Graspop Metal Meeting 2025

Vet om te horen dat je zo genoten hebt, ik had zelf eigenlijk niet verwacht dat ze zo'n uitgebreide show zouden meenemen.
had zelf ook nog helemaal geen beelden gezien van de huidige tour (probeer ik meestal niet te doen van shows waar ik naartoe ga)
vorige keer op Graspop hadden ze eigenlijk helemaal niets mee, maar toen waren ze ook nog niet zo groot. dus ben benieuwd wat ze dit jaar mee brengen, met de redelijk hoge mainstage spot die ze krijgen is daar opzich wel ruimte voor.
volgende keer dat ze weer een headline show spelen moet ik daar ook maar bij zijn, zou me niet verbazen als ze de volgende keer in de afas staan.

hoe was het voorprogramma trouwens, kregen die de zaal nog een beetje mee?
Deze show was ook echt snel uitverkocht. Vermoed dat ze de Afas nu al vol gekregen zouden hebben. Zeker gaan de volgende keer bij een eigen show.

Brand of Sacrifice gemist omdat we een nieuwe topkroeg gevonden hadden, Loc Brewery! Fit for a King viel me zelf wat tegen. Miste voor mij wat in het geluid en de songs zijn live toch wat generiek eigenlijk. Met goede wil een 7 maar zeker niet meer. Maar de zaal reageerde er wel positief op maar niks vergeleken met de reactie op MiW.

• Leuk
Waarderingen: Imag en Loek123
Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.

Zolang ze Werewolf dit jaar maar wel spelen... Dat was echt jammer de vorige keer op Graspop. Wel zin in om ze weer te zien, ergens zittend aan de zijkant met een pizza ofzo

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bekijk bijlage 12921
Er is in ieder geval bovenstaandje plaatje van de website, dus kunnen we al met zekerheid zeggen dat busstop niet is verplaatst, dus het is de vraag hoe ze het gepland hebben met die camping tickets, als iedereen helemaal moet omlopen linksom langs inferno en dan weer naar beneden dan ben je wel een flink stukje aan het wandelen. Mag toch hopen dat ze daar iets op bedacht hebben inderdaad. Ook voor de campinggangers op The Crypt is dat een aardige wandeling, want lijkt me dat die de Boneyard ook niet op mogen
Mee eens.
Maar voor dag 1 wordt het sowieso interessant, waar ga je je camping ticket omwisselen?
Verwacht bij de camping zelf(krijgen we na de eerste rij een camping bandje)
Dan lekker je tent op zetten op de betreffende camping(rij 2). Tickets ergens omwisselen voor het festivals bandje en je skullies(rij3).

Ik verwacht wel dat mensen met een ander camping bandje over de boneyard mogen(als ze geen tent of bolderkar bier bijhebben). En als het richting het festival of eigen camping is.

Voor de bus kan je er ook overheen.
Je hebt geen tent bij dus slapen lukt ook niet op de boneyard. (Zeldzame gevallen kan het wel als een 2e persoon met campingwinkel een tent plaatst).

Denk dat dit de simpelste oplossing is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf
Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.

Stop. Deze band staat al zo hoog op mijn whishlist en ontspringt iedere keer mijn agenda 🥺🫤

Hadden ze hun pyro mee (Cfr amerikaanse shows)? Voeg dit toe en je hebt inderdaad headlinemateriaal.

• Leuk
Stop. Deze band staat al zo hoog op mijn whishlist en ontspringt iedere keer mijn agenda 🥺🫤

Hadden ze hun pyro mee (Cfr amerikaanse shows)? Voeg dit toe en je hebt inderdaad headlinemateriaal.
Zou me niet verbazen hoor. Volgend jaar met een nieuw album de afas uitverkopen, en dan in 2027/2028 de north stage headlinen.

• Winning
Waarderingen: Steph85

Telt een slijpschijf tegen een stalen plaatje houden, zodat er gensters rond vliegen, als pyro? Dan wel.

• Leuk
Rammstein heeft in 1997 gespeeld in de Vooruit te Gent, inkom 600Fr = 15€, hadden dan ook al een serieuze pyroshow en dat in een zaaltje van circa 1000 man.. 😁
Daar was ik niet bij maar wel de eerste keer dat Rammstein gespeeld heeft in Belgie was datzelfde jaar 1997... PUKKELPOP eerste band om 10u(dacht ik)...ook met PYRO al...

Ik dacht ergens in het begin ook echte (handheld) pyro gezien te hebben, maar ik heb er niet super op gelet om eerlijk te zijn
Ik weet niet juist wat u bedoelt met handheld maar ik kan u verzekeren dat er in Brussel geen vlammen (alleen idd die glensters) zoals op Graspop waren. En al helemaal geen explosies. Wel in het begin van die danseressen met zo een koord die daar speciale dingen mee deden vlak voor zo een scherm waarop op dat moment vlammen waren te zien, waardoor een een wat specialer effect ontstond

Of Tilburg dezelfde productie had, weet ik natuurlijk niet!

Ik weet niet juist wat u bedoelt met handheld maar ik kan u verzekeren dat er in Brussel geen vlammen (alleen idd die glensters) zoals op Graspop waren. En al helemaal geen explosies. Wel in het begin van die danseressen met zo een koord die daar speciale dingen mee deden vlak voor zo een scherm waarop op dat moment vlammen waren te zien, waardoor een een wat specialer effect ontstond

Of Tilburg dezelfde productie had, weet ik natuurlijk niet!
Oh oeps, hele goede kans dat dat het was, het was vooral een blik vanuit de moshpit "waar is die pyro voor nodig, het is al warm genoeg" en weer terug pitten

• Leuk
Waarderingen: won666
Mee eens.
Maar voor dag 1 wordt het sowieso interessant, waar ga je je camping ticket omwisselen?
Verwacht bij de camping zelf(krijgen we na de eerste rij een camping bandje)
Dan lekker je tent op zetten op de betreffende camping(rij 2). Tickets ergens omwisselen voor het festivals bandje en je skullies(rij3).

Ik verwacht wel dat mensen met een ander camping bandje over de boneyard mogen(als ze geen tent of bolderkar bier bijhebben). En als het richting het festival of eigen camping is.

Voor de bus kan je er ook overheen.
Je hebt geen tent bij dus slapen lukt ook niet op de boneyard. (Zeldzame gevallen kan het wel als een 2e persoon met campingwinkel een tent plaatst).

Denk dat dit de simpelste oplossing is.
Ik zou verwachten dat je bij aankomst direct je campingbandje en je festivalbandje kriijgt (in dezelfde rij dus). Zo ben ik het al gewend op festivals als Lowlands en Down the Rabbit Hole (ook Mojo). Dan is 't wel geduld hebben met de drukte voor de campingingang.
Maar ben evengoed benieuwd hoe de looproute vanaf de bus naar Inferno en het festivalterrein zal zijn.

Oh oeps, hele goede kans dat dat het was, het was vooral een blik vanuit de moshpit "waar is die pyro voor nodig, het is al warm genoeg" en weer terug pitten
Een paar van die danseressen hadden een beetje vuur bij zich waar ze mee zwaaiden. Maar dus niet de gebruikelijke pyro's welke ze in de VS gebruiken. Hopelijk wel op GMM!

Helemaal mee eens! Echt een hele vette show in 013. Zoveel beter dan in de Melkweg afgelopen augustus.

• Leuk
Vet om te horen dat je zo genoten hebt, ik had zelf eigenlijk niet verwacht dat ze zo'n uitgebreide show zouden meenemen.
had zelf ook nog helemaal geen beelden gezien van de huidige tour (probeer ik meestal niet te doen van shows waar ik naartoe ga)
vorige keer op Graspop hadden ze eigenlijk helemaal niets mee, maar toen waren ze ook nog niet zo groot. dus ben benieuwd wat ze dit jaar mee brengen, met de redelijk hoge mainstage spot die ze krijgen is daar opzich wel ruimte voor.
volgende keer dat ze weer een headline show spelen moet ik daar ook maar bij zijn, zou me niet verbazen als ze de volgende keer in de afas staan.

hoe was het voorprogramma trouwens, kregen die de zaal nog een beetje mee?
Zeker! Hoop crowdsurfers en moshpits gezien(inclusief opblaaspop) bij Fit For A King.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Maar niet dat het mijn muziek is. Maar vielen die de laatste passage niet enorm tegen?

Bij Deftones heb je 50/50 kans dat de zang ondermaats is. Chino is op plaat geweldig, maar live is dat niet de meeste betrouwbare frontman. Sommige van zijn melodieën zijn quasi onmogelijk om live te brengen, denk dat hij sowieso nooit de beste live schreeuwtechniek heeft gehad (waardoor hij zijn stem heeft verpest) en als je dan soms ook nog eens dronken of de helft van het optreden buiten adem bent, dan wordt het er niet beter op.

Maar goed, je hebt ook nog wel 50% kans dat het goed zit, er zijn bands waar het altijd nergens op lijkt. Deftones hoort bij mijn top 10 favoriete bands en zal ze altijd gaan zien als ze in de buurt zijn, maar de verwachtingen zijn nooit hoog.

Bij Deftones heb je 50/50 kans dat de zang ondermaats is. Chino is op plaat geweldig, maar live is dat niet de meeste betrouwbare frontman. Sommige van zijn melodieën zijn quasi onmogelijk om live te brengen, denk dat hij sowieso nooit de beste live schreeuwtechniek heeft gehad (waardoor hij zijn stem heeft verpest) en als je dan soms ook nog eens dronken of de helft van het optreden buiten adem bent, dan wordt het er niet beter op.

Maar goed, je hebt ook nog wel 50% kans dat het goed zit, er zijn bands waar het altijd nergens op lijkt. Deftones hoort bij mijn top 10 favoriete bands en zal ze altijd gaan zien als ze in de buurt zijn, maar de verwachtingen zijn nooit hoog.
Ach. Als ik jouw relaas hierboven zo lees dan valt het nog wel mee. Stel je voor dat je bij al die deftones gerelateerde zaken Axl of Guns 'n Roses moet invullen.
Het kan dus altijd nog slechter😝
Kan voor mijzelf eigenlijk niet zeggen of ik ooit een echt slecht concert van mijn favoriete bands heb meegemaakt.
Maiden 2022 op Graspop vond ik tam. Slipknot 2023 GMM was ook niet geweldig. Maar GNR was echt uitermate verdrietig. Maar dat is dan ook niet een favoriete band van mij

Vanavond in de Kavka Zappa gaan kijken naar de co-headline tour van Unto Others en Green Lung. Conclusie is dat Unto Others prima opvulling is als je op zaterdag in hetzelfde tijdslot nog niets hebt. De occulte rock/ doom metal van Green Lung is een must-see op vrijdag voor fans van Black Sabbath, het vroegere werk van Ghost of gewoon van headbangen in het algemeen.

Users who are viewing this thread