Graspop Metal Meeting 2025

Denk niet dat de concurrentie per se zwaar is dan toch. Hellfest en Rock am Ring zijn al vol bijvoorbeeld. Copenhell en Graspop missen dan nog een grote naam. Maar dus Hellfest in dat weekend al niet meer. Kan geen ander festival bedenken in dat weekend waar ze nog zouden kunnen staan. Wie weet heeft Firenze Rocks in het weekend van Download nog ruimte, maar moet prima allemaal in te passen zijn!
Een band hoeft niet persee elke dag van het weekend een show te hebben natuurlijk. Graspop en Copenhell op een weekend is voor veel bands al voldoende. Op Pinkpop trouwens zou Shinedown ook niet mis staan. En ik geloof dat er dat weekend ook nog een festival in Zwitserland is. Summerside denk ik. En anders losse shows misschien

Edit: Summside festival dus inderdaad. Maar die vallen blijkbaar dit jaar een weekend later, excuseer!

Een band hoeft niet persee elke dag van het weekend een show te hebben natuurlijk. Graspop en Copenhell op een weekend is voor veel bands al voldoende. Op Pinkpop trouwens zou Shinedown ook niet mis staan. En ik geloof dat er dat weekend ook nog een festival in Zwitserland is. Summerside denk ik. En anders losse shows misschien

Edit: Summside festival dus inderdaad. Maar die vallen blijkbaar dit jaar een weekend later, excuseer!

Copenhell mist nog een naam op de woensdag, dus in theorie is gewoon woensdag en dan bijv. pinkpop vrijdag, graspop zaterdag een relatief rustig schema.

• Leuk
Waarderingen: won666
Iets anders: gisteren Tremonti gezien in Trix. De club dan nog, ik verschoot mezelf effe een ongeluk. Ik dacht dat die toch een pak populairder was? Overigens een goed optreden, begon wat sloppy maar werd gaandeweg beter. Aangenaam verrast door voorprogramma Florence Black, die mogen 1 van de jaren eens op Graspop posteren van mij.

Iets anders: gisteren Tremonti gezien in Trix. De club dan nog, ik verschoot mezelf effe een ongeluk. Ik dacht dat die toch een pak populairder was? Overigens een goed optreden, begon wat sloppy maar werd gaandeweg beter. Aangenaam verrast door voorprogramma Florence Black, die mogen 1 van de jaren eens op Graspop posteren van mij.
Soms valt de ticket verkoop wat tegen precies, carcass en brujeria enkele weken geleden was ook onverwacht in de club, terwijl dat normaal in de grote zaal was.

Ik ben groot fan van shinedown, maar headliner?

In de VS zijn ze huge, maar in België niet toch? Bfmv en Rise Against lijken me dan toch grotere namen hier.
Kan ze altijd lastig plaatsen. Laatste doorkomst op Graspop was best druk bezocht en vond ik zelf erg goed. Vind het sowieso een erg fijne band die live het altijd waarmaakt. Heeft Graspop een mooie naam mee te pakken waar ik wel jaloers op ben.

En misschien zoals Dave zegt wat over hun top heen. Maar dat maakt ze misschien juist geschikt voor de hogere spots om metalfestivals 😅

• Leuk
Waarderingen: Lars.

In de VS zijn ze huge, maar in België niet toch? Bfmv en Rise Against lijken me dan toch grotere namen hier.

Zowel Bfmv als Shinedown stonden voor het laatst in 2022 op t affiche, Shinedown speelde om 19:00, terwijl Bfmv al om 16:45 speelde. Rise Against in 2018 wel om 20:00 en dus groter wat dat betreft.

Shinedown. Laatmaar komen!
Zijn eens voorprogramma van alter bridge geweest en vind het wel goed maar eerlijk gezegd geen idee hoe groot ik ze moet inschatten.. Zou zelfs durven denken dat de mss de laatste plek id metal dome op vrijdag kunnen vullen. Of als kleinere act op zaterdag. Zie ze niet meteen als HL en geen idee of de logoband zouden zijn

In ieder geval

Shinedown, Rise Against en BFMV zou vr en zaterdag wel mooi vullen voor mij.

Al hoop ik op een naam die me niet boeit tijdens Starset, ander zit ik in de problemen 😁

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Als ik zie naar welke andere bands main 2 headlinen dan denk ik niet dat die misstaat. En bovendien past dit nog eens perfect in het rijtje falling in reverse, shinedown, Slipknot.

Daar moet je toch geen Billy Idol ofzo tussen zetten?

Daarnaast is het ook wel vrij duidelijk. Gezien de positie op download bijvoorbeeld dat ze ook wel een heel goeie agent hebben die het onderste uit de kan kan halen. Dit is ook wel belangrijk in periode van headlinerschaarste

Users who are viewing this thread