Graspop Metal Meeting 2023

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Als 2e afvaller kunnen we acdc opschrijven (voor zover die uberhaup realistisch waren) uit onderstaande post interpreteer ik dat het een eenmalig optreden is wat ze gaan doen. Zie ze dus niet zo snel in 2024 een festival tour doen
E40BCC90-632A-406F-A2F7-4011E79A0947.jpeg

Ik zag exact dezelfde post passeren op de pagina's van Metallica en Guns N' Roses. De 'Just this once' slaat wellicht gewoon op het festival concept zelf.
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
We mogen wel SLAAAAYYEERRRRR!! schreeuwen op inferno? Wordt mijn eerste keer inferno (en Graspop), benieuwd hoe de sfeer gaat zijn. En hoop dat ik er nog wat slaap weet te pakken.

We mogen wel SLAAAAYYEERRRRR!! schreeuwen op inferno? Wordt mijn eerste keer inferno (en Graspop), benieuwd hoe de sfeer gaat zijn. En hoop dat ik er nog wat slaap weet te pakken.
Ik hoop het voor jou. Succes. Dan heb ik het ook. Voor mij ook eerste keer graspop/inferno. En sfeer en rust kan ik ook zelf maken
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
364
831
Ik ben nog nooit op de camping van Graspop geraakt. Ik sliep altijd met een groep vrienden bij iemand in de tuin die op 1.5 KM van de wei woont :D
Ook altijd gezellig, vooral heel praktisch maar ooit kom ik naar de camping voor het gevoel op te halen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
M'n eerste graspop-ervaring in 2016 was ik vooral heel blij om niet op de camping te moeten slapen.
Zeer natte editie, overal modder en redelijk koud voor de tijd van 't jaar. Een paar keer gedacht toen "wat ben ik blij dat ik straks in een warm huis op Metal Park kan".
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Somekindofdylan

reaper

Support act
26 okt 2015
1.072
910
Waar heb je dat gehoord? Ik dacht dat dat iets heel local was op MetalDays. Echt nog nooit ergens anders gehoord dan daar.
Werchter... :ROFLMAO:
op straat naar de campings of parkings

naar Willy Naessens die roept naar zijn vrouw Marie Jeanne

en op mijn fiets heb ik geen bel dus dan refereer ik ook naar iets uit de vlaamschen TV
TRINGELING DAAR GAAT DE BEL:ROFLMAO: enzo iedereen passeren
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
M'n eerste graspop-ervaring in 2016 was ik vooral heel blij om niet op de camping te moeten slapen.
Zeer natte editie, overal modder en redelijk koud voor de tijd van 't jaar. Een paar keer gedacht toen "wat ben ik blij dat ik straks in een warm huis op Metal Park kan".
Dat was een mooi jaar. Niet Graspop maar Modderpop! Mensen met slechte schoenen hadden al doorweekte moddervoeten voor ze überhaupt een camping plek hadden. Maarja, dan zeg ik, kijk naar het weerbericht en trek betere schoenen aan.

Die mannetjes die met die lintjes de camping indeling bepalen waren ook enorm aan het treuzelen dat jaar, omdat ze per se wilden dat plekken achter op het veld eerst gevuld werden voor ze opzij meer ruimte maakten. Dat hield niet lang stand met een horde metalheads die met al hun tassen in de regen staan te wachten. Dus dat lijntje werd na een kwartier ofzo doorbroken, heb nog stewards letterlijk met mensen zien vechten om te voorkomen dat ze door liepen, maar ze hadden het echt aan hun eigen slechte organisatie te danken.

Hoe dan ook, wij konden hierdoor mooi op een groot stuk veld een iets hoger gelegen stukje gras uitzoeken waar we droog konden staan. We waren toen met twee mensen eerder vooruit, of ik was zelfs alleen, dat weet ik niet meer. Maar de vrienden kwamen later en we hebben eigenlijk ook toen verder een prima verblijf op de Boneyard gehad. Maar dus inderdaad wel met een goede droge plek op het veld, goede schoenen, en een party tent mee om onder te schuilen. Als je slechter voorbereid was of op een laag stukje veld stond zal het wellicht een hel geweest zijn. Maar voor mij persoonlijk dus ook weer een ervaring die ik voor geen goud had willen missen! En ondanks alles nog steeds een top sfeer over de gehele camping.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Komt Willy Naessens zelfs tot ginder op tv?
Daar kennen ze Willy Naessens blijkbaar al van begin jaren 2000 hahaha.
Geen idee eigenlijk wat de origine daarvan is, lijkt een of ander metaldays / metalcamp mysterie (waarschijnlijk een uit de hand gelopen grap), maar ze hadden daar zelfs speciale 'real marjan packages' en van die zaken.

1613859_378061138998755_2807418744061710637_n.jpg

Alleszins, op Graspop blijft het inderdaad grotendeels beperkt tot SLAYER, TIMMY en doorheen de nacht iets vaker een 'HOU UW BEK' als respons :D
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.377
6.606
Dat was een mooi jaar. Niet Graspop maar Modderpop! Mensen met slechte schoenen hadden al doorweekte moddervoeten voor ze überhaupt een camping plek hadden. Maarja, dan zeg ik, kijk naar het weerbericht en trek betere schoenen aan.

Die mannetjes die met die lintjes de camping indeling bepalen waren ook enorm aan het treuzelen dat jaar, omdat ze per se wilden dat plekken achter op het veld eerst gevuld werden voor ze opzij meer ruimte maakten. Dat hield niet lang stand met een horde metalheads die met al hun tassen in de regen staan te wachten. Dus dat lijntje werd na een kwartier ofzo doorbroken, heb nog stewards letterlijk met mensen zien vechten om te voorkomen dat ze door liepen, maar ze hadden het echt aan hun eigen slechte organisatie te danken.

Hoe dan ook, wij konden hierdoor mooi op een groot stuk veld een iets hoger gelegen stukje gras uitzoeken waar we droog konden staan. We waren toen met twee mensen eerder vooruit, of ik was zelfs alleen, dat weet ik niet meer. Maar de vrienden kwamen later en we hebben eigenlijk ook toen verder een prima verblijf op de Boneyard gehad. Maar dus inderdaad wel met een goede droge plek op het veld, goede schoenen, en een party tent mee om onder te schuilen. Als je slechter voorbereid was of op een laag stukje veld stond zal het wellicht een hel geweest zijn. Maar voor mij persoonlijk dus ook weer een ervaring die ik voor geen goud had willen missen! En ondanks alles nog steeds een top sfeer over de gehele camping.
Haha ja, wat een bizarre editie was dat. Ze hadden ook van die houtsnippers over de looppaden gestrooid, zodat men minder door de modder hoefde te banjeren. Dat vond ik echt heel erg prettig met mijn tas op wieltjes... Not. Spullen al helemaal doorweekt voordat het weekend überhaupt begonnen was. Kaplaarzen gekocht op de markt, om een beetje droge poten te houden. Maar oh, wat kreeg ik daar een blaren van. Maar het was wel de editie waar ik vrienden voor het leven heb gemaakt. Ik had een oranje zeil bij me om droog te kunnen zitten en vroeg aan het groepje Belgen naast ons of zij er een probleem mee hadden als ik die ook aan hun tent vast zou maken. Dat was geen probleem, als ze er ook onder mochten. Tuurlijk mocht dat. Vervolgens elke avond pinten gedronken met die lui en sindsdien elke daaropvolgende editie elkaar weer opgezocht en zelfs buiten Graspop om een aantal keer afgesproken. Geweldige mensen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
529
725
Wij proberen op de camping toch wat te kijken naar onze buren - hebben ze een gigantische box? Hebben ze een grote kar bier? Zijn het al wat 'ouderen'? -

Dit omdat wijzelf proberen toch een uur of 7 te slapen (3-10). Nog geen klagen gehad in de vijf edities die ik meemaakte.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Houtsnippers klinkt echt veel te positief voor het spul dat ze daar gedropt hadden. Daar lagen halve bomen tussen!
Nergens een mogelijkheid om op de wei te gaan zitten, dus zaten de tenten achteraan altijd vol met mensen die toch eens even niet wilden staan.
Ik had zelf laarzen bij, maar inderdaad ook voeten vol blaren na 3 dagen in zoiets te lopen. En ik heb precies ook heel weinig herinneringen aan de concerten dat jaar.
Het jaar erop pas heel laat mijn ticket voor graspop gekocht (ondanks rammstein) en dat kamperen konden we precies nog niet aan, we zijn toen op en af gereden hahaha.

Naar mijn gevoel is modder en veel regen ook minstens 10x erger dan de hitte vorig jaar.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.377
6.606
Houtsnippers klinkt echt veel te positief voor het spul dat ze daar gedropt hadden. Daar lagen halve bomen tussen!
Nergens een mogelijkheid om op de wei te gaan zitten, dus zaten de tenten achteraan altijd vol met mensen die toch eens even niet wilden staan.
Ik had zelf laarzen bij, maar inderdaad ook voeten vol blaren na 3 dagen in zoiets te lopen. En ik heb precies ook heel weinig herinneringen aan de concerten dat jaar.
Het jaar erop pas heel laat mijn ticket voor graspop gekocht (ondanks rammstein) en dat kamperen konden we precies nog niet aan, we zijn toen op en af gereden hahaha.

Naar mijn gevoel is modder en veel regen ook minstens 10x erger dan de hitte vorig jaar.
Haha ja oké, dat waren hele forse houtsnippers.

Ik ben het met je eens. Vorig jaar was het afzien in de hitte, maar dat altijd nog liever dan gigantische regenbuien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Ik heb het in 2017 een hittegolf op Hellfest juist als veel zwaarder ervaren, daar kwamen we sommige dagen pas begin van de avond de camping af omdat we overdag gewoon niet in de volle zon het terrein op wilden, we lagen alleen maar brak en loom in de schaduw van onze party tent op de camping de hele dag. Het hielp ook niet mee dat water erg schaars was dus dat we de hele dag lauw bier moesten drinken om onze dorst te lessen, haha, op Graspop met meer waterpunten gaat het vast beter. Maar die 2016 editie van Graspop was ik alleszins veel frisser en wakkerder het hele weekend, juist veel meer shows kunnen zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
Ik vond afgelopen jaar de zaterdag toch echt te warm. Toen konden we overdag alleen maar in de partytent liggen en daardoor een hoop optredens gemist. De zondag was toen echt een verademing!

Ik denk alsnog wel dat je beter dat warm weer kunt hebben dan alleen maar regen. Als je goed gekleed bent, is het prima te doen. Maar als je, zoals ik in 2018, slecht voorbereid bent op kouder weer en eenmaal nat en koud bent, ben je er snel klaar mee.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.756
Ik vond afgelopen jaar de zaterdag toch echt te warm. Toen konden we overdag alleen maar in de partytent liggen en daardoor een hoop optredens gemist. De zondag was toen echt een verademing!

Ik denk alsnog wel dat je beter dat warm weer kunt hebben dan alleen maar regen. Als je goed gekleed bent, is het prima te doen. Maar als je, zoals ik in 2018, slecht voorbereid bent op kouder weer en eenmaal nat en koud bent, ben je er snel klaar mee.
Precies, regen kun je je tegen kleden, als het warm is en je zit in je onderbroek in de schaduw alsnog te zweten dan hou je weinig opties over…
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
364
831
Ik zit ook wel meer in het kamp van liever te warm. Vrijdag en Zaterdag vorig jaar waren inderdaad extreem, maar voldoende water in je gezicht gooien (gratis water was er voldoende) en goed opletten met wat je drinkt en het viel nog mee. En ik ben iemand die het al snel te warm heeft (deze week was het al zover haha).
Maar ieder zijn ding natuurlijk! Laat ons vooral hopen op het perfecte weer: droog, zon, +- 25 graden en veel kans op bier :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken