Graspop Metal Meeting 2025

Kan je nagaan hoe goed Fields of Rock 2005 was:

Alter Bridge
Papa Roach
Motorhead
Slayer
Velvet Revolver
Audioslave
Black Sabbath
Rammstein

Dit was enkel het main stage programma. En dan nog 15 andere bands verdeeld over 2 kleinere podia, waaronder Flogging Molly, Machinehead, After Forever en Soulfly. Waar je natuurlijk niet aan toe kwam gezien het geweld op de main stage. Denk dat dit de beste line up is geweest van een festival waar ik bij was. Dit stond allemaal op één (!) dag geprogrammeerd. Acht headliners die niet zouden misstaan op een meerdaags festival. Ook nog met Black Sabbath in de oorspronkelijke bezetting. Voor het bedrag van, schrik niet: 70 euro! Wel 20 jaar geleden, maar toch. Voor dat geld zie je misschien Papa Roach in de AFAS tegenwoordig.
Volgens het CBS was € 70 in 2005 vergelijkbaar met € 107,56 nu (inflatie 53,7%).

Dagticket GMM kost inmiddels al € 129,00.

Dus dat is inderdaad een goede prijs - nog afgezien van de sterke line-up!

Alter Bridge
Papa Roach
Motorhead
Slayer
Velvet Revolver
Audioslave
Black Sabbath
Rammstein

Dit was enkel het main stage programma. En dan nog 15 andere bands verdeeld over 2 kleinere podia, waaronder Flogging Molly, Machinehead, After Forever en Soulfly. Waar je natuurlijk niet aan toe kwam gezien het geweld op de main stage. Denk dat dit de beste line up is geweest van een festival waar ik bij was. Dit stond allemaal op één (!) dag geprogrammeerd. Acht headliners die niet zouden misstaan op een meerdaags festival. Ook nog met Black Sabbath in de oorspronkelijke bezetting. Voor het bedrag van, schrik niet: 70 euro! Wel 20 jaar geleden, maar toch. Voor dat geld zie je misschien Papa Roach in de AFAS tegenwoordig.
ik denk als we naar de lineups vandaag kijken in 2045 dat we opnieuw hetzelfde gaan denken.

gezien de inflatie lijkt de prijs eigenlijk vrij gelijklopend met vandaag.
1739538387093.png

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Alter Bridge
Papa Roach
Motorhead
Slayer
Velvet Revolver
Audioslave
Black Sabbath
Rammstein

Chimaira toen de band van de dag voor mij. Wat een explosieve show was dat.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Nutellica

Alter Bridge
Papa Roach
Motorhead
Slayer
Velvet Revolver
Audioslave
Black Sabbath
Rammstein

Wat een geweldige dag was dat! Ik heb toen buiten de mainstages alleen After Forever gezien.

Waar is de tijd een festival 1 of 2 dagen was en je veel toppers op 1 dag kon zien. Rammstein & Metallica bvb op pukkelpop

Als je het hebt over de editie in 1997; hoe groot was Rammstein toen? Hadden destijds nog net niet (de week erop wel) hun tweede album uitgebracht. Wel belangrijk om zoiets niet te bekijken met hoe groot de bands vandaag de dag zijn.

Anders kan je ook zeggen dat FortaRock 2014 een monsterlineup had met Iron Maiden, Slayer, Gojira, Ghost en Sabaton op dezelfde dag, zijn toch allemaal headliners?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Als je het hebt over de editie in 1997; hoe groot was Rammstein toen? Hadden destijds nog net niet (de week erop wel) hun tweede album uitgebracht. Wel belangrijk om zoiets niet te bekijken met hoe groot de bands vandaag de dag zijn.

Anders kan je ook zeggen dat FortaRock 2014 een monsterlineup had met Iron Maiden, Slayer, Gojira, Ghost en Sabaton op dezelfde dag, zijn toch allemaal headliners?
Rammstein was één van de eerste bands dat jaar. Er stond in ieder geval niet veel volk. Ik herinner me dat Stijn Meuris zich rot amuseerde. Ik ook trouwens. En toen al gaven ze een volledige show met alles erop en eraan. Metallica was toen headliner. Het was best een goeie dag toen. Naast de 2 eerder vernoemde bands speelden ook Bush, Bloodhound Gang, Eels (schitterende band), Helmet, Marilyn Manson en Dog eat Dog.

Rammstein was één van de eerste bands dat jaar. Er stond in ieder geval niet veel volk. Ik herinner me dat Stijn Meuris zich rot amuseerde. Ik ook trouwens. En toen al gaven ze een volledige show met alles erop en eraan. Metallica was toen headliner. Het was best een goeie dag toen. Naast de 2 eerder vernoemde bands speelden ook Bush, Bloodhound Gang, Eels (schitterende band), Helmet, Marilyn Manson en Dog eat Dog.

Ja, precies. Uiteindelijk kan je ook gewoon zeggen dat je nu ook altijd die twee toppers op een dag hebt met 2 headliners…

Rammstein heeft in 1997 gespeeld in de Vooruit te Gent, inkom 600Fr = 15€, hadden dan ook al een serieuze pyroshow en dat in een zaaltje van circa 1000 man.. 😁

Bijlagen

• Rammstein Gent 28-11-97.jpg
    Rammstein Gent 28-11-97.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 10
FoR 2005
Bullet For My Valentine was toen een van de kleinste bands.
Winnaar van de bandstrijd was toen de ga*ga*s, daar hoor je niks meer van.

Bijlagen

• Fields_of_Rock_Programme_2005.jpeg
    Fields_of_Rock_Programme_2005.jpeg
    81,8 KB · Weergaven: 64
FoR 2005
Bullet For My Valentine was toen een van de kleinste bands.
Winnaar van de bandstrijd was toen de ga*ga*s, daar hoor je niks meer van.
Ja, die editie was ik er niet bij. Vreemd eigenlijk dat ik daar toen geen tickets voor wilde halen. Zou er nu blind voor tekenen😝

Edit: voor de algehele line up. Heb nog steeds niets met Rammstein. Tenminste niet een compleet concert

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Nou als we het toch over vroegere artiesten. Of op dit moment weer een kleine laatste impuls. Vooral voor de ozzy festivalgangers: denk dat dit nummer ook daar gespeeld gaat worden.

Nieuw nummer van ozzy:

Ja, die editie was ik er niet bij. Vreemd eigenlijk dat ik daar toen geen tickets voor wilde halen. Zou er nu blind voor tekenen😝

Edit: voor de algehele line up. Heb nog steeds niets met Rammstein. Tenminste niet een compleet concert
Ik zou er ook direct voor gaan. Maar zeker voor een aantal bands gaat het sowieso niet meer lukken. Spijtig

Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.

ik denk als we naar de lineups vandaag kijken in 2045 dat we opnieuw hetzelfde gaan denken.

gezien de inflatie lijkt de prijs eigenlijk vrij gelijklopend met vandaag.
Bekijk bijlage 12911
Qua prijs oke, aardig vergelijkbaar met nu. Maar qua line up? Toen al waren Black Sabbath en Rammstein absolute headliners. Met Velvet Revolver en Audioslave had je twee superbands met iconen Chris Cornell, Tom Morello en Slash, Duff en Matt van GnR. Dus je had Motörhead (met legende Lemmy!) en Slayer in het voorprogramma van Velvet Revolver en Audioslave die in het voorprogramma van BS en Rammstein stonden. We vergeten dan dat Alter Bridge en Papa Roach, toen ook geen kleintjes, de dag openden als voor-voor-voorprogramma. Geef me een line-up van één dag die net zo sterk als of sterker was dan deze. Ook het Black Sabbath saluutfestival kan hier niet aan tippen.

Holy f*ck mensen, Motionless in White gaf net een puike sollicitatie af voor de headlineslots op metalfestivals. Vanaf het eerste nummer was dit volledig raak in de 013. Sterke band, innemende frontman met goede stem met veel bereik, heerlijke horrorshow elementen (zeg maar alle goede dingen van Marylin Manson), 4 danseressen, toffe visuals bij alle nummers en libe beelden op de led schermen. Met name dit laatste nog nooit gezien in 013 waardoor je het gevoel had naar een fedtivalshow te staan kijken. Deze band is klaar voor het grote werk. Laat je verrassen komende zomer op Graspop en het is eigenlijk jammer dar ze deze show niet in het donker mogen doen.

Deze show staat voor mij in de absolute top wat ik qua metalcore shows gezien heb met Parkway Drive, BMTH, Ice Nine Kills en in mindere mate Architects.
Na zo’n recensie stijgt MiW met stip als must-see op de GMM donderdag! 🤘🏼

• On fire
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread