Graspop Metal Meeting 2023

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Ze kunnen inderdaad daar altijd een draai aan geven, dat er door omstandigheden een headliner is weggevallen. Sabaton speelt natuurlijk wel een maand voor graspop in het sportpaleis, dus dat en 5 weken later op GMM lijk me wat vreemd, maar niet onmogelijk natuurlijk.

Maar er zijn ook andere bands op herhaling mogelijk, zoals volbeat en FFDP. Maiden en within temptation vallen al af wegens andere shows.

Is FFDP ook niet uitgesloten? Spelen de 14e in Roemenië en daarna de 18e in Zweden. Het is een takkeneind omrijden via België
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet zo'n forum heb meegemaakt waar zoveel onzinnigheid wordt verkondigd als hier.
Er zijn weinig echte namen gelekt die men hier heeft gevonden.
Als je hier een opmerking plaats die men niet politiek correct vindt, krijg je een hoop dislikes.
Een beetje meer reuring, wat meer spitten en minder onzin zou het forum goed doen.
De helft van de posts is reclame voor andere events, vandaag is het de dag of 20 x dezelfde band benoemen.
(P.s. en ja hoor laat de dislikes maar komen).
Tja sommige mensen genieten nou net van onzinnigheid en anderen dan weer niet. Sommige zijn het eens met jou en sommigen vinden jou een zeurPIET. (Sorry kon het niet laten, neem het niet serieus 🤣)

Ik kan begrijpen dat de trouwe groep die er vanaf de start bij is wellicht vindt dat alle nieuwe leden het topic laten ontsporen. Kan niks anders zeggen dan dat ik het jammer vindt dat dat het geval is. Feit blijft wel dat het lastig is om iedereen tevreden te houden gezien de diversiteit aan meningen.

Ik probeer zelf zoveel mogelijk positief te reageren. Post die me minder boeien scan ik en daar lees ik snel overheen (zoals discussies over nieuwe indeling topic per 2024 😉)

Edit: is niet zo heel ver omrijden via België zie ik nu, want de route wordt dan aanzienlijk anders (via Denemarken ipv Litouwen met de pond)
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.158
1.226
Is FFDP ook niet uitgesloten? Spelen de 14e in Roemenië en daarna de 18e in Zweden. Het is een takkeneind omrijden via België

Tja sommige mensen genieten nou net van onzinnigheid en anderen dan weer niet. Sommige zijn het eens met jou en sommigen vinden jou een zeurPIET. (Sorry kon het niet laten, neem het niet serieus 🤣)

Ik kan begrijpen dat de trouwe groep die er vanaf de start bij is wellicht vindt dat alle nieuwe leden het topic laten ontsporen. Kan niks anders zeggen dan dat ik het jammer vindt dat dat het geval is. Feit blijft wel dat het lastig is om iedereen tevreden te houden gezien de diversiteit aan meningen.

Ik probeer zelf zoveel mogelijk positief te reageren. Post die me minder boeien scan ik en daar lees ik snel overheen (zoals discussies over nieuwe indeling topic per 2024 😉)

Edit: is niet zo heel ver omrijden via België zie ik nu, want de route wordt dan aanzienlijk anders (via Denemarken ipv Litouwen met de pond)
Er bestaan natuurlijk ook vliegtuigen ... niet alles moet met een auto of tourbus.
Al hoop ik niet op FFDP, meest overroepen band van de laatste 30 jaar IMHO. Zij headliner boven Megadeth. Hoe verzinnen ze het. En de boekingskantoren gaan daar dan nog in mee ook hé! Maar het absolute toppunt: Dave Mustaine gaat daar dus mee akkoord hé! Een legendarische band als Megadeth supportact voor een band die nog NIKS bewezen heeft. Oké ze verkopen misschien meer platen dan Megadeth maar die zal Ivan Moody wel allemaal zelf gekocht hebben zodat het lijkt als of ze meer verkopen.
Nene oké, ik ga wat over the top (vooral in te beweren dat Ivan Moody zijn eigen platen zou kopen). Maar feit is gewoon, ik vind FFDP echt geen goede muziek en ben headliner werden boven Megadeth. En ik versta gewoon nog altijd niet hoe het kan dat zij meer platen verkopen en Megadeth slechts support act is. Maar ik vond FFDP al een slechte band nog voor ze supportact werden van Megadeth. Ik ben in 2020 in Oberhausen naar Megadeth gaan zien en heb gemaakt dat ik weg was zo snel mogelijk na hun show want ik wou FFDP niet zien. Mijn kameraad met wie ik meereed gelukkig trouwens ook niet. Een voordeel aan dat FFDP de support act was: we waren nog thuis voor middernacht.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
overigens heb ik zelf ook een tijdje terug een Graspop 2023 lijst gemaakt. Staat wel enkel muziek in die ik vet vind (en wat classics zoals Motley voor een vriend).


Mocht je dus houden van onderstaande, dan is de lijst wellicht ook iets voor jou:
-Parkway Drive
- Slipknot
- architects
- alter bridge
- in flames
- I prevail
- motionless in white
- papa roach
- three days grace
- metalcore

Doe er je voordeel mee 😊
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.569
Er bestaan natuurlijk ook vliegtuigen ... niet alles moet met een auto of tourbus.
Al hoop ik niet op FFDP, meest overroepen band van de laatste 30 jaar IMHO. Zij headliner boven Megadeth. Hoe verzinnen ze het. En de boekingskantoren gaan daar dan nog in mee ook hé! Maar het absolute toppunt: Dave Mustaine gaat daar dus mee akkoord hé! Een legendarische band als Megadeth supportact voor een band die nog NIKS bewezen heeft. Oké ze verkopen misschien meer platen dan Megadeth maar die zal Ivan Moody wel allemaal zelf gekocht hebben zodat het lijkt als of ze meer verkopen.
Nene oké, ik ga wat over the top (vooral in te beweren dat Ivan Moody zijn eigen platen zou kopen). Maar feit is gewoon, ik vind FFDP echt geen goede muziek en ben headliner werden boven Megadeth. En ik versta gewoon nog altijd niet hoe het kan dat zij meer platen verkopen en Megadeth slechts support act is. Maar ik vond FFDP al een slechte band nog voor ze supportact werden van Megadeth. Ik ben in 2020 in Oberhausen naar Megadeth gaan zien en heb gemaakt dat ik weg was zo snel mogelijk na hun show want ik wou FFDP niet zien. Mijn kameraad met wie ik meereed gelukkig trouwens ook niet. Een voordeel aan dat FFDP de support act was: we waren nog thuis voor middernacht.
Voor de mensen die het nog niet wisten, Megadeth heeft support van FFDP gedaan he
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.158
1.226
Jongens jongens, sum41 als headliner. Laten we wel even realistisch blijven he. Staan zeker 6 grotere bands nu al op het affiche. En er heeft nog nooit een punkrock band als headliner gestaan. Wat dan wel de laatste headliner is? Het is me echt een raadsel. Als het bmth is snap ik echt niet waarom we zolang moeten wachten.
En toch zou ik het toejuichen. En luister eens naar wat meer nummers van Sum 41. Er zijn momenten dat die meer metal klinken dan pakweg Europe, die er al wel hebben gespeeld. Ze verkopen Vorst uit en waren reeds op Graspop headliner van de Jupiler stage. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar dat ik het wel zou toejuichen. Grote probleem is op die vrijdag spelen ze op Hellfest als headliner maar met wat goede wil van iedereen ... Ja daar had ik het reeds over.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Kneuzer

won666

Support act
17 mei 2019
1.158
1.226
Er bestaan natuurlijk ook vliegtuigen ... niet alles moet met een auto of tourbus.
Al hoop ik niet op FFDP, meest overroepen band van de laatste 30 jaar IMHO. Zij headliner boven Megadeth. Hoe verzinnen ze het. En de boekingskantoren gaan daar dan nog in mee ook hé! Maar het absolute toppunt: Dave Mustaine gaat daar dus mee akkoord hé! Een legendarische band als Megadeth supportact voor een band die nog NIKS bewezen heeft. Oké ze verkopen misschien meer platen dan Megadeth maar die zal Ivan Moody wel allemaal zelf gekocht hebben zodat het lijkt als of ze meer verkopen.
Nene oké, ik ga wat over the top (vooral in te beweren dat Ivan Moody zijn eigen platen zou kopen). Maar feit is gewoon, ik vind FFDP echt geen goede muziek en ben headliner werden boven Megadeth. En ik versta gewoon nog altijd niet hoe het kan dat zij meer platen verkopen en Megadeth slechts support act is. Maar ik vond FFDP al een slechte band nog voor ze supportact werden van Megadeth. Ik ben in 2020 in Oberhausen naar Megadeth gaan zien en heb gemaakt dat ik weg was zo snel mogelijk na hun show want ik wou FFDP niet zien. Mijn kameraad met wie ik meereed gelukkig trouwens ook niet. Een voordeel aan dat FFDP de support act was: we waren nog thuis voor middernacht.
Ik zag daarjuist dat een zin fout gevormd is. Ik bedoelde dat ik FFDP al een slechte band vond toen Megadeth hij voorprogramma werd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.119
10.367
En toch zou ik het toejuichen. En luister eens naar wat meer nummers van Sum 41. Er zijn momenten dat die meer metal klinken dan pakweg Europe, die er al wel hebben gespeeld. Ze verkopen Vorst uit en waren reeds op Graspop headliner van de Jupiler stage. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar dat ik het wel zou toejuichen. Grote probleem is op die vrijdag spelen ze op Hellfest als headliner maar met wat goede wil van iedereen ... Ja daar had ik het reeds over.
Ow ik ken ze hartstikke goed hoor en op Werchter gaven ze dit jaar een uitstekende show weg. Live doen ze het nog hartstikke goed en was één groot feest. Heb me er echt vermaakt Maar in mijn wereld is een punkrock band met 2 hits absoluut geen headliner voor Graspop. Prima voor festivals als Jera on Air maar niet voor Graspop. Zeker op een dag waarop Gojira, Amon Amarth en Behemoth staan geprogrammeerd. Die zie ik veel liever mooie shows in het donker geven.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.569
voor mij is het nogthans wel vrij duidelijk dat five finger death punch gewoon de grotere band is vandaag de dag. en denk dat megadeth er ook niet om geeft om terug wat jonger publiek voor zich te krijgen en die proberen te winnen
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
514
618
deze week dus weer geen nieuws, mss 16 juni zelf een surprise act :ROFLMAO:
def leppard met orkest :unsure: ik weet het niet ? vond metallica's S&M al niet echt mijn ding.
accept heeft al wel eens een set gedaan op wacken met orkest.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken