Graspop Metal Meeting 2023

Nu_metal90

Campingartiest
19 sep 2021
99
289
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als Linkin Park weer gaat touren. Linkin Park is de band waar het bij mij mee begon vwb hard-rock & metal en is ook mijn meest beluisterde band in mijn leven.

Desalniettemin verwacht ik dat niemand Chester kan vervangen. De beste man kon zo goed live zingen. Ik ben bang dat het afbreuk gaat doen aan Linkin Park en Chester…

Toch fijn dat Chester samen met Mark Morton nog een fraai laatste nummer heeft uitgebracht, want de laatste cd One More Light van Linkin Park was niets voor mij (teveel pop).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als Linkin Park weer gaat touren. Linkin Park is de band waar het bij mij mee begon vwb hard-rock & metal en is ook mijn meest beluisterde band in mijn leven.

Desalniettemin verwacht ik dat niemand Chester kan vervangen. De beste man kon zo goed live zingen. Ik ben bang dat het afbreuk gaat doen aan Linkin Park en Chester…

Toch fijn dat Chester samen met Mark Morton nog een fraai laatste nummer heeft uitgebracht, want de laatste cd One More Light van Linkin Park was niets voor mij (teveel pop).
Dat laatste Linkin Park B-kantje is toch ook enorm poppy? Mierzoet gezongen in ieder geval.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Ah, daar heb ik niks van meegekregen, stond verderop op het veld te genieten van het jeugdsentiment
Hier hetzelfde,het bekeken verder in het veld dus van de reacties voor niet veel meegekregen.Heerlijk jeugdsentiment.Drie keer Linkin Park in totaal gezien, de andere twee keer in de (voorheen) HMH
Desalniettemin verwacht ik dat niemand Chester kan vervangen. De beste man kon zo goed live zingen. Ik ben bang dat het afbreuk gaat doen aan Linkin Park en Chester…

Juistem,moeten ze niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.512
4.689
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als Linkin Park weer gaat touren. Linkin Park is de band waar het bij mij mee begon vwb hard-rock & metal en is ook mijn meest beluisterde band in mijn leven.

Desalniettemin verwacht ik dat niemand Chester kan vervangen. De beste man kon zo goed live zingen. Ik ben bang dat het afbreuk gaat doen aan Linkin Park en Chester…

Toch fijn dat Chester samen met Mark Morton nog een fraai laatste nummer heeft uitgebracht, want de laatste cd One More Light van Linkin Park was niets voor mij (teveel pop).
Ja, is ook overgeproduceerd. Zonde dat dit is uitgebracht.
Juistem,moeten ze niet doen.
Dit soort uitspraken heb ik dus nooit iets van begrepen, en zal ik ook nooit begrijpen..

Vrijwel iedere band/artiest heeft albums die zeer succesvol zijn, en misschien wel voor een groot deel hun sound en identiteit bepalen bij het publiek, en albums die veel minder succesvol zijn omdat ze (teveel) van die sound/identiteit afwijken, of om andere redenen.
Tegelijkertijd is er geen enkele band wiens fans unaniem één bepaald album het beste vinden (tenzij ze maar één album hebben natuurlijk).

Ik ken heel veel bands waarvan ik een bepaald album helemaal grijs heb gedraaid, maar waarvan andere albums mij niet of nauwelijks kunnen boeien. Dat wil echter niet zeggen dat ik het 'zonde' vind dat die albums überhaupt zijn uitgebracht. Er zullen immers genoeg mensen zijn die die albums wel zeer kunnen waarderen.

De 'oplossing' is heel erg simpel: luister naar de albums die je goed vindt, en luister niet naar de albums die je niet goed vindt.

Idem voor reünie-/comeback-concerten.
Waarom zou je een band iedereen willen ontzeggen, omdat jij toevallig een bepaald ideaalbeeld van die band in je hoofd hebt, waaraan blijkbaar niet getornd mag worden? Je kunt natuurlijk ook gewoon niet gaan kijken dan, en die andere duizenden mensen voor wie een droom in vervulling gaat om die band nog eens of voor het eerst live te mogen aanschouwen en beluisteren hun plezier gunnen, ook al is het met een andere zanger en niet meer helemaal als vroeger?
Natuurlijk zijn bepaalde artiesten onvervangbaar (beste voorbeeld: Freddy Mercury), maar daarvoor hoeft toch niet een hele band verplicht met vervroegd pensioen?
 
Laatst bewerkt:

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Ik heb heeel wat bands gezien, tijdens zaal/stadion/festival tours, maar LP heb ik helaas nog nooit gezien.

Dit is voor mij toch echt wel een band welke ik zeer graag wil afstrepen, ookal is het zonder Chester helaas.
Zouden ze dan een hologram doen? Kan me herinneren dat we het daar al eens over hebben gehad een pagina of 400 terug 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
136
266
Wat Queen + Adam Lambert zo goed hebben gedaan is dat ze nooit hebben geprobeerd om Freddy 1 op 1 te vervangen.

Om de simpele reden dat dit niet mogelijk is.

Ze zijn gewoon doorgegaan met het spelen van hun muziek en hebben 1000'en fans van de oude en jongere generaties de kans gegeven om al die klassiekers (nog eens) live te gaan beluisteren. Het publiek verwacht ook niet Freddy's gelijke op het podium te zien, omdat het van bij het begin ook niet de bedoeling was.

LinkIn Park kan denk ik een gelijkaardig traject bewandelen. Mochten ze nog zin hebben, kunnen ze nog jaren touren. Zolang het voor iedereen duidelijk is dat het op een andere manier zal zijn zonder Chester. Maar daarom niet minder spannend om te gaan kijken.
 

mvl1980

Randprogramma
10 apr 2020
242
484
Linkin Park en met name Chester, zijn manier van zingen, heeft best wat betekend hoor, ook binnen metal. Chester is in zekere zin één van de eerste metalcore zangers, geweldige scream én clear stem! Volgens mij een inspiratie voor veel bands en zangers. Dat ze daarna wat meer poppy albums hebben gemaakt, maakt albums als Hybrid Theory en Meteora niet ineens minder. Denk ook dat Chester zich niet makkelijk laat vervangen, maar alleen al vanwege jeugdsentiment zou ik het wel tof vinden hoor. Zeker als HT en Meteora de basis zijn van een setlist. Zou ook best passen bij de vrijdag vind ik.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
871
961
Ook even mn mening geven, als ik een kandidaat als vervanger voor Chester vooruit zou moeten schuiven zou het Olly Sykes van bmth zijn. Gaat natuurlijk nirt gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Linkin Park en met name Chester, zijn manier van zingen, heeft best wat betekend hoor, ook binnen metal. Chester is in zekere zin één van de eerste metalcore zangers, geweldige scream én clear stem! Volgens mij een inspiratie voor veel bands en zangers. Dat ze daarna wat meer poppy albums hebben gemaakt, maakt albums als Hybrid Theory en Meteora niet ineens minder. Denk ook dat Chester zich niet makkelijk laat vervangen, maar alleen al vanwege jeugdsentiment zou ik het wel tof vinden hoor. Zeker als HT en Meteora de basis zijn van een setlist. Zou ook best passen bij de vrijdag vind ik.
Ik denk zeker dat mensen tof zouden vinden. Ik heb het geluk gehad dat ik ze in de toen nog HMH heb gezien met volgens mij papa roach in het voorprogramma. Dat was ten tijde van HT volgens mij. Ik ben zelf gestopt met luisteren na Meteora maar ik zie niet in waarom dit niet heel
Tof zou zijn met een nieuwe zanger ( zoveel bands wisselen immers van zanger en dat is niet altijd slecht)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
Waar denken jullie dat The Ghost Inside terecht komt eigenlijk?
Ergens in de middag op de mainstage?
Headliner jupiler stage zou ook kunnen, maar hoop toch echt niet op overlap met Parkway Drive of Slipknot dat zou gemeen zijn
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.509
Waar denken jullie dat The Ghost Inside terecht komt eigenlijk?
Ergens in de middag op de mainstage?
Headliner jupiler stage zou ook kunnen, maar hoop toch echt niet op overlap met Parkway Drive of Slipknot dat zou gemeen zijn
op hellfest dit jaar en download uk vorig jaar waren ze headliner van de 3e stage: marquee dus. ik denk dat een mainstage 2 spot 3e hoogste ongeveer juist zal zijn
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
135
307
Waar denken jullie dat The Ghost Inside terecht komt eigenlijk?
Ergens in de middag op de mainstage?
Headliner jupiler stage zou ook kunnen, maar hoop toch echt niet op overlap met Parkway Drive of Slipknot dat zou gemeen zijn
Op hellfest headlinen ze alvast de warzone stage, dus Jupiler Stage headliner is goed mogelijk. Hopelijk geen overlap idd
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
439
232
op hellfest dit jaar en download uk vorig jaar waren ze headliner van de 3e stage: marquee dus. ik denk dat een mainstage 2 spot 3e hoogste ongeveer juist zal zijn
Daar zou ik ook op gokken,ergens late namiddag op een van de mains, zowat zelfde plek als een hatebreed meestal staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
Op hellfest headlinen ze alvast de warzone stage, dus Jupiler Stage headliner is goed mogelijk. Hopelijk geen overlap idd
Daar zou ik ook op gokken,ergens late namiddag op een van de mains, zowat zelfde plek als een hatebreed meestal staat.
Ja precies, ik hoop ook op een plek 's middags op de mainstage. Als ze de jupiler stage headlinen zullen ze meer speeltijd krijgen, maar ben erg bang voor clashes dan dus liever 's middags op de main :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.509
electric callboy krijgt trouwens een aparte aankondiging voor tuska en wordt daar een van de grootste bands buiten the hu lijkt mij dat een correcte plaats
etusivunnosto_1669_x_628_b5_b5.jpg


Denk dat dit ook wel bevestigd dat we ze niet op graspop moeten verwachten, volgens mij is alleen de headline plek en wat kleinere posities vrij
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.032
7.127
electric callboy krijgt trouwens een aparte aankondiging voor tuska en wordt daar een van de grootste bands buiten the hu lijkt mij dat een correcte plaats
etusivunnosto_1669_x_628_b5_b5.jpg


Denk dat dit ook wel bevestigd dat we ze niet op graspop moeten verwachten, volgens mij is alleen de headline plek en wat kleinere posities vrij
Vind dit nog een vrij lage plek voor EC eerlijk gezegd, naast Motionless in White en Jinjer. EC verkoopt toch een stuk meer tickets zou je denken, zou inderdaad The Hu en EC omwisselen.

Denk inderdaad niet dat iemand die nog op Graspop verwacht, ik verwacht eigenlijk alleen nog een headliner (wellicht nog paar kleine bandjes als opvulling) enige manier dat die nog op de line up komen is als vrijdag headliner, maar dan wordt het toch wel een shitshow hier op het forum (gaat ook niet gebeuren natuurlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.393
4.509
Vind dit nog een vrij lage plek voor EC eerlijk gezegd, naast Motionless in White en Jinjer. EC verkoopt toch een stuk meer tickets zou je denken, zou inderdaad The Hu en EC omwisselen.

Denk inderdaad niet dat iemand die nog op Graspop verwacht, ik verwacht eigenlijk alleen nog een headliner (wellicht nog paar kleine bandjes als opvulling) enige manier dat die nog op de line up komen is als vrijdag headliner, maar dan wordt het toch wel een shitshow hier op het forum (gaat ook niet gebeuren natuurlijk)
Dit is ook wel in Scandinavië, waardoor vv, in flames en arch enemy wel logisch worden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken