Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Dank voor de toelichting. Maar als ik het goed begrijp kan je 1 nieuw nummer per persoon per week aandragen? Waarom zou je niet mensen zelf een lijstje samen laten stellen? Kost iets meer moeite maar dan heb je wel een representatieve lijst. Ik snap wel dat metal liefhebbers niet stemmen met de huidige opties. Het is m.i. interessanter om het per genre te bekijken, dan heb je al keuze genoeg. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te concurreren met de populaire popartiesten die in de lijst staan.
Een metal top-zoveel zou ik ook leuk vinden.
Deze lijst is me veel te beperkt en te 'appels en peren'.
Alsof je een top-10 lekkerste eten samenstelt met alleen de opties:
  • appel
  • broccoli
  • chocola
  • garnaal
  • honingdrop
  • lamsbout
  • satékroket
  • suikerspin
  • sushi
  • zeewier
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
Dank voor de toelichting. Maar als ik het goed begrijp kan je 1 nieuw nummer per persoon per week aandragen? Waarom zou je niet mensen zelf een lijstje samen laten stellen? Kost iets meer moeite maar dan heb je wel een representatieve lijst. Ik snap wel dat metal liefhebbers niet stemmen met de huidige opties. Het is m.i. interessanter om het per genre te bekijken, dan heb je al keuze genoeg. Bijkomend voordeel is dat je niet hoeft te concurreren met de populaire popartiesten die in de lijst staan.

De huidige setup is gericht op zowel het forum als de social media kanalen (dacht ik, @Brian ). Vorig jaar was er een heel jaar lang de top10, met een grotere vrije keuze lijst (3 nummers per week). Maar dat was veel te veel werk om wekelijks bij te houden.

Uiteindelijk heb ik in deze nieuwe versie elke keer nog voldoende metal kunnen stemmen en dat wordt alleen maar meer als er gewoon meer metal mensen stemmen. Ghost en Linkin Park staan in de top, Metallica was ook een optie in de eerste week. Vorige editie zijn onder andere Volbeat, Rammstein en The Hu in de top verschenen.

Ik zie geen reden om een aparte lijst te hebben, maar wel om te stemmen op de algemene lijst
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
484
1.534
Een metal top-zoveel zou ik ook leuk vinden.
Deze lijst is me veel te beperkt en te 'appels en peren'.
Alsof je een top-10 lekkerste eten samenstelt met alleen de opties:
  • appel
  • broccoli
  • chocola
  • garnaal
  • honingdrop
  • lamsbout
  • satékroket
  • suikerspin
  • sushi
  • zeewier
Alsof je een wagyu biefstuk erin wilt stemmen maar de nummer 1 positie is gekaapt door een McDonalds hamburger, en je kunt kiezen om de McKroket of de Whopper erin te stemmen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.546
Over de FL Top 17.

De vorige Festileaks Ten was inderdaad teveel moeite om bij te houden. Ik kreeg alle stemmen los binnen, moest veel handmatig tellen en ordenen. Dit is ondervangen nu met een stem tool. Daardoor ook breder kunnen trekken qua aantal nummers en het bereik. Niet alleen meer het forum, maar de hele community stemt nu mee. We zijn trouwens wel bezig met een systeem waarbij de keuzelijst (hopelijk) minder bepalend wordt tov de vrije keuze. Voor nu is het zo dat je 1 vrije keuze kan doorgeven en dat er een selectie van vrije keuzes in de shortlist komen.

Metal is in diverse soorten gelukkig al vertegenwoordigd in de stemtool. Metal/hard rock in de daadwerkelijke lijst nog wat minder, enkel Linkin Park, Ghost en Foo Fighters. Daar kan ik jullie stemmen dus goed bij gebruiken!

Let wel op, het is dus een Festileaks lijst en ik probeer de diversiteit erin te houden. Ik vind zelf op dit moment het aanbod dance, hiphop, rap, soul, R&B bijv veel minder aanwezig dan de indie, pop, rock en ja ook metal. Wees dus niet verbaast als je vrije keuze er niet in staat, want dit heeft invloed op de shortlist. De sterkte van de lijst is juist ook lekker die diversiteit over heel Festileaks.

Ik heb Lillian een duwtje in de juiste richting gegeven.
Ik begrijp trouwens niet waarom het concept een top 17 is, is daar een reden voor?
En waarom mag je maar 1 vrije keuze opgeven en voor de rest alleen de nummers kiezen die al zijn opgegeven? Zoveel goede metal releases en dan mag men kiezen tussen schijt zoals BMTH - LosT en Nanowar of Steel - Disco Metal. Ik denk dat het interessanter zou zijn een aparte metal top 10 te maken.
Tja, dit is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Feit is dat deze nummers werden opgegeven en niet zo heel veel andere metal releases.
Een metal top-zoveel zou ik ook leuk vinden.
Deze lijst is me veel te beperkt en te 'appels en peren'.
Alsof je een top-10 lekkerste eten samenstelt met alleen de opties:
  • appel
  • broccoli
  • chocola
  • garnaal
  • honingdrop
  • lamsbout
  • satékroket
  • suikerspin
  • sushi
  • zeewier
Tuurlijk is het appels met peren. Hoe kan ik The National ft. Taylor Swift nu vergelijken met de Genesis cover van Ghost? Nou, door zoveel mogelijk mensen op de populariteit te laten stemmen.

Ik zou het erg leuk vinden om jullie input ook in de lijst terug te zien!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Smaken verschillen, genoeg mensen die de metal nummers als Mcburger zien
Oh zeker, alleen al binnen de metalwereld zelf is er meer dan genoeg keuze tussen 'fast-food' en 'haute cuisine'. Maar dat zijn dan wel gerechten waar we redelijk bekend mee zijn, i.p.v. allerlei exotisch eten waar we nog nooit van gehoord hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.675
5.170
Tuurlijk is het appels met peren. Hoe kan ik The National ft. Taylor Swift nu vergelijken met de Genesis cover van Ghost? Nou, door zoveel mogelijk mensen op de populariteit te laten stemmen.

Ik zou het erg leuk vinden om jullie input ook in de lijst terug te zien!
Sorry, met alle respect, maar zo'n veel te breed lijstje heeft voor mij vrijwel geen waarde.
Zelfde reden waarom ik nog nooit voor de Top2000 heb gestemd.
Maar als anderen het wel leuk vinden, moeten ze dat vooral doen!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.773
7.602
Oh zeker, alleen al binnen de metalwereld zelf is er meer dan genoeg keuze tussen 'fast-food' en 'haute cuisine'. Maar dat zijn dan wel gerechten waar we redelijk bekend mee zijn, i.p.v. allerlei exotisch eten waar we nog nooit van gehoord hebben.

Ook een kwestie van vaker stemmen om meer metal erin te krijgen
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
856
2.509
Sum 41 gaat helaas uit elkaar... Ze zullen de huidige tour nog afronden, het finale album Heaven ❌ Hell uitbrengen en dan nog een laatste worldtour spelen. Hopelijk doen ze volgend jaar nog Graspop aan...
345672323_147848201452505_2169453086384219478_n.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.263
7.576
Sum 41 gaat helaas uit elkaar... Ze zullen de huidige tour nog afronden, het finale album Heaven ❌ Hell uitbrengen en dan nog een laatste worldtour spelen. Hopelijk doen ze volgend jaar nog Graspop aan...
345672323_147848201452505_2169453086384219478_n.jpg
Damn, jeugdsentiment voor mij.
Was mijn eerste concert zelfs.
Graspop volgend jaar lijkt me niet, ze hebben het over een headlining tour dus dat wordt gewoon een zaalshow lijkt me. wil daar wel proberen bij te zijn in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
856
2.509
Damn, jeugdsentiment voor mij.
Was mijn eerste concert zelfs.
Graspop volgend jaar lijkt me niet, ze hebben het over een headlining tour dus dat wordt gewoon een zaalshow lijkt me. wil daar wel proberen bij te zijn in ieder geval.
Ik zal er dan ook sowieso bij zijn. Vorig jaar in 013 waren ze geweldig. Beste concert wat ik ooit mee gemaakt heb.
Hele zaal zong bijna alles mee, geweldige sfeer, geweldige setlist (anniversary tour voor Does This Look Infected & All Killer No Filler).
Na afloop, toen de helft de zaal had verlaten, sloten de deuren zelfs nog voor een akoestische encore op de encore van enkel Deryck.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.223
10.644
Damn, jeugdsentiment voor mij.
Was mijn eerste concert zelfs.
Graspop volgend jaar lijkt me niet, ze hebben het over een headlining tour dus dat wordt gewoon een zaalshow lijkt me. wil daar wel proberen bij te zijn in ieder geval.
Inderdaad een eigen tour, zo lees ik het ook. Ziggo Dome zou me niet verbazen. Als Blink 182 dat ook kan..

Maar zeker jammer dat ze stoppen. Ook voor moj sentiment. Vorig jaar op Werchter pas voor het eerst live gezien en serieus goed bij vermaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken