Ach wat maakt het ook uit die genres
Of je vindt iets goede muziek of niet, maakt niet uit hoe ze het willen noemen
Of je vindt iets goede muziek of niet, maakt niet uit hoe ze het willen noemen
Dan heb jij mijn bericht ook niet begrepen, want dat is toch precies wat ik zeg?Je hebt mijn bericht niet begrepen. Soms kunnen acts binnen een genre (wat sowieso al veel te breed is in jouw belleving) zoveel verschillen qua sound dat het voor de gemiddelde luisteraar toch echt om andere genres gaat. Dan kun je star vasthouden aan genres die ooit in een Aardschok of Metal Hammer (of RockHard voor de pruusje) zijn benoemd, maar tijden veranderen. Genres ook.
Exact.Ik heb erg het gevoel dat jullie met andere woorden hetzelfde punt lopen te maken. Of misschien ben ik jullie allebei kwijt xD
Edit: of misschien is subgenres het toverwoord? Amon Amarth is geen pure deathmetal maar kan wel als een subgenre ervan gezien worden?
Hardcore-metalcore? Ooit gehoord van de band Svalbard?Exact.
Ik wil alleen maar zeggen dat een genre kan veranderen, maar toch nog hetzelfde genre kan blijven.
Auto's, telefoons, televisies, etc. zien er tegenwoordig ook heel anders uit dan vroeger, maar zijn toch nog steeds dezelfde categorieën.
Het valt me gewoon vaak op dat er vooral binnen de metalcore-wereld veel puristen zijn, die vinden dat huidige metalcore-bands teveel afwijken van de grondleggers van het genre, en daarom geen metalcore meer zouden zijn. In sommige extreme gevallen (zoals BMTH) zou je je dat inderdaad kunnen afvragen.
Binnen een genre als power metal hoor je dat eigenlijk bijna niet, er zullen maar weinig mensen beweren dat Powerwolf geen power metal meer is, omdat ze niet klinken als Helloween of Manowar.
Edit:
Wat dat betreft lijkt metalcore wel op punk.
Ook binnen dat genre waren er veel puristen die vonden dat punk teveel ging afwijken van de basis, wat uiteindelijk leidde tot het hardcore (sub)genre.
Misschien gebeurt uiteindelijk wel iets soortgelijks binnen de metalcore, een soort hardcore-metalcore ofzo?![]()
Turnstile is hardcore, Amon Amarth is viking/death/thrash, Queensryche is progrock... Wat een vreemde vergelijkingen. Er zijn echt wel grote verschillen. Maar het kan zijn dat je weinig verschil hoort tussen deze bands. Zo klinkt Acid Bath net als Control Denied of zo...
Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht. Maar My Dying Bride tijdens de koffie in de Metal Dome is ondenkbaar. Ik dacht trouwens dat ze vorig jaar Graspop aandeden. Hebben ze last-minute gecanceld ofzo?Op clashfinder de mogelijke blokkenschema’s bekeken (voor ‘mijn’ donderdag). Opvallend hoe veel ze verschillen.
Erg benieuwd hoeveel clashes ik ga krijgen. Voor mij is de donderdag de sterkste dag. Zondag by far de minste.
Bekijk bijlage 4142
Mimi Barks laatst als voorprogramma in Baroeg gezien. Dat was genieg zeg maarZeker gaan kijken:
Parkway Drive
Rancid
Skindred
Vended
Wellicht niet echt jouw genres als ik afga op je rijtje, maar toch:
Fields Of The Nephilim
Sleep Token
Sólstafir
Soen
Antimatter
Life Of Agony
NIET, I repeat, NIET:
Mimi Barks (flashbacks naar Dana Dentata vorig jaar, er moet blijkbaar ieder jaar zoiets vreselijks tussen zitten...)
Ben idd zelf ook wel blij met het affiche van Graspop, ik zou alleen Tenacious D erbij willen hebben van Hellfest.Als je niet van metalcore houdt kun je toch nog steeds meer dan 100 bands checken? Het is niet dat ze de hele main stage ‘s avonds overnemen.
Graspop heeft in mijn ogen de beste affiche van alle metalfestivals weten neer te zetten, Hellfest inclusief.
Municipal waste is toch thrash? Gelukkig staan er wel al wat black en death namen maar er had nog wel wat bij gemogen idd.Wat een ontgoocheling
Geen enkele death/black/thrash naam.
Had er toch wel een paar verwacht.
Maarnee, nog een hoop metalcore erbij smijten
Niks tegen dat genre, maar dit hadden we al in overvloed.
als je zo'n groep hebt dan kondig je die als eerste aan en staan die ook wel elders, ik zou mijn hoop er niet op vestigenIk hoop eigenlijk echt op een totale verrassing als laatste headliner. Het programma van Graspop is dit jaar echt het beste van alle festivals (ja, ook beter als Hellfest want daar kan ik niet met mijn fiets naartoe). Hoe geweldig zou het zijn dat ze nu nog met een headliner afkomen waar ieders mond van open valt? Ik ben klaar voor ofwel:
Metallica
SOAD
Tool
RATM
AC/DC
Een supergroep met een lid uit elk van bovenstaanden
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Ik verwacht Vended als opener van main stage die dag, daar zal papa Taylor een vinger in de pap hebben. Maar zeker niet onterecht want die gasten doen het best wel goedWaar kunnen we Vended verwachten? Opener van de main? Opener van de Jupiler Stage? Of toch hoger op de Jupiler Stage?..
Ik zou nog €100 extra willen betalen bovenop mn combi ticket om SOAD als headliner te hebbenIk hoop eigenlijk echt op een totale verrassing als laatste headliner. Het programma van Graspop is dit jaar echt het beste van alle festivals (ja, ook beter als Hellfest want daar kan ik niet met mijn fiets naartoe). Hoe geweldig zou het zijn dat ze nu nog met een headliner afkomen waar ieders mond van open valt? Ik ben klaar voor ofwel:
Metallica
SOAD
Tool
RATM
AC/DC
Keuze genoeg zou ik zeggen.
Tonight at work I will update the Spotify playlistCan someone post a most updated spotify playlist? Thanks
crushen we zijn dromen nu al, of laten we hem nog een tijdje dromen?Ik hoop eigenlijk echt op een totale verrassing als laatste headliner. Het programma van Graspop is dit jaar echt het beste van alle festivals (ja, ook beter als Hellfest want daar kan ik niet met mijn fiets naartoe). Hoe geweldig zou het zijn dat ze nu nog met een headliner afkomen waar ieders mond van open valt? Ik ben klaar voor ofwel:
Metallica
SOAD
Tool
RATM
AC/DC
Keuze genoeg zou ik zeggen