Graspop Metal Meeting 2024

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
De 2025 headliners zullen al wel groten deels geboekt zijn. Iron Maiden, Slayer, Mastodon, Lamb Of God, Bullet For my Valentine, Trivium mogen we misschien al verwachten. En dan misschien System Of A Down en Aerosmith? Dat zijn mijn 8 wilde gokken
Iron Maiden, Within Temptation, Slayer, Volbeat, Sabaton, Aerosmith, Pantera, Mercuful Fate of King Diamond.
Genoeg mogelijkheden toch?

Ik weet niet of iemand het al had gepost, maar Ozzy heeft definitief bevestigd niet meer te touren. Er komen 2 afscheidsoptredens in Birmingham.:cry:
 

Auryn37

Playlistbediener
25 aug 2023
15
28
Ik zie bij niemand Black Stone Cherry passeren. Deze band pas dit weekend leren kennen door naar The Voice (sorry, guilty pleasure) te kijken en even verder geluisterd. Direct op mijn must-see lijstje geplaatst, niet direct het hardste maar wel een fijne namiddagband om lekker in het zonnetje te luisteren met het obligatoire pintje in de hand.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Anderhalf jaar geleden heb ik dit gezien in een klein zaaltje in Sittard (+-700 man) en dat was al kippenvel.
Laat staan op zo'n groot terrein! Dit optreden staat echt ver bovenaan mijn lijstje. En dan een maandje later op Wacken nog eens! :love:
Ja, genieten was dat. publiek die valhallah nog even 10 min doorzet na dat het nummer is afgelopen, en de band die vrolijk mee doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MetalLimbo

dogsoldierspoon

Playlistbediener
23 jun 2022
21
51
Ik zie bij niemand Black Stone Cherry passeren. Deze band pas dit weekend leren kennen door naar The Voice (sorry, guilty pleasure) te kijken en even verder geluisterd. Direct op mijn must-see lijstje geplaatst, niet direct het hardste maar wel een fijne namiddagband om lekker in het zonnetje te luisteren met het obligatoire pintje in de hand.

Staat bij mij sowieso ook op het lijstje. Al 2 keer op Graspop gezien en altijd wel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Auryn37

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
111
101
Ik zie bij niemand Black Stone Cherry passeren. Deze band pas dit weekend leren kennen door naar The Voice (sorry, guilty pleasure) te kijken en even verder geluisterd. Direct op mijn must-see lijstje geplaatst, niet direct het hardste maar wel een fijne namiddagband om lekker in het zonnetje te luisteren met het obligatoire pintje in de hand.
In 2018 is er een maatje van ons meegegaan voor de gezelligheid en omdat er een combi-ticket voor hem beschikbaar kwam. Hij luistert zelf het liefst naar Hazes en andere Nederlandstalige helden, dus hij heeft toen best een zwaar weekend gehad ;-). Het enige wat ie heeft meegenomen van het festival (in de vorm van dat zet ik thuis ook eens op) was Black Stone Cherry. Bij ons in de groep hebben deze mannen daardoor toch wat 'glans' verloren... Moet er elke keer weer aan denken als ik de groep ergens op de poster zie staan.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
265
450
Ja hoor, gisteren een topdag gehad met heerlijke deathmetal!
Positief verrast door sanguisugabogg ga ik zeker terug kijken op graspop
Suffocation die heel de zaal meehad en int vorm was.
en erna nog Kataklysm de hoofdreden voor ons om te gaan die zoals steeds weer in topvorm waren.(laat maar doorkomen naar graspop)

Alleen spijtig dat de klank niet goed was bij Sanguisugabogg. Muziek stond opmerkelijk stil in vergelijking met andere bands. De bass stond ook te zwaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Piet

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Ik zie bij niemand Black Stone Cherry passeren. Deze band pas dit weekend leren kennen door naar The Voice (sorry, guilty pleasure) te kijken en even verder geluisterd. Direct op mijn must-see lijstje geplaatst, niet direct het hardste maar wel een fijne namiddagband om lekker in het zonnetje te luisteren met het obligatoire pintje in de hand.
BSC is wel vet hoor.
Vooral Lonely Train, Blind Man, White trace Milljonair en In My Blood.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Iron Maiden, Within Temptation, Slayer, Volbeat, Sabaton, Aerosmith, Pantera, Mercuful Fate of King Diamond.
Genoeg mogelijkheden toch?
South: Iron Maiden, Aerosmith, Volbeat en WT

North: Sabaton, Slayer, Mercyful Fate en Pantera.

Zou wel een mooi feestje zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Iron Maiden, Within Temptation, Slayer, Volbeat, Sabaton, Aerosmith, Pantera, Mercuful Fate of King Diamond.
Genoeg mogelijkheden toch?

Ik weet niet of iemand het al had gepost, maar Ozzy heeft definitief bevestigd niet meer te touren. Er komen 2 afscheidsoptredens in Birmingham.:cry:
<----
Dit nummer is voor mij echt het mooiste afscheidscadeau wat Ozzy ooit aan zijn fans had kunnen geven.
Ik heb de muziek via mij pa leren kennen, maar wat een icoon is die man nog altijd.
Hij haalt de energie misschien niet meer, maar dikke respect voor deze man.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
South: Iron Maiden, Aerosmith, Volbeat en WT

North: Sabaton, Slayer, Mercyful Fate en Pantera.

Zou wel een mooi feestje zijn.
Mooi setje headliners, maar ik zie Mercyful Fate eerder een tent afsluiten.
Pantera...tja...kan...Gojira heeft het immers ook gedaan. (Sorry, daar is hij weer).
Sabaton zou volgens mij prima South kunnen afsluiten als ziggonaam.
Maar dat geldt ook voor A7x en BMTH dit jaar. Niet mijn favoriete namen, maar ze hebben genoeg fans.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Wie zouden jouw 8 headliners zijn vraag ik mij af:D
Licht eraan of we het over droomlineup hebben of over realistische opties voor volgend jaar
within temptation, sabaton, volbeat zijn gewoon leuke bands maar al te veel gezien alle 3
iron maiden is een sterke headliner maar niet mijn ding
aerosmith misschien wel leuk om een keer mee te pakken maar geen band waar ik een ticket voor zou kopen
slayer, pantera, mercyful fate heb ik niks mee. al is het geen probleem dat ik 3 headliners niet wil zien, dat is meestal wel het geval
het zou gewoon een sterke line up zijn die goed zou verkopen, maar voor mij geen headliners waar ik geld aan zou uitgeven
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Ik weet niet of iemand het al had gepost, maar Ozzy heeft definitief bevestigd niet meer te touren. Er komen 2 afscheidsoptredens in Birmingham.:cry:
Dit nummer is voor mij echt het mooiste afscheidscadeau wat Ozzy ooit aan zijn fans had kunnen geven.
Ik heb de muziek via mij pa leren kennen, maar wat een icoon is die man nog altijd.
Hij haalt de energie misschien niet meer, maar dikke respect voor deze man.
Ozzy, the Prince of Darkness, is een regelrecht icoon, en een van de weinige nog levende legenden in ons geliefde metalwereldje, die alle respect verdiend.
Het was uiteraard een kwestie van tijd voordat hij zou moeten stoppen, maar voor mij had hij (bij wijze van spreken) best tot z'n 150ste mogen optreden, ieder jaar pal op main stage voor mijn part, al had ie zelf geen noot meer live gezongen.
Dat is uiteraard zwaar overdreven, maar hij verdient in ieder geval veel meer dan juichreacties op zijn aangekondigd vertrek.
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Ozzy, the Prince of Darkness, is een regelrecht icoon, en een van de weinige nog levende legenden in ons geliefde metalwereldje, die alle respect verdiend.
Het was uiteraard een kwestie van tijd voordat hij zou moeten stoppen, maar voor mij had hij (bij wijze van spreken) best tot z'n 150ste mogen optreden, ieder jaar pal op main stage voor mijn part, al had ie zelf geen noot meer live gezongen.
Dat is uiteraard zwaar overdreven, maar hij verdient in ieder geval veel meer dan juichreacties op zijn aangekondigd vertrek.
Voor pakweg 500000 euro of hoeveel pakweg Black Sabbath dezer dagen zou krijgen voor een live show, wil ik ook wel eens gerust het podium op gaan zonder een noot live te zingen 🤣😜


Maar au sérieux, ik snap u. Ozzy is een icoon. En veel respect voor wat hij gedaan heeft. Maar ik denk dat hij vooral nu aan zijn pensioen en vooral gezondheid mag gaan denken


En ok ik zwijg vanaf nu over 2025 tot 23 juni
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en Piebe71

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ozzy, the Prince of Darkness, is een regelrecht icoon, en een van de weinige nog levende legenden in ons geliefde metalwereldje, die alle respect verdiend.
Het was uiteraard een kwestie van tijd voordat hij zou moeten stoppen, maar voor mij had hij (bij wijze van spreken) best tot z'n 150ste mogen optreden, ieder jaar pal op main stage voor mijn part, al had ie zelf geen noot meer live gezongen.
Dat is uiteraard zwaar overdreven, maar hij verdient in ieder geval veel meer dan juichreacties op zijn aangekondigd vertrek.
Klopt. Maar zo heb je er meer.
Ozzy verdient alle respect, doop de Southstage maar om in de Ozzy stage.
Prince of Darkness, Ozzy
Metalgod: Rob Halford
Metalqueen: Doro
Kings of heavy metal: Manowar
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken