Graspop Metal Meeting 2025

Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.
Het zal vast goed geweest zijn Jos. Maar heb buiten PWD niet heel veel met metalcore. Dus ga dan wel bij Soen kijken op GMM🤗

Nou Piebe. Pwd en Bmth verraste jou ook toch? Ik zou je toch aanraden om deze band ook eens een kans te geven. Wie weet overtuigen ze je ook.
Op aanraden van @Loek123 al geprobeerd om naar MiW te luisteren. Het is dus niet dat ik het niet probeer. Maar ik heb er dus gewoon niets mee. Lukt me ook na meerdere luisterbeurten niet om erin te komen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.

Ik heb bij MiW altijd meer een nu metal (of eventueel industrial metal) gevoel dan metalcore. Of ze doen me gewoon regelmatig aan songs van andere bands denken en dat zijn er altijd uit die andere subgenres, dat kan ook. Zet een nummer als Rats op een album van Orgy en niemand heeft het door.

• Leuk
Waarderingen: Imag en Joslittel
Ik heb bij MiW altijd meer een nu metal (of eventueel industrial metal) gevoel dan metalcore. Of ze doen me gewoon regelmatig aan songs van andere bands denken en dat zijn er altijd uit die andere subgenres, dat kan ook. Zet een nummer als Rats op een album van Orgy en niemand heeft het door.
Ja eens hiermee. Ze hebben zeker geen typische metalcore sound. Schiet meerdere kanten op tijdens de show waardoor het ook 1,5 uur interessant, veelzijdig en boeiend blijft. Live doen de nummers van het nieuwe album het ook echt goed. Van echte metalcore zoals Slaughterhouse tot de meer meezinger zoals Sign of Life en Werewolf.

Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Verdorie, had met regelmaat nog gekeken voor kaarten in de resale maar kwam maar niks vrij. Had er graag bij geweest.

• Leuk
Qua prijs oke, aardig vergelijkbaar met nu. Maar qua line up? Toen al waren Black Sabbath en Rammstein absolute headliners. Met Velvet Revolver en Audioslave had je twee superbands met iconen Chris Cornell, Tom Morello en Slash, Duff en Matt van GnR. Dus je had Motörhead (met legende Lemmy!) en Slayer in het voorprogramma van Velvet Revolver en Audioslave die in het voorprogramma van BS en Rammstein stonden. We vergeten dan dat Alter Bridge en Papa Roach, toen ook geen kleintjes, de dag openden als voor-voor-voorprogramma. Geef me een line-up van één dag die net zo sterk als of sterker was dan deze. Ook het Black Sabbath saluutfestival kan hier niet aan tippen.

Black Sabbath en Rammstein in 2005 is natuurlijk al een stuk dikker dan het eerdere voorbeeld van Rammstein in 1997.

Maar toch goed om het totaalplaatje wel gewoon in z’n tijd te blijven zien. Alter Bridge had toen 1 album uitgebracht, dus heel groot zullen ze nog niet geweest zijn en hoe groot is Papa Roach nou uiteindelijk geweest?

En hoe vaak staan supergroups nog hoog op het affiche? Denk vooral dat het geweldig klinkt, omdat beide bands gewoon niet meer bestaan vanwege overleden leden.

Maakt het natuurlijk niet per se minder legendarisch, het blijft 20 jaar later gewoon groter eruit zien dan het daadwerkelijk was.

Persoonlijk gezien vind ik dan verschillende edities van het Arrow Rock Festival dikker, maar dan zit je wel wat minder in de metal.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Vraagje/opmerking van huishoudelijke aard....aangezien er dit jaar betaald moet worden voor de camping zullen de rijen ook langer zijn ivm controle campingticket. Als je niet naar de camping wilt cq hoeft is te hopen dat ze het anders gaan indelen. Aangezien je over de camping naar de ingang moet. Zullen ze andere lay out introduceren ?

Vraagje/opmerking van huishoudelijke aard....aangezien er dit jaar betaald moet worden voor de camping zullen de rijen ook langer zijn ivm controle campingticket. Als je niet naar de camping wilt cq hoeft is te hopen dat ze het anders gaan indelen. Aangezien je over de camping naar de ingang moet. Zullen ze andere lay out introduceren ?

Ik ben nog nooit over de camping gegaan naar de ingang. Ik vermoed niet dat ze daar iets anders gaan doen dus. De laatste paar edities bij het aankomen werd iedereen met campingspullen bij het aanlopen ertussenuit geplukt en doorgestuurd naar de camping, de rest liep allemaal gewoon door naar het normale ticketwisselpunt.

Ze zullen toch iets moeten doen met het punt waar al die shuttle bussen aan komen. Zeker alle devilslake en metalpark bezoekers kunnen nu natuurlijk niet meer over de camping, en ook mensen die in Mol parkeren bijvoorbeeld of met OV komen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Vet om te horen dat je zo genoten hebt, ik had zelf eigenlijk niet verwacht dat ze zo'n uitgebreide show zouden meenemen.
had zelf ook nog helemaal geen beelden gezien van de huidige tour (probeer ik meestal niet te doen van shows waar ik naartoe ga)
vorige keer op Graspop hadden ze eigenlijk helemaal niets mee, maar toen waren ze ook nog niet zo groot. dus ben benieuwd wat ze dit jaar mee brengen, met de redelijk hoge mainstage spot die ze krijgen is daar opzich wel ruimte voor.
volgende keer dat ze weer een headline show spelen moet ik daar ook maar bij zijn, zou me niet verbazen als ze de volgende keer in de afas staan.

hoe was het voorprogramma trouwens, kregen die de zaal nog een beetje mee?

• Leuk
Ik mag aannemen van wel.

Vorige twee jaar was het al wel een ellende als je met de trein kwam, dat je over de Boneyard most om aan Inferno te geraken.

1739608831084.png
Er is in ieder geval bovenstaandje plaatje van de website, dus kunnen we al met zekerheid zeggen dat busstop niet is verplaatst, dus het is de vraag hoe ze het gepland hebben met die camping tickets, als iedereen helemaal moet omlopen linksom langs inferno en dan weer naar beneden dan ben je wel een flink stukje aan het wandelen. Mag toch hopen dat ze daar iets op bedacht hebben inderdaad. Ook voor de campinggangers op The Crypt is dat een aardige wandeling, want lijkt me dat die de Boneyard ook niet op mogen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread