Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.393
2.908
Was dat het jaar dat ze tegelijk speelden met One Direction in de ArenA? Dan was ik er ook bij :D
Dat denk ik niet. Heb het even teruggezocht. Was 2002. Ik heb nog een consumptiemunt van de HMH met het ZZ Top logo erop.
De eerste jaren in de HMH kreeg je munten met het bandlogo erin gestanst. Heb hem ook nog van Limp Bizkit
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
maar even serieus, ben ik de enige die bij elke presentatie van Werchter of Alcatraz weer een klein momentje van teleurstelling heeft over de gemiste kansen? Ik ben echt heel benieuwd wat er bij GMM nu nog bij komt, met nog een goeie 40 moet daar wat aardigs tussen zitten, maar het lijkt of de krenten al aardig verdeeld zijn inmiddels. Of houden ze nog wat kaarten tegen zich aan en komen ze met een echte verrassing? Ik heb mijn "lijstje" al klaar met wat ik zeker wil zien, maar is wel echt flink korter dan voorgaande edities..
Eens, dus ik kijk er maar niet meer naar. Deze editie wordt voor mij vooral veel ontdekken (en een paar pareltjes). Het festival evolueert. Dan kan ik kiezen: mee-evolueren of het festival de rug toekeren (en iets van mijn gading zoeken, want die zijn er nog genoeg: Alcatraz, Graveland, Stonehenge, Pitfest). Voorlopig nog geen aanleiding voor het de rug toekeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
maar even serieus, ben ik de enige die bij elke presentatie van Werchter of Alcatraz weer een klein momentje van teleurstelling heeft over de gemiste kansen? Ik ben echt heel benieuwd wat er bij GMM nu nog bij komt, met nog een goeie 40 moet daar wat aardigs tussen zitten, maar het lijkt of de krenten al aardig verdeeld zijn inmiddels. Of houden ze nog wat kaarten tegen zich aan en komen ze met een echte verrassing? Ik heb mijn "lijstje" al klaar met wat ik zeker wil zien, maar is wel echt flink korter dan voorgaande edities..
werchter/graspop heeft niet zo veel te maken met gemiste kansen. er zijn een paar honderd metalbands die touren en daar zetten ze er ieder jaar een paar van op Werchter en de rest op Graspop. Dit is altijd al zo geweest, ieder jaar.

Er wordt ook niet gesproken over de 2 grootste headliners van Graspop die beiden eigenlijk normaal gesproken op Werchter zouden staan, namelijk BMTH en Tool. In het Werchter topic bijvoorbeeld genoeg mensen gezien die heel hard hoopten op BMTH daar. Verder zijn er natuurlijk meer grote bands die op Graspop staan en prima op Werchter hadden gekund zoals Electric Callboy, Polyphia, Corey Taylor, Pendulum en waarschijnlijk nog een berg meer. (ook te zien aan het feit dat bijvoorbeeld Pendulum en Polyphia gewoon door Pinkpop geboekt zijn)

Verder hebben we wellicht ook nog Limp Bizkit 'afgesnoept' van Werchter, maar dat is nog even afwachten of die dan ook daadwerkelijk op Graspop staan. maar ik verwacht ze in ieder geval wel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik ben trouwens echt wel steeds meer benieuwd of Avantasia nog kanshebber is voor Graspop of dat dat gewoon nooit meer gaat gebeuren
de organiastie heeft natuurlijk in het verleden zo'n opmerking gemaakt dat het niet op graspop past ofso
had echter in het verleden wel het idee dat die band liever een headline spot op kleine festivals pakte dan dat ze een lage spot op een groot festival zouden accepteren, maar in 2024 gaan ze duidelijk ook voor de lage spots op de grote festivals. dit lijkt me dus wel het jaar om die te boeken
als het volgend jaar niet is dan is het duidelijk dat Graspop die band niet wilt in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: prins en Joslittel

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
werchter/graspop heeft niet zo veel te maken met gemiste kansen. er zijn een paar honderd metalbands die touren en daar zetten ze er ieder jaar een paar van op Werchter en de rest op Graspop. Dit is altijd al zo geweest, ieder jaar.

Er wordt ook niet gesproken over de 2 grootste headliners van Graspop die beiden eigenlijk normaal gesproken op Werchter zouden staan, namelijk BMTH en Tool. In het Werchter topic bijvoorbeeld genoeg mensen gezien die heel hard hoopten op BMTH daar. Verder zijn er natuurlijk meer grote bands die op Graspop staan en prima op Werchter hadden gekund zoals Electric Callboy, Polyphia, Corey Taylor, Pendulum en waarschijnlijk nog een berg meer. (ook te zien aan het feit dat bijvoorbeeld Pendulum en Polyphia gewoon door Pinkpop geboekt zijn)

Verder hebben we wellicht ook nog Limp Bizkit 'afgesnoept' van Werchter, maar dat is nog even afwachten of die dan ook daadwerkelijk op Graspop staan. maar ik verwacht ze in ieder geval wel.
Die verdeling onder de festivals snap ik, maar ik doe al een tijdje mee in festivalland, en heb het idee dat dit jaar die verdeling wel wat minder voordelig uitpakt aan de GP kant dan bv een Alcatraz. En natuurlijk is dat ook persoonlijke smaak, maar goed. Ik ben in ieder geval blij dat ik de keuzes niet moet maken wat naar Werchter en wat naar Graspop bijvoorbeeld.

Qua headliners: Eens. Ik ben persoonlijk heel blij met Tool, maar ik vind het niet een band voor een festival. Voor mij had idd BMTH prima op Werchter gekund, maar zo kan ik er nog enkele aanwijzen. Zelfde viceversa voor Dropkick Murhphys, past best op werchter, maar ook prima op een festival als Graspop.

Vind de Limp Bizkit wel een mooie, maar eerlijk: Daar is de sjeu ook wel vanaf hoor.. blijft hilarisch, maar niet meer dan dat..
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
heb het idee dat dit jaar die verdeling wel wat minder voordelig uitpakt aan de GP kant dan bv een Alcatraz.
Als een band in augustus tourt, dan mag Graspop nog hemel en aarde verzetten om hen te willen boeken, maar gaat dit natuurlijk niet lukken.
Je kan dan enkel van bands die de hele zomer in Europa touren bekijken waar ze terechtkomen en daar zitten vooral een aantal bands bij die vorig jaar of het jaar daarvoor op graspop stonden, dus niet erg onbegrijpelijk dat ze dan nu op Alcatraz staan.

Desondanks hoop ik ook dat Graspop nog een aantal sterke namen voor mij in de koker heeft zitten, maar als je ziet wat er in de buurlanden tourt in juni - juli moeten er echt nog mooie mogelijkheden liggen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
maar even serieus, ben ik de enige die bij elke presentatie van Werchter of Alcatraz weer een klein momentje van teleurstelling heeft over de gemiste kansen? Ik ben echt heel benieuwd wat er bij GMM nu nog bij komt, met nog een goeie 40 moet daar wat aardigs tussen zitten, maar het lijkt of de krenten al aardig verdeeld zijn inmiddels. Of houden ze nog wat kaarten tegen zich aan en komen ze met een echte verrassing? Ik heb mijn "lijstje" al klaar met wat ik zeker wil zien, maar is wel echt flink korter dan voorgaande edities..
Hoe kun je nou spreken over gemiste kansen als je niet eens weet of er überhaupt een kans was?
Een band tourt nu eenmaal wanneer die tourt. Veel bands touren het ene jaar in juni, het andere in augustus, en staan dan vaak ook om en om op GMM en Alcatraz.
Soms komt het voor dat een band zijn tour wijzigt, waardoor bv. Gojira dit jaar niet op Alcatraz stond (die al zo goed als rond met hen waren), maar op GMM.
Alleen bands die zowel in juni als in augustus touren zijn kanshebbers voor beide festivals, zoals Dimmu Borgir dit jaar. Daarvan zou je wellicht kunnen zeggen dat als de een ze aankondigt, de ander de kans heeft 'gemist'.

Werchter is natuurlijk een ander verhaal, daarvoor worden de knikkers verdeeld op bureau Live Nation, waarbij zowel Werchter als GMM de ene keer geluk hebben, de andere keer pech.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Maerts en nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
Eerste indruk als dit klopt Heel blij met:

Fit for an Autopsy
Alien Weaponry (eindelijk!!)
Tremonti is altijd fijn
Turnstile (schreeuwt Jupiler head)
BFMV
Limp Bizkit
Mudvayne
Wolfmother (ook eindelijk eens!)
Animals as leaders (nice!)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Als die klopt ben ik hyped voor Frog Leap, Alien Weaponry, John Coffey, Wolfmother, Pretty Reckless, Stone Temple Pilots, Tremonti, BFMV, Breaking Benjamin, en Limp Bizkit!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Dit kan toch niet kloppen? Breaking Benjamin maakt nooit de oversteek en Animals as Leaders was aangekondigd voor ArcTanGent als de enige Europese show die ze gaan geven in 2024.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Dit kan toch niet kloppen? Breaking Benjamin maakt nooit de oversteek en Animals as Leaders was aangekondigd voor ArcTanGent als de enige Europese show die ze gaan geven in 2024.
Ja ik dacht ook al zoiets.
Maar ze moeten 't toch van iets van officiële kanalen gekregen hebben.
Zo'n band gaat niet zomaar een poster plaatsen die ze van een fan hebben gekregen.
En er staat bijvoorbeeld een Nederlandse band tussen (John Coffey) (miss nog wel meer)
Denk niet dat die er zomaar bijgezet is geworden door een Amerikaanse band 😅😂
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ja ik dacht ook al zoiets.
Maar ze moeten 't toch van iets van officiële kanalen gekregen hebben.
Zo'n band gaat niet zomaar een poster plaatsen die ze van een fan hebben gekregen.
En er staat bijvoorbeeld een Nederlandse band tussen (John Coffey) (miss nog wel meer)
Denk niet dat die er zomaar bijgezet is geworden door een Amerikaanse band 😅😂
Dit is volgens mij een test-affiche om aan te tonen waar op de poster de band zou komen te staan.
Maar dit kan natuurlijk een van de eerste versies zijn die daarna nog tig keer wordt aangepast...
 
  • Leuk
Waarderingen: L110Midnight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken