Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Alleen al dat artwork, én dat van Horrific honorifics... als ik van een van die twee ooit een shirt vind :love:


Da's inderdaad geen gemakkelijke vraag bij CBP. Zoals hier al gezegd is, alle albums zijn heel verschillend. Zelf ook fan van I, Vigilante en Great Escape maar verder ook favoriete nummers verspreid over de albums. Onder de (terecht) populairste nummers zijn 'We forgotten who we are' en 'To you I give' alvast fantastische pareltjes.
Een keer raden waar ik een shirt van heb! Bij de laatste tour hing er opeens een shirt met de voorkant van I, Vigilante. Meteen gekocht.

Bijkomend voordeel: het is een wit shirt. Als Alcatraz nog eens het advies geeft om geen zwart te dragen ivm hitte heb ik eindelijk een passend shirt!
 
  • Haha
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: nikita, duck en Koekdoos

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
De laatste tijd luister ik dit meesterwerk van ze regelmatig. Wat mij betreft hun magnum opus in de eerste periode van CBP. Jammer dat de band daarna uit elkaar is gevallen. Hoewel ieder album daarna ook meer dan prima was.

Machtig album inderdaad en het nummer Poznan/The Brain is voor mij een van de betere nummers ooit gemaakt.

Daarnaast blijf ik het instrumentale Faced with completw failure, utter defiance is the only response machtig vinden. Kan zich meten met het beste werk van de Mogwai's van deze wereld
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Damn, bedankt hè! Ik kende CBF enkel van naam. Maar nadat ik zag wie van jullie er allemaal liefhebber is, heb ik het gisteravond en vanochtend maar even opgezet. Wat een honeyhole! Daar ben ik de komende tijd wel even zoet mee.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Damn, bedankt hè! Ik kende CBF enkel van naam. Maar nadat ik zag wie van jullie er allemaal liefhebber is, heb ik het gisteravond en vanochtend maar even opgezet. Wat een honeyhole! Daar ben ik de komende tijd wel even zoet mee.
Nice! Daar ga je veel plezier aan beleven en wie zien elkaar bij de volgende CBP shoe ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.694
Nice! Daar ga je veel plezier aan beleven en wie zien elkaar bij de volgende CBP shoe ;)
Regel even dat ze in Baroeg komen dan!

Ik vind Ellengaest tot nu toe het beste album wat ik gehoord heb. Maar ik sta nog maar aan het begin van de ontdekking, dus kan nog veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Heel blij verrast om (o.a.) Austere op een lijstje te zien. Wat vind je van hun laatste album?

Ik was sowieso positief verrast dat ze terugkwamen na een hiatus van 10+ jaren. Hoewel enkele fans minder kunnen genieten van hun laatste album, kan het mij wel zeker bekoren.
Ze komen op 28 mei naar België met o.a. Marduk, Alcest, Misthyrming, Kanonenfieber enzovoort. Toch stevig aan het twijfelen om te gaan, gewoon zodat ik ze live eens kan zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.190
Ik was sowieso positief verrast dat ze terugkwamen na een hiatus van 10+ jaren. Hoewel enkele fans minder kunnen genieten van hun laatste album, kan het mij wel zeker bekoren.
Ze komen op 28 mei naar België met o.a. Marduk, Alcest, Misthyrming, Kanonenfieber enzovoort. Toch stevig aan het twijfelen om te gaan, gewoon zodat ik ze live eens kan zien.
Kanonenfieber. Jezus... Als je iets als een bak herrie moet bestempelen, is dat het wel. Maar wel een prima pakketje voor de rest!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik was sowieso positief verrast dat ze terugkwamen na een hiatus van 10+ jaren. Hoewel enkele fans minder kunnen genieten van hun laatste album, kan het mij wel zeker bekoren.
Ze komen op 28 mei naar België met o.a. Marduk, Alcest, Misthyrming, Kanonenfieber enzovoort. Toch stevig aan het twijfelen om te gaan, gewoon zodat ik ze live eens kan zien.
Ja, fantastische line-up. Ik vind hun comeback juist heel erg goed, ik ben dat helemaal grijs aan het draaien nu. Helaas ligt Kuurne erg ongelegen voor mij, maar ik ga nog even zoeken naar een optie tot overnachting in de buurt.

Kanonenfieber. Jezus... Als je iets als een bak herrie moet bestempelen, is dat het wel. Maar wel een prima pakketje voor de rest!
Vind je Marduk, Misthyrming en Austere dan ook een bak herrie?
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.462

Zie bovenstaande topic van @Loek123 voor live concerten in goede kwaliteit van bands die komende editie op Graspop staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.190
Ja, fantastische line-up. Ik vind hun comeback juist heel erg goed, ik ben dat helemaal grijs aan het draaien nu. Helaas ligt Kuurne erg ongelegen voor mij, maar ik ga nog even zoeken naar een optie tot overnachting in de buurt.


Vind je Marduk, Misthyrming en Austere dan ook een bak herrie?
Ook een bak herrie, maar wel herrie waar ik naar kan luisteren. Kanonenfieber was toch die band die niet zolang geleden een album had uitgebracht met van die gigantisch snelle elementen, waardoor het een soort speed-blackmetal werd? Of was dat weer een andere band? Want daar ken ik ze van.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ook een bak herrie, maar wel herrie waar ik naar kan luisteren. Kanonenfieber was toch die band die niet zolang geleden een album had uitgebracht met van die gigantisch snelle elementen, waardoor het een soort speed-blackmetal werd? Of was dat weer een andere band? Want daar ken ik ze van.
2 jaar geleden een kleine underground hit met hun debuut. Vorig jaar wat singles uitgebracht, maar die zijn in lijn met het eerdere materiaal. Ik vind Kanonenfieber niet opvallend anders qua snelheid of qua sound dan een boel andere bands. Maar goed, als je al die bands een bak herrie vindt dan snap ik je mening wel. Het klopt voor mij niet om Kanonenfieber tot de categorie 'bak herrie' te benoemen en de overige bands niet. Ik vind bijv. Austere en (oude) Marduk platen een gelijkwaardig (of zelfs hoger) 'bak herrie' gehalte hebben, dus dat je die wel weer kan pruimen had ik niet verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.457
4.619
Don't miss out on Thy Light either! They're great. Also Austere, Impaled Nazarene 🔥 ...Throne Fest has a crazy line-up once again.
surprised that impaled nazarene is allowed to play. Last time they were booked to play belgium, there was a media circus and ieperfest was forced to cancel their show.
 

Ireland Maiden

Nieuw lid
14 apr 2021
2
1
I have Devil's Lake 4 person cottage ticket I will probably need to sell. Can anyone suggest how best to sell it?
It's not possible to sell this on Ticketswap so I'm going to look to swap with someone for a 2 person accommodation. Does anyone know where I could see the prices of all accommodation options? Just says sold out on Graspop website.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.190
2 jaar geleden een kleine underground hit met hun debuut. Vorig jaar wat singles uitgebracht, maar die zijn in lijn met het eerdere materiaal. Ik vind Kanonenfieber niet opvallend anders qua snelheid of qua sound dan een boel andere bands. Maar goed, als je al die bands een bak herrie vindt dan snap ik je mening wel. Het klopt voor mij niet om Kanonenfieber tot de categorie 'bak herrie' te benoemen en de overige bands niet. Ik vind bijv. Austere en (oude) Marduk platen een gelijkwaardig (of zelfs hoger) 'bak herrie' gehalte hebben, dus dat je die wel weer kan pruimen had ik niet verwacht.
Net even geluisterd, maar in mijn herinnering klonk Kanonenfieber echt heel anders. Dit valt nog wel mee. Wel de minste van al deze bands, maar beter te pruimen dan ik dacht. Haal ze waarschijnlijk door de war met een andere band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Gebruikers die dit onderwerp bekijken