Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Hierbij een nieuw hoofdstuk in het boek der bizarre metalband incidenten. Met name het verslag van de mishandelde drummer lijkt duidelijk de financiële problemen van een band zien om een tour te doen. Dan moet je echt veel overhebben voor je passie hoor.

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.469
4.642
Jammer, die sum 41 show was een van de beste die ik ooit zag op Graspop. Zou ik zeker wel nog eens willen zien terug keren
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Sorry, met alle respect, maar zo'n veel te breed lijstje heeft voor mij vrijwel geen waarde.
Zelfde reden waarom ik nog nooit voor de Top2000 heb gestemd.
Maar als anderen het wel leuk vinden, moeten ze dat vooral doen!
Ik ben vrolijk gaan stemmen ja! Stem ook altijd de top2000 ;)
Weetje, natuurlijk gaat jouw en mijn favoriete metalband het niet winnen van Froukje, zij is nou eenmaal bizar populair! Ik hoef haar muziek niet leuk te vinden om dat te erkennen. En dan ga ik juist mijn best doen om Blackbriar (een band waar de gemiddelde persoon nog nooit van heeft gehoord) erin te krijgen (of om iemand toevallig erop te laten klikken, wie weet is dat weer een nieuwe fan).

Er zijn vast ook al lijsten specifiek voor metal, en specifiek voor sub-genres van metal toch? Ik luister zelf geen radio maar heb al wel radiozenders voorbij horen komen die zoiets doen.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
749
Hierbij een nieuw hoofdstuk in het boek der bizarre metalband incidenten. Met name het verslag van de mishandelde drummer lijkt duidelijk de financiële problemen van een band zien om een tour te doen. Dan moet je echt veel overhebben voor je passie hoor.

Dit was het eerste wat ik vanmorgen las op FB, ik zit in zo'n Deathcore groep waar Vulvodynia veelbesproken is. Echt heel bizar en onwerkelijk dit, dat iemand zo kan doorslaan joh.. Hoop dat de band hier goed doorheen komt, ik zie net in dezelfde FB groep dat ze net op tijd in Dresden waren voor hun show.

Lees ook net dit op FB, dit is hun oude bassist:
Screenshot_20230508_191715_Facebook.jpg


Edit: Duncan schijnt in eerste instantie alle posts hierover verwijderd te hebben, hij had nog toegang tot alle social media.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en RubenJS

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
122
388
Na het missen van 666 ben ik nu al een tijdje aan het wachten op de 1000, hier alvast mijn bijdrage.

Om deze nutteloze comment toch wat sfeer te geven: nog maar een dik maandje en dan weer het feest van het jaar 🎉🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ha vrienden!
Graag breng ik jullie op de hoogte van een nieuw fijn plekje op dit forum sinds vanavond; de Hardrock & Metal Hub. Hier vind je nu al je favoriete festivals & acts op 1 plek.


Op deze plek is onder andere een nieuw topic met een Hardrock & Metal Chat.

We zullen niet streng gaan modereren of verplaatsen, maar tegelijkertijd is het een mooie kans om de mensen die dit topic puur willen volgen voor het Graspop nieuws wat meer overzicht te gunnen. Iedereen blij! Dus we zien je heel graag óók daar :)
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Dit was het eerste wat ik vanmorgen las op FB, ik zit in zo'n Deathcore groep waar Vulvodynia veelbesproken is. Echt heel bizar en onwerkelijk dit, dat iemand zo kan doorslaan joh.. Hoop dat de band hier goed doorheen komt, ik zie net in dezelfde FB groep dat ze net op tijd in Dresden waren voor hun show.

Lees ook net dit op FB, dit is hun oude bassist:
Bekijk bijlage 4820


Edit: Duncan schijnt in eerste instantie alle posts hierover verwijderd te hebben, hij had nog toegang tot alle social media.
Klinkt als een hele gezellige band🙈, maar ze zijn dus gewoon aan het touren met de volgende zanger? Begrijp ik dat dan goed.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
749
Iemand van hun crew heeft aangeboden om de vocals voor de rest van de tour te doen.

Ik ken de band verder niet, knap elke keer heel hard af op de naam 😂😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Iemand van hun crew heeft aangeboden om de vocals voor de rest van de tour te doen.

Ik ken de band verder niet, knap elke keer heel hard af op de naam 😂😂
Hahaha ok ja want namen als Slaughter to Prevail en Infant Annihilator krijg je natuurlijke wel warme fuzzy gevoelens🤪🤪
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Iemand van hun crew heeft aangeboden om de vocals voor de rest van de tour te doen.

Ik ken de band verder niet, knap elke keer heel hard af op de naam 😂😂
Ja bizar he. Een drummer met gebroken neus en een roadie op de vocals. Bikkels. Neig er hierdoor wel naar om zaterdag toch ff naar Baroeg te gaan en die lui een steuntje in de rug te geven.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
293
749
Ja bizar he. Een drummer met gebroken neus en een roadie op de vocals. Bikkels. Neig er hierdoor wel naar om zaterdag toch ff naar Baroeg te gaan en die lui een steuntje in de rug te geven.
Ja precies mijn gedachte! Zou het bijna doen, maar begin ziek te worden dus geen goed idee haha

@jasper79 STP luister ik dan wel graag naar, maar Infant Annihilator is inderdaad ook zo'n naam waar ik niet heel lekker op ga 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: jasper79

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.189
Ja bizar he. Een drummer met gebroken neus en een roadie op de vocals. Bikkels. Neig er hierdoor wel naar om zaterdag toch ff naar Baroeg te gaan en die lui een steuntje in de rug te geven.
Nou ja, uit hun verhaal blijkt natuurlijk ook dat ze weinig andere keus hebben dan door te gaan en de tour af te maken, aangezien ze anders sowieso financieel geruïneerd zijn..
Maar desondanks bikkels idd! 💪
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Graspop is over het algemeen nooit zo heel snel met nieuws over gecancelde artiesten en vervanging maar ik verwacht eigenlijk deze week toch wel een bericht over de cancel van The Distillers. En daarbij een waarschijnlijk pijnlijke verschuiving in het blokkenschema.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.189
Graspop is over het algemeen nooit zo heel snel met nieuws over gecancelde artiesten en vervanging maar ik verwacht eigenlijk deze week toch wel een bericht over de cancel van The Distillers. En daarbij een waarschijnlijk pijnlijke verschuiving in het blokkenschema.
Mogelijk ook 1914 dan.
Wellicht is het ook wel beter om zo'n cancels pas zo laat mogelijk en gelijktijdig te communiceren, bv. een week voor aanvang van het festival, wanneer de kans op nog meer cancels het kleinst is.
Anders moet je mogelijk meerdere van dat soort vervelende berichten plaatsen, wat ook niet erg wenselijk is, lijkt me.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
Mogelijk ook 1914 dan.
Wellicht is het ook wel beter om zo'n cancels pas zo laat mogelijk en gelijktijdig te communiceren, bv. een week voor aanvang van het festival, wanneer de kans op nog meer cancels het kleinst is.
Anders moet je mogelijk meerdere van dat soort vervelende berichten plaatsen, wat ook niet erg wenselijk is, lijkt me.
Klopt opzich wel maar het daarnaast niet eerlijk tegenover de bezoekers die dat bericht niet mee hebben gekregen en zich wel heel erg verheugen op The Distillers. En daarnaast ook wel fijn voor de invallers als ze nog een eerlijke kans krijgen voor inluisteren.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
421
726
Gister de albums doorlopen.
Vandaag playlist van de laatste set gemaakt. Wat live beelden aan het kijken en dan morgen proberen een beste 10 playlist te maken. Normaal moet dat goedkomen . Doe in ieder geval m'n best en nog bedankt voor de tips 😁
#ghost
#voorpret
#graspop
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230509_131712_Spotify.jpg
    Screenshot_20230509_131712_Spotify.jpg
    108,4 KB · Weergaven: 9

Inverso

Playlistbediener
11 jan 2023
47
73
Oke, met alle Ghost hype die hier op het forum nu lijkt te zijn, ga ik de vraag stellen die mij al een tijdje bezig houdt. Welke bands zijn fans van Ghost nog meer in geinteresseerd? Vind persoonlijk Ghost echt een soort van Abba en mij trekt het dan ook totaal niet. Ben weinig muziekkenner, maar het klinkt ook meer als pop dan metal.

(Overigens niet beledigend bedoeld, iedereen mag leuk vinden wat hij of zij wilt, is gewoon een oprechte vraag)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
Oke, met alle Ghost hype die hier op het forum nu lijkt te zijn, ga ik de vraag stellen die mij al een tijdje bezig houdt. Welke bands zijn fans van Ghost nog meer in geinteresseerd? Vind persoonlijk Ghost echt een soort van Abba en mij trekt het dan ook totaal niet. Ben weinig muziekkenner, maar het klinkt ook meer als pop dan metal.

(Overigens niet beledigend bedoeld, iedereen mag leuk vinden wat hij of zij wilt, is gewoon een oprechte vraag)
Een algemene vraag, heb je ooit Ghost al live aan het werk gezien? Of enkel wat nummers beluisterd op album?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken