Graspop Metal Meeting 2023

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
186
266
Wat een topdag was dit!

Mijn top 5:
1. Gojira
2. Machine Head
3. Planet of Zeus
4. Crowbar
5. Clutch

Oh ik heb zo heerlijk genoten. Kwam een vriend tegen en we zijn de hele dag samen op pad geweest. Ik ben zo blij om gojira in het donker te hebben gezien. Vorige keer in het licht kon ik er niet inkomen terwijl ik er zo naar uitkeek en dan nu helemaal omvergeblazen. Die vriend van me kende ze niet en die is nu ook fan haha. En dan machine Head, wat machtig, halo met vuurwerk
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Wat een topdag was dit!

Mijn top 5:
1. Gojira
2. Machine Head
3. Planet of Zeus
4. Crowbar
5. Clutch

Oh ik heb zo heerlijk genoten. Kwam een vriend tegen en we zijn de hele dag samen op pad geweest. Ik ben zo blij om gojira in het donker te hebben gezien. Vorige keer in het licht kon ik er niet inkomen terwijl ik er zo naar uitkeek en dan nu helemaal omvergeblazen. Die vriend van me kende ze niet en die is nu ook fan haha. En dan machine Head, wat machtig, halo met vuurwerk
Hey die heb ik ook allemaal gezien haha, mooi dagje zo. Vanaheim er nog bij als verrassing, en feesten bij Finntroll was ook super gezellig. Maar allemaal top shows eigenlijk ja. Planet of Zeus was ook erg fijn!

Wat. Een. Dag. Voor mij de beste combi headliners die Graspop ooit heeft neergezet. Gojira heeft bewezen met recht een headliner te zijn met een zeer strakke set en topproductie. Mooi van kunnen genieten met @Jamel en @Dr. Hannibal. En daarna de absolute kers op de taart met Machine Head. Wat ongelofelijk vet qas het om hen eindelijk zoals het hoort op een festival te zien. Samen met @Dr. Hannibal weer vooraan gestaan en wat een feest. Wat een show. Wat is Halo roch een beest van een nummer.

Ook nog shout outs naar Disturbed (vond ik wederom goed) en Fintroll (alleen jammet dat mijn festivalbroek die ik al 16 jaar draag sinds mijn eerste festival naar de klote ging in de pit).
Ja thanks man, dat je me mee hebt genomen in je enthousiasme voor Machine Head. Een kennismaking om nooit te vergeten. Wéér een nieuwe favoriet erbij. Gaat goed deze editie…
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Zonder andere bands tekort te willen doen, past slechts een dag top-2 op dit moment bij mijn gevoel over vandaag.

1. Machine Head
2. Gojira

Machine Head wint het net op punten, omdat ze voor ons de 11-jaar durende droogte op festivals hebben doorbroken, exclusief voor ons naar Europa zijn gevlogen en vervolgens een set afleveren waar ik nog niet eens van had durven dromen. Respect! Ook al ligt Gojira me qua muziek meer, MFH heeft met dit kunststukje voor altijd mijn bewondering en dankbaarheid.

En ja, Gojira heeft de status van headliner meer dan waargemaakt. Wat een prachtige set was me dat!!
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Top 3 maken lukt niet op volgorde.
3 beste bands van vandaag in random order
-Municipal waste
-Airbourne
-Machine head (ik ruik nog steeds het bier van Rob)

Eervolle vermeldingen voor
-VV, jeugdsentiment en hij kan goed zingen, vind de show wel leunen op de HIM nummers
-The answer, kende ze niet, maar speelden erg goed
 

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
Rustig aan gedaan gisteren, stond niet heel veel waar ik wat mee heb, dus lekker veel in de schaduw gechilld. Headliners allebei muzikaal heel goed gespeeld, maar niet echt mijn ding, dus van beide maar een klein stukje gezien en daarna naar de camping vertrokken.

Wel genoten van de volgende bands (op volgorde van hoe ze stonden op t programma)
Blind Channel
Landmvrks
Amity Affliction
Delain (waarom stond dit zo laat in de Marquee? Echt heel weinig volk. Wel goed!!)
Hollywoord Undead

Verder wil ik iedereen aanraden om vandaag op tijd naar de weide te gaan en Nothing More mee te pakken! Al meerdere keren gezien en altijd steengoed. 👌🏻👌🏻
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Geweldig nachtprogramma met Gojira en Machine Fucking Head!

Beide enorm energiek, Gojira met een indrukwekkende lichtshow en een misschien wat voorspelbare maar hele lekkere setlist en Machine Head die gewoon 1,5 uur knalde!

Verder ook erg genoten van Loathe, Hatebreed (niet mijn genre maar wow!), the Amity Affliction en Ice Nine Kills.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Ook hier nog ff een top 5 van deze machtige festivaldag:

1. Machine Head (Machine fucking Head! Machine Fucking Head)
2. Gojira
3. Any Given Day
4. Finntroll
5. Disturbed

Vandaag eens kijken of Antimatter en Parkway Drive een gooi kunnen doen naar de overall nummer 1 wat tot nu toe een spannende strijd is tussen My Dying Bride en Machine Head
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Mooi om te lezen dat Gojira zo goed viel. Hele sympathieke band. Een keer gezien ooit op fortarock, compleet weggeblazen. Hopelijk kan Graspop ze de volgende keer echt als de grote headliner van de dag neer zetten. Zou ook goed zijn voor de doorstroming.
Aan het volk bij het podium te zien, waren ze dat nu al. Het was echt zeer druk vooraan
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
Aan het volk bij het podium te zien, waren ze dat nu al. Het was echt zeer druk vooraan
Was lastiger door te komen dan Machine Head ja, absoluut. Weet niet hoe de verhouding er van achter op het veld uitzag, maar terwijl Disturbed nog lang en breed bezig was stonden er al meer mensen klaar voor Gojira aan de andere kant, dan er bij aanvang van Machine Head aan hun kant van het veld stonden. Dus ja, denk dat er meer mensen een ticket voor Gojira gekocht hadden inderdaad.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.400
6.663
Ik stond zelf vrij ver vooraan dus had geen overzicht, maar hoorde van @diaan na hun optreden dat het inderdaad echt vol stond bij Gojira.

Bij Machine Head was het wel wat rustiger, denk ik. Zeker niet te rustig en de respons was ook heel goed. Ghost gister was ook echt retedruk. Sabaton vorig jaar idem.

Zo blij dat Graspop niet afhankelijk blijft van bands die richting pensioen gaan, maar dat de nieuwe generatie headliners zich aandient en op genoeg enthousiasme en animo kunnen rekenen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Was lastiger door te komen dan Machine Head ja, absoluut. Weet niet hoe de verhouding er van achter op het veld uitzag, maar terwijl Disturbed nog lang en breed bezig was stonden er al meer mensen klaar voor Gojira aan de andere kant, dan er bij aanvang van Machine Head aan hun kant van het veld stonden. Dus ja, denk dat er meer mensen een ticket voor Gojira gekocht hadden inderdaad.
Klopt ik stond op vergelijkbare positie van het podium links en rechts bij beiden
Bij Gojira stond ik opgekropt alsof ik op de eerste rij stond en bij Machine Head had ik nog veel ruimte
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.617
Beetje appels met peren vergelijken wel ik vermoed dat als ze omgekeerd stonden dit verhaal even veel waar kon zijn. Als je als voorlaatste speelt zullen er altijd nog mensen aan het wachten zijn voor de band er na vermoeidheid speelt ook een rol. Maar los daarvan, blij dat kwaliteit beloond wordt heel sterke bovenkant van de dag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken