Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
nog 100 dagen tot graspop !!
Yawn... Man these guys have one of the richest discographies of any metal band and they've just released two of the best recent heavy metal album back to back and yet they refuse to change up the core of their setlist.

There's some deep cuts here and there but it's always the same 10-12 core tracks that are so overplayed.

I wish they had more confidence in their back catalogue.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Yawn... Man these guys have one of the richest discographies of any metal band and they've just released two of the best recent heavy metal album back to back and yet they refuse to change up the core of their setlist.

There's some deep cuts here and there but it's always the same 10-12 core tracks that are so overplayed.

I wish they had more confidence in their back catalogue.

Niet twee, maar drie back to back! Redeemer of Souls was echt dik, beter dan de twee erna (vind ik dan)
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Yawn... Man these guys have one of the richest discographies of any metal band and they've just released two of the best recent heavy metal album back to back and yet they refuse to change up the core of their setlist.

There's some deep cuts here and there but it's always the same 10-12 core tracks that are so overplayed.

I wish they had more confidence in their back catalogue.
Geldt dit niet voor elke band? Spelen dezelfde 10hits. Dat zijn vaak ook de sterkste nummers en mensen willen die toch graag horen. Voor de gemiddelde bezoeker van een concert is dit fijn, voor de (die-hard) fan is dit wat minder leuk.
Als ik dit jaar zou gaan, zou ik ze voor de eerste keer zien. Dan wil ik wel de hits waarvan ik ze ken. Ik ben niet bekend met hele oeuvre van ze.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.690
Geldt dit niet voor elke band? Spelen dezelfde 10hits. Dat zijn vaak ook de sterkste nummers en mensen willen die toch graag horen. Voor de gemiddelde bezoeker van een concert is dit fijn, voor de (die-hard) fan is dit wat minder leuk.
Als ik dit jaar zou gaan, zou ik ze voor de eerste keer zien. Dan wil ik wel de hits waarvan ik ze ken. Ik ben niet bekend met hele oeuvre van ze.
Nee dat geldt zeker niet voor elke band. Sowieso niet voor de bands die nog albums maken. Dan doen ze elke tour rondom het nieuwe album altijd wel minimaal een aantal nieuwe nummers. En daarnaast doen de meeste bands sowieso elke nieuwe tour wel wat variëren in hun setlists.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Nee dat geldt zeker niet voor elke band. Sowieso niet voor de bands die nog albums maken. Dan doen ze elke tour rondom het nieuwe album altijd wel minimaal een aantal nieuwe nummers. En daarnaast doen de meeste bands sowieso elke nieuwe tour wel wat variëren in hun setlists.

Maarja, dat is precies wat Judas Priest ook doet: 3 nummers van het nieuwe album, dit keer ook nog 1 nummer van het album daarvoor, uiteraard de meerderheid de grootste hits, en zag ook een nummer dat sinds 2015 niet meer is gespeeld en in dit geval voor het eerst ooit in de UK aldus setlist.fm
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
From my last concerts, I got the feeling that Rob Halford cannot manage to learn more than three new song texts at a time any more...
Een beetje respect zou je sieren. Rob Halford is geen demente oudere die moeite heeft om zijn teksten te onthouden. De beste man heeft operaties aan zijn rug, en prostaat- en darmkanker doorstaan, dus hij rent en springt niet over het podium zoals vroeger, maar hij laat zich niet uit het veld slaan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.518
3.017
verwacht eigelijk deze week ook geen nieuwe namen, morgen een postje van: nog 100 dagen tot graspop.
Wat zegt jouw glazen bol over het moment waarop we wel relevante informatie mogen verwachten?
431872527_956996349391654_7734855984784771548_n.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Laat Behemoth en Mastodon nog maar eens langs komen, of Legend of the Seagullmen, Danny Carry is er toch al donderdag:)
behemoth en mastodon zijn niet op tour in juni dus zou ik beiden niet verwachten (daarnaast stond behemoth er vorig jaar al)
 

les0901

Nieuw lid
5 mrt 2024
2
5
behemoth en mastodon zijn niet op tour in juni dus zou ik beiden niet verwachten (daarnaast stond behemoth er vorig jaar al)
Daarom, waren goed vorig jaar dus waarom niet opnieuw. Zal niet de eerste keer zijn dat er een band 2 jaar na mekaar te zien is:)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Daarom, waren goed vorig jaar dus waarom niet opnieuw. Zal niet de eerste keer zijn dat er een band 2 jaar na mekaar te zien is:)
Ze touren niet, dus daarom niet opnieuw ;)
Maar inderdaad zoals koekdoos zegt. De herhaling in metalfestivals is al hoog genoeg dat je alle bands om de 2 of 3 jaar ziet. 2 jaar achter elkaar is gewoon te veel van het goede.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Ze touren niet, dus daarom niet opnieuw ;)
Maar inderdaad zoals koekdoos zegt. De herhaling in metalfestivals is al hoog genoeg dat je alle bands om de 2 of 3 jaar ziet. 2 jaar achter elkaar is gewoon te veel van het goede.
Inderdaad, ik vind in principe dat geen enkele band 2 jaar achter elkaar op een festival zou moeten staan, tenzij daar een goede reden voor is.
Ook al komt het soms wel eens goed uit, bv. als je door een clash een bepaalde band hebt gemist (zoals Machine Head in mijn geval), en zou ik ook wel 2 jaar achter elkaar gaan kijken als ik de band goed genoeg vind (zo hypocriet ben ik dan ook wel weer ;) ).

Maar voor mij heeft het weinig zin om hier herhalers als kanshebbers te benoemen, ook als ze wel rond GMM touren.
Dat maakt het allemaal alleen maar nog onoverzichtelijker erop.

Idem voor bands die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter.
Natuurlijk is het altijd mogelijk (zie ook Architects dit jaar), maar erover speculeren is eigenlijk vrij zinloos wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Gebruikers die dit onderwerp bekijken