Graspop Metal Meeting 2024

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Het briljante aan Tool, nog meer live dan op plaat, vind ik dat je elk instrument (waar ik Maynard z'n stem dus mee onder reken) als een draadje in het geheel van de muziek hoort en waarbij die draadjes elkaar helemaal omwentelen als een kunstig vlechtwerk. Ieder met zijn eigen belang, klemtonen en gevoel, waarbij het als een mysterie voelt hoe die 4 elkaar toch constant in evenwicht houden. Het voelt voor mij nooit als een pletwals waar alles tegelijk op je afkomt.
Dit is de perfecte uitleg van wat Tool is.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Wist je bij het eerste keer horen van dat album (Bartuskha?) dat dit hele verhaal speelde? Mij maakt het verder niet uit, maar wel om eventueel te reflecteren of mogelijk aanwezige kennis van het conflict jouw mening van dit album heeft beïnvloed.

Zo had ik in eerste instantie een gevoel van afkeer tegen Battle Beast, omdat ik Beast in Black veel beter vond met het hele verhaal van die twee bands, maar inmiddels vind ik hun ook wel gaaf.

Niet om de discussie opnieuw aan te wakkeren uiteraard, maar gewoon uit interesse
Dat tweede album van de Bart versie is ook gewoon erg flets. Daarna is het een stuk beter geworden. Tweede album spelen ze ook niks meer van. Maar een nummer als Pismo 2 is vet en kwam live ook erg goed over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Douwe Bob bevestigt zichzelf!







Net zo realistisch als Avril, Metallica, Nickelback, ToTo en Bon Jovi.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240225_095735_Chrome.jpg
    Screenshot_20240225_095735_Chrome.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 100
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.363
5.953
Dat tweede album van de Bart versie is ook gewoon erg flets. Daarna is het een stuk beter geworden. Tweede album spelen ze ook niks meer van. Maar een nummer als Pismo 2 is vet en kwam live ook erg goed over.
Okay, daarin wil ik je best op je woord geloven. Door inmiddels kennis van zaken te hebben wat betreft de split, en zoals gezegd muzikaal al afgehaakt te zijn bij Bart’s versie voor ik dat wist, heb ik op dit moment niet eens meer de behoefte het een kans te geven. Ergens beneid ik iedereen die hier niet zo mee zit wel een beetje, want het zou best een toffe ervaring kunnen zijn om die show op Graspop te gaan bezoeken. Dat was het in 2018 op zondag middag in de Marquee alleszins wel, en ik zou daar graag vervolg aan geven. Des te groter was dus de teleurstelling, toen ik erachter kwam dat het Bart’s versie is (bijna elk ander groot Europees festival boekt wél gewoon Derph’s versie, zoals ook Hellfest de dag erna) want daar kan ik inmiddels oprecht niet meer van genieten. Deze hele toedracht zit me nu teveel dwars om daar onbevangen te gaan staan, dat geef ik eerlijk toe. Terwijl het best een toffe show kan zijn, dat wil ik echt wel geloven. Het muzikale afhaken kwam bij mij op basis van dat tweede album, maar daarna is het overgegaan in een principe kwestie voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en RubenJS

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
111
223
Douwe Bob bevestigt zichzelf!







Net zo realistisch als Avril, Metallica, Nickelback, ToTo en Bon Jovi.
De kans dat Toto Bon Jovi en Metallica ooit op Graspop komen is best aanwezig denk ik eigenlijk...
Misschien komt er ooit een jaar dat Werchter al vol zit qua headliners, de rest vind ik helemaal niet raar.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
60
108
Douwe Bob bevestigt zichzelf!







Net zo realistisch als Avril, Metallica, Nickelback, ToTo en Bon Jovi.
...oke...slow down brother.

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

Ligt het aan mij, of is het een vreemde co-headline? Qua genre een topduo, maar qua niveau?

In mijn optiek zouden BFMV altijd afsluiten na Trivium,

maar bij een co-headline zou dat kunnen afwisselen.

Wat denken jullie, zijn ze aan elkaar gewaagd, of is BFMV duidelijk de afsluiter? En zouden we ze op GMM kunnen verwachten in 2025?

Kiełtyka heeft laten weten te stoppen bij Machine Head. Wie gaat hem vervangen voor GMM?
Staat de komst van MH onder druk? :(

 
Laatst bewerkt:

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
111
223
...oke...slow down brother.

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

Ligt het aan mij, of is het een vreemde co-headline? Qua genre een topduo, maar qua niveau?

In mijn optiek zouden BFMV altijd afsluiten na Trivium,

maar bij een co-headline zou dat kunnen afwisselen.

Wat denken jullie, zijn ze aan elkaar gewaagd, of is BFMV duidelijk de afsluiter? En zouden we ze op GMM kunnen verwachten in 2025?

Kiełtyka heeft laten weten te stoppen bij Machine Head. Wie gaat hem vervangen voor GMM?

Staat de komst van MH onder druk? :(


Inderdaad een verschil in niveau, Trivium is vele malen beter. BfmV is er bij elk album op achteruit gegaan, met misschien de laatste als uitzondering, die was nog wel prima, maar de band teert imo echt nog op het succes van the posion (vandaar ook deze tour wss). Dit terwijl Trivium, (uitzonderingen daar gelaten) eigenlijk alleen maar beter worden.

Ik denk trouwens dat BfmV nogsteeds op Graspop kan komen, zoals op de Kamelot poster staat, het is niet heel raar dat een band zo kort achter elkaar door Europa tourt, vooral een Britse band.

Afzegging van MH zou ik niet erg vinden, vorig jaar net gezien, hoeft van mij direct niet weer, maar verwacht het niet, de band draait om Robb Flynn, de rest is te vervangen.
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.320
...oke...slow down brother.

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

Ligt het aan mij, of is het een vreemde co-headline? Qua genre een topduo, maar qua niveau?

In mijn optiek zouden BFMV altijd afsluiten na Trivium,

maar bij een co-headline zou dat kunnen afwisselen.

Wat denken jullie, zijn ze aan elkaar gewaagd, of is BFMV duidelijk de afsluiter? En zouden we ze op GMM kunnen verwachten in 2025?

Kiełtyka heeft laten weten te stoppen bij Machine Head. Wie gaat hem vervangen voor GMM?

Staat de komst van MH onder druk? :(

Trivium heeft me nooit echt weten te pakken, maar zou die toch boven bfmv zetten. Terwijl ik bfmv eerder zou willen zien.

Komst van MH in gevaar? Nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en Joslittel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
...oke...slow down brother.

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

Ligt het aan mij, of is het een vreemde co-headline? Qua genre een topduo, maar qua niveau?

In mijn optiek zouden BFMV altijd afsluiten na Trivium,

maar bij een co-headline zou dat kunnen afwisselen.

Wat denken jullie, zijn ze aan elkaar gewaagd, of is BFMV duidelijk de afsluiter? En zouden we ze op GMM kunnen verwachten in 2025?

Kiełtyka heeft laten weten te stoppen bij Machine Head. Wie gaat hem vervangen voor GMM?

Staat de komst van MH onder druk? :(

Bullet en Trivium zal ongeveer gelijk op gaan. Trivium is wel stabiel, maar groeit weinig. BfMV is een tijd populairder geweest, maar lijkt in te leveren.

Even wat anders. Avantasia had vorige tour gastoptredens (zangers van Mr big, Primal Fear, Pretty Maids en Magnum)
Ik hoop dat ze binnenkort bekend maken wie er mee touren.
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Bullet en Trivium zal ongeveer gelijk op gaan. Trivium is wel stabiel, maar groeit weinig. BfMV is een tijd populairder geweest, maar lijkt in te leveren.

Even wat anders. Avantasia had vorige tour gastoptredens (zangers van Mr big, Primal Fear, Pretty Maids en Magnum)
Ik hoop dat ze binnenkort bekend maken wie er mee touren.
Zou gaan verschillen van show tot show dus is afwachten tot de dag zelf denk ik eigenlijk
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

coheadline tour betekent niet dat de bands even groot zijn
zal vooral per land afhangen denk ik
denk dat in de benelux (en vooral UK) bfmv net een stukje groter is
in de VS zal Trivium wel groter zijn
overige europese landen geen idee

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

als een band een zaaltour doet in januari zegt dat niets over het festival seizoen daarna
staan genoeg bands op gmm die in januari ook al een show deden, architects bijvoorbeeld
Even wat anders. Avantasia had vorige tour gastoptredens (zangers van Mr big, Primal Fear, Pretty Maids en Magnum)
Ik hoop dat ze binnenkort bekend maken wie er mee touren.
de band had geloof ik zelf al aangegeven dat ze dit niet vantevoren gingen aankondigen en dat het per show zou gaan verschillen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.498
Bullet en Trivium zal ongeveer gelijk op gaan. Trivium is wel stabiel, maar groeit weinig. BfMV is een tijd populairder geweest, maar lijkt in te leveren.

Even wat anders. Avantasia had vorige tour gastoptredens (zangers van Mr big, Primal Fear, Pretty Maids en Magnum)
Ik hoop dat ze binnenkort bekend maken wie er mee touren.

Geoff Tate heeft op zijn eigen website bij de tourdata in ieder geval een kopje summer tour with Avantasia staan. Zou mooi zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Geoff Tate heeft op zijn eigen website bij de tourdata in ieder geval een kopje summer tour with Avantasia staan. Zou mooi zijn
graspop staat daar dan weer net niet tussen, is dat niet juist een indicatie dat hij er op bepaalde shows bij is maar niet op graspop?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.498
graspop staat daar dan weer net niet tussen, is dat niet juist een indicatie dat hij er op bepaalde shows bij is maar niet op graspop?

Kan, maar kan ook zijn dat de website niet helemaal up to date is met de nieuwste toevoegingen. Heeft bijvoorbeeld ook lang geduurd voordat een Dokken Alcatraz op de website had staan. Ik houd hoop!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736

Bullet For My Valentine en Trivium kondigen een co-headline tour aan voor 2025.

Deze bands kunnen we dus wellicht doorstrepen voor GMM 2025?

Ligt het aan mij, of is het een vreemde co-headline? Qua genre een topduo, maar qua niveau?

In mijn optiek zouden BFMV altijd afsluiten na Trivium,

maar bij een co-headline zou dat kunnen afwisselen.

Wat denken jullie, zijn ze aan elkaar gewaagd, of is BFMV duidelijk de afsluiter? En zouden we ze op GMM kunnen verwachten in 2025?

De weinige co-headline tours die ik meegemaakt heb, waren steeds afwisselend afsluiten.
Naar mijn mening worden beide bands onterecht bekeken als 'over hun top', waarbij Trivium misschien nog iets kwalitatievere albums aflevert t.o.v. BFMV, die dan weer live enorm sterk speelt.
Zo'n vreemde combinatie vind ik het trouwens niet.
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
92
84
Trivium heeft me nooit echt weten te pakken, maar zou die toch boven bfmv zetten. Terwijl ik bfmv eerder zou willen zien.

Komst van MH in gevaar? Nee.
MH is, zoals de wereld al een tijdje roept, vooral een Robb-Flynn vehikel met gastmuzikanten.. They come and they go.. Dus, die gaan wel door hoor :)
Wat ik mis in de discussie om Bathuska, ik lees her en der dat de versie die wij krijgen te zien een stuk minder is dan het origineel, maar zij die de band werkelijk Live hebben gezien, is het echt zo slecht? Zag wat live dingetjes online en vond dit best ok. .
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
MH is, zoals de wereld al een tijdje roept, vooral een Robb-Flynn vehikel met gastmuzikanten.. They come and they go.. Dus, die gaan wel door hoor :)
Wat ik mis in de discussie om Bathuska, ik lees her en der dat de versie die wij krijgen te zien een stuk minder is dan het origineel, maar zij die de band werkelijk Live hebben gezien, is het echt zo slecht? Zag wat live dingetjes online en vond dit best ok. .
Heb het hier ook al eerder aangegeven. Heb de Bart versie vorig jaar in Baroeg gezien en dat was simpelweg een goede show. Aan de show merk je niet naar welke versie je staat te kijken. Enige verschil is uiteraard de setlist. Gelukkig is het nieuwere werk van de Bart versie best goed waardoor de show gewoon goed in elkaar zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
Kan, maar kan ook zijn dat de website niet helemaal up to date is met de nieuwste toevoegingen. Heeft bijvoorbeeld ook lang geduurd voordat een Dokken Alcatraz op de website had staan. Ik houd hoop!
of dat hij het niet op zijn website heeft staan, omdat hij ook nog bij de laatste graspop namen zit met een eigen show met queensryche nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken