Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.738
9.117
Door de hitte gister rustig aan gedaan.
Kon de meeting weer niet vinden.😁
Kan niet echt een hoogtepunt noemen maar vond disturbed erg tegenvallen.
Kijk vandaag uit naar antimatter en testament.🤟
#vandaag

Je kan nog steeds de whatsapp groep joinen om makkelijker dingen als de meeting te vinden. Dan zou je je nummer even moeten sturen in een PM
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.181
5.586
Hmm, misschien na The Ghost Inside zien of er nog wat plek is bij Infected Rain en daar dan maar blijven hangen voor Sleep Token om daar zeker niet achteraan (of zelfs buiten) te moeten staan, Halestorm hoef ik niet echt te zien.
Same
Wat een dag gisteren, mijn voeten waren echt kapot. Ik kon amper nog wandelen na Machine Head. Gaat nog afzien worden vanavond. Zin in Vended.
Gojira, Machine Head, Ice Nine Kills en Any Given Day absolute hoogtepunten gisteren en eigenlijk geen enkel optreden gezien dat ik echt vond tegenvallen.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
166
338
Was kicke! Niet te druk en super energieke live show! Ook genieten hoe zuiver en strak alles gespeeld en gezongen word!!

Merci!! Achteraf gezien had ik graag een groot deel Ghost geskipt om de Dogs te gaan zien. Ghost was okay maar ik vind die zanger echt maar matig. Maar goed, een van mijn mede-GMM'ers zei hetzelfde over Carpenter Brut en Guns n Roses. Volgende keer dan maar 😁
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
Iemand hier op het forum misschien een pashouder met id kaart en pasjes gevonden. Is een vriend van onze camping buurtjes verloren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Mijn twee daagjes Graspop zitten er op. Nu in de tuin aan het nagenieten. Hier een kort verslagje:

Donderdag
Het aanrijden en parkeren ging vrij vlot. Maar helaas wel wat latere aankomst dan gehoopt. Bij het wachten in de rij Beast in Black geluisterd. Klonk lekker. Zeker de laatste nummers. Zoals al eerder aangehaald jammer dat er maar 1 rij was voor de dagtickets. Die rij was dan ook meer dan het dubbele als voor de combi.
Binnengekomen niet iets wat ik per se wilde zien, dus eerst maar een rondje gelopen. Bij het bier halen, bleek de chip eerst geactiveerd te worden. Dat was gelukkig zo geregeld.
Van een afstandje Mammoth WVH geluisterd. Prima muziek om zo mee te pakken, maar niet iets waar ik per se van voren moet staan.
Spirit box vond ik wat tegenvallen. Dus die tijd maar gebruikt om een t-shirt te kopen. Later pakte het me wel wat meer, maar miste er weinig aan.
Vervolgens bij Butcher Babies naar binnen gelopen. Best een leuk optreden, maar een beetje een raar einde. Het leek alsof zangeres Heidi ontevreden was. Ze riep wat naar de drummer en liepen toen van het podium. Carla zwaaide nog, maar iedereen verwachtte dat er nog een toegift zou komen. Maar met nog een kwartier te spelen, kwam die dus niet. Raar.
Doorgelopen naar jeugdheld Tom Morello. Heerlijk optreden zo op een mooie zomerse dag. De RATM nummers worden wel het enthousiast ontvangen, waardoor het optreden 2 verschillende vibes had. De pit bij Killing in the name was wat liefjes. Met Slash erbij helemaal feest.
Daarna Epica. Top optreden.
Tijd voor een pauze. Met papa roach op de achtergrond een Italiaanse pizza op. Klonk ok, maar geen must-see.
Van Agnostic Front nog even het begin meegepakt. Lekkere hardcore.
Maar helaas de clash met Arch Enemy en dat is toch 1 van mijn favoriete bands. Fijn optreden, maar heb ze beter gezien.
Even chillen met Alter Bridge. Dat optreden leende zich daarvoor wel.
Daarna het eerste half uur van Ghost meegepakt. Was goed, maar niet super. Hadden ze dezelfde spot als Gojira gehad, dan was het beter geweest.
Toen de keuze gemaakt om naar Sick of it all te gaan. Een band die ik sinds mijn studietijd al wil zien, maar het is er nooit van gekomen. Geen spijt hiervan gehad. Was een leuk feestje in de pit.
Bedoeling was om daarna GNR te kijken, maar bij de eerste klanken was ik er al klaar mee. Zonde, want vroeger Appetite en Use your illusion grijs gedraaid. In 2017 waren ze een stuk sterker.
Naar huis gegaan.

Vrijdag
De tweede dag. Het bandje halen ging nu een stuk sneller. Was zo rond half drie op het festivalterrein (eerst mijn dochter van school halen en naar opa en oma brengen). Natuurlijk op het heetst van de dag. Door de vermoeidheid en de hitte kostte het wat moeite om erin te komen.
Fever333 kwam bij mij wat gemaakt over. Al het springen en gek doen, gaat ook ten koste van de muziek.
Eerst maar de schaduw opgezocht.
Landmvrks kende ik niet, maar bracht de festivalstemming er weer in!
Daarna feestje bij Finntroll.
Bij Hatebreed en Behemoth gechilled op het gras. De laatste is natuurlijk te populair voor op een ander podium, maar ik vond ze hier wat misplaatst zo in de volle zon.
Hierdoor opgeladen voor Amon Amarth. De Vikingen deden wat je van ze kan verwachten. Wel een kopie van hun concert die ik in Afas zag.
Doorgelopen naar Ice Nine Kills. Vermakelijke show.
Helaas was daarna Disturbed nog niet afgelopen. Daarom in de Marque Watain gekeken. Geen sound of silence, maar een lekkere bak duivelse herrie!
Vergelijk de opening van Gojira eens met GNR. Holy shit wat lekker. Bij another world zat ik er ook helemaal in. Bij het laatste nummer alvast naar de andere kant gelopen, want daar kwam de reden waarom ik een vrijdagticket had gekocht.
Machine fucking Head! Geen kopie van de Afas show. Heerlijk optreden. MH in topvorm. Ook duidelijk te zien, dat ze met plezier speelden. Irritatiepuntje van de laatste shows was dat Rob continu om circle pits vroeg. Nu vond ik de publieksaanmoedigingen een stuk natuurlijker.




- waar kun je de vrouwen op Graspop vinden?
> In de rij voor de wc. Blij dat ik als man eigenlijk altijd zo terecht kon.
 
Laatst bewerkt:

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.424
1.501
Ik had het dus over dat ik gisteren om 06 h op moest voor "dingen" en wil wel gerust (als in "ik ben bereid het te vertellen" voor zij die benieuwd zijn , niet als ik "ik wil dat jullie dit weten) vertellen wat die dingen zijn. Op 16 juni 2018 is mijn oma overleden en ik kreeg het niet over mijn hart haar crematiegraf even te bezoeken op vrijdag 16 juni 2023. Ze zou die dag 101 jaar zijn geworden. Daarom wel gekozen dus op donderdag op vrijdag nacht niet de volledige BP set te zien.

Door alle commoties en vertragingen die daarmee gepaard gingen wel het eerste stuk gemist van Fatal Move maar de rest van de set was strak. Antwerpse trots. En in tegenstelling tot bij SOIA hier wel een echte circle pit. Wel maar met 10 man maar toch. Al bestond de rest van de pit wel uit violent dancing vooral.


Dan wat Metal Market en om 16 h 30 naar de meeting. Vanaf daar een stukje Airbourne gezien maar toen de meeting gedaan was en Airbourne zo heerlijk klonk toch meer van voor gaan staan. Dit was gewoon alles. Goed geluid. En rock n' roll zoals het hoort. En voor de eerste keer een pit gezien (tussen random mensen) zo ver naar rechts toe op het veld.

Hatebreed stond op de planning maar heb geskipt en even gaan zitten aan de bankjes bij de tribune van de mainstage. Ik moest bekomen van de hitte en begon ook pijnlijke enkels te krijgen dus moest mezelf even sparen als ik de rest van de dag niet wilde verkloten voor mijzelf. Hatebreed gelukkig al vaak gezien en er komen nog vele kansen


Dan Behemoth. Wat een show. En heel blij dat ik ook de nieuwe nummers eens live hoorde want dat was nog niet gebeurd. Ze hadden wel wat weinig mee voor de grootte van het podium, jammer dat het in de dag was. Voor die stellingen had gerust een doek gemogen. Maar verder zat het regie en geluidsgewijs perfect in elkaar.


Tijdens Airbourne ook nog naar de handtekeningensessie geweest van Airbourne. Heb ondermeer mijn "Vandaag is de dag" t-shirt laten signeren ik sta met die mannen op de foto. Mooie was dat Behemoth op het podium speelde bij de signeerstand.


Daarna nog even markt en een stukje Delain. Delain wou ik volledig zien ook al ken ik amper drie nummers van hun. En die werden allemaal in het begin gespeeld. Geen probleem. De rest wat ontdekken tijdens de show is ook nice. Maar ik had honger, moest naar de wc, wou goede plaatsen bij VV, het was warm, ... Dus vroegtijdig toch vertrokken. Aan Delain lag het zeker niet. Die speelde een heerlijke show voor een niet echt goed gevulde marquee.

VV dus. Ik vond Ville een smal mager levenloos ventje eigenlijk. Maar wat een stem. Helaas teveel nummers van het nieuwe album, had gerust een volledige HIM set mogen zijn. Pure nostalgie voor mij. Gelukkig waren er wel enkele HIM nummers en dat was genieten. De band had nog harder het probleem van Behemoth, een kleine productie op een groot podium. Bij Behemoth was dat natuurlijk wel nog nodig voor de vlammen maar bij HIM ... Ze gebruikten in totaal een kleine 30 percent van het podium niet (15 aan de ene kant en 15 aan de andere kant). Alles werd vakkundig afgesloten met lampen in een cirkel. En achter de drummer een heartegram op een stelling.


Daarna een stuk Gojira meegenomen op de tribune. Ik ben zeker geen fan van de band maar zelfs ik kan er niet op heen hoe ongelooflijk strak ze klonken.


Dan Machine Head. In het begin stond alles waar ik stond te stil maar maar van mijn kloten te maken in een WhatsApp groep heeft Marc Zuckerberg himself blijkbaar gebeld met Bob Schoenmakers himself en vanaf dan klonk het wel goed. De band was in topvorm en had een perfect geregisseerde set in elkaar gestoken. Zeer blij enkele nummers te horen die ik niet eerder live zag of hoorde. Maar echte deep cuts waren er niet. Wel werd de band getrakteerd op enkele blote borsten tijdens de show. Met Imperium (het openingsnummer dat voor de gelegenheid met spetterend vuurwerk werd afgetrapt), Davidian, Old en Ten Ton Hammer speelde de band vrij hard op safe. De show zat vol met pyro's zodus en tijdens afsluitend nummer Halo ontplofte de hele boel ( gecontroleerd uiteraard). De band bedankte de fans en die fans droegen de band op handen


Toen zat ik helaas met maagproblemen dus het stuk van The Slayer Coverband dat ik nog wou zien, heb ik moeten missen. Helaas. Ik kwam pas binnen toen Present Danger (tributeband Metallica) aan het tweede nummer bezig was. Ik zag de band eerder al 2 weken er voor maar nu leken ze veel meer in topvorm. Ook leuk dat er een nummer van Kill 'M All inzat dat ik nog niet eerder hoorde of zag live, ook niet door Metallica zelf. Kan even niet op de titel komen. Er was deze keer bij Present Danger veel meer speelvreugde zichtbaar en dat kwam het optreden ten goede.


Ac/Dc hun tributeband (AcInDc) heb ik zo gelaten. Hoor wel graag Ac/Dc maar al vaak tribute bands gezien (de echte helaas nog niet want waren nog niet in België sinds ik een vaste job heb. In 2016 wel een ticket gewonnen maar mijn moeder lag toen in het ziekenhuis. Sinds september 2016 trouwens een vaste job maar soit onbelangrijk voor dit relaas). En aangezien ze geen nummers van de laatste platen gingen spelen waarschijnlijk niet (de enige nummers die ik niet eerder live zag door tributebands) en ik de volgende dag fit wou zijn, ben ik naar ons vakantiehuisje in Zilvermeer Mol gegaan om te slapen.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
888
1.747
I'll be at the meeting spot at 17:00 wearing a grey Van Gogh shirt, shorts and a black Adidas cap.

Anyone wearing some cool merchandise so I'll recognise you guys? 🤘🏻
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Via de Graspop app is trouwens een stukje Machine Head terug te kijken . Helaas geen Gojira.
 

Nutellica

Randprogramma
3 apr 2023
117
327
Antimatter. Wow. 🔥 🔥 🔥

Stond als n huis! Jammer dat het zo vroeg op de middag geprogrammeerd stond. Kwam net met hele positieve vibes van Skindred af en het contrast met het zware werk van Antimatter kon niet groter zijn. Heeft de pret overigens niet mogen drukken. 😉
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.844
12.589
Hier nog een lyrisch Antimatter geluid! Vanaf de eerste rij heerlijk genoten en ze everden precies wat ik hoopten. Hele fijn setlist met Stillborn empires en Monochrome in het begin en Paranova als afsluiter. Dat laatste nummer begint lamgzaam aan een van mijn favo nummers ooit te worden. Hele hele goede live uitvoering ook
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.411
14.144
Top om te zien dat Antimatter hun/zijn reputatie hoog houdt en ook weer zieltjes heeft gewonnen! Akoestisch trouwens ook ijzersterk, dus die shows in het najaar worden top. Het is dat ik gisteren naar Swans moest maar anders was die andere zaal in Utrecht ook geen straf geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Nutellica

Gebruikers die dit onderwerp bekijken