Graspop Metal Meeting 2025

Lorna shore op de zaterdag.
Dream theater en king diamond op de zondag.
Eigenlijk alleen fir een verrassing.
Op het eerste oog meest blij met death angel , amenra , triptycon , sacred reich en dream theater.
Vind het wel een dikke drop.

Alvast 4 van de 5 top namen uit mijn wishlist met Julie Christmas - Deafheaven - Dream Theater - Perturbator en daarnaast nog Creeper

Verder heel blij verrast met: Jerry Cantrell - Katatonia - Psychonaut - Savatage - Soen - Villagers Of Ioannina City
En ook tevreden met Amenra - Cattle Decapitation - King Diamond - Orbit Culture - Paradise Lost - Tryptikon
Verder ook nog wel een redelijk aantal bands te ontdekken dus daar zal ook nog wel iets tussen zitten

Savatage, de eerste progresseive metal band, voordat prog metal uberhaupt bestond
Nou, die eer gaat toch waarschijnlijk eerder naar Queensrÿche of Fates Warning, die hun eerste album uitbrachten in 1984, en samen met Dream Theater worden gezien als de 'Big Three' van de progressive metal.

Savatage bestaat weliswaar al langer dan die bands, maar was aanvankelijk meer klassieke heavy metal.
Pas vanaf 'Hall of the Mountain King' in 1987 gingen ze meer de progressive kant op.

1732721261883.png

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Paar mooie namen, paar nette spots ook voor bepaalde bands (Lorna Shore en Spiritbox in eigen logo). Voorlopig net iets te weinig voor me, de bands die ik graag wil zien zijn ook te verspreid over de verschillende dagen.

Paar misplaatste namen ook: Dead Poet Society is de eerste hit op google als je 'zoutloze gekookte aardappelen' ingeeft. Fleshwater is dan weer heel cool maar zou beter op Werchter of Rock Herk staan.

Oh, The Raven Age op de dag van Iron Maiden, wat een verrassing!

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Lijstje:

Airbourne
Currents
Dream Theater
Eagles of Death Metal
Flogging Molly
Hatebreed
Heaven Shall Burn
In Flames
Iron Maiden
Katatonia
King Diamond
Korn
Lagwagon
Lorna Shore
Motionless In White
Municipal Waste
Orbit Culture
Savatage
Signs of the Swarm
Slipknot
Soen
Spiritbox
Stray From the Path
Sylosis
Terror
The Ghost Inside

Even die zaterdag en zondag ontleden qua logobands

Zaterdag: Korn - Spiritbox - Lorna Shore
Zondag: Till Lindemann - Savatage - In Flames - King Diamond

Vooral die zaterdag lijk ik nog een headliner te mankeren. Zondag lijkt me ook dat er nog iets gaat bijkomen

Als ik een dag zou gaan, is het die van Maiden. In dat opzicht wel tevreden met Dream Theater - Epica - Flogging Molly - Psychonaut - Soen. Motionless In White misschien eens een kans geven.

Maar ik mis toch nog een naam die mij over de streep kan trekken voorlopig.

Over het algemeen wel een mooie drop!

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ligt misschien aan mij, maar ik zie ook veel pogingen om nieuw publiek te trekken. Bv. een Payton Parrish (youtuber), amira elfeky (tiktok), SiM (anime).
Daarnaast ook een aantal bands die ik zie vroeger niet zag boeken Fleshwater, Hardy of halocene bijvoorbeeld.
Lijkt me dat ze toch op zoek zijn naar vernieuwing (goed of slecht laat ik in het midden).

Users who are viewing this thread