Graspop Metal Meeting 2025

Copenhell:
Dizzy Mizz Lizzy (by request), Billy Idol, Kreator, Bullet For My Valentine, Skunk Anansie, Blood Incantation, The Sandmen, Vola, The Sword, Fit For An Autopsy, Slomosa, Dirty Honey, Dead Poet Society, The Southern River Band, Sarcator en Skarnet.
Hmm, voor mij persoonlijk: mijn favoriete namen van deze drop staan of al op Graspop (Blood Incantation en Fit For an Autopsy) of op Alcatraz (Vola en Slomosa) of zie ik niet zo snel op Graspop verschijnen (Skunk Anansie en The Southern River Band). Moet wel gezegd dat ik Sarcator en Skarnet niet ken.

Billy Idol vind ik dan in principe nog wel een aardige, bijvoorbeeld als sub op zaterdag. Maar de horrorverhalen over zijn 'prestaties' vorig jaar met Generation Sex doen mijn verwachtingen wel behoorlijk temperen.

De eerste ken ik niet. Billy Idol zou ik persoonlijk een zwaktebod vinden als headliner. En BFMV lijkt dan één van de ontbrekende slots op de zaterdag te zijn toch?
Eens met je opmerking over Billy Idol. Ik snap niet zo goed waarom hij headliner is op zulke festivals. Zowel qua muziekstijl als het aantal hits. Ik schat 'm zelf in als een leuke legacy act voor ergens in de middag om even met mee te zingen. Misschien heeft hij mazzel dat hij tourt op een moment met beperkt headliner aanbod.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
De eerste ken ik niet. Billy Idol zou ik persoonlijk een zwaktebod vinden als headliner. En BFMV lijkt dan één van de ontbrekende slots op de zaterdag te zijn toch?
Het feit dat die relatief onbekende Deense band en Billy Idol boven BFMV worden geplaatst, vind ik wederom een argument dat subheadliner te hoog is voor die band. Maar goed, we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het feit dat die relatief onbekende Deense band en Billy Idol boven BFMV worden geplaatst, vind ik wederom een argument dat subheadliner te hoog is voor die band. Maar goed, we gaan het zien.
Dat ben ik totaal met je eens hoor. Maar voor Dethklok in de Metaldome zat het ook niet worden. Dus het zou me niet verbazen als Graspop ze dan toch als sub neer zet. Mits die plekken nog niet zijn ingevuld

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Relatief onbekende deense band wil hier natuurlijk niet veel zeggen. Channel zero is ook een relatief onbekende band die in belgie wel al heel hoge posities heeft gekregen.

Ik zou Billy Idol geen verkeerde headliner vinden voor de vrijdag, maar dat is meer omdat ik de andere 4 stage sluiters al wil zien, en ik er geen 5 van wil maken om de keuzes nog moeilijker te maken, geef me er op z'n minst 1 die ik niet hoef te zien :ROFLMAO:

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: ElNiño en Piebe71
Relatief onbekende deense band wil hier natuurlijk niet veel zeggen. Channel zero is ook een relatief onbekende band die in belgie wel al heel hoge posities heeft gekregen.
Channel Zero heeft die hoge posities alleen gekregen toen er headlinernood was. Dat is precies het punt: er is blijkbaar headlinernood en dan nog wordt BFMV niet gepusht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik zou Billy Idol geen verkeerde headliner vinden voor de vrijdag, maar dat is meer omdat ik de andere 4 stage sluiters al wil zien, en ik er geen 5 van wil maken om de keuzes nog moeilijker te maken, geef me er op z'n minst 1 die ik niet hoef te zien :ROFLMAO:
Haha inderdaad! Er staat al te veel leuks de andere stages af te sluiten!

Ik vind BFMV prima in een rijtje passen met Epica, In Flames en Skillet die alle 4 bij de vorige doorkomst een stuk lager stonden, zeker met een speciale poison setlist denk ik dat het een prima sub zou zijn. Als je naar de south stage subs kijkt dan begrijp ik je wel, want dan vallen ze inderdaad wel een beetje buiten de boot. Savatage, FiR en Dream Theater voelen toch wel wat groter aan dan bfmv.

Rise Against als southstage sub en BFMV als northstage sub zou het meest logische zijn, dan heb je gewoon een prima bovenkant op die zaterdag. alleen zou ik dan niet weten die die laatste headline spot gaat innemen. blijf toch maar mijn geld inzetten op rise against als headliner

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik vind BFMV prima in een rijtje passen met Epica, In Flames en Skillet die alle 4 bij de vorige doorkomst een stuk lager stonden, zeker met een speciale poison setlist denk ik dat het een prima sub zou zijn. Als je naar de south stage subs kijkt dan begrijp ik je wel, want dan vallen ze inderdaad wel een beetje buiten de boot. Savatage, FiR en Dream Theater voelen toch wel wat groter aan dan bfmv.

Rise Against als southstage sub en BFMV als northstage sub zou het meest logische zijn, dan heb je gewoon een prima bovenkant op die zaterdag. alleen zou ik dan niet weten die die laatste headline spot gaat innemen. blijf toch maar mijn geld inzetten op rise against als headliner
Clouseau goes metal!!!

Billy Idol als headliner zou denk ik inderdaad wat extreem zijn, al vind ik het wel een naam die perfect past bij de northstage van de vrijdag, plus met Slipknot en Falling in Reverse eromheen heb je uiteindelijk gewoon een supersterke dag op de mainstages alsnog. Vooral als je dus bedenkt dat een Falling in Reverse eigenlijk headliner was op Novarock en als tweede naam genoemd staat op Rock am Ring. Slipknot > FiR > Billy Idol was dan logischer natuurlijk, maar snap het ook wel dat ze het juist invullen zoals die stages nu zijn ingevuld om een betere match te hebben qua muziek per mainstage.

Maar logischer zou dan een positie als een van die twee subs zijn, al zou het daar dan een totale mismatch zijn met de rest van de mainstages... Als eerste spelen van de twee subs op zaterdag, zou voor mij persoonlijk dan wel weer lekker uitkomen, omdat het dan precies een gaatje in het loopschema lijkt te vullen voor mij en het misschien dan toch wel een dagticket erbij kan worden...

Hits heeft de beste man in ieder geval genoeg, waarbij ik toch denk dat ie er een beter optreden van zou maken dan destijds onder de noemer Generation Sex. Als ie volledig eigen materiaal kan spelen, zal ie vast meer gemotiveerd zijn... Toch wel gaaf om nummers als onder andere White Wedding en Rebel Yell te kunnen horen.

Billy Idol als headliner zou denk ik inderdaad wat extreem zijn, al vind ik het wel een naam die perfect past bij de northstage van de vrijdag, plus met Slipknot en Falling in Reverse eromheen heb je uiteindelijk gewoon een supersterke dag op de mainstages alsnog. Vooral als je dus bedenkt dat een Falling in Reverse eigenlijk headliner was op Novarock en als tweede naam genoemd staat op Rock am Ring. Slipknot > FiR > Billy Idol was dan logischer natuurlijk, maar snap het ook wel dat ze het juist invullen zoals die stages nu zijn ingevuld om een betere match te hebben qua muziek per mainstage.

Maar logischer zou dan een positie als een van die twee subs zijn, al zou het daar dan een totale mismatch zijn met de rest van de mainstages... Als eerste spelen van de twee subs op zaterdag, zou voor mij persoonlijk dan wel weer lekker uitkomen, omdat het dan precies een gaatje in het loopschema lijkt te vullen voor mij en het misschien dan toch wel een dagticket erbij kan worden...

Hits heeft de beste man in ieder geval genoeg, waarbij ik toch denk dat ie er een beter optreden van zou maken dan destijds onder de noemer Generation Sex. Als ie volledig eigen materiaal kan spelen, zal ie vast meer gemotiveerd zijn... Toch wel gaaf om nummers als onder andere White Wedding en Rebel Yell te kunnen horen.
Ik zou er toch niet te veel vanuit gaan dat de northstage headliner een verband heeft qua genre met de rest van het programma op diezelfde stage.
Soms gebeurt het wel eens dat er een verband is, maar vaker is dit ver te zoeken.
Bij Powerwolf en NIN zie je dat er wel geprobeerd is om een mainstage programma binnen hetzelfde genre neer te zetten, maar bij bijvoorbeeld Korn, Slipknot, Iron Maiden, Till Lindemann, Judas Priest is dit verband er totaal niet. Lijkt me dus eerder een uitzondering dan een vaste regel.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
1739889807782.png
Copenhell mist ook nog een sub. Zal mogelijks dezelfde zijn die wij nog missen op zaterdag op een van de stages. Dizzy dinges nog nooit van gehoord en Billy Idol vind ik niet passen op een metal festival maar goed, ik zal maar niet gatekeepen. Ik wil eigenlijk zelfs Rebel Yell wel eens live horen. Maar op Graspop zal het niet gebeuren want op Copenhell staat hij al op de vrijdag. Ja ik zou het zelfde kunnen zeggen over The Prodigy, maar die wil ik eignlijk stiekum ook eens live zien en nee ik ga er niet speciaal voor naar pakweg Tilburg de week er na (en al zeker niet als op amper 70 km verder pakweg Jera On Air plaats vindt). Powerwolf onder In Flames bij Copenhell maar bij ons headliner ... dat vind ik ook maar apart. Wat mij betreft hadden ze zelfs boven Slipknot mogen staan maar ja ik ben daar niet objectief in want ik ben een grote Powerwolf fan hahaha. Maar boven In Flames moet toch wel kunnen? En dat zou ik zelfs zeggen als ik zware In Flames fan was (nu ben ik maar gewoon een normale liefhebber, heb ze vorig jaar samen met Arch Enemy en Soilwork gaan zien in Den Bosch en in Dresden) en een Powerwolf hater! Die woensdag van Copenhell is een dag waarvan maar weinig snap eerlijk gezegd. Toch zeker van de mainstage

Ik zou er toch niet te veel vanuit gaan dat de northstage headliner een verband heeft qua genre met de rest van het programma op diezelfde stage.
Soms gebeurt het wel eens dat er een verband is, maar vaker is dit ver te zoeken.
Bij Powerwolf en NIN zie je dat er wel geprobeerd is om een mainstage programma binnen hetzelfde genre neer te zetten, maar bij bijvoorbeeld Korn, Slipknot, Iron Maiden, Till Lindemann, Judas Priest is dit verband er totaal niet. Lijkt me dus eerder een uitzondering dan een vaste regel.
Of een toevalligheid ipv een uitzondering?

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Copenhell had andere jaren toch veel sterkere lineups, die nog enigszins konden concurreren met de Graspop/Hellfest etc van deze wereld?
Dit is echt van totaal andere orde als vorige jaren voor mijn gevoel, maar misschien ligt het aan mij.
En dan heb ik het overigens vooral over de grootte van de namen, niet over de kwaliteit van de bands of over smaak of iets dergelijks
Volgens mij zouden de bovenste 8 namen prima op 1 dag kunnen staan op Graspop, eventueel zelfs nog met de 4 headliners van de tweede stage erbij.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread