Graspop Metal Meeting 2023

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Vorig jaar natuurlijk pas mijn eerste keer GMM meegemaakt. Toen in een festitent op Inferno. Dit jaar weer Inferno, maar een canvashut. Ik snap de beleving @Dr. Hannibal , maar nachtrust is ook wat waard als je een paar jaartjes ouder wordt. Vroeger op Dynamo ook de "boneyard" campings meegemaakt en destijds was dat inderdaad geweldig en een noodzakelijk deel van de beleving. Maar kan je wel vertellen dat de experience er niet minder van wordt als je op Inferno staat. Zou inderdaad niet willen ruilen met Devils Lake of andere accomodatie op afstand. Dichtbij het vuur heeft inderdaad de voorkeur en de ervaring wordt er vele malen mooier van
Tja, weet niet wat paar jaartjes ouder is, maar ik slaap altijd heerlijk in mijn tentje
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik ben ook kamp Zon en warmte. Je kan je best kleden naar de regen, true that. Maar helemaal voorkomen dat je nat bent lukt niet en tegen de avond / nacht zijn de temperaturen vaak ook nog eens echt ondermaats waardoor ik al snel sta te klappertanden van de koude. En opwarmen lukt dan echt niet meer. In 2016 keek ik echt uit naar Volbeat (toen voor het eerst als headliner denk ik?), en ben toen weggegaan nog voor ze begonnen aan hun headlineset omdat ik het niet meer uithield van de kou.

Afgelopen 2 edities waren 2 snikhete edities, maar da's nog best te doen. Alles komt "maar" om 14u echt op gang en tegen een uurtje of 16u is alles echt wel draaglijk en gewoon perfecte omstandigheden om de festivalavond en -nacht in te gaan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Veel optredens terug gekeken van Knotfest Australia (van vorige week) , waar ook aardig wat bands tussen stonden die op Graspop staan dit jaar
één van de dingen die me het meest is opgevallen is dat de huidige Spiritbox een heel andere vibe af geeft dan vorig jaar op Graspop
De energie van Courtney is weer helemaal terug, nu ze niet met een gebroken enkel zit. Hele sfeer is gelijk heel anders als je naar dat optreden kijkt, ben heel blij dat die op herhaling geboekt zijn zodat ze kunnen laten zien dat het beter kan. na het terug kijken van die beelden heb ik heel veel zin in hun optreden gekregen!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.868
Ik ben ook kamp Zon en warmte. Je kan je best kleden naar de regen, true that. Maar helemaal voorkomen dat je nat bent lukt niet en tegen de avond / nacht zijn de temperaturen vaak ook nog eens echt ondermaats waardoor ik al snel sta te klappertanden van de koude. En opwarmen lukt dan echt niet meer. In 2016 keek ik echt uit naar Volbeat (toen voor het eerst als headliner denk ik?), en ben toen weggegaan nog voor ze begonnen aan hun headlineset omdat ik het niet meer uithield van de kou.

Afgelopen 2 edities waren 2 snikhete edities, maar da's nog best te doen. Alles komt "maar" om 14u echt op gang en tegen een uurtje of 16u is alles echt wel draaglijk en gewoon perfecte omstandigheden om de festivalavond en -nacht in te gaan.
Hier nog een lid van Kamp zon en warmte.
Vond het inderdaad vorig jaar wel bloody hot, maar was best te doen. Na de 1e dag wel overgestapt van halve liters naar kleintjes, omdat het anders warm in de handen werd. Verder wel veel water tussendoor gehad. Elke dag rond 6 uur even terug naar de camping geweest voor een douche. Is dan superrustig daar. In de avond dan heerlijk festivalweer. Dus mij hoor je niet klagen als het dit jaar net zo zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Persoonlijke favoriet:
Airbourne, In Flames, Saltatio Mortis, Alterbridge, Kreator, Beast in Black, Danko Jones, Disturbed, Papa Roach. Skindred,

Leuk voor tussendoor:
Eclipse, Kissin Dynamite, Halestorm en Hollywood Vampires

Nieuwsgierig, al een tijd niet gezien: GNR, Motley Crue, (Hopelijk hebben de zangers een beetje stem) Def Leppard Ghost, Deathstars, Delain met de "nieuwe" zangeras, Dirksneider (al heb ik liever Accept), Monster Magnet, Skidrow.

Nieuw voor mij:
Elegant Weapons, Mammoth

Redelijke naam, al er niets anders speelt:
Machine Head, Amon Amarth, Arch Enemy, Avatar, Cradle of Filth
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Dat was een mooi jaar. Niet Graspop maar Modderpop! Mensen met slechte schoenen hadden al doorweekte moddervoeten voor ze überhaupt een camping plek hadden. Maarja, dan zeg ik, kijk naar het weerbericht en trek betere schoenen aan.

Die mannetjes die met die lintjes de camping indeling bepalen waren ook enorm aan het treuzelen dat jaar, omdat ze per se wilden dat plekken achter op het veld eerst gevuld werden voor ze opzij meer ruimte maakten. Dat hield niet lang stand met een horde metalheads die met al hun tassen in de regen staan te wachten. Dus dat lijntje werd na een kwartier ofzo doorbroken, heb nog stewards letterlijk met mensen zien vechten om te voorkomen dat ze door liepen, maar ze hadden het echt aan hun eigen slechte organisatie te danken.

Hoe dan ook, wij konden hierdoor mooi op een groot stuk veld een iets hoger gelegen stukje gras uitzoeken waar we droog konden staan. We waren toen met twee mensen eerder vooruit, of ik was zelfs alleen, dat weet ik niet meer. Maar de vrienden kwamen later en we hebben eigenlijk ook toen verder een prima verblijf op de Boneyard gehad. Maar dus inderdaad wel met een goede droge plek op het veld, goede schoenen, en een party tent mee om onder te schuilen. Als je slechter voorbereid was of op een laag stukje veld stond zal het wellicht een hel geweest zijn. Maar voor mij persoonlijk dus ook weer een ervaring die ik voor geen goud had willen missen! En ondanks alles nog steeds een top sfeer over de gehele camping.
Dat jaar geen Graspop maar wel ander festival gedaan, 4dagen op rubberlaarzen, ging ook prima.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.392
6.650
Oordoppen doen ook wonderen
Precies. Ik heb zo'n fresh & black pop-up tent van Quechua. Die staat niet alleen binnen een paar minuten, hij is ook nog eens pikzwart van binnen. Het is een tent die relatief koel van binnen blijft en bovendien pikkedonker is. En dan inderdaad van die gele schuimdopjes in en ik zie en hoor niets meer. Slaappilletje erbij en ik slaap makkelijk 8 uur onafgebroken op de Boneyard.

Was wel leuk, trouwens. In 2019 was ik de enige van onze groep met die fresh & black tent. Al m'n vrienden hadden normale tenten en die dreven bij de eerste zonsopkomst al hun tent uit, terwijl ik steeds lekker tot een uurtje of 10 aan het uitslapen was. Jaloers als ze waren, hebben ze gelijk allemaal zo'n tent gekocht. Dus als iemand een gratis Jupiler wil komen halen, ga op zoek naar het tentenkamp met de witte Quechua tenten. ;)
 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Precies. Ik heb zo'n fresh & black pop-up tent van Quechua. Die staat niet alleen binnen een paar minuten, hij is ook nog eens pikzwart van binnen. Het is een tent die relatief koel van binnen blijft en bovendien pikkedonker is. En dan inderdaad van die gele schuimdopjes in en ik zie en hoor niets meer. Slaappilletje erbij en ik slaap makkelijk 8 uur onafgebroken op de Boneyard.

Was wel leuk, trouwens. In 2019 was ik de enige van onze groep met die fresh & black tent. Al m'n vrienden hadden normale tenten en die dreven bij de eerste zonsopkomst al hun tent uit, terwijl ik steeds lekker tot een uurtje of 10 aan het uitslapen was. Jaloers als ze waren, hebben ze gelijk allemaal zo'n tent gekocht. Dus als iemand een gratis Jupiler wil komen halen, ga op zoek naar het tentenkamp met de witte Quechua tenten. ;)

Neem aan dat je deze bedoelt? Want klinkt wel als een erg strak plan👌🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.392
6.650

Neem aan dat je deze bedoelt? Want klinkt wel als een erg strak plan👌🏻
Klopt! Ze zijn in de afgelopen jaren wel duurder geworden, zie ik. Volgens mij heb ik er destijds 6 tientjes voor betaald.

Wel iets om rekening mee te houden: die 'tweepersoons' is eigenlijk voor één persoon. Als je er met z'n tweeën in wilt, kun je er enkel een groot luchtbed in kwijt en zit je met je spullen. Dus met twee personen zou ik voor de driepersoons gaan.
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Precies. Ik heb zo'n fresh & black pop-up tent van Quechua. Die staat niet alleen binnen een paar minuten, hij is ook nog eens pikzwart van binnen. Het is een tent die relatief koel van binnen blijft en bovendien pikkedonker is. En dan inderdaad van die gele schuimdopjes in en ik zie en hoor niets meer. Slaappilletje erbij en ik slaap makkelijk 8 uur onafgebroken op de Boneyard.

Was wel leuk, trouwens. In 2019 was ik de enige van onze groep met die fresh & black tent. Al m'n vrienden hadden normale tenten en die dreven bij de eerste zonsopkomst al hun tent uit, terwijl ik steeds lekker tot een uurtje of 10 aan het uitslapen was. Jaloers als ze waren, hebben ze gelijk allemaal zo'n tent gekocht. Dus als iemand een gratis Jupiler wil komen halen, ga op zoek naar het tentenkamp met de witte Quechua tenten. ;)
Was in de tijd nog aan twijfelen voor zo een fresh & black . Maar uitzindelijk toch een gewone gekocht. De volgende dan toch maar zo een fresh and black .
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Lees op de website dat ze lockers hebben op campung boneyard? Is dit bijbetalen ? En kan je er onbeperkt gerief in en uithalen of per keer opnieuw betalen ?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.392
6.650
Lees op de website dat ze lockers hebben op campung boneyard? Is dit bijbetalen ? En kan je er onbeperkt gerief in en uithalen of per keer opnieuw betalen ?
Je kunt een locker huren voor een dag of voor het gehele weekend. Wel bijbetalen ja, maar je kunt er dan wel het hele weekend bij.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Thnx voor de reactie . Weet je toevallig de prijs voor een weekend ?
Er zijn kleine en grote lockers, en lockers met en zonder oplaadpunt erin (waar je je telefoon mee kunt opladen)
Ik weet de exacte prijs niet meer maar ik meen me te herinneren dat de prijzen ergens rond de 20-30 euro waren vorig jaar. Waren niet heel duur, vooral als je de kosten split met de groep bijvoorbeeld.

De lockers zijn bij de ingang van het festival terrein trouwens, niet op de camping. Wij hadden er 1 met de groep en was erg fijn. Als je merch koopt bijvoorbeeld, of om een powerbank of vest in je kluisje achter te laten

Kan wel aanraden dit zo snel mogelijk te regelen als je aan komt, vooral die met oplaadpunt verkopen heel snel uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken