Graspop Metal Meeting 2025 - Bands introductie

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
1.102
1.854
Om de voorpret te vergroten, hierbij weer een topic om bands voor te stellen aan de mede festivalgangers! Claim ook je band als je wil, anders doet iemand misschien nodeloos werk!

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Om bij te houden wie wat doet zal ik in deze post alle bands en degene die daar introductie tekst van wilt schrijven erachter zetten!
  • Airbourne
  • Alcest
  • Alestorm
  • Alien Ant Farm
  • Amenra
  • Amira Elfeky
  • Angelus Apatrida
  • Apocalyptica
  • As Everything Unfolds
  • Aviva
  • Bad Wolves
  • Beast In Black
  • Behemoth
  • Beyond The Black
  • Blood Incantation
  • Bloodhunter
  • British Lion
  • Brutus --> @Royke
  • Bullet For My Valentine
  • Carcass
  • Cattle Decapitation
  • Charlotte Wessels --> @Jamel
  • Creeper
  • Crossfaith
  • Currents
  • Dayseeker
  • Dead Poet Society
  • Deafhaven
  • Deafheaven
  • Death Angel --> @MarcoReusel
  • Dethklok
  • Dirty Honey
  • Dødheimsgard
  • DragonForce
  • Dream Theater
  • Eagles Of Death Metal
  • Eisbrecher --> @Koekdoos
  • Employed to Serve
  • Epica
  • Falling In Reverse --> @Ghostattack
  • Filter
  • Fit For An Autopsy
  • Fleshwater
  • Flogging Molly
  • From Ashes To New
  • Gloryhammer
  • Grandson
  • Green Lung
  • Halocene
  • Hardy
  • Hatebreed
  • Heaven Shall Burn
  • Hot Milk
  • House Of Protection
  • Imminence
  • In Flames --> @jvandeweyer
  • Iron Maiden
  • Jerry Cantrell
  • Jinjer
  • Judas Priest
  • Julie Christmas --> done by @johanra (Introductie Julie Christmas)
  • Katatonia
  • Kim Dracula
  • King Diamond
  • Kittie
  • Knocked Loose
  • Korn
  • Krokus
  • Lagwagon
  • Landmvrks
  • Last Train
  • Lorna Shore
  • Mass Hysteria
  • Massacre
  • Me First & The Gimme Gimmes
  • Motionless In White
  • Municipal Waste
  • Myles Kennedy
  • Nine Inch Nails
  • Northlane
  • Nothing More
  • Nova Twins --> @Royke
  • Novelists
  • Oomph!
  • Opeth --> @Jamel
  • Orange Goblin
  • Orbit Culture
  • Paleface Swiss
  • Paradise Lost
  • Perturbator
  • Peyton Parrish
  • Polaris
  • Poppy
  • Power Trip
  • Powerwolf
  • Primordial
  • Psychonaut
  • Rise Of The Northstar
  • Sacred Reich
  • Savatage
  • Self Deception
  • Seven Hours After Violet
  • Signs of the Swarm --> @jasper79
  • SiM
  • Skillet
  • Skindred
  • Slipknot --> @jvandeweyer
  • Smash Into Pieces --> @Royke
  • Soen
  • Soulfly
  • Spectral Wound
  • Speed
  • Spiritbox
  • Starset
  • Static Dress
  • Stick To Your Guns
  • Stray From The Path
  • Sun Dont Shine
  • Sylosis
  • Terror
  • The Dead Daisies
  • The Ghost Inside
  • The Hu
  • The Raven Age
  • The Warning
  • Thrice
  • Till Lindemann
  • Trash Boat
  • Tremonti
  • Triptykon
  • Ugly Kid Joe
  • Unprocessed
  • Unto Others
  • Vandenberg
  • Villagers Of Ioannina City
  • Vowws
  • Warkings
  • Whitechapel --> @jasper79
  • Windhand
  • Yellowcard

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Als we ook verzoekjes mogen doen, ik zou heel graag een stuk zien over Nine Inch Nails. Zou graag meer te weten komen over deze band.

Heb het idee dat ze voor zo'n unieke headliner nog erg ondergewaardeerd zijn op het forum, zie ze zelfs in weinig lijstjes voorkomen.

Tof! Ik wil sowieso wel wat schrijven over Opeth en Charlotte Wessels.

Verder is het natuurlijk altijd gaaf om nieuwe stukjes te lezen van gepassioneerde fans. Maar ik zou ook zeker willen wijzen op bijdragen van de voorgaande twee jaren. Zo heb ik zelf vorig jaar nog een stuk geschreven over Brutus. En in het 2023 topic zie ik mooie stukjes over Beast in Black, Soen, Epica, Orbit Culture, Behemoth, In Flames, Lorna Shore, The Ghost Inside en Spiritbox.

Ik wil graag iets schrijven over In Flames, mogelijks ook wel over Slipknot (hoewel de meesten onder jullie deze band wel al kennen) als ik er de tijd voor vind :)

Julie Christmas is een Amerikaanse zangeres met één van de meest unieke stemgeluiden in de heavy muziek, met haar kenmerkende combinatie van screams, fluisteren, en engelachtige melodieën brengt ze emoties over die variëren van teder en breekbaar tot rauw en woedend.

Ze begon als frontvrouw van Made Out of Babies (2004-2012), deze band combineerde post-hardcore en sludge met haar intense, vaak onheilspellende stemgebruik.

Later werd ze ook de stem van Battle of Mice (2005-2009), een project met oa Josh Graham (ex-Neurosis) waarin haar vocals en emotionele diepgang nog beter tot hun recht kwamen.

In 2010 bracht ze haar eerste soloalbum "The Bad Wife" uit, dit album heeft misschien iets minder brute kracht dan eerder werk maar dit wordt ruim gecompenseerd door een verstikkende intensiteit. Wanhoop, verdriet, woede en uitzichtloosheid wisselen elkaar af.
De tweede track op dit album "If You Go Away" is een cover van "Ne me quitte pas" van Jacques Brel

Op mijn radar kwam ze pas in 2016 door haar samenwerking met post-metalband Cult of Luna met wie ze het album Mariner uitbracht wat één van mijn favoriete albums ooit is.

In 2024 volgt dan na jaren van stilte "Ridiculous and Full of Blood", waarmee ze nogmaals haar status als unieke en grensverleggende artieste bevestigd. Het album bevat een mix van sludge, post-metal en experimentele rock met daar bovenop haar unieke vocals die wisselen tussen etherische schoonheid en destructieve intensiteit.
Tracks zoals "Supernatural", "Not Enough" en "Thin Skin" tonen zowel haar rauwe kracht als haar kwetsbare kant, iets wat haar muziek altijd zo bijzonder maakt voor mij.

Op andere tracks zoals "End Of The World" is er dan weer de mooie wisselwerking met Johannes Persson van Cult of Luna die ook aan dit album meegewerkt heeft en er ook op Graspop zal bij zijn.

De show op Graspop is 1 van de 4 shows die ze in 2025 doet en ik verwacht op die donderdag in de Metal Dome niets minder dan de meest intense show van het weekend.

De live registratie van Hellfest '24 geeft al een idee wat te verwachten.

Niet zozeer introducties, maar wellicht ook leuk voor hier:

Ik wil toch ook wel even een lansje breken voor enkele van de namen die (nog) op de hatelijke nul zijn blijven steken:

Krokus
  • Wie?: Zwitserse band (opgericht 1975, vieren 50-jarig bestaan) met hoogtijdagen in de 80s
  • Wat?: hard rock, heavy metal, glam metal, progressive rock
  • Voor fans van: AC/DC, Survivor, Judas Priest, Def Leppard, Dokken, Quiet Riot, Whitesnake

Oomph!
  • Wie?: Duitse band (opgericht 1989, ruim vóór Rammstein en Eisbrecher) uit Wolfsburg, grondleggers van de Neue Deutsche Härte
  • Wat?: Neue Deutsche Härte, industrial metal, alternative metal, EBM
  • Voor fans van: Eisbrecher, Rammstein, Lord Of The Lost, ASP

Eagles Of Death Metal
  • Wie?: Amerikaanse band (opgericht 1998) uit de Palm Desert Scene in Californië, met Josh Homme (van QOTSA en Kyuss, maar hier als drummer) en Jesse Hughes (zang/gitaar)
  • Wat?: garage rock, hard rock, alternative rock, desert rock, blues rock, rockabilly
  • Voor fans van: Queens Of The Stone Age, Kyuss, The Rolling Stones, Foo Fighters, The White Stripes, Tenacious D, bands met humor

The Raven Age
  • Wie?: Engelse band (opgericht 2009) uit Londen, met gitarist George Harris, zoon van Steve Harris van Iron Maiden
  • Wat?: alternative metal, groove metal, melodic metalcore
  • Voor fans van: Trivium, Tremonti, Black Veil Brides, Bad Wolves, While She Sleeps, (Iron Maiden)

Warkings
  • Wie?: Duitse/Oostenrijkse/Zwitserse band (opgericht 2018) uit het Alpengebied met zanger Georg Neuhauser van Serenity
  • Wat?: power metal
  • Voor fans van: Brothers Of Metal, Gloryhammer, Grailknights, Majestica, Wind Rose, Serenity, verkleedpartijen, vroege feestjes

• Leuk

Users who are viewing this thread