Graspop Metal Meeting 2025

Als ik zie naar welke andere bands main 2 headlinen dan denk ik niet dat die misstaat. En bovendien past dit nog eens perfect in het rijtje falling in reverse, shinedown, Slipknot.

Daar moet je toch geen Billy Idol ofzo tussen zetten?

Daarnaast is het ook wel vrij duidelijk. Gezien de positie op download bijvoorbeeld dat ze ook wel een heel goeie agent hebben die het onderste uit de kan kan halen. Dit is ook wel belangrijk in periode van headlinerschaarste
Nee toch... laat dat shinedown maar lekker naar Pinkpop gaan! En dan dit... "En bovendien past dit nog eens perfect in het rijtje falling in reverse, shinedown, Slipknot ",

Hhaha past perfect in het rijtje...? uhmmm NEE! hoe kom.je daar nu toch weer bij 😂

Nee toch... laat dat shinedown maar lekker naar Pinkpop gaan! En dan dit... "En bovendien past dit nog eens perfect in het rijtje falling in reverse, shinedown, Slipknot ",

Hhaha past perfect in het rijtje...? uhmmm NEE! hoe kom.je daar nu toch weer bij 😂

Shinedown past in ieder geval net als Rise Against en Billy Idol wel goed op die north stage van vrijdag!

Ik vind dit nou weer een onzinnige opmerking. "laat dat shinedown maar lekker naar Pinkpop gaan!"
Laatste passages op Graspop heb ik ze meegepakt en dat waren echt top shows. Vaker nog los en op andere festivals gezien. Dit is een band die als je als festival de kans krijgt ze te boeken, je de kans ook zeker moet pakken.
De band is strak, Brent is een echte showman die een heel veld met gemak meekrijgt.
Laat deze graag naar GMM komen.

Ik vind dit nou weer een onzinnige opmerking. "laat dat shinedown maar lekker naar Pinkpop gaan!"
Laatste passages op Graspop heb ik ze meegepakt en dat waren echt top shows. Vaker nog los en op andere festivals gezien. Dit is een band die als je als festival de kans krijgt ze te boeken, je de kans ook zeker moet pakken.
De band is strak, Brent is een echte showman die een heel veld met gemak meekrijgt.
Ik voorspelde ze in mijn Graspopgroep al een tijdje als "dark horse" headliner door gebrek aan aanbod. Ze passen heel goed boven Skillet en de rest van de North, er is veel breed aanbod op de andere stages en qua populariteit kan het wel. Is het metal? Nee. Zouden veel mensen zich toch vermaken met Shinedown als hardrock-headliner na middernacht? Ja, en voor de rest staat Opeth in de marquee. De festivals moeten langzamerhand wat bands gaan promoveren en aftasten anders hebben we over een paar jaar geen avondprogramma meer.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ik heb ze twee keer gezien de afgelopen jaren, waarschijnlijk twee keer op Graspop inderdaad. De eerste keer begreep ik werkelijk niet waarom ze geen headlinerstatus hebben hier: zo goed. De tweede keer trokken ze me minder.

Maar het mag duidelijk zijn dat ik een mooi plekje zal scoren bij Shinedown!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Heb het nog niet zien passeren, maar Rise Against kan stilletjes aan afgeschreven worden.
Europese shows slechts tot 13 juni, met een Canadese show op 28 juni. Hun planning lijkt toch duidelijk.

Weet dat niemand mij eerder wou geloven, maar lijkt toch echt wel zo.

• Verdrietig
Waarderingen: PimSp en MartinB
Heb het nog niet zien passeren, maar Rise Against kan stilletjes aan afgeschreven worden.
Europese shows slechts tot 13 juni, met een Canadese show op 28 juni. Hun planning lijkt toch duidelijk.

Weet dat niemand mij eerder wou geloven, maar lijkt toch echt wel zo.

Dat is toch al weken zo? Die Canadese show staat al veel langer gepland en ondanks dat bleven ze gewoon als optie genoemd worden.

Denk dat Dirty Honey inmiddels ook een zekerheidje is voor Graspop. Eén van de missende "kleine" namen op de poster.

• Leuk
Waarderingen: Endzeit
is toch ook maar een weekend later? en een week nadien Canada.. zolang vliegen is dat nu toch ook niet 😁
Veel bands hebben tussen in graag voldoende recuperatie. Maar Rise Against bestaat nog uit jonge fitte leden. En ik heb erger gezien dan een week tussen 2 continenten bij verschillende bands. En zelfs Metallica staat op 29 juni nog in de States en op 5 juni al in Birmingham. Dus ik zie Rise Against nog steeds als een optie. Maar op die recuperatie doelde denk ik Somekindofdylan

vind het vooral spijtig dat coheed and cambria hun cancel niet komt goedmaken en op werchter staat in de plaats.
Er zijn wel voorbeelden van bands natuurlijk die in een hetzelfde jaar zowel Werchter als Graspop deden. Dus helemaal de hoop opgeven zou ik nog niet doen. Maar ik wil ook natuurlijk niet teveel hoop creëerden want de kans blijft klein ja.
en de cancel van HEART...
En Frog Leap. Die staan op Alcatraz. Al kan het natuurlijk zoals ik juist zei nog wel. Maar ja ...
Ook Hanabie heeft nog wat in te halen maar zie ik dit jaar niet gebeuren. Wage War bv wacht ik ook nog op. Waren aangekondigd voor 2021 en fan van geworden door die aankondiging maar ja toen afgelast ...

• Leuk
Waarderingen: Lars. en PreFXDesigns
I was at Wacken at the By Request. Good setlist!

It was just crappy noise where I was standing, which really annoyed me.
Everyone around me is gesticulating and shouting that the sound is fixed. Other than that, I can kind of enjoy it?:cry:
I was down the front for it and it was fine but when I went in and out to get beer etc, I know what you mean

We are going to Graspop and Wacken. I have been to Wacken once before and that was as a 17 year old guppie in 2007. I am very curious how I will experience Wacken now. Are there people who have been to Wacken in the past years? What are your experiences?
2007 was my first year as well, I haven't missed one since! Apart from 2023 when I went but got there too late to be allowed in unfortunately. It's still the best festival by a mile.

Veel bands hebben tussen in graag voldoende recuperatie. Maar Rise Against bestaat nog uit jonge fitte leden. En ik heb erger gezien dan een week tussen 2 continenten bij verschillende bands. En zelfs Metallica staat op 29 juni nog in de States en op 5 juni al in Birmingham.

Also as of right now they only have that one show in Canada, on the 29th. They get a couple of weeks to rest afterwards. Doesn’t seem like they would need a major break between the EU leg and that single show in Canada.

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread