Graspop Metal Meeting 2025

Ben ik de enige die de line-up op de Jupiler stage zo waanzinnig goed vind? Dit met de combinatie met een uitstekende, gezellige locatie maken voor mij het de place to be.
Ik vind het bijna vervelend dat het zo goed is! Dit wordt pas mijn 3e keer Graspop dus ik heb alle acts zoals KoRn en Iron Maiden nog nooit gezien. Oftewel, kiezen tussen Jupiler en de mainstages is erg pijnlijk

Ben ik de enige die de line-up op de Jupiler stage zo waanzinnig goed vind? Dit met de combinatie met een uitstekende, gezellige locatie maken voor mij het de place to be.
Yeah, I'm really happy with the Jupiler line-up on Sunday. No skips whatsoever. However, the marquee is similarly strong on that day.

I am actually considering an entire Jupiler/Metal Dome day on Thursday. It's just interesting projects back-to-back and if there's no overlap between the two stages (as was the case in 2024), that's just an insane value proposition. I might throw in Iron Maiden or Landmvrks as an exception, however.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Welke festivals/concerten hebben jullie allemaal op jullie kalender staan...
Just curious.....

28 maart-Life of Agony/Biohazard
11/12 April-Skroetfest Met NEUK!/ PPSR/Skroetbalg
19/20/21/22 Juni-GRASPOP !!!
10/11/12 Juli-Pitfest met Cradle of Filth/D.R.I/e.v.a.
22 November-Revolution Calling met Gorilla Biscuits/Slapshot/e.v.a.
29 maart- van kwaad tot erger in muziekcafe helmond
5 april- grindhoven
13 april - behemoth satyricon en rotting christ
6 juni - international slayer day in de dynamo
19-22 juni GRASPOP
5 juli Hellmond open air
10 augustus nirwana tuinfeesten
(13 augustus - prong)
15-16-17 Dynamo metal fest
29 augustus - the gathering
25 november - Gutalax spasm en guineapig
12 en 13 december - Eindhoven metal meeting

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Je merkt inderdaad dat ze wat meer mainstage namen, die anders in de middag op de mainstage zouden staan, als headliner neer zetten op de jupiler stage. Dit zal vast zorgen voor een aantal mooie optredens, een headline set van Airbourne, Jinjer, Flogging Molly of Thrice in het donker zal je niet veel tegen komen. Bij mij persoonlijk zorgt het echter vooral voor clashes, omdat ik deze artiesten hierdoor minder snel zal mee pakken dan als ze 's middags op de mainstage staat. Een beetje een dubbel gevoel dus (los van de cancellation van flogging molly dan, ben benieuwd wat daarvoor terug komt)

Voor de mensen die niet zo geintresseerd zijn in de mainstage/marquee headliners is het inderdaad wel een fijne ontwikkeling, dat wel.

Je merkt inderdaad dat ze wat meer mainstage namen, die anders in de middag op de mainstage zouden staan, als headliner neer zetten op de jupiler stage. Dit zal vast zorgen voor een aantal mooie optredens, een headline set van Airbourne, Jinjer, Flogging Molly of Thrice in het donker zal je niet veel tegen komen. Bij mij persoonlijk zorgt het echter vooral voor clashes, omdat ik deze artiesten hierdoor minder snel zal mee pakken dan als ze 's middags op de mainstage staat. Een beetje een dubbel gevoel dus (los van de cancellation van flogging molly dan, ben benieuwd wat daarvoor terug komt)

Voor de mensen die niet zo geintresseerd zijn in de mainstage/marquee headliners is het inderdaad wel een fijne ontwikkeling, dat wel.

Het zal ook per jaar wel wisselen in hoeverre het negatief is qua aantal clashes. Voor hetzelfde geld heb je volgend jaar wel een gevuld middag programma en verschuiven de clashes gewoon

Het zal ook per jaar wel wisselen in hoeverre het negatief is qua aantal clashes. Voor hetzelfde geld heb je volgend jaar wel een gevuld middag programma en verschuiven de clashes gewoon
Ja, wellicht. Maar toch is voor mij persoonlijk de kans een stuk groter dat ik een mainstage headliner wil zien dan de kans dat ik een random kleine band om 15 uur 's middags op de jupiler stage wil zien.

Ik weet niet in hoeverre het al bekend was en of het er vorig jaar ook al was, het is eigenlijk met gewoon eens wat te zoeken achter info over skullies (wanneer ze in voorverkoop gaan) en info rond hoe ze het feit nu eigenlijk gaan aanpakken dat niet camping gasten niet meer over de camping mogen en dus hoe ze dan die shuttles aan gaan pakken, dat ik er op uit kwam (amai dat was een ingewikkelde en lange zin).

Maar dus blijkbaar zijn er shuttles, over heel België. Echt touringbussen die u naar en van het festival vervoeren. Misschien wel interessant voor sommigen onder ons. Zeker ook denk ik voor mensen die bv in Turnhout een logement hebben, en anders een taxi zouden nemen. Want die shuttlebus zal een pak goedkoper zijn denk ik dan een taxi. Ik zelf verblijft in Mol, maar overweeg ook wel om die shuttle bus naar Berchem te nemen de laatste avond (moet ik wel een heenreis mee betalen die ik niet ge maken want zijn roundtrip prijzen maar ok). Zodat ik sneller terug een echt deftige nachtrust heb

• Leuk
Waarderingen: Valthys en MarcoReusel
Afgelopen jaar was er een bus die vanaf Eindhoven reed die ik heb genomen, maar dat was enkel aan het begin en aan het einde van het festival, ik weet niet of er echt shuttles zijn die vaker rijden.

Afgelopen jaar was er een bus die vanaf Eindhoven reed die ik heb genomen, maar dat was enkel aan het begin en aan het einde van het festival, ik weet niet of er echt shuttles zijn die vaker rijden.
Dat was misschien een luchthaven shuttle? En anders via een andere firma denk ik. Want wat ik gedeeld heb, is voor enkel België. Is ook wel enkel begin en einde festival

Of het trouwens echt goedkoper is weet ik niet bij nader inzien. Een bus is een ticket per persoon maar bij een taxi kan het bedrag natuurlijk gedeeld worden. Dus is voor iedereen apart individueel bekijken natuurlijk

Vanaf Eindhoven was het 3 uur met busjes door het platteland (wat ik uiteindelijk toch moest doen omdat ik een presentatie moest geven vrijdagmiddag) of een uurtje vanaf Centraal met zo'n bus, dan maakt de prijs niet meer uit :). Mogelijk was het inderdaad in verband met het vliegveld, maar de bus vertrok gewoon vanaf centraal station

Vanaf Eindhoven was het 3 uur met busjes door het platteland (wat ik uiteindelijk toch moest doen omdat ik een presentatie moest geven vrijdagmiddag) of een uurtje vanaf Centraal met zo'n bus, dan maakt de prijs niet meer uit :). Mogelijk was het inderdaad in verband met het vliegveld, maar de bus vertrok gewoon vanaf centraal station
Als je 3 uur bezig bent met een busje kun je beter de fiets pakken

• Haha
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik weet niet in hoeverre het al bekend was en of het er vorig jaar ook al was, het is eigenlijk met gewoon eens wat te zoeken achter info over skullies (wanneer ze in voorverkoop gaan) en info rond hoe ze het feit nu eigenlijk gaan aanpakken dat niet camping gasten niet meer over de camping mogen en dus hoe ze dan die shuttles aan gaan pakken, dat ik er op uit kwam (amai dat was een ingewikkelde en lange zin).

Maar dus blijkbaar zijn er shuttles, over heel België. Echt touringbussen die u naar en van het festival vervoeren. Misschien wel interessant voor sommigen onder ons. Zeker ook denk ik voor mensen die bv in Turnhout een logement hebben, en anders een taxi zouden nemen. Want die shuttlebus zal een pak goedkoper zijn denk ik dan een taxi. Ik zelf verblijft in Mol, maar overweeg ook wel om die shuttle bus naar Berchem te nemen de laatste avond (moet ik wel een heenreis mee betalen die ik niet ge maken want zijn roundtrip prijzen maar ok). Zodat ik sneller terug een echt deftige nachtrust heb

Ik ben vorig jaar met zo'n shuttle bus naar de Tool donderdag gegaan en heb dit jaar opnieuw een plekje gereserveerd voor de zaterdag.

Die bussen zorgen ervoor dat je op het festival geraakt en achteraf ook weer naar huis, maar het was wel een beetje een zootje vorig jaar.
Die chauffeur wist duidelijk niet waar hij moest zijn, volgde een absurde route waarmee we door het centrum van elk Kempisch dorp zijn gegaan en zette ons uiteindelijk op de verkeerde plek af, bijna twee uur na de geplande aankomsttijd. Eerste acts van de dag hierdoor gemist.
's Nachts ook chaos om te vertrekken. Geen enkele bus had aanduiding waar ze naartoe reden, noch hadden ze juiste passagierslijsten wie ze mochten opladen.
Maar goed, ik ben thuis geraakt.

Vorig jaar hadden ze wel, door het sluiten van de parkings, last-minute extra shuttle bussen ingelegd om zo weinig mogelijk mensen met de auto te laten komen. Hierdoor bleken veel chauffeurs niet goed gebriefd te zijn, dus ik hoop dat het dit jaar wat vlotter gaat.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik ben vorig jaar met zo'n shuttle bus naar de Tool donderdag gegaan en heb dit jaar opnieuw een plekje gereserveerd voor de zaterdag.

Die bussen zorgen ervoor dat je op het festival geraakt en achteraf ook weer naar huis, maar het was wel een beetje een zootje vorig jaar.
Die chauffeur wist duidelijk niet waar hij moest zijn, volgde een absurde route waarmee we door het centrum van elk Kempisch dorp zijn gegaan en zette ons uiteindelijk op de verkeerde plek af, bijna twee uur na de geplande aankomsttijd. Eerste acts van de dag hierdoor gemist.
's Nachts ook chaos om te vertrekken. Geen enkele bus had aanduiding waar ze naartoe reden, noch hadden ze juiste passagierslijsten wie ze mochten opladen.
Maar goed, ik ben thuis geraakt.

Vorig jaar hadden ze wel, door het sluiten van de parkings, last-minute extra shuttle bussen ingelegd om zo weinig mogelijk mensen met de auto te laten komen. Hierdoor bleken veel chauffeurs niet goed gebriefd te zijn, dus ik hoop dat het dit jaar wat vlotter gaat.
Ik heb het al een aantal keer gebruikt en ben van plan het voor Werchter weer te doen. Het is wel een enorm gemak!

Eerste keer Graspop ook iets later toegekomen door file en de buschauffeur die zijn Waze volgde en dus speciale baantjes nam.

Bij Rammstein en AC/DC was het top! Al was het voorprogramma wel al bezig toen we op de weide kwamen maar waren wel nog op tijd. Was vooral veel file toen in het algemeen.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en won666
Staan erg goeie bands.
Ik had alleen Airbourne, Dragonforce en The Warning op mainstage verwacht.

Maar bands als Polaris, StickToYourGuns, Currents en Lagwagon passen dan weer perfect hier en ik ga ze ook zeker checken.

Welke festivals/concerten hebben jullie allemaal op jullie kalender staan...
Just curious.....

28 maart-Life of Agony/Biohazard
11/12 April-Skroetfest Met NEUK!/ PPSR/Skroetbalg
19/20/21/22 Juni-GRASPOP !!!
10/11/12 Juli-Pitfest met Cradle of Filth/D.R.I/e.v.a.
22 November-Revolution Calling met Gorilla Biscuits/Slapshot/e.v.a.
Festivals:
18/21-04: Paaspop (NL)
05-05: Bevrijdingsfestival Roermond (NL)
07/08-06: South of Heaven (NL)
19/22-06: Graspop (BE)
26/28-06: Jera On Air (NL)
30-07/03-08: Wacken Open Air (DE)
03-08: Lokerse Feesten (BE)
08-08/10-08: Nirwana Tuinfeest (NL)
15-08/17-08: Dynamo Metal Fest (NL)
13-09: Baroeg Open Air (NL)
19-10: Rock Circus

Concerten:
05-03: Dynazty + Nanowar of Steel - 013 Tilburg
22-03: Enemy Inside - Muziekgieterij Maastricht
26-03: Avantasia - 013 Tilburg
30-03: Lordi - Volt Sittard
01-05: Agnostic Front - Muziekgieterij Maastricht
11-05: Ad Infinitum - Volta Köln
06-06: Heilung - Maastricht
01-07: Linkin Park - Merkur Arena Dusseldorf
02-07: Halestorm - Effenaar Eindhoven
13-07: Cradle of Filth - Muziekgieterij Maastricht
13-08: Drowning Pool - Volt Sittard
14-08: Blind Guardian - 013 Tilburg
14-09: Ayreon - 013 Tilburg
05-10: After Forever - 013 Tilburg
18-10: Delain - Metropool Enschede
31-10: Helloween - Ruhrcongress Bochum (Helloween op Halloween 👻)
01-12: Sabaton - Ziggo Dome Amsterdam

Ik sta een aantal van deze shows/festivals op als fotograaf/crew van bands, zalen, festivals, dus dan worden het er meer

Copenhell:
Dizzy Mizz Lizzy (by request), Billy Idol, Kreator, Bullet For My Valentine, Skunk Anansie, Blood Incantation, The Sandmen, Vola, The Sword, Fit For An Autopsy, Slomosa, Dirty Honey, Dead Poet Society, The Southern River Band, Sarcator en Skarnet.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Copenhell:
Dizzy Mizz Lizzy (by request), Billy Idol, Kreator, Bullet For My Valentine, Skunk Anansie, Blood Incantation, The Sandmen, Vola, The Sword, Fit For An Autopsy, Slomosa, Dirty Honey, Dead Poet Society, The Southern River Band, Sarcator en Skarnet.
Dizzy Mizz Lizzy en Billy Idol zijn headliner. Dus mogelijk een van die die onze spots opvult. Staan op dezelfde hoogte samen met The Prodigy en Slipknot

Dizzy Mizz Lizzy en Billy Idol zijn headliner. Dus mogelijk een van die die onze spots opvult. Staan op dezelfde hoogte samen met The Prodigy en Slipknot
De eerste ken ik niet. Billy Idol zou ik persoonlijk een zwaktebod vinden als headliner. En BFMV lijkt dan één van de ontbrekende slots op de zaterdag te zijn toch?

Users who are viewing this thread