Mijn twee daagjes Graspop zitten er op. Nu in de tuin aan het nagenieten. Hier een kort verslagje:
Donderdag
Het aanrijden en parkeren ging vrij vlot. Maar helaas wel wat latere aankomst dan gehoopt. Bij het wachten in de rij Beast in Black geluisterd. Klonk lekker. Zeker de laatste nummers. Zoals al eerder aangehaald jammer dat er maar 1 rij was voor de dagtickets. Die rij was dan ook meer dan het dubbele als voor de combi.
Binnengekomen niet iets wat ik per se wilde zien, dus eerst maar een rondje gelopen. Bij het bier halen, bleek de chip eerst geactiveerd te worden. Dat was gelukkig zo geregeld.
Van een afstandje Mammoth WVH geluisterd. Prima muziek om zo mee te pakken, maar niet iets waar ik per se van voren moet staan.
Spirit box vond ik wat tegenvallen. Dus die tijd maar gebruikt om een t-shirt te kopen. Later pakte het me wel wat meer, maar miste er weinig aan.
Vervolgens bij Butcher Babies naar binnen gelopen. Best een leuk optreden, maar een beetje een raar einde. Het leek alsof zangeres Heidi ontevreden was. Ze riep wat naar de drummer en liepen toen van het podium. Carla zwaaide nog, maar iedereen verwachtte dat er nog een toegift zou komen. Maar met nog een kwartier te spelen, kwam die dus niet. Raar.
Doorgelopen naar jeugdheld Tom Morello. Heerlijk optreden zo op een mooie zomerse dag. De RATM nummers worden wel het enthousiast ontvangen, waardoor het optreden 2 verschillende vibes had. De pit bij Killing in the name was wat liefjes. Met Slash erbij helemaal feest.
Daarna Epica. Top optreden.
Tijd voor een pauze. Met papa roach op de achtergrond een Italiaanse pizza op. Klonk ok, maar geen must-see.
Van Agnostic Front nog even het begin meegepakt. Lekkere hardcore.
Maar helaas de clash met Arch Enemy en dat is toch 1 van mijn favoriete bands. Fijn optreden, maar heb ze beter gezien.
Even chillen met Alter Bridge. Dat optreden leende zich daarvoor wel.
Daarna het eerste half uur van Ghost meegepakt. Was goed, maar niet super. Hadden ze dezelfde spot als Gojira gehad, dan was het beter geweest.
Toen de keuze gemaakt om naar Sick of it all te gaan. Een band die ik sinds mijn studietijd al wil zien, maar het is er nooit van gekomen. Geen spijt hiervan gehad. Was een leuk feestje in de pit.
Bedoeling was om daarna GNR te kijken, maar bij de eerste klanken was ik er al klaar mee. Zonde, want vroeger Appetite en Use your illusion grijs gedraaid. In 2017 waren ze een stuk sterker.
Naar huis gegaan.
Vrijdag
De tweede dag. Het bandje halen ging nu een stuk sneller. Was zo rond half drie op het festivalterrein (eerst mijn dochter van school halen en naar opa en oma brengen). Natuurlijk op het heetst van de dag. Door de vermoeidheid en de hitte kostte het wat moeite om erin te komen.
Fever333 kwam bij mij wat gemaakt over. Al het springen en gek doen, gaat ook ten koste van de muziek.
Eerst maar de schaduw opgezocht.
Landmvrks kende ik niet, maar bracht de festivalstemming er weer in!
Daarna feestje bij Finntroll.
Bij Hatebreed en Behemoth gechilled op het gras. De laatste is natuurlijk te populair voor op een ander podium, maar ik vond ze hier wat misplaatst zo in de volle zon.
Hierdoor opgeladen voor Amon Amarth. De Vikingen deden wat je van ze kan verwachten. Wel een kopie van hun concert die ik in Afas zag.
Doorgelopen naar Ice Nine Kills. Vermakelijke show.
Helaas was daarna Disturbed nog niet afgelopen. Daarom in de Marque Watain gekeken. Geen sound of silence, maar een lekkere bak duivelse herrie!
Vergelijk de opening van Gojira eens met GNR. Holy shit wat lekker. Bij another world zat ik er ook helemaal in. Bij het laatste nummer alvast naar de andere kant gelopen, want daar kwam de reden waarom ik een vrijdagticket had gekocht.
Machine fucking Head! Geen kopie van de Afas show. Heerlijk optreden. MH in topvorm. Ook duidelijk te zien, dat ze met plezier speelden. Irritatiepuntje van de laatste shows was dat Rob continu om circle pits vroeg. Nu vond ik de publieksaanmoedigingen een stuk natuurlijker.
- waar kun je de vrouwen op Graspop vinden?
> In de rij voor de wc. Blij dat ik als man eigenlijk altijd zo terecht kon.