Graspop Metal Meeting 2023

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Maar goed, als we stellen dat metal een subgenre van rock is, dan kan je Cannibal Corpse een rock band noemen. Je zou het kunnen doortrekken en het een blues band kunnen noemen, omdat rock een subgenre van blues is. Die benadering bevalt mij eigenlijk wel, misschien krijg ik op deze manier meer mensen mee naar het volgende Cannibal Corpse concert, 'nee man, het is een blues band, komt goed'.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
13 jarige ik was echt extreem chagrijnig op mijn oom die metal pop noemde. Pop staat voor populair, dus elk muziekgenre dat populair is, is daarmee pop..?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Maar goed, als we stellen dat metal een subgenre van rock is, dan kan je Cannibal Corpse een rock band noemen.
Technisch gezien is CC inderdaad een rock band. Toch zal iedereen het normaal gesproken een metal band noemen, of meer specifiek een death metal band, omdat dat een veel betere beschrijving is.
Het hangt allemaal van de context af hoe specifiek je iets benoemt.
Tegen je vader zeg je wellicht dat CC een metal band is, tegen je GMM-maten noem je ze een death metal band, en tegen je oma van 95 zeg je misschien wel dat het een rock band is.

Als je thuis komt en je vindt een tijger in je woonkamer, wat voor dier zeg je dan als je de politie of wie dan ook belt?
A) een dier
B) een gewerveld dier
C) een zoogdier
D) een kat
E) een grote kat
F) een tijger
G) een Bengaalse tijger

Ik neem aan dat iedereen dan voor optie F zou kiezen, omdat dat de hulpdienst een goede inschatting kan geven van het risico.
Alle andere antwoorden zijn niet fout, maar geven of te weinig info, of teveel (overbodige) info.
Mocht je echter bij een tijgerverblijf in de dierentuin staan, dan is die toevoeging 'Bengaalse' van meer waarde.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Je zou het kunnen doortrekken en het een blues band kunnen noemen, omdat rock een subgenre van blues is. Die benadering bevalt mij eigenlijk wel, misschien krijg ik op deze manier meer mensen mee naar het volgende Cannibal Corpse concert, 'nee man, het is een blues band, komt goed'.
Dat wil overigens niet zeggen dat alle metal bands ook blues bands zijn.
Het blues element in metal is voor een groot deel verdwenen, met name door invloed van Judas Priest (ook van Wikipedia):
During the mid-1970s, Judas Priest helped spur the genre's evolution by discarding much of its blues influence,
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
13 jarige ik was echt extreem chagrijnig op mijn oom die metal pop noemde. Pop staat voor populair, dus elk muziekgenre dat populair is, is daarmee pop..?

Voor mij is pop ook gewoon een genre. Maar dat is ook weer zo'n legendarische discussie in huize Koekdoos. Dus ga er verder maar niet op in.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Nog mensen naar Beartooth en Motionless in White geweest deze week? Ik kon helaas niet dus moest mijn ticket verkopen, ben benieuwd hoe het was. (vooral MiW)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Aerosmith en Scorpions hebben wel hardere muziek natuurlijk en trekken heel veel "metalpubliek".

Als we zo gaan redeneren kunnen we volgend jaar met pakweg Arctic Monkeys aan komen draven en dat willen we toch ook niet. Zelfs als ze weer zouden klinken als pakweg 10 jaar geleden.
Wel benieuwd welke ‘hardere’ nummers van Aerosmith je dan bedoeld.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en Nightrage

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Technisch gezien is CC inderdaad een rock band. Toch zal iedereen het normaal gesproken een metal band noemen, of meer specifiek een death metal band, omdat dat een veel betere beschrijving is.
Het hangt allemaal van de context af hoe specifiek je iets benoemt.
Tegen je vader zeg je wellicht dat CC een metal band is, tegen je GMM-maten noem je ze een death metal band, en tegen je oma van 95 zeg je misschien wel dat het een rock band is.

Als je thuis komt en je vindt een tijger in je woonkamer, wat voor dier zeg je dan als je de politie of wie dan ook belt?
A) een dier
B) een gewerveld dier
C) een zoogdier
D) een kat
E) een grote kat
F) een tijger
G) een Bengaalse tijger

Ik neem aan dat iedereen dan voor optie F zou kiezen, omdat dat de hulpdienst een goede inschatting kan geven van het risico.
Alle andere antwoorden zijn niet fout, maar geven of te weinig info, of teveel (overbodige) info.
Mocht je bij echter bij een tijgerverblijf in de dierentuin staan, dan is die toevoeging 'Bengaalse' van meer waarde.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MetalLimbo en Nightrage

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
154
196
hey iedereen,
efkes toch in die discussie ingaan. is een populairdere band die connecties tot metal heeft soms geen goede zet op een metal festival om nieuwe mensen in het genre te trekken/ het toegankelijker maken. Als ik denk aan mij zelf hoe ik in het genre te recht ben gekomen. Opvoed met de legacies door mijn vader :p. Maar dan zelf als puber op de radio generatie van jaren 00 dus jah link park, deftones,korn, SOAD, within temptation noem maar op wat er toen wel op de radio gedraaid werd. ik denk dat we dit nu kunnen vergelijken met Bring me to horizon, ellectric callboys,... . ik ging dan optredens doen waar zij speelden en zo ben ik dan beginnen luisteren naar deaht metal, punk, post metal door de live ervaring. Dit is toch onze sterkste stoef in onze muziek smaak. (meestal uitzonderingen bestaan) dat ze live altijd straf zijn. eerste keer death metal op cd dacht ik nop. Mijn eerste live optreden in sub genre death metal ik wil meer :D.

Alle het is mijn mening, ik hou van gras hoe hij is. ik vind het een gestoorde line up. dat ik me soms wel afvraag hoeft die laatste headliner er wel.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
228
391
Maar goed, als we stellen dat metal een subgenre van rock is, dan kan je Cannibal Corpse een rock band noemen. Je zou het kunnen doortrekken en het een blues band kunnen noemen, omdat rock een subgenre van blues is. Die benadering bevalt mij eigenlijk wel, misschien krijg ik op deze manier meer mensen mee naar het volgende Cannibal Corpse concert, 'nee man, het is een blues band, komt goed'.
Ik ga ze over 3 weken zien. Ik zal op werk zeggen dat ik naar een blues concert ga en dan de volgende dag wat filmpjes laten zien van de bangende corpsgrinder🤘😂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken