Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Mocht je dus houden van onderstaande, dan is de lijst wellicht ook iets voor jou:
-Parkway Drive
- Slipknot
- architects
- alter bridge
- in flames
- I prevail
- motionless in white
- papa roach
- three days grace
- metalcore

Doe er je voordeel mee šŸ˜Š
Hey dat is mijn must see list
Alex agnew stand up comedy headline show!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Nog steeds aan het hopen dat Amenra een dagje langs kunnen komen šŸ¤ž
Heb ze vorig weekend in Brussel gezien als voorprogramma van Igorrr en was echt een absurd goede show. Spelen ook op Hellfest dus zijn niet zĆ³ ver weg.
Stonden vorig jaar op GMM Ć©n dit jaar op Werchter.
Zal niet gaan gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Maybe they just don't have another headliner. If that's the case, give Phil & Rex a call and move the Pantera set to Friday. ;) would certainly be a more fitting headliner than most of the candidates I see mentioned in this forum.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Nog steeds aan het hopen dat Amenra een dagje langs kunnen komen šŸ¤ž
Heb ze vorig weekend in Brussel gezien als voorprogramma van Igorrr en was echt een absurd goede show. Spelen ook op Hellfest dus zijn niet zĆ³ ver weg.
Werden gisteren aangekonigd voor dunk festival in gent, het ene sluit wel het ander niet uit
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Heeft Megadeth ooit in het voorprogramma gestaan van Five Finger Death Punch? Wie kan dit uitzoeken voor mij?
Niet als 'support act' maar als 'special guest'. Ergens tussen co-headliner and support act dus. Vorig jaar in Ahoy. Dat Dave Mustaine zich hiertoe heeft verlaagd is een gotspe. Een band als Megadeth hoort niet als support of special guest van welke band dan ook.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I really don't understand why Graspop has not released a poster yet.

They have an absolute winner of a line-up on their hands and they just...refuse to advertise it? We have to understand that not everyone is as invested in the festival as we are. There's plenty of people who have no idea just how great the line-up is. A friend of mine bought a ticket two months ago and every so often he's surprised to learn about some band he didn't know was playing the festival.

If the missing headliner is the only reason they didn't release a poster yet, that's a really stupid reason if you ask me. I think they could be way closer to selling out had they just released a poster with some "to be announced" labels on it.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
I really don't understand why Graspop has not released a poster yet.

They have an absolute winner of a line-up on their hands and they just...refuse to advertise it? We have to understand that not everyone is as invested in the festival as we are. There's plenty of people who have no idea just how great the line-up is. A friend of mine bought a ticket two months ago and every so often he's surprised to learn about some band he didn't know was playing the festival.

If the missing headliner is the only reason they didn't release a poster yet, that's a really stupid reason if you ask me. I think they could be way closer to selling out had they just released a poster with some "to be announced" labels on it.
Dit gebeurt mij ook nog regelmatig, als ik weer eens door de Graspop site scroll! Helemaal mee eens ook, kom maar op met die poster! We are ready
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Niet als 'support act' maar als 'special guest'. Ergens tussen co-headliner and support act dus. Vorig jaar in Ahoy. Dat Dave Mustaine zich hiertoe heeft verlaagd is een gotspe. Een band als Megadeth hoort niet als support of special guest van welke band dan ook.
Nou nou, het is natuurlijk al jaren niet meer de Megadeth van weleer.
Als band kun je dat:
  1. accepteren, en niks meer doen (alleen nog maar royalties vangen);
  2. accepteren, en iedere mogelijkheid aangrijpen om nog op te treden, ook als dat een of meerdere trapjes lager is;
  3. niet accepteren, en halsstarrig aan een headlinestatus blijven vasthouden, met als gevolg dat je minder geboekt zult worden door de grotere festivals en venues;
  4. niet accepteren, en er weer alles aan doen om die status weer terug te verdienen, bv. door nieuwe (goede) muziek uit te brengen.
Megadeth kiest blijkbaar voor optie 2, waar niks mis mee is in mijn ogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Dit gebeurt mij ook nog regelmatig, als ik weer eens door de Graspop site scroll! Helemaal mee eens ook, kom maar op met die poster! We are ready
Dat gebeurt ook mij nog wel eens, terwijl ik toch de volledige line-up zowat uit mijn hoofd ken.. šŸ˜…
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
En wat betreft Megadeth/FFDP: ik heb al meermaals aangegeven dat in die laatste absoluut niet kan uitstaan. Megadeth daarentegen heeft een paar van de beste metal albums ooit uitgebracht, imo. Toch vind ik dat je je ook tĆ© druk kan maken over wie er in het voorprogramma staat. Het is gewoon een harde wereld van cijfers soms, en Megadeth doet het op dat gebied gewoon minder goed, in hoeverre ze op muzikaal gebied ook meer statuur hebben dan FFDP. Ik heb ook Candlemass in het voorprogramma van Ghost gezien, net zoiets eigenlijk, de Zweedse godfathers van de doom in het voorprogramma van zoā€™n nieuwe circusact (jk I šŸ–¤ Ghost) zouden sommigen ook een heel punt van kunnen maken. Maar dat is het niet waard imo, wees gewoon blij dat die fantastische muziek nog steeds live voor een groot publiek gespeeld wordt, in plaats van in de vergetelheid raakt.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.648
796
Niet als 'support act' maar als 'special guest'. Ergens tussen co-headliner and support act dus. Vorig jaar in Ahoy. Dat Dave Mustaine zich hiertoe heeft verlaagd is een gotspe. Een band als Megadeth hoort niet als support of special guest van welke band dan ook.
"Special guset" is gewoon eufemisme voor "support act" hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
479
1.500
I really don't understand why Graspop has not released a poster yet.

They have an absolute winner of a line-up on their hands and they just...refuse to advertise it? We have to understand that not everyone is as invested in the festival as we are. There's plenty of people who have no idea just how great the line-up is. A friend of mine bought a ticket two months ago and every so often he's surprised to learn about some band he didn't know was playing the festival.

If the missing headliner is the only reason they didn't release a poster yet, that's a really stupid reason if you ask me. I think they could be way closer to selling out had they just released a poster with some "to be announced" labels on it.
'Absolute winner' indeed. Ik vind het zelfs de beste line-up die ik ooit heb gezien van Graspop, zelfs de minste dag is een bovengemiddeld goede dag voor mij. Ik merk dat mijn muzieksmaak erg verbreed is de afgelopen jaren. Dat ik nu heel erg uitkijk naar bands als Bloodywood, Epica en Draconian is een complete 180 graden draai t.o.v. 5 jaar geleden. De hype wordt ook alsmaar groter met de band introductie topic als katalysator.
Het enige wat roet in het eten zou kunnen gooien is dat de timetable veel clashes oplevert (vooral donderdag en zaterdag zijn vrijwel onvermijdelijk).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken