Dat was een mooi jaar. Niet Graspop maar Modderpop! Mensen met slechte schoenen hadden al doorweekte moddervoeten voor ze überhaupt een camping plek hadden. Maarja, dan zeg ik, kijk naar het weerbericht en trek betere schoenen aan.
Die mannetjes die met die lintjes de camping indeling bepalen waren ook enorm aan het treuzelen dat jaar, omdat ze per se wilden dat plekken achter op het veld eerst gevuld werden voor ze opzij meer ruimte maakten. Dat hield niet lang stand met een horde metalheads die met al hun tassen in de regen staan te wachten. Dus dat lijntje werd na een kwartier ofzo doorbroken, heb nog stewards letterlijk met mensen zien vechten om te voorkomen dat ze door liepen, maar ze hadden het echt aan hun eigen slechte organisatie te danken.
Hoe dan ook, wij konden hierdoor mooi op een groot stuk veld een iets hoger gelegen stukje gras uitzoeken waar we droog konden staan. We waren toen met twee mensen eerder vooruit, of ik was zelfs alleen, dat weet ik niet meer. Maar de vrienden kwamen later en we hebben eigenlijk ook toen verder een prima verblijf op de Boneyard gehad. Maar dus inderdaad wel met een goede droge plek op het veld, goede schoenen, en een party tent mee om onder te schuilen. Als je slechter voorbereid was of op een laag stukje veld stond zal het wellicht een hel geweest zijn. Maar voor mij persoonlijk dus ook weer een ervaring die ik voor geen goud had willen missen! En ondanks alles nog steeds een top sfeer over de gehele camping.