Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Serieuze reality check hier in dat graspop forum... En dan gaat het momenteel nog traag, de helft is volop bezig om een 2e thread vol te krijgen (op advies van enkelen - wie verzint zoiets eigenlijk hahaha) en die zijn volop aan het schrijven om hun favoriete bands daar voor te stellen.
Waar heb je het over 🙈
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Machine head is nog vrij maar zie dit ook niet gebeuren aangezien ze bijna geen tot weinig festivals spelen en ook dat ze speciaal de oversteek moeten maken....
Hun Amerikaanse tour is vandaag aangekondigd. Eindigt een week voor Graspop. Maar voor enkel Graspop zie ik ze niet tot hier komen en andere festivals in de buurt geografisch tijdsgewijs (Hellfest en Copenhell) hebben hun headliners al
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Waar heb je het over 🙈

De discussie van een paar dagen geleden. Mensen die vooral in andere topics actief zijn en Graspop wel proberen te volgen, kunnen het niet meer volgen doordat er teveel randzaken worden besproken en het niet puur gaat over aankondigingen en geruchten. Dan is er vervolgens een twee dagen lang gesprek gaande over of Avenged Sevenfold de ontbrekende headliner gaat zijn naar aanleiding van een teaser door de band zelf (maar 1x een "vandaag is de dag" post gezien). Terwijl daarnaast de actieve Graspop-forumgebruikers nu in een tweede topic de bandintroducties aan het schrijven zijn en daardoor dus inmiddels 7 pagina's aan extra berichten uit dit topic weg hebben gehouden. En nog gaat het te snel om bij te houden, zelfs als het topic gebruikt wordt hoe het bedoeld is.

Zoiets denk ik @nikita ?

Waar ik verder wel het nut inzie van dat tweede topic overigens. Want als die introducties hier geschreven werden, dan verlies in ieder geval ik ze uit het oog wanneer er meer pagina's overheen zijn geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Sinds de laatste keer dat ik in het Graspop topic keek zijn er weer 8 pagina's bij! Ik ben wel benieuwd wat de laatste headliner gaat worden, nu Avenged Sevenfold 'em niet gaat worden. Er lijkt heel veel niet te kunnen als ik snel de laatste pagina's door scroll, dan blijft er niet veel over :0
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Sinds de laatste keer dat ik in het Graspop topic keek zijn er weer 8 pagina's bij! Ik ben wel benieuwd wat de laatste headliner gaat worden, nu Avenged Sevenfold 'em niet gaat worden. Er lijkt heel veel niet te kunnen als ik snel de laatste pagina's door scroll, dan blijft er niet veel over :0
Dan maar de forummeeting promoveren naar headliner status
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.632
3.254
Zoiets denk ik @nikita ?
Zoiets inderdaad 😅 al denk ik dat Ruben, als starter van die thread, heel goed mee was met wat ik bedoelde 🤭
Het was ook absoluut geen verwijt naar dat neventopic, want zoals eerder gemeld was er in december al een soortgelijke opstart. Enkel een mopje dat het er niet makkelijker op wordt om de snelheid bij te houden met die stevige posts daar 😊
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Zoiets inderdaad 😅 al denk ik dat Ruben, als starter van die thread, heel goed mee was met wat ik bedoelde 🤭
Het was ook absoluut geen verwijt naar dat neventopic, want zoals eerder gemeld was er in december al een soortgelijke opstart. Enkel een mopje dat het er niet makkelijker op wordt om de snelheid bij te houden met die stevige posts daar 😊
Moet eerlijk toegeven dat ik vandaag ook even een paar uur bezig ben geweest om weer helemaal bij te komen in dat topic… Wanneer je eerst zelf 2 uur in een intro steekt, en er in die tijd ineens meerdere intro’s gepost worden. Dan ben je wel even zoet, zeker als je alle nummers erbij checkt
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
Moet eerlijk toegeven dat ik vandaag ook even een paar uur bezig ben geweest om weer helemaal bij te komen in dat topic… Wanneer je eerst zelf 2 uur in een intro steekt, en er in die tijd ineens meerdere intro’s gepost worden. Dan ben je wel even zoet, zeker als je alle nummers erbij checkt

Pfoe, met twee dagen werken achter de rug ben ik nog niet voorbij mijn eigen bijdrage gekomen met echt lezen en luisteren…
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Dan maar de forummeeting promoveren naar headliner status
We verschuiven DL en eindigen zondagavond met een uiteenzetting van het festileaks-panel (top 10 van dit topic) met vooruitzichten en geruchten voor volgend jaar.

Ohja en dit is eveens het ideale moment om de straffen uit te voeren zodat iedereen getuige is: Walll Of Deaaatthhh
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
We verschuiven DL en eindigen zondagavond met een uiteenzetting van het festileaks-panel (top 10 van dit topic) met vooruitzichten en geruchten voor volgend jaar.

Ohja en dit is eveens het ideale moment om de straffen uit te voeren zodat iedereen getuige is: Walll Of Deaaatthhh
Wall of death tijdens een panel? Nice, mooi concept!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Goedemorgen allemaal,

De 013 lijkt onderhand een soort stamkroeg te worden voor mn gevoel 😅
Aanstaande vrijdag speelt ERRA daar hun eerste EU headline tour.
Ik vind het een ongelofelijk vette band en ben heel erg benieuwd naar de show, er zijn nog kaarten te koop en het kost slecht 26eu.
Daarvoor krijg je er ook nog 3 (!!) support bands bij.

ERRA valt wel onder de progressive metal te scharen denk ik zo. Die leadgitarist doet de clean vocals, ze hebben een andere zanger voor het ruigere werk.
Hun nummers zitten strak in elkaar en het laatste album heeft echt een paar knallers ertussen zitten zoals Snowblood en House of Glass. Leuk aan House of Glass is dat tegen het einde van het nummer de drummer zo hard op zn bassdrum trapt dat het net het geluid van een mitrailleur nadoet, zo snel en hard is het. Het nummer Vanish Canvas hebben ze ook nogmaals uitgebracht met een featuring van Courtney LaPlante, de zangeres van Spiritbox (ook weer zo'n fantastische band). Laatste mooie feitje is nog dat zij bij de heruitgave van hun album met een paar extra nummers ook een cover van Stockholm Syndrome van Muse hebben gemaakt. In mijn optiek erg goed gedaan, want ze hebben het herkenbaar genoeg gehouden maar wel hun eigen sound eraan toe kunnen voegen.

Fijne dag verder!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken