainstage. Een genre zou een band niet als afsluiter moeten tegenhouden.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Joepie! Eindelijk duidelijkheid over de line up!

En nu? Wanneer komt de timetable?

Clashfinders zijn leuk maar staan bol van de aannames…

• Leuk
Waarderingen: mvl1980

Resurrection Fest heeft een geweldige video online staan van hun optreden in het donker in 2023. Geeft een prima beeld. Tuurlijk, als je al niet van grunts en blastbeats houdt, dan gaat dit nooit voor je werken. Donker of licht. Maar Behemoth is voor mij bij uitstek zo'n band die je meeneemt in hun ritueel en je daarmee in trance probeert te brengen. Dat werkt per definitie beter in het donker dan in de volle zon. Plus dat die ook gewoon een dikke productie met pyro en dergelijke mee gaan brengen.

Behemoth is best toegankelijk, ook al is Black/death/wathever je ding niet echt.

Users who are viewing this thread