Graspop Metal Meeting 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Wij hebben tot nog toe altijd een kluisje weten te bemachtigen. Vorig jaar voor het eerst achter het net gevist voor een groot formaat, maar met wat proppen bleek er verbazingwekkend veel in zo'n kleine te gaan. Gewoon niet als laatste op je todolist plaatsen en je niet laten afschrikken door de lange rij.
Wanneer schat je dat deze uitverkocht zijn? Slaap op metal park, dus kan zelf pas op donderdag er geraken om er eentje te bemachtigen. Ze zijn volgens mij al van de woensdag beschikbaar.
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Heb ze 3x gezien, 2019 voor het laatst. Hun album ‘Evolution’ kwam of was net uit toen. Was niet best, veel zoetsappige ballads die ze ook veel speelden op hun tour toen. Te hoog Knuffelrock gehalte (voor degenen die ‘90’s muziek nog kennen). Laatste album is een stuk harder en grijpt terug op hun vroegere geluid, meer recht toe - recht aan raggen zeg maar. En dat willen we toch horen van Disturbed? Sound of Silence was nogal bombastisch, goede cover maar voor mij beetje over the top. Blij dat ze nu weer terug naar een eenvoudiger en rauwer geluid zijn gegaan. Believe is mijn favoriete plaat van ze, hoop dat ze daar wat van gaan spelen. Ik ga ze zeker weer zien, Dave Draiman is een van de beste metalzangers als je het mij vraagt!
Juist! Een zanger moet zingen :ROFLMAO:
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Even mijn cover-inbreng. Als diehard Queen fan van het eerste uur, kan mij de versie van Stone Cold Crazy door Metallica wel bekoren. Daar sloten ze Sonicsphere in Nijmegen mee af (2009). Ik had James het nummer overigens al een keer veel eerder life horen zingen, in 1992:

 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
ook mijn zegje over metal covers:
Hurt van NIN is miljarden keer beter dan die van de heer Cash.
Marilyn Manson zijn covers (Tainted love,Personal Jesus) zijn leuk maar evenaren het origineel ook niet.
Limp Bizkit Faith is ook wel tof,zelfs Behind Blue Eyes vind ik niet slecht.
Disturbed vind ik toch ook minder dan die van Simon & Garfunkel.
Lacuna Coil heeft er ook een paar (Losing My religion,Enjoy The Silence oa) maar kwalitatief minder dan de originele versies.


Suggestie van mijn kant:
deze onlangs ontdekt en vind hem wel sterk.
vind het origineel ook leuk nummer trouwens.

 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
165
204
Wanneer schat je dat deze uitverkocht zijn? Slaap op metal park, dus kan zelf pas op donderdag er geraken om er eentje te bemachtigen. Ze zijn volgens mij al van de woensdag beschikbaar.
vorig jaar enkel de zondag gegaan er wij hebben toen nog een grote kluisje kunnen bemachtigen....
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
401
691
Zie zoveel moois over ghost voorbijkomen. Vandaag maar weer eens onder de loep nemen .
Kwartje wil maar niet vallen.😊
#graspop
#voorpret
#ghost
search GIF by Etos
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.610
Zie zoveel moois over ghost voorbijkomen. Vandaag maar weer eens onder de loep nemen .
Kwartje wil maar niet vallen.😊
#graspop
#voorpret
#ghost
search GIF by Etos
al dat laatste album van begin tot einde geluisterd? de manier waarop een album zou moeten geluisterd worden als je het mij vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.332
5.851
Zie zoveel moois over ghost voorbijkomen. Vandaag maar weer eens onder de loep nemen .
Kwartje wil maar niet vallen.😊
#graspop
#voorpret
#ghost
search GIF by Etos
Paar tips voor jou dan:




Afgaande op je muzieksmaak zou ik aanraden om met Meliora te beginnen als je een heel album door wilt luisteren. Of bij het begin beginnen met het debuut album Opus Eponymous. Have fun :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
829
2.394
Iets heel anders trouwens, maar de FL top 10 is de FL top 17 geworden. En metal is er nogal ondervertegenwoordigd.
Hierbij een oproep om ook de harde metalen te laten spreken ;)
Ik probeer zelf alvast Insomnium - Lilian erin te krijgen...
 

diaan

Campingartiest
18 apr 2023
89
174
Ghost is echt fantastisch! Nadeel wel is dt het verslavend is en dat mijn man en jongste dochter een beetje moe van me worden nu 🤣. Oudste dochter, die meegaat naar GMM is gelukkig net zo verslaafd hahahahaha
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.634
7.371
Iets heel anders trouwens, maar de FL top 10 is de FL top 17 geworden. En metal is er nogal ondervertegenwoordigd.
Hierbij een oproep om ook de harde metalen te laten spreken ;)
Ik probeer zelf alvast Insomnium - Lilian erin te krijgen...

Heb Winger - Tears of Blood al als vrije keuze ingevoerd, maar verder stijgen er voor deze week best wat harder nummers in de keuze lijst. Ghost, Linkin Park, A7x, Blackbriar, Foo Fighters, volgens mij ook BMTH
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.615
5.020
Iets heel anders trouwens, maar de FL top 10 is de FL top 17 geworden. En metal is er nogal ondervertegenwoordigd.
Hierbij een oproep om ook de harde metalen te laten spreken ;)
Ik probeer zelf alvast Insomnium - Lilian erin te krijgen...
Ook gewoon opsplitsen die hap, aparte metal top-zoveel op de metal hub! 😎🤘
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.532
Iets heel anders trouwens, maar de FL top 10 is de FL top 17 geworden. En metal is er nogal ondervertegenwoordigd.
Hierbij een oproep om ook de harde metalen te laten spreken ;)
Ik probeer zelf alvast Insomnium - Lilian erin te krijgen...
Ik heb Lillian een duwtje in de juiste richting gegeven.
Ik begrijp trouwens niet waarom het concept een top 17 is, is daar een reden voor?
En waarom mag je maar 1 vrije keuze opgeven en voor de rest alleen de nummers kiezen die al zijn opgegeven? Zoveel goede metal releases en dan mag men kiezen tussen schijt zoals BMTH - LosT en Nanowar of Steel - Disco Metal. Ik denk dat het interessanter zou zijn een aparte metal top 10 te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.634
7.371
Ik heb Lillian een duwtje in de juiste richting gegeven.
Ik begrijp trouwens niet waarom het concept een top 17 is, is daar een reden voor?
En waarom mag je maar 1 vrije keuze opgeven en voor de rest alleen de nummers kiezen die al zijn opgegeven? Zoveel goede metal releases en dan mag men kiezen tussen schijt zoals BMTH - LosT en Nanowar of Steel - Disco Metal. Ik denk dat het interessanter zou zijn een aparte metal top 10 te maken.

Omdat ik vorige week Nanowar als vrije keuze had, zal ie er wel in zijn gekomen. Het probleem is niet dat je niet op metal kan stemmen, het probleem is dat de metal liefhebbers niet stemmen.
Als jij en @RubenJS nu wekelijks blijven stemmen, komen dat soort nummers vanzelf in de stemlijst en daarna vanzelf in de daadwerkelijke top 17

De 17 slaat op Fest17eaks, waar de 17 de letters vervangt.

Edit: zie ook een @InsaniTiny die nog het nieuwe nummer van het Nederlandse Blackbriar in de stemlijst heeft gekregen door het een dag voor de nieuwe lijst nog te delen in het topic (en/of het als vrije keuze te hebben doorgegeven)
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.532
Omdat ik vorige week Nanowar als vrije keuze had, zal ie er wel in zijn gekomen. Het probleem is niet dat je niet op metal kan stemmen, het probleem is dat de metal liefhebbers niet stemmen.
Als jij en @RubenJS nu wekelijks blijven stemmen, komen dat soort nummers vanzelf in de stemlijst en daarna vanzelf in de daadwerkelijke top 17

De 17 slaat op Fest17eaks, waar de 17 de letters vervangt.

Edit: zie ook een @InsaniTiny die nog het nieuwe nummer van het Nederlandse Blackbriar in de stemlijst heeft gekregen door het een dag voor de nieuwe lijst nog te delen in het topic (en/of het als vrije keuze te hebben doorgegeven)
Dank voor de toelichting. Maar als ik het goed begrijp kan je 1 nieuw nummer per persoon per week aandragen? Waarom zou je niet mensen zelf een lijstje samen laten stellen? Kost iets meer moeite maar dan heb je wel een representatieve lijst. Ik snap wel dat metal liefhebbers niet stemmen met de huidige opties. Het is m.i. interessanter om het per genre te bekijken, dan heb je al keuze genoeg. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te concurreren met de populaire popartiesten die in de lijst staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken